adam_m Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 (edytowane) Witam, rozpoczynam pracę nad modelem gotyckiej kamienicy. Jak narazie jeszcze nie ma co oceniać, ale sukcesywnie będę tutaj coś umieszczał. i referka: Edytowane 31 Lipiec 2009 przez adam_m
Matrixus17 Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 faktycznie póki co to nic prawie nie masz :P ale dajesz dajesz :) zapowiada się ciekawie
Matrixus17 Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 yeach już się zaczęło coś dziać :D fanie to póki co wygląda ta przednia ściana :) dajesz dajesz :D
TheCapo Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 No rób coraz więcej to powinno wyjść fajnie:)
adam_m Napisano 30 Kwiecień 2008 Autor Napisano 30 Kwiecień 2008 Kolejny update. Wirtualna rekonstrukcja kamienicy z XV wieku, czyli troszeczke innej niz ta na referce ;)
adam_m Napisano 11 Maj 2008 Autor Napisano 11 Maj 2008 (edytowane) + drzwi i okiennice. Edytowane 12 Maj 2008 przez adam_m
adam_m Napisano 13 Maj 2008 Autor Napisano 13 Maj 2008 To by było na tyle jeśli chodzi o model. Teraz czas na texturki :)
hkropinski Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 jeszcze sie nie zgadza z referencjami, miedzy innymi przy oknach, czekam na update'y, pozdarwaim
adam_m Napisano 13 Maj 2008 Autor Napisano 13 Maj 2008 z referką nie będzie się zgadzało w 100%, dlatego, że zdjęcie jest "dzisiejsze" a rekonstrukcja będzie kamienicy XV-wiecznej (zgodnie z opisami w literaturze).
adam_m Napisano 2 Czerwiec 2008 Autor Napisano 2 Czerwiec 2008 Pierwsze cegiełki. Uwagi i sugestie dotyczące cegieł mile widziane. Pozdr.
Sebastian Ozga Napisano 2 Czerwiec 2008 Napisano 2 Czerwiec 2008 Troszkę płaskie - bump widać, dołóż może displace. Przy krawędziach teksturka jest rozciągnięta, troszkę to wygląda jak planarUVW, ale już coś widać. Powodzenia, jedziesz z tematem.
adam_m Napisano 3 Czerwiec 2008 Autor Napisano 3 Czerwiec 2008 Przy krawędziach teksturka jest rozciągnięta, troszkę to wygląda jak planarUVW, ale już coś widać. Zgadza się, w niektórych miejscach tex się rozjeżdża. Nie wiem czy ta wina siatki? Jak sobie z tym radzicie, przesuwacie ręcznie vertexy na uv'ce? Co zrobić aby mieć lepszą jakość tex w uv edytorze (widze same plamy pikseli)?
lobohome Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 lepsza jakosc w viewporcie ??? czy lepsza jakosc w unwrap UVW ??? Jak w Edit UVWs .... to klikasz options>preferences> i tam masz okienko >display Preferences> i zmieniasz >Render Width i Height na np. 1024
adam_m Napisano 4 Czerwiec 2008 Autor Napisano 4 Czerwiec 2008 lobohome - dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jeden problem. Cegiełki mi się rozjeżdżają. W edytorze uvw jest ok a na renderze i viewporcie wszystko krzywe :( POMOCY! http://img219.imageshack.us/my.php?image=sciankaari8.jpg
lobohome Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 bo siatke masz krzywa ... zobacz jak sie roznia siatki w view porcie a w edytorze... Zaznacz Fejsy krore chcesz wyedytowac i kliknij Planar w modyfikatorze Unwrap i dopiero potem edytuj ... tylko nie ruszaj wertexow ktore leza na jednej plaszczyznie ... Poczytaj o Unwrapie ... bo widze ze podstaw nie znasz ...
Temporal Napisano 6 Czerwiec 2008 Napisano 6 Czerwiec 2008 ja tylko powiem ze w samym modelu gdzie masz te boxy na gorze postawione to troche wyglada inaczej niz na referce uprosciles juz na maxa :p
adam_m Napisano 11 Czerwiec 2008 Autor Napisano 11 Czerwiec 2008 Witam, Doszedłem do okien i tu pojawił się problem. Światła wewnętrznego nie widać na zewnątrz budynku. Renderuję w mr, szyba jest z mr glass a światło zew. daylight. Całość ma być animowana więc montaż nie wchodzi w grę. Pozdrawiam.
adam_m Napisano 14 Czerwiec 2008 Autor Napisano 14 Czerwiec 2008 Kolejny up. Może macie jakieś sugestie co do sceny? Wiadomo, że taka kamienica nigdy nie "stoi" sama (sąsiednich nie planuje aktualnie modelować). Co jeszcze można dopracować?
Nowi Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Niezła ta Kamieniczka, ale tą trawą z kamieniami to mnie zabiłeś. Moim zdaniem powinieneś zrobic kawałek brukowanej ulicy z jakąś latarenką może dwiema jakimiś szczególikami i Koniecznie 2 kamienice obok, po obu stronach LOW_POLY nawet niekoniecznie o teksturowane i będzie niezła pracka. Powodzenia ;) Pozdrawiam Nowi P.S. jeszcze coś z tymi szybami bym pokombinował :)
JmTm00 Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 pokoloruj parapety i te ciemne wstawki, doda to troszke uroku, moim zdaniem powinieneś zróznicować tło w oknach (domaluj nawet to światło) troszke brudu na cegłach równiez by sie przydało, bo teraz cegiełki sprawiaja sztuczne wrazenie przez swoja powtarzalnosc koloru. Dajesz dalej, jestem ciekaw jak poradzisz sobie ze swiatlem. Pozwodzenia
adam_m Napisano 17 Sierpień 2008 Autor Napisano 17 Sierpień 2008 Wracam po wakacjach do projektu kamienicy. Kamienica na trawniku to nie był dobry pomysł ;) Wmontowałem budynek (z popawionymi detalami) w zdjęcie (bez retuszu ps). Ostatecznie "dobuduję" jeszcze sąsiednie kamieniczki. Cały czas się głowię jak oświetlić wnętrze parteru (przy sunlight). Pozdrawiam.
adam_m Napisano 19 Sierpień 2008 Autor Napisano 19 Sierpień 2008 Kolejny update. Kamienice sąsiednie już się budują ;)
adam_m Napisano 31 Sierpień 2008 Autor Napisano 31 Sierpień 2008 Zgodnie ze sugestiami forumowiczów, wracam do wip'a z Kamieniczką. Poprawiłem niebo i bruk, Cegły maja bumpa ale nie wiem dlaczego go tak słabo widać w mr (?) Co jeszcze można poprawić?
dynia Napisano 31 Sierpień 2008 Napisano 31 Sierpień 2008 dobrze że wracasz do WIP bo można z tego zrobić ładny render
adam_m Napisano 31 Sierpień 2008 Autor Napisano 31 Sierpień 2008 dobrze że wracasz do WIP bo można z tego zrobić ładny render jakieś propozycje?
Mortom Napisano 2 Wrzesień 2008 Napisano 2 Wrzesień 2008 (edytowane) Jesli chodzi o mnie to kadr bym zmienił i pokazałbym ogrom budowli od dołu. Niebu nadałbym lekki Glare. Co do Bump'u to go widać ale nie w tym problem. Problem leży chyba w słabej rozdzielczości textury a co z tym idzie kiepski efekt końcowy na renderku. No i zmień oświetlenie... te ciepłe barwy jakoś tak słabo wyszły... poprzedni render w zimnych barwach był lepszy. Może daj słońce wysoko na niebie... środek dnia, ostre światło. Nie wiem pokombinuj jeszcze trochę. Na razie tyle, resztę się obaczy jak puścisz poprawiony render :) Pozdrawiam Edytowane 2 Wrzesień 2008 przez Mortom
Yasutoco Napisano 2 Wrzesień 2008 Napisano 2 Wrzesień 2008 łoł mówisz ze bumpa nie widać ... az od niego bola oczy zmniejsz go albo pojedź displacem (leprzy efekt koncowy) a co do mapek to chyba gdzieniegdzie bump wyglada jakby mial odwrócony kierunek... do tex jeszcze to samo co kolega przed chwila napisał wyższa rozdziałka pomoze... az mnie bierze, by zrobić coś w tym stylu, jak patrze na tą pracke. z głowa do góry. PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą...
adam_m Napisano 2 Wrzesień 2008 Autor Napisano 2 Wrzesień 2008 (edytowane) PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą... Kwestia przyzwyczajenia ;) A czym Ty unwrapujesz? Jeśli chodzi o oświetlenie to chciałem jak najwierniej przedstawić je z rzeczywistością a w tym przypadku fasada jest w miare dobrze oświetlona rano i wieczorem, ok 12 oświetlona jest tylna część kamienicy czyli oficyny. Co do textury cegieł to miała rozdziałkę 4096x4096. Tekstury jeszcze wyższej rozdzielczości mój komp/max nie wczytuje. Cegłówki malowałem ręcznie sztuka po sztuce bo nigdzie nie znalazłem próbki w wątku gotyckim. Też mi się wydaje że słabo ta tex wyszła, nie wiem gdzie zrobiłem błąd bo render ma rozdziałkę niższą (1600x1200). Dzięki za podpowiedzi i proszę o jeszcze. Próbna poprawiona wersja. Słońce nad kamienicą. Edytowane 2 Wrzesień 2008 przez adam_m
adam_m Napisano 31 Lipiec 2009 Autor Napisano 31 Lipiec 2009 Powrót do tematu kamienicy. Scatmax pracuje nad renderem. Piszcie co jeszcze poprawić.
Oleksiak Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 całość wygląda jak makieta (zwłaszcza przez to co się dzieje u góry). Proponuje otworzyć choć jedne drzwi żeby dodać jakiejś głębi/3 wymiaru tej scenie. Większe rendery jeśli można. Mapka na drodze wydaje się rozmazana. To nie jest disp ? iii.. jak popatrzyłem na niebo to wygląda jakby za kamienica kończył się świat :PP niebo się jakby za nią zapada - taki efekt poczułem chyba przez te chmury :P iii.. biel jest zbyt biała :D widać to zwłaszcza na parapetach tych "parterowych" całość chyba jest za jaskrawa ale to ja na wizkach się nie znam :P
_Orion_ Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) Moim zdaniem jest za jasno. Cegły za żółte i za czyste. Przed domem stoi inny, widać go po cieniu a w oknach nic się nie odbija, dlaczego? Kamienie rozmyte (ale to juz ktos pisał). No i niebo, rozciągnięte. Pewnie jest na sferze i dlatego taki efekt, że chmury spadaja za kamienice. Wstawiłbym niebo na plajna lub zmapował sferę. To tyle, kamieniczka fajna (juz to chyba kiedyś pisałem). Aha okien bym nie otwierał tylko zmienił perspektywę, żeby uwydatnić bryłę. Edytowane 31 Lipiec 2009 przez _Orion_
adam_m Napisano 1 Sierpień 2009 Autor Napisano 1 Sierpień 2009 Dziękuję za komentarze. To jest pierwszy render testowy po powrocie do tego tematu. W najbliższym czasie będą zmiany. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie, piszcie. Pozdrawiam.
Eden-3d Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 witam ladnie to wyglada,zdobienia w oknach bedziesz modelowal?
adam_m Napisano 1 Sierpień 2009 Autor Napisano 1 Sierpień 2009 witam ladnie to wyglada,zdobienia w oknach bedziesz modelowal? dzięki; jakie zdobienia masz na myśli?
Scatmax Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Witam Przykro nam Eden ale ta sa jekies freski albo sgrafitta:) chocbysmy chcieli to nie niebardzo jest sens to modelowac:)Widze ze masz to juz we krwi ten DETAL;D wszedzie bys go aplikowal.Ale za to jest update z postepem prac:) pozdrawiam Kuba
Eden-3d Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 nie widzialem wczesniej refek,teraz widze ze to sa jakies freski :) co do upa bardzo fajnie ,ladne rendery ,fajnie by bylo jak byscie dali wiecej zblizen,powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się