Jump to content
nielot007

Zbrush: różne pytania

Recommended Posts

Witam!!

da rade wypalic normal mape w zbrushu majac zrobiony model low poly w maxie i zrobiony model high poly w maxie ? jak tak to czy mozecie mnie nakierowac albo zarzucic jakiegos tutka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

noo, czytasz mi w myslach, o to samo mialem sie zapytac :p

 

albo nie, tobie chodzi o wypalenie normala w zbrushu, a ja mam pytanie jak wypalic normala w maxie ? :>

 

ok znalazlem xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nielot jest o tym w videotutorialach Klicka bodajże 11 część.

Leleń poszukaj w pomocy maxa tam jest opisane jak ustawiać cage'a w mod. projection i jak wypalać normal mapy i jest jeszcze videotutorial chyba Ziomusia o tym, poszukaj.

 

Edit:

Nielot007 ludzie się męczą żeby zaimportować maga gęste siatki z zbrusha po to żeby wypalić normala w maxie a ty na odwrót? W maxie się ładne normalki wypala tylko tego cage'a czasami trzeba dobrze dopasować żeby efekt był najlepszy.

Jest jeszcze darmowy program xNormal w którym możesz to zrobić mając gotowe modele high i low poly.

http://www.xnormal.net/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem w zmaperze bez problemu, by sie tak dało wypalić. Tam klikasz capture curent mesh i importujesz drugi model. Nie wiem czy kolejność ma jakieś znaczenie, ale chyba najpierw ten hpoly a potem lp z uvka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to Zbrush3 to kolejność nie ma znaczenia bo jeden model zawsze można importować jako subtool. Wtedy Capture Current Mesh robi sie z jednego subtoola (high poly) a potem przełącza na 2-gi subtool (low_poly) i wypala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzieki dziala ;)

a teraz takie pytanko:

po wypaleniu mapy i nalozeniu na model low poly i dodaniu swiatla(omni) w celu sprawdzenia cieni ( ;) ) obiekt jakby byl odwrotnie oswietlany tzw. jak np. swiatlo jest po prawej stronie to to model po lewej jest jasny a od strony swiatla ciemny, rozumiecie o co mi biega ?

czemu tak odwraca "gre cieni" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba w Zmapperze przed wypaleniem, albo jeśli sie da to w shaderze, flipnąć kanał zielony ew. czerwony. Przeważnie zielony. ;)

Chyba nawet zwykłe invert w Fotosklepie na zielonym kanale normalmapy by pomogło. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok mam kolejny problem :(

mianowicie zbrush podaje mi ze mam nie identyczne numery w modelu low i high ale hmmm wczesniej jak wypalalem na tym samym bylo dobrze

kolejny problem to ze jak obejdę te identyczne numery to model low poly jest w innym miejscu w zmapperze troche za nisko polozony wzgledem modelu high da rade jakos to zrobic aby sie dalo wypalic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób tak. Wyeksportuj hajpoly (albo jakis nizszy level z hipoly), wyeksportójlowpoly, zaimportuj oba w maxie, i ustaw lowpoly tak zeby pokrywał się z haj, exportnij z maxa i spowrotem do zbrusza - zmapper - imporujesz haj, capture current mesh, importujesz low i project.

Pozdro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

SoAd--> normaleni bardzo dzieki :)

dziala choc dziwne bo w maxie mialem dopasowane modele ale po imporcie do zbrusha i ponownym exporcie do maxa byly w innym mejscu :)

jeszcze raz dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrób tak. Wyeksportuj hajpoly (albo jakis nizszy level z hipoly), wyeksportójlowpoly, zaimportuj oba w maxie, i ustaw lowpoly tak zeby pokrywał się z haj, exportnij z maxa i spowrotem do zbrusza - zmapper - imporujesz haj, capture current mesh, importujesz low i project.

Pozdro

 

A najprościej eksport low i hi do obj, a potem wypalenie w xnormal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok kolejne pytanie da rade przypisac funkcje pod klawisze ?

tzw. np. smooth albo standard brush albo move brush ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!!

poprzednie pytanie dalej aktualne ;)

i kolejne :)

czy jest mozliwosc rzebienia z rzutu w zbraszu ? czyli wrzucam na plane zdjecie i jazda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś jak oglądałem filmik pokazujący możliwości zbrusha 3 było tam pokazane sculptowanie z użyciem referek. Wydaje mi sie że było to rozwiązane w ten sposób że mając bazę tworzysz dla niej subtoola w postaci zbrushowego cube któremu można ustawić transparency i na tego cube nakładasz texturę( na każdą ściankę inny rzut).

Nie wiem tylko jak nałożyć osobne tekstury dla każdego subtoola.

Co do skrótów też bym chętnie się dowiedział jak przypisać klawisze pod konkretne brushe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klikasz na brush z ctrl'em a potem naciskasz klawisz na klawie proste

 

Swoją drogą zbrusza moznaby sprzedawać jako ciekawą grę logiczną lol

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ok tez to wyczailem ale nie mozna tak normalnie bo on jest tylko aktywny w subtools a ja bym chcial tak normalnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bad Moon

Czy da się w ZB zapisać render do pliku? Nie moge tego znaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy da się w ZB zapisać render do pliku? Nie moge tego znaleźć

 

export w zakładce dokument.... chyba o to chodzi co :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Bawię się Z od niedawna i ciągle nie umiem nigdzie znaleźć odpowiedzi na jedno pytanie: Jak renderować w zbrushu? Czy wogóle idzie? Jak Wy renderujecie swoje dzieła? Wywalacie je do maxa czy jak? Przepraszam, jeżeli to pytanie jest oczywiste i banalne, ale dla mnie jest ważne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Bawię się Z od niedawna i ciągle nie umiem nigdzie znaleźć odpowiedzi na jedno pytanie: Jak renderować w zbrushu? Czy wogóle idzie? Jak Wy renderujecie swoje dzieła? Wywalacie je do maxa czy jak? Przepraszam, jeżeli to pytanie jest oczywiste i banalne, ale dla mnie jest ważne.

 

w górnym menu, zakładka render, klikasz na best, potem możesz sie z ustawieniami tego bawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w górnym menu, zakładka render, klikasz na best, potem możesz sie z ustawieniami tego bawić.

 

a potem w zakladce textures dajesz GrabDoc i exportujesz :) z tym chyba wiekszość na poczatku ma problem :)

 

pozwole sobie też zadać pytanie :D chodzi o antialiasing bo ze tak powiem w ZB jest slabiasty i próbowalem sie cos opcjami bawić ale nic z tego a widziałem renderki niektórych i był niemal że perfekcyjny ten AA więc jak oni to robia ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, z tą zakłądką render, ale czy jest np w zbrushu coś co ma np GI? Czy muszę wywalać do maxa i vrayem np się pobawić? Ostatnio właśnie tak zrobiłem nb143bbddad7ff52e422a9bb247d8eebc.jpg . To moje całkiem pierwsze podejście, więc proszę, nie oceniajcie pod rzadnym kątem modelu, bo już wiem, że to jest najprostrzy, przypadkowy glut:P Chodzi mi tylko o samo zagadnienie renderu, bo reszte poznaje z videotutków;) Zaniedługo zresztą wrzucę WIPa całej postaci:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

powelt - nie wiem;d

A ja mam pytanie/problem..dłubię sobie do bitwy model nietoperza ..zrobiłem słabe uvw ,z myślą że model i tak ulegnie jeszcze niewielkim zmianom itp. ,wszystko ok poza tym że po eporcie spowrotem do maxa ,zrobieniu uvw i powrocie do zbrusha [3 subdiv na 7] i zmianie subdiv. model mi exploduje :/

a po zjechaniu na 1 subdiv zbrush sie wysypuje ;P pewnie o czymś zapomniałem ale w sumie wcześniej tak nie było..

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy