Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

Jesli spodziewacie sie wspanialego rycerza w lsniacej zbroi, nazwa topicu moze byc troche mylaca :) Nie naleze do zaawansowanych uzytkownikow 3ds, i jestem na etapie przerabiania wbudowanych tutoriali. Po przerobieniu tych dotyczacych modellingu, postanowilem sobie utrwalic wiadomosci wlasnymi cwiczeniami.

 

Jesli nalezysz do osob, ktorzy nie lubia miec glowy zawracanej przez nowicjuszy juz teraz mozesz skonczyc lekture ;) Jesli natomiast masz do takowych cierpliwosc, bede bardzo wdzieczny za kazda podpowiedz i sugestie. Co wiecej, gdyby ktos byl laskaw odezwac sie na GG i co jakis czas pomoc znalezc odpowiedzi na pare pytan, bylbym b. wdzieczny.

 

Ale do rzeczy:

 

Oto rendering po MeshSmooth ( subdivision Classic Iterations 2 )

 

rycerz1.jpg

 

Tutaj natomiast dwie siatki, zdaje sie ze low-poly, poprawcie jesli sie myle ;)

 

rycerz2.jpg

 

rycerz3.jpg

 

Pozdrawiam!

Xalith

 

 

 

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witamy na forum,

 

a co do modelu to ładny, ale mam jedno pytanko. ten rycerz ma być mikrej postury?? Chodzi mi o ramiona jak one się zmieszczą pod tą zbroją??

 

Pozdro

Gollum

Napisano

Niestety chyba owe tutoriale ktore czytales nie dostarczyly wszystkich waznych informacji o tego typu modelowaniu. Zakladam ze pozniej bedziesz wrzucac meshmooth na obiekty, co bardzo uwidoczni dotychczasowe bledy. Chodzi mianowicie o poligony o innej liczbie niz 4 boki. Trzeba z nimi walczyc. W niektorych miejscach u Ciebie nie bedzie z tym problemu.

Helm troche za duzy w porownaniu do zbroji.

Modeluj tylko polowe obiektu urzywajac modyfikatora \"symmetry\". Bardzo ulatwia sprawe.

Powodzenia

Napisano

Witam.

 

gollum: rycerz postury mial byc znacznej, ino chyba wyszlo inaczej [lol2] Rozumiem, ze radzisz poszerzyc zbroje w okolicach ramion - rozwiaze to moze po prostu rozszerzeniem otworow na rece i umieszczeniem naramiennikow.

 

aNdREa: owszem, przy niektorych pracach tu na forum slyszalem m.in. o potrzebie ograniczenia ilosci np. trojkatnych poligonow. Jednak, szczerze mowiac, nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Powstaly mi one na przyklad w wyniku uzycia funkcji \"tessealate\" ( jakos tak :D ) co podpatrzylem w jakims tutorialu - jednak wtedy robi sie jak widac troche balagan.

 

Jesli ktos ma rade, jak z tym walczyc, chetnie poslucham.

Napisano

Ejo

Rady wójka Christiana :P

- zapoznaj się z : http://maxrovat.sns.hu/subdiv/subdivmodeling.htm

- unikaj jak już wspomniano innych polygonów niż czterobocze

- tesselate ja np także unikam wolę Connectować konkretne Edge

- narysuj sobie postać w jakimś programie graficznym i wrzuć jako bitmapę na podkład przy modelowaniu, zachowasz proporcje

- likwiduj niewłaściwe polygony CONNECTEM i używaj REMOVE

- w wielu miejscach dajesz, niepotrzebne jak na obecną fazę rozwoju pracy, za wiele polygonów

- poszukaj tak wiele referencji jak to tylko możliwe

- no i pracuj, pracuj, pracuj - a będzie ci dane :)

 

Good Luck

Napisano

bardzo wazna rada - uzywaj mirrora... wiesz, clone mirror instance... jak ci to nic nie mowi... to poprobuj z clonem i skumaj sie sam o co chodzi... po prostu, zeby narazie robic model lustrzany :)...

Napisano

dopracuj kazda linie, tak zeby kazda cos wnosila a nie byla tylko efektem slice-a, niech kazda linia maxymalnie wydobywa forme obiektu

Napisano

Nie martw sie tym że jestes poczatkujacy, podobnie jest ze mną, ale nie zamierzam nic pokazywac na forum dopoki nie dojde do pewnego pułapu - wydaje mi sie ze poziom prezentowany przez wiekszosc member\'ow jest dosc znaczny i moglbym sie tylko skompromitowac (czytaj zawstydzic) Niedługo, juz, juz prawie dolacze do twojego grona, ale na razie sie szkole.

 

Trzymaj sie stary, acha sprobuj pokabinowac troche z nurbsami :) :) :) :) :)

Napisano

to fakt, pokazujcie pracki bo potem widac, jakie postepy sa :)... a fakt, bryle rycerza mozna zrobic znacznie prosciej, zreszta juz wczesniej o tym pisalem...

 

ps. nie bawić sie pisze :D...

Napisano

Sikham - jak ja patrze np na twój model samochodu to aż mnie zazdrość bierze że ja tak nie potrafię, uwierz mi zapłaciłbym ci pare stówek napewno jakbyś mnie czegoś takiego nauczył, ja po prostu sie nie wypuszcze chocby nie wiem co dopoki nie bede umial przynajmniej podobnie do ciebie (pewnie i tak nie jestes z Krakowa :( )

 

(ps: ten model to nurbs, patch czy poly???)

 

THX trzymajcie sie nadal!!! ;)

Napisano

Witam.

 

Dlugo nic nie pisalem, i niewiele robilem, spowodowane natlokiem obowiazkow w szkole i nie tylko :( Ale mamy nareszcie weekend. :)

 

Poczytalem Wasze komentarze, i postanowilem zrobic wszystko od poczatku. Tym razem zrobilem takze sylwetke doroslego mezczyzny ( powizoryczna !! ) zeby utrzymac odpowiednie proporcje.

 

Uniknalem trojkatnych poligonow, model ( zbroji, bo czlowieka na pałe [lol2] ) wykonalem uzywajac modifkatora symmetry. Co do samej siatki, zmniejszylem tez ilosc poligonow, oraz postaralem sie formowac je sensowniej.

 

Aktualne screeny:

 

rycerz6.jpg

 

rycerz7.jpg

 

rycerz8.jpg

 

Licze na dalsze sugestie, ;)

Pozdrawiam,

Xalith

Napisano

Nice, nice, but I thing so You can take more attention your model, an do some more details, especially feet and hands!!!

 

Nie przesadzaj z tą generalizacją!!!! Pracuj dalej!!

Napisano

Witam.

 

giegu: chyba sie niescisle wyrazilem :) Model czlowieka jest tylko w celu zachowania proporcji, jestem zbyt zielony zeby porzadnie wymodelowac czlowieka, wiec po prostu zakuje go calego w blachy [lol2] Dlatego wlasnie siatka na czlowieku taka skopana, i nei bede jej poki co poprawial.

 

DrOcK: here U are :)

 

rycerz9.jpg

 

Pozdrawiam,

Xalith

Napisano

rzeczywscie siatka jest troche skopana :) (dla mnie to nadal wyglada jak by bez meshsmoota :D )

ale jesli chcesz sie skupic na zbroi to czemu nie...

pracuj dalej...

 

Pozdrowienia i powodzenia...

Napisano

Słuchaj, a nie lepiej by było jakbyś zrobił na początek samą zbroję (przecież na tym ci najbardziej zależy).

 

To jest moja propozycja: zrób samą zboję, bez ochraniaczy ramion ale dobrze i starannie, bo w tym przypadku trudno jest mi się wypowiedzieć.

 

No i spróbój robić według jakiegoś zdjęcia - koniecznie! (daj jaki widoki z boku i z przodu @

 

NR!

Napisano

siemka!strasznie widac poprawe, mi zbroja ta nowa nawet sie podoba. jestem tylko ciekawy jak sobbie poradzisz z rękoma i nogami, widze ze tylko dodales te naramienniki ?ten ostatni render jest ok! pozdro

Napisano

no ladnie, tylko wydaje sie jakby bylaa to zbroja z papieru... wez ja troche pogrub, moze na koncu zakoncz ja zaokraglona krawedzia.... WIDAC POPRAWE!!

Napisano

Zbroja już lepsza, rozumiem ze projekt bedzie w klimatach fantazy bo nie przypominam sobie kolców na klasycznych zbrojach:P Nie wiem po co płytki ktore chronią ramię są połączone ze zbroją, nie dość że łatwiej ja zrobić oddzielnie to lepiej wtedy by wyglądały.

Pamietaj też że zbroja to nie jest puszka odlana z jednego elementu, z boku powinno być łączenie. Popracuj też nad proporcjami .

Dołaczam obrazki zbroi z mojej skromnej kolekcji, może ułatwią ci pracę ;-)

Napisano

Witam.

 

kulexy - no postaralem sie to zlikwidowac.

 

ikim - owszem, planowalem robic raczej zbroje fantasy anizeli odwzorowywac jakas istniejaca. Co do naramiennikow, masz racje! Podoba mi sie ich uklad z Twojej pierwszej referki - cos takiego bede staral sie osiagnac. Laczenie zaczalem robic, zbroje troche zwezylem i chyba jest troche bardziej ludzka.

 

no i BIG THX za te zdjecia, naprawde sie przydaja! a oto maly update:

 

( helmu nawet nie zaczalem, to zwykly cylinder zeby lapac proporcje!! )

 

 

rycerz11.jpg

 

czekam na dalsze uwagi.

 

Pozdrawiam,

Xalith

 

Napisano

a mi sie obrazy nie wczytują :( i nic nie widze oprócz referków Ikima. szkoda uwielbiam wszystko co ze sredniowieczem i bronia biala zwiazane. pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności