Skocz do zawartości

[Blender] Co w nim zmienic na lepsze...


Scottero

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio prowadzilem dosc interesujaca konwersacje ze znajomym na temat blendera. Jako ze jest on jednym z deweloperow pracujacych przy jego nastepnym buildzie, zadal mi pytanie, co warto w nim by bylo pozmieniac, tak by ludzie korzystajacy z maxa chetniej sie przesiadali na tego softa... Wymienilem dosc toporny interfejs i powolnosc dzialania... ale jako ze mnie o to poprosil, dlatego zakladam ten watek ;)

Macie jakies swoje wlasne obiekcje?

Pzdr :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jiii tam... interface z Maxa. Żeby popsuć Blendera ? :). Akurat z pakietów 3d Max ma (IMHO oczywiście ) jeden z najmniej przejrzystych interfejsów.

 

Blenderowi bardzo przydałoby się przebudowanie zakładki materiałów (w tej chwili nie można np. obejrzeć wszystkich materiałów w scenie).

 

Uniezależnienie paska z warstwami od pojedynczego okna (lepszy byłby "layer manager" czy "display manager" - jak w Mayi czy Maxie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o użytkowników maxa, to warto by zmienić ustawienia domyślne nawigacji, o tak:

th.d9646523db.jpg

ponieważ już często słyszałam opinię "próbowałem blendera, ale nie potrafię się w nim nawet poruszać"

 

a oprócz tego

- n-gony

- przyzwoite spliny którym można nadać grubość (albo które przynajmniej się nie kasztanią jak mają lofta)

- jeszcze żeby będąc w widoku kamery można było ruszać się tak jakby to był normalny widok,

- bevel (chamfer).

 

bardzo ucieszyłby mnie vray, ale to chyba nie do developerów blendera tylko do vraya pretensje. ogólnie nie jestem zadowolona z renderowania w blenderze.

 

akurat layery mi bardzo pasują, w maxie mi mniej pasowały.

 

widziałam że w SVN usunięto UVW face select mode. Nie róbcie mi tego! W edit mode nie ma tego wybierania loopa poprzez alt shift (loop od do), w uvw face select mode było, bardzo to lubiłam.

 

interface jest ogólnie w porządku, trzeba się przyzwyczaić, ale moim zdaniem jest pod kilkoma względami lepszy od maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmian do dał bym kilka opcji dotyczących modyfikacji siatki.

 

Dodanie dodatkowego redera w samym programie, będzie to o wiele wygodniejsze i bardziej praktyczne niż zewnętrzny render...

 

Przemyśle co by się przydało i napiszę później... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domagam się zostawienia interface w takiej formie w jakiej jest, ew jakieś drobne liftingi, i ustawienia tych paskudnych widgetów do translacji, rotacji i skalowania jako domyślnie wyłączone :). A tak an serio, nie pytajcie na forum, tylko piszcie na bug tracerze jako feature request i na listach dyskusyjnych gdzie siedzą developperzy.

 

Sugestia, jeżeli majstrować przy interface, to dać możliwość wyboru, bo jest sporo userów, którzy powiedzą, że tak jak jest, jest prawie najlepiej ze wszystkich softów 3d, ale przecie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić dialog przy pierwszym uruchomieniu, z wyborem iface.

 

Aniu, co do renderowania, to jest pisane z tego co się orientuję api, które pozwoli na integrację różnych rendererów, w sposób ładniejszy niż obecne exportery pythonowe. trzaby zerknąć na wiki bo zdaje się że to był jeden z projektów na soc... czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff... dobrze wiedziec ze nareszcie dostaniemy normalnego chamfera :) a co do UI to bym tylko umożliwił tworzenie własnego za pomocą pythona. Najlepsze rozwiązanie, dostaniemy jeden czy dwa defaultowe typy UI a jak komuś nie pasuje - przekodowac :P

Secundo - zrobic od nowa silnik renderujący. To coś co teraz istnieje jako blender internal chyba nie zasługuje na miano renderera... mam na myśli crappy GI i pare innych "drobnostek".

I ostatnie - jak już by był nowy silnik renderujący, to dodac kaustykę.

Wiem, że te fantazje raczej się szybko nie spełnią, ale może... może przed 2.6... xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu, z tego co mi wiadomo, głównym problemem jest właśnie brak obsługi ngonów, co komplikuje implementację operacji bevel. Aczkolwiek mogę się mylić, prawdę powiedziawszy trzebaby poszukać odpowiedzi od developperów, albo bezpośrednio im zadać to pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu, co do renderowania, to jest pisane z tego co się orientuję api, które pozwoli na integrację różnych rendererów, w sposób ładniejszy niż obecne exportery pythonowe. trzaby zerknąć na wiki bo zdaje się że to był jeden z projektów na soc... czy się mylę?

 

Nie mylisz sie. Render API to projekt GSoC, ale czytalem, ze nie zostal ukonczony i nic z tego nie bedzie, podobnie jak z implementacja GLSL.

Ogolnie duzo fajnych projektow jest realizowanych w ramach GSoC, ale niektore (wiekszosc?) sa zbyt ambitne i nic powazniejszego (oprocz apetycznych zamiarow i zapowiedzi) z tego nie wychodzi. A szkoda...

 

BTW: pojawilo sie nowe demo BMesha: http://www.youtube.com/watch?v=cis_Hx-1M8Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności