Skocz do zawartości

róża


torm

Rekomendowane odpowiedzi

a konkretniej płatki... ma ktoś pomysł jak to wymodelować? kiedyś już się w to bawiłem i zrobiłem to w ten sposób, że stworzyłem boxa o grubości 0 nałożyłem na to texturkę płatka z opacity no i niby wszystko ok, ale płatek nie miał grubości przez co trochę gubił realizm... a jeśli nadam boxowi jakąś grubość to sami wiecie co się później dzieje jak dam texturę z opacity... z góry dzięki za pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie robi się boxa o grubości 0 tylko plane i daje się mu materiał 2-sided.

Jak chcesz zrobić porządną różę to wymodeluj płatki nawet ze zwykłego planea, nie będzie przecież trudno nadać mu kształtu płatka róży. Potem możesz za pomocą mod. ffd box wygiąć płatki na różne sposoby i dodać do nich mod, shell żeby nadać im grubość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Box/model z opacity to chyba nie koniec świata?

Tak jak Tomala napisał - 2-sided.

Możesz to później potraktować shaderem translucency (subsurface scattering) lub zwykłym materiałem falloff.

Zawsze możesz też zastosować mapę typu fallof dla opacity na płatek któremu nadasz grubość wyżej opisanym sposobem, tak aby zdefiniować mocniejszą przeźroczystość na brzegach płatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala wielkie dzięki... rozwiałeś moje wątpliwości :) ale mam inne pytanie... jak już wymodeluje plane'a na kształt płatka... no to później jest problem żeby go oteksturować (wiem, że to już nie ten dział, ale nie chcę zakładać nowego wątku, a może nawet powstanie taki mini tutorial:P)

platek_81baf.jpg

tak wygląda moja tekstura... i jeśli ją nałoże na wymodelowany płatek... i dam do tego opacity to kształt płatka ulegnie zmianie...poza tym mam jeszcze problem tego typu, że nie mogę materiałowi z teksturą nadać, żadnego speculara, bo wpływa to na cały materiał, a nie tylko na część zaznaczoną przez mapę opacity jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na tym jakiś uvw map żeby sterować ułożeniem tekstury?

 

Jeśli modelowałeś płatek to chyba opacity już będzie zbędna?

 

Jeśli masz opacity, to musisz tą samą mapkę nałożyć na specular, żeby się specular nie odbijało w miejscach gdzie jest przezroczyste.

 

Co do grubości, najlepiej wymodelować z plane, i grubość nadać bardzo cieńkim shell modifier, wygląda to na brzegach zazwyczaj odrobinę lepiej niż jak jest tylko 2-sided.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt nie wspominał o unwrapUVW:p

 

Zwykły UVWmap tu raczej nie wystarczy, zmapuj model listka unwrapem i wtedy texturuj.

 

Jeszcze jedna metoda, najpierw robisz plane o jakimś tam bliżej określonym płatkowatym kształcie, z nadanym shell-em, ale płaskim.

Następnie robisz mu unwrap a nie zwykly UVWmap i robisz texturkę z tego co pokazałeś.

Dopiero wtedy zabierasz się za przesuwanie wertexów w celu nadania wupukłości płatkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania dobrze mówi po to modelowałeś płatek żeby nie używać już opacity map bo to się dobrze sprawdza tylko na idealnie płaskich obiektach na grubych powstaje ten efekt podwójnych ścianek i pustki między nimi. Płatek na texturze ma co prawda ładną nieregularną krawędź którą trudno będzie wymodelować ale przecież nie musisz robić takich szczegółów chyba że róża będzie pokazana z baaardzo bliskiej odległości.

Co do problemu z otexturowaniem takiego płatka to w zalezności od tego kiedy go bedziesz mapował możesz zrobić tak:

Jak płatek jest płaski i najpierw mapujesz a potem go wyginasz to albo zwykły uvw map z planarnym mapowaniem albo unwrap uwv i też planar.

Jak płatek jest wygięty to unwrap uvw i po planarnym zmapowaniu użyj relaxu żeby rozłożyć płatek na płasko. A i mod. unwrap uvw daj pod shell tzn. shell dodaj po zmapowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Aniu :) nie rozumiem tylko "Jeśli modelowałeś płatek to chyba opacity już będzie zbędna?" przecież tekstura składa się też z czarnego tła, które pojawi się nawet na wymodelowanym płatku... da się tego jakoś pozbyć bez opacity?

 

edit: Tomala chyba wszystko wyjaśnił :) szybko odpowiadacie:P :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałbym jeszscze jedno pytanko (nie będę zaczynał nowego wątku) wymodelowłem już sporą część róży.... i tak jak na początku nie miało to większego znaczenia, to teraz pojawił się problem, bo dobrze by było gdyby płatki róży się idealnie stykały no i moje pytanie jest takie, czy jest w 3ds maxie taka opcja... żeby przesuwać vertexy jednego obiektu, tak, aby dodykały one ściany drugiego obiektu, ale nie przechodziły przez niego. po prostu jak przesuwam jeden płatek, to żeby zatrzymał się na drugim

z góry dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności