Napisano 15 Marzec 200817 l Kolejny już pojazd który sobie dłubie z przerwami, dzisiaj zabrałem się za teksturę efekty jakie są każdy widzi ;) Textura docelowo 2k na 2k, ale jako że nie bardzo mogę znaleźć odpowiednie referki to chyba zeskaluje do 1k za rozmiar screenów wielkie sorki, następne będę skalował :) Pozdrawiam Ardeni Edytowane 28 Wrzesień 200915 l przez Ardeni
Napisano 15 Marzec 200817 l Rozumiem, że dopiero zaczynasz texturkę, ale postaraj się unikać blurów tego typu co tu masz.
Napisano 15 Marzec 200817 l Autor maxowe viewporty mają ograniczenie odnosnie pokazywanych tekstur co zapewne wiesz
Napisano 15 Marzec 200817 l Możesz to zmienić w viewport properties na full size, to też pewnie wiesz:D
Napisano 15 Marzec 200817 l Autor Levy - zgłosiłem się do Ciebie na gg z pwenym zapytaniem ;P Nielot - siata krązyła już gdzies w magearcie,ale 3maj:
Napisano 15 Marzec 200817 l Zarysowania wychodzą bardzo fajnie, a co do rozmycia - nie krępuj się. Wyrenderuj :D. Nie oszukujmy się, to ma przede wszystkim ładnie prezentować się na obrazku, nikt do silnika nie będzie tego ładował (o ile się nie mylę ;) )
Napisano 15 Marzec 200817 l Autor Ok bijcie, macie racje, jest rozmyte, przyznam :/ render po dodaniu sharpena:
Napisano 15 Marzec 200817 l Ardeni popracuj nad ostrością tekstury, jest mnóstwo stron ze zdjęciami hiresowymi (np cgtextures.com) uwazaj z bledningiem bo to czesto robi kaszane biologia.rar
Napisano 15 Marzec 200817 l Autor spsoko cos wymsyle ibedzie git ;P w wolnym czasie bede cos zapodawał. Mam nadzieje ze wszelkie dziwne przypadki losu nie sprawią ze bede musiał przerwac
Napisano 15 Marzec 200817 l A ja się doczepię do szczegółów technicznych samego wózka ;P Z tyłu jest jakby klapa, w każdym razie jej zarys. Raczej nie ma czegoś takiego, bo do trzewi wózka zagląda się przeważnie podnosząc siedzenie razem z pokrywa, do której jest zamontowane. Przednie koła powinny być większe, mogą też być podwójne. Nie widze gałek odchyłu i podnoszenia wideł - w starych modelach najczęściej były montowane z prawej strony siedzenia, które powinno być przesunięte w lewo. Co do textury to raki najczęściej mają "progi" czyli to coś co oddzieliłeś czarną listwą w dół, pomalowane na czarno. Szczególnie starsze modele. Co do wideł to nie widzę łańcuchów, ale może są bo z tych ujęć słabo widać. Teraz na widłach jest ta kratka zabezpieczająca. Jest za wysoka i to ze 2 razy - ale pokaż refkę bo może robię z siebie idiotę ;) Zapomniałeś tez o rurze wydechowej, która w takich modelach najczęściej montowana jest z tyłu za siedzeniem z boku i skierowana ku górze - jak w traktorach. Tył wózka a dokładnie oś koła jest za bardzo przesunięta do środka. Tył jest bardzo ciężki, dlatego tylną oś trzeba maksymalnie do tyłu przesunąć i jedyne o czym trzeba pamiętać to to, ze ta oś jest skrętna ;] Wysokość kabiny w stosunku do długości wózka jakoś niezbyt proporcjonalna. Base powinno być masywniejsze i wyższe a sama kabina zdeczko niższa. Gdzie jest drążek do zmiany biegów? Zdaje się, że w takich gratach wychodzi z podłogi po prawej stronie kierowcy. Zdaje się, że brakuje też reflektorów. Siedzenie też trochę dziwne, oparcie trochę wyższe powinno być a siedzisko troszkę krótsze. To mniej więcej tyle xD Pozdrawiam,
Napisano 15 Marzec 200817 l Hehe, dobre:) Skrzywienie zawodowe jakieś? Nie to żeby Twój post był niewartościowy, gdyż o budowie wózka można się wiele dowiedzieć, ale w życiu mi nie przyszło do głowy zastanawiać się jak są zbudowane tego typu rzeczy grach. Ide, patrze, wózek widłowy, aha, no tak, idę dalej:)
Napisano 15 Marzec 200817 l Hehe, dobre:) Skrzywienie zawodowe jakieś? Nie to żeby Twój post był niewartościowy, gdyż o budowie wózka można się wiele dowiedzieć, ale w życiu mi nie przyszło do głowy zastanawiać się jak są zbudowane tego typu rzeczy grach. Ide, patrze, wózek widłowy, aha, no tak, idę dalej:) Ale przecież realizm jest fajny, co nie? xD e.g. Idziesz sobie przez grę i widzisz szubienicę: http://img512.imageshack.us/img512/7025/szub1yb7.jpg Wchodzisz pod spód bo a nóż coś wisielcowi z kieszeni wypadło a tam co? http://img514.imageshack.us/img514/5563/szub2wb3.jpg http://img520.imageshack.us/img520/691/szub3wp0.jpg Działający mechanizm spustowy ;) Ja akurat lubię w gierach takie smaczki. A do modelu wózka się nie czepiam, tylko tak sobie marudzę z przyzwyczajenia ;P W sumie najbardziej się tylko proporcje rzucają w oczy i te koła.
Napisano 15 Marzec 200817 l Autor Smaczki dobra rzecz, też je lubie i już od czasów pamiętnej pabiedy staram się trzymać detal i realizm w modelach które sobie dłubie z wolna ;) Odnośnie Twojego tekstu porównawczo-zawodowego z "doświadczeniem" - nie wiem jakim wózkiem jeździłeś, ale mój zgadza się w 90% z takim który sobie jeździ gdzieś po doku itp;) - klapa z tyłu jest - gwarantuje, otwiera się nawet ;P. - Rury wydechowej w moim modelu nie ma, tez jej szukalem, ale zabunkrowali ja już w fabryce. - progi i ich kolory - mam idealnie takie jak na zdjęciu "mojego" modelu - kratka zapezpieczająca jest ok - gwarantuje - tylnia, skrętna oś - tak, przesunę ją o 1 cm, wiecej nie bo nie będzie zgodne z oryg. - drążek zmiany biegów - tu mnie masz :/ ale powinien być przyczepiony do kierownicy (ala trabant style) - reflektórow na moich referkach nie było, widocznie ktoś je rozkradł przed sesja zdjeciową - "fotel" taki niewygodny niestety jest i w "żywej" wersji - gałka odchyłu i podnoszenia wideł - znow mnie masz, była przy kierownicy (tylko jedna) po przeciwej stronie niż ta od biegów - wysokość kabiny i ogólne wymiary, naoglądałem się troszke widlaków i róznie z tym jest, mój model jest taki pokraczny i mało aerodynamiczny - łańcuch - proszę bardzo, jest na swoim miejscu: na priv dostałeś referke, wszystko powinnobyć jasne, a z pewnego powodu nie chce jej pokazywać publicznie.
Napisano 16 Marzec 200817 l Kurde Ardeni przez ciebie całe moje wymądrzanie szlak trafił ;) No tłukłem się wózkiem ze dwa lata, ba nawet sobie zrobiłem international certificat bo wolałem upychać towary niż zmywak w Irlandii xD Ale w końcu nie pojechałem a wózkiem już dobrych parę lat nie pomykam. Dzięki za refkę, faktycznie dziwnie wygląda ta machina - pewnie typowa do hali. I faktycznie wiernie odwzorowałeś model ;) Pozdrawiam, Majkel.
Napisano 16 Marzec 200817 l Autor Być może jest dla hali i ma silnik elektryczny (stąd brak rury wydechowej) ale kto ich tam wie. Kwestie samego modelu i jego realności itd zostawiam już i nie będę komentował postów tego typu :P (do Piksara) :P
Napisano 17 Marzec 200817 l Ale przecież realizm jest fajny, co nie? xD e.g. Idziesz sobie przez grę i widzisz szubienicę: http://img512.imageshack.us/img512/7025/szub1yb7.jpg Wchodzisz pod spód bo a nóż coś wisielcowi z kieszeni wypadło a tam co? http://img514.imageshack.us/img514/5563/szub2wb3.jpg http://img520.imageshack.us/img520/691/szub3wp0.jpg Działający mechanizm spustowy ;) Ja akurat lubię w gierach takie smaczki. A do modelu wózka się nie czepiam, tylko tak sobie marudzę z przyzwyczajenia ;P W sumie najbardziej się tylko proporcje rzucają w oczy i te koła. Wszytsko fajnie pieknie - tylko pod koniec projektu kiedsy nadchodzi czas optymalizacji bo sie przegielo ze wszystkim to wlasnie takie "smaczki" zostaja wyrzucane bo i tak tego nie widac
Napisano 21 Październik 200816 l Autor Postanowiłem wrócić do starego widlaka ;) Podejscie 2gie, czasu wolnego mało, ale mam nadzieje że okleje go do końca. To co widać narazie tylko diff.
Napisano 21 Październik 200816 l To dobrze że po takim czasie zdecydowałes się wrócić do ukończenia tego wózka a wiem że taki powrót nie jest łatwy :) Textura wygląda bardzo dobrze , fajnie wyszedł metal na widełkach ,łancuch ,rura , może jakiś cieknący olej tam jeszcze wsadzic? trudno powiedziec cos więcej.
Napisano 21 Październik 200816 l mi sie model b.podoba ale tekstura to max powinna byc 512 na taki obiekt ;)
Napisano 27 Październik 200816 l Autor mi sie model b.podoba ale tekstura to max powinna byc 512 na taki obiekt ;) Dlaczego tak uważasz? :)
Napisano 27 Październik 200816 l jeśli miałbym się czepiać to bardziej widełek które mimo że stare to wyglądają na nieużywane... z reguły to są mocno wytarte i widoczne rysy... pozdrawiam!
Napisano 4 Listopad 200816 l świetny wózek. bardzo fajna geometria i całkiem sympatyczne początki tekstury...mam nadzieje ze na "body" nie dasz tej starej rozmytej, bo zepsujesz :) A może jak skończysz to wyląduje w AF skoro przymiarki już pod uni view'er :> pzdr
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Autor Kopie sobie ostatnio, pora na kolejny temat: Widlak ukończony (w koncu... ;P) Trójkątów wyszło chyba 4700 tekstury po 2048, diff, norm, specular, podgląd z unigine Edytowane 1 Październik 200915 l przez Ardeni
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Pamiętam jak zaczynałeś ten widlak robić. Nie ma to jak szybki wip :D Można by powiedzieć, że warto było czekać ;P
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Bardzo ładny wózek, jaki następny model będzie? Rozumiem, ze do odkurzenia ? ;) Mozesz pokazać ten model ale w rozdziałkach 1024? Tak dla porównania.
Napisano 1 Październik 200915 l Autor Shergar: tempo mam ;P Jonasz_Real: następny będzie mniej odkurzony ;P mógłbym zapodac w mniejszej rozdziałce, wyglaałby podobnie, w sumie miałem plan ją zmniejszyc etc, ale stwierdziłem że nie jest to konieczne/zapomniałem. donMario: dzieki :* Następnym razem zapodam mniejsze rendery ;P będzie mniej baboli widać ;P
Napisano 1 Październik 200915 l wózek superowy , bardzo mi się podoba! dlaczego użyłeś aż 3 tak dużych textur?
Napisano 1 Październik 200915 l mało konkretnie to napisałem, 3 oznacza diff, norm i specular Ttrzeba bylo tak od razu, a tu ludzie psy wieszaja niepotrzebnie. Szkoda zwierzat!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto