Scottero Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 Ostatnio prowadzilem dosc interesujaca konwersacje ze znajomym na temat blendera. Jako ze jest on jednym z deweloperow pracujacych przy jego nastepnym buildzie, zadal mi pytanie, co warto w nim by bylo pozmieniac, tak by ludzie korzystajacy z maxa chetniej sie przesiadali na tego softa... Wymienilem dosc toporny interfejs i powolnosc dzialania... ale jako ze mnie o to poprosil, dlatego zakladam ten watek ;) Macie jakies swoje wlasne obiekcje? Pzdr :*
RK Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 Jiii tam... interface z Maxa. Żeby popsuć Blendera ? :). Akurat z pakietów 3d Max ma (IMHO oczywiście ) jeden z najmniej przejrzystych interfejsów. Blenderowi bardzo przydałoby się przebudowanie zakładki materiałów (w tej chwili nie można np. obejrzeć wszystkich materiałów w scenie). Uniezależnienie paska z warstwami od pojedynczego okna (lepszy byłby "layer manager" czy "display manager" - jak w Mayi czy Maxie)
Ania Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 Jeśli chodzi o użytkowników maxa, to warto by zmienić ustawienia domyślne nawigacji, o tak: ponieważ już często słyszałam opinię "próbowałem blendera, ale nie potrafię się w nim nawet poruszać" a oprócz tego - n-gony - przyzwoite spliny którym można nadać grubość (albo które przynajmniej się nie kasztanią jak mają lofta) - jeszcze żeby będąc w widoku kamery można było ruszać się tak jakby to był normalny widok, - bevel (chamfer). bardzo ucieszyłby mnie vray, ale to chyba nie do developerów blendera tylko do vraya pretensje. ogólnie nie jestem zadowolona z renderowania w blenderze. akurat layery mi bardzo pasują, w maxie mi mniej pasowały. widziałam że w SVN usunięto UVW face select mode. Nie róbcie mi tego! W edit mode nie ma tego wybierania loopa poprzez alt shift (loop od do), w uvw face select mode było, bardzo to lubiłam. interface jest ogólnie w porządku, trzeba się przyzwyczaić, ale moim zdaniem jest pod kilkoma względami lepszy od maxa.
floo Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 Co do zmian do dał bym kilka opcji dotyczących modyfikacji siatki. Dodanie dodatkowego redera w samym programie, będzie to o wiele wygodniejsze i bardziej praktyczne niż zewnętrzny render... Przemyśle co by się przydało i napiszę później... ;)
masater Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 domagam się zostawienia interface w takiej formie w jakiej jest, ew jakieś drobne liftingi, i ustawienia tych paskudnych widgetów do translacji, rotacji i skalowania jako domyślnie wyłączone :). A tak an serio, nie pytajcie na forum, tylko piszcie na bug tracerze jako feature request i na listach dyskusyjnych gdzie siedzą developperzy. Sugestia, jeżeli majstrować przy interface, to dać możliwość wyboru, bo jest sporo userów, którzy powiedzą, że tak jak jest, jest prawie najlepiej ze wszystkich softów 3d, ale przecie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić dialog przy pierwszym uruchomieniu, z wyborem iface. Aniu, co do renderowania, to jest pisane z tego co się orientuję api, które pozwoli na integrację różnych rendererów, w sposób ładniejszy niż obecne exportery pythonowe. trzaby zerknąć na wiki bo zdaje się że to był jeden z projektów na soc... czy się mylę?
Scottero Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 Widze ze watek sie przyjal ;) Btw. jesli chodzi o n-gony, ma to zostac poprawione w nastepnym buildzie. Ogolnie, kto wie czy za rok czy dwa sam calkowicie nie przesiade sie na niego? Pozdro ;)
masater Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 jak wejdą ngony to w końcu będzie normalny bevel (dla maxiarzy - chodzi o to co u was nazywa się chamfer)
streaker Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 Z tym wyborem interface'u to imo dobry pomysł, wbudowanie paru predefiniowanych ustawień skrótów i opcji podobnych do popularnych softów (coś jak w xsi)
maczuga Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 uff... dobrze wiedziec ze nareszcie dostaniemy normalnego chamfera :) a co do UI to bym tylko umożliwił tworzenie własnego za pomocą pythona. Najlepsze rozwiązanie, dostaniemy jeden czy dwa defaultowe typy UI a jak komuś nie pasuje - przekodowac :P Secundo - zrobic od nowa silnik renderujący. To coś co teraz istnieje jako blender internal chyba nie zasługuje na miano renderera... mam na myśli crappy GI i pare innych "drobnostek". I ostatnie - jak już by był nowy silnik renderujący, to dodac kaustykę. Wiem, że te fantazje raczej się szybko nie spełnią, ale może... może przed 2.6... xD
Ania Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 uff... dobrze wiedziec ze nareszcie dostaniemy normalnego chamfera :) słyszałam że chamfer jest obiecywany od samego początku istnienia blendera.
masater Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 Aniu, z tego co mi wiadomo, głównym problemem jest właśnie brak obsługi ngonów, co komplikuje implementację operacji bevel. Aczkolwiek mogę się mylić, prawdę powiedziawszy trzebaby poszukać odpowiedzi od developperów, albo bezpośrednio im zadać to pytanie.
G.P Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 Aniu, co do renderowania, to jest pisane z tego co się orientuję api, które pozwoli na integrację różnych rendererów, w sposób ładniejszy niż obecne exportery pythonowe. trzaby zerknąć na wiki bo zdaje się że to był jeden z projektów na soc... czy się mylę? Nie mylisz sie. Render API to projekt GSoC, ale czytalem, ze nie zostal ukonczony i nic z tego nie bedzie, podobnie jak z implementacja GLSL. Ogolnie duzo fajnych projektow jest realizowanych w ramach GSoC, ale niektore (wiekszosc?) sa zbyt ambitne i nic powazniejszego (oprocz apetycznych zamiarow i zapowiedzi) z tego nie wychodzi. A szkoda... BTW: pojawilo sie nowe demo BMesha: http://www.youtube.com/watch?v=cis_Hx-1M8Q
mara Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 chamfer jest od jakiegos czasu w blenderze, tylko ze trudno go znalezc - w oknie 3d view (tryb edycji) mesh/scripts/bevel center - dziala calkiem spoko
masater Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 bmesha skompilowałem sobie, działa, i jest prawdziwy bevel (nie pythonowy skrypt) ale jeszcze strasznie niestabilne to to i ciągle segfaultuje
maczuga Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 poczekamy, zobaczymy... jakiś przybliżony release date? xD
masater Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 zdaje się, że najpierw jeszcze merge z trunka ich czeka, bo gałąź bmash dalej się przedstawia jako 2.44, jak znajdę jakiś kontakt, to się może czegoś dowiem
Rekomendowane odpowiedzi