Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Niewdzięcznym narzędziem węgiel jest. Tak, a oprócz tego, to sugeruję nie traktować gumki jako narzędzia do nakładania światła. Roztarty gumką węgiel staje się "brudną" plamą, niepasującą do np. organicznej faktury cieni pociągniętych w naturalny sposób węglem. Ogólnie to - więcej linii, mniej rozcierania i ścierania. Wydaje mi się, że całość zyska na wyrazistości i charakterze. Widać, że masz wyczucie do proporcji, błędów nie ma, tylko właśnie brakuje tu tego pazura :P

 

Czekam na więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Uuuu widzę, że tu niektórzy koledzy nie posmakowali prawdziwej zabawy z węglem. Jest to bardzo fajne narzędzie i po pewnym czasie praktyki i ćwiczeń, można przywyknąć i daje mnóstwo zabawy! Moje początkowe relacje z węglem wyglądały tak samo jak z gamepad'ami na przykład do Xbox'a: Jak można strzelać sterując czymś takim?! A tu popatrz, całkiem przyzwoicie, jakbym jeszcze w coś grał, to sterując padem. Jeśli zaś chodzi o gumkę, to zależy jak naciskasz i jak szybko gumujesz, możesz rozjaśniać, możesz mazać, a umiejętne mazanie jest bardzo przydatne. Martwa fajna, taka kojotowa, kiedyś albo oduczysz się mazania, albo będziesz to robił z eleganckim finiszem :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joel nigdy nie zrezygnuje z mazania :D na małym formacie mi idzie całkiem niezłe na dużym sie jeszcze gubię ;)

 

nowy stuff

Straszne miałem parcie na akwarelkę, a dopiero teraz mam czas by przetestować nowe pędzle :)

Odrazu czuje ze długo nie malowałem. Dół wyszedł strasznie crapowato, dopiero przy samym wiatraku się rozmalowałem

akwarelka.jpg

 

i druga praca nad którą od jakiegoś czasu siedzę tak wrzucam coby się dowiedzieć co o niej sądzicie

rusaki5.jpg

 

 

i dwa z miksów fotowych kolorami trochę "festyn&biesiada" wyszła

alajaskolski.jpg

czaszkab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do martwej, to były przezroczyste butelki, pełno elips i refleksów. Dodatkowo wszystko słabo oświetlone. Możliwe ze trochę porwałem się na głęboką wodę.

A możliwe lecz według łacińskiego przysłowia (pamiętam tylko początek)

Iactus sum abyssi dalej nam do dna :)

 

Fajna pani z latarnią. Ale wyprostował bym jej rękę:)

PS. Dzięki za rady. Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoich speedach czuć styl z akwareli,no ale jak patrze na sylwetki to tak chyba jednak to jest świadome, ten brak konturu i wyraźnej bryły.

Ostatnio takie kształty i sylwetki sobie ćwiczę ołówkiem, bardzo fajne ćwiczenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx Świeży

mant-raz dzięki zapamiętam

 

dwa stille akwarelkowe tak wiem poleciały elipsy i persektywa ale i tak jestem wyjątkowo zadowolony z młynka bo wkoncu wyszło prawie tak lekko jak chciałem

akwa112.jpg

akwa11.jpg

 

 

i dorobiłem sylwet w systemie wszystko jest gradientem

 

sylwetttyy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technikę w akrylach masz przyjemną. Zapanuj tylko nad kszałtami, "follow the shapes" jak mawiał papcio Daarken a raczej jego nauczyciel. Niech elipsa bedzie elipsą itp. Sylwety coraz lepsze. Ogólnie podobają mi się Twoje DP gdzie maziasz gradientowym bruszem. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeży w akwarelach nie jestem masterem spójrz choćby na to

http://www.liuyi.com.cn/1/1.html

http://jzbukvic.com/

małe głowy chciałem uzyskać mutancki charakter ale możliwe ze trochę za małe

emmilius akwarelka nie akryl :P

Jak rozrysuje to jest dobrze ołówkiem. Akwarela ma to do siebie ze z pewnej reki wszystko musisz robić. Raz i dobrze czego mi jeszcze brakuje :)

Co do dp to tylko fragmenty był malowane gradientówką raczej te sylwety były robione metodą "omen martwa natura tutorial"

 

cheers i dzięki jak zawsze za komenty chopacy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkoncu mnie wypuscili ze szputala, widze ze ci poziom podskoczyl w tym trudnym rpg'u ;)

 

Akwarele coraz lepsze, mlynek mnie rozwalil, swetnie ujalesc kolory (a wiem, jak on wyglada chlopaki i dziewczyny)

 

Swietnie wykoncyzles te postaci z sylwetek, ale sam wiesz, ze z nogami i stopami musisz jeszcze powalczyc.

 

Bless, man.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, akwarelki jak już ktoś wspomniał bardzo ciekawe ;) nie tylko te ostatnie ale też strasze pracki z tej serii. Co do tych postaci to bardzo podoba mi się ta pośrodku :) jak na taka mala pracę zrobioną szybkim tempem zapewne, to fajny detal ci wyszedl i concept.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę monochromatyczne są, tzn jest parę na prawdę fajnych thumbów,ale te po prawej i lewej strasznie uproszczone czuć dysproporcje w poziomie między tymi na środku i po bokach (lewo prawo).

ale coś czuje że i ja się pobawię w thumbiki to tam będzie co komentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One maja byc proste, ich sie z reguly nie pokazuje a jedynie zostawia dla siebie. Moze wyjasnie ci jaki jest wogole tego cel.

 

Tutaj Kojot cwiczy je sobie ot tak, ale jak juz bedziesz pracowal i dostaniesz zlecenie, to najlepiej jest natrzaskac sobie kilka szybkich zeby wywalic z glowy na papier/plotno/monitor jak najwiecej pomyslow i wybrac najlepszy, ktory potem ciagnie sie dalej. Nie ma sensu detalizowac thumbnailsow, bo nie taki jest ich cel. Trzeba tylko szybko zarysowac swoj pomysl i przejsc do nastepnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm rozumiem,dzięki Ice sugerowałem się dysproporcją tzn że ciągle dąży się do czegoś lepszego, a więc co wydaje się dobre bardziej poprawne to do tego powinno się dążyć no ale widocznie pewnie to skrajność była widocznie z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akwarelka na misiu świetnie pokazuje światlo. Śmieszny ten concept z wózkiem inwalidzkim:D

 

thumbsy z envirkami są niezłe. gdzieś słyszałem od jakiegoś mistrzunia ż dobrze je ilościowo robić.

Są jakieś zasady (kompozycyjne ,walorowe) których się trzymasz je robiąć?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fusman racja ostatnio mam jakąś dziwną przypadłość rysowania za krótkich nóg i za dużych głów dobrze że sam to zauważam.

 

Jedidan12 thx

 

Kubush to fakt żeby je robić w dużej ilości a co do zasad taka sama jak w envrikach :)

W necie jest tego masa. Zasad jest mnóstwo, chodź jest sporo prac gdzie zasady są złamane a praca jest epicko dobra. Ja zawsze przy robieniu envirków ide do mojego folderu z inspiracjami ;) (musze sie pochwalić ostatnio wszystko sobie posegregowałem. 3gb samych jpg do posegregowania długo się z tym męczyłem :D)

 

mant-raz w chłameryce watercolour to tez gwasz ktorego głownie fowkes używa

gdybym miał gwasz to napewno bym spróbował.

 

Tymczasem eksperymenty z tuszem

 

namaxa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

co do rysunków na większym formacie to nawet spoko głowa wyszła i chyba najlepiej z tych wszystkich prac, co do techniki akwarelowej hmm jak dla mnie to trudna technika by coś konkretnego w niej osiągnąć trzeba mieć dobry warsztat rysunkowy, i wiedzieć z czym to się je :)

co do tuszu to polecam kupić trochę tektur kredowych formatu 100x70 większy pędzel, jakiś patyk, biały akryl,czrny akryl, nawet klej wikol i węgiel,lakier do włosów i eksperymentować:)

połączyć to wszystko w jedno, i jechać warstwami, czyli np. cała powierzchnia postaci jednolicie tuszem, światło wydobyć akrylem, dodać węgiel, prze lakierować itd.

zobaczyć co czego się trzyma i do skutku :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem, że skoro na forum są ludzie zdolni do tłumaczeń Omenowych tutoriali to może pokusili by się też o inne ciekawe materiały nie piszę o jakiś bardzo rozbudowanych textach na kilka stron (chociaż tez nie najkrótszych z możliwych:)) ale własnie tutoriali typu te które były już tłumaczone (imagineFX) . Rzecz jasna o ile komuś też nie zabierało by to zbyt wiele cennego czasu bo ja np. jak czytam to troche rozumiem ale pewne szczegóły mi umykają a i korzystanie z translatotów jest toporne ponieważ zapominam po chwili tłumaczony wyraz. Problem może stanowic uzyskanie pozwolenia na wykorzystanie tutoriali. Myślę że kilka osób było by zadowolonych z takiego ułatwienia znajdującego się pod ręką na stronie max3d.

Edytowane przez Pasiterek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No całkiem ciekawy robal,widzę że rzucasz sobie poważne wyzwania;)

tak jakbym mógł prosić,w wolnym czasie może do tej pracki na chcc dodałbyś jeszcze kolory? z przyjemnością bym to zobaczył,poza tym praca bardzo ciekawa,wydaje się warta wykończenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jakbym mógł prosić,w wolnym czasie może do tej pracki na chcc dodałbyś jeszcze kolory? z przyjemnością bym to zobaczył,poza tym praca bardzo ciekawa,wydaje się warta wykończenia ;)

 

żebym osiągną efekt czystego koloru ze zmianą saturacji chyba bym musial to przemalować na nowo całe bo to nie kwestia wrzucenia warstwy "color"

 

ale sie obada :)

 

Rotcore dół niech zostanie ale z obniżeniem pokminie w sumie trochę już nad tym siedzę i nie przyuważyłem dzięki bardzo

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojot sie zagalopował i wrzucił wersje rysunka (malowanego na lapku z dziadowską matrycą) bez uprzedniego sprawdzenia u monitorze u Ice

 

nowa wersja z poprawionym kompo i kolorkami :)

 

Zapomniałem napisać praca inspirowana pracami i tutkami Fenga Zhu i pracą Omena2501

http://okonart.com/maxi/cmite.jpg (wielkie podziękowania za tutka w IFX bez tego nie wyszło by tak fajnie)

 

robale2finito.jpg

 

Steps(nie żeby to miało kogoś coś nauczyć raczej pokazuje swój "workflow")

 

i rysun z pracowni (noga na kartce nie jest ucieta porostu nie mam lepszego foto)

 

rysunekm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziele, nie wiem czy IS coś nawala że tak wolno obrazki wrzuca (z 10 min muszę czekać) czy jakaś mgła kaszubska Gdańsk zaatakowała.

Fajny ten robal co miasto niszczy. Skojarzył mi się z filmem The mist. Tam taka scenka była jak kliku ludków siedzi w samochodzie a obok przechodzi "10-cio piętrowy blok"

Ale z Twojego workflow wersja B&W bardziej mi się podoba - pokombinuj jeszcze z kolorkiem. Nie zaraz, nie dziś niech odpocznie z jeden dzień. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rytuał to wyszedł super :}! po tej pracy widać ze masz spory potencjał!

 

Co do ostatniej pracy to przyczepiłbym się kolorów. Praca wydaje się być "przepalona" zbyt jaskrawa ;\. Trochę aż nadto bije po oczach.

 

Mógłbyś również bardziej zróżnicować plany. Wszystko wygląda jakby składało się z nałożonych na siebie warstw:

1. miasto

2. robak i płomienie

3. skaliste okolice miasta

4. góry 2 robak i niebo

 

Drugi robaczek mimo wszystko jest chyba zbyt duży. Po atmosferze widać, że dwa robaki dzieli z kilkaset kilometrów za to postać niewiele zmalała.

 

zarzucam szybką podmalówkę:

http://img686.imageshack.us/img686/4047/xwy25bst2c.jpg

Mam nadzieje, że nie masz za złe i że coś to pomoże :}!

 

 

Ciśnij chłopie dalej, a będą z Ciebie ludzie :)

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kolorków przepalenia fakt ale to chyba wina monitora nawet próby uratowania tego u ica nie wyszły na lepsze u ciebie over jest jak dla mnie troche za blady

 

co do robaczków i odległosci zgadzam sie zlamiłem :P

 

fajnie rozwiązane chmury

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności