Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

rozpoczynam pracę nad modelem gotyckiej kamienicy. Jak narazie jeszcze nie ma co oceniać, ale sukcesywnie będę tutaj coś umieszczał.

siatkakopernik17la4.jpg

 

i referka:

 

dsc0004wc6.jpg

Edytowane przez adam_m
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z referką nie będzie się zgadzało w 100%, dlatego, że zdjęcie jest "dzisiejsze" a rekonstrukcja będzie kamienicy XV-wiecznej (zgodnie z opisami w literaturze).

Napisano
Przy krawędziach teksturka jest rozciągnięta, troszkę to wygląda jak planarUVW, ale już coś widać.

Zgadza się, w niektórych miejscach tex się rozjeżdża. Nie wiem czy ta wina siatki? Jak sobie z tym radzicie, przesuwacie ręcznie vertexy na uv'ce? Co zrobić aby mieć lepszą jakość tex w uv edytorze (widze same plamy pikseli)?

Napisano

lepsza jakosc w viewporcie ??? czy lepsza jakosc w unwrap UVW ???

 

Jak w Edit UVWs .... to klikasz options>preferences> i tam masz okienko >display Preferences>

i zmieniasz >Render Width i Height na np. 1024

Napisano

bo siatke masz krzywa ... zobacz jak sie roznia siatki w view porcie a w edytorze...

Zaznacz Fejsy krore chcesz wyedytowac i kliknij Planar w modyfikatorze Unwrap i dopiero potem edytuj ... tylko nie ruszaj wertexow ktore leza na jednej plaszczyznie ...

 

Poczytaj o Unwrapie ... bo widze ze podstaw nie znasz ...

Napisano

Witam,

Doszedłem do okien i tu pojawił się problem. Światła wewnętrznego nie widać na zewnątrz budynku. Renderuję w mr, szyba jest z mr glass a światło zew. daylight. Całość ma być animowana więc montaż nie wchodzi w grę. Pozdrawiam.

okno2gt9.jpg

Napisano

Kolejny up. Może macie jakieś sugestie co do sceny? Wiadomo, że taka kamienica nigdy nie "stoi" sama (sąsiednich nie planuje aktualnie modelować). Co jeszcze można dopracować?

 

20214906ce8.jpg

Napisano

Niezła ta Kamieniczka, ale tą trawą z kamieniami to mnie zabiłeś. Moim zdaniem powinieneś zrobic kawałek brukowanej ulicy z jakąś latarenką może dwiema jakimiś szczególikami i Koniecznie 2 kamienice obok, po obu stronach LOW_POLY nawet niekoniecznie o teksturowane i będzie niezła pracka.

 

Powodzenia ;)

 

Pozdrawiam Nowi

 

P.S. jeszcze coś z tymi szybami bym pokombinował :)

Napisano

pokoloruj parapety i te ciemne wstawki, doda to troszke uroku, moim zdaniem powinieneś zróznicować tło w oknach (domaluj nawet to światło) troszke brudu na cegłach równiez by sie przydało, bo teraz cegiełki sprawiaja sztuczne wrazenie przez swoja powtarzalnosc koloru. Dajesz dalej, jestem ciekaw jak poradzisz sobie ze swiatlem. Pozwodzenia

Napisano

Wracam po wakacjach do projektu kamienicy. Kamienica na trawniku to nie był dobry pomysł ;) Wmontowałem budynek (z popawionymi detalami) w zdjęcie (bez retuszu ps). Ostatecznie "dobuduję" jeszcze sąsiednie kamieniczki. Cały czas się głowię jak oświetlić wnętrze parteru (przy sunlight). Pozdrawiam.

ad5xo7.jpg

Napisano

Zgodnie ze sugestiami forumowiczów, wracam do wip'a z Kamieniczką. Poprawiłem niebo i bruk, Cegły maja bumpa ale nie wiem dlaczego go tak słabo widać w mr (?) Co jeszcze można poprawić?

 

finalkopernik2anx3.jpg

Napisano (edytowane)

Jesli chodzi o mnie to kadr bym zmienił i pokazałbym ogrom budowli od dołu.

Niebu nadałbym lekki Glare. Co do Bump'u to go widać ale nie w tym problem. Problem leży chyba w słabej rozdzielczości textury a co z tym idzie kiepski efekt końcowy na renderku.

No i zmień oświetlenie... te ciepłe barwy jakoś tak słabo wyszły... poprzedni render w zimnych barwach był lepszy. Może daj słońce wysoko na niebie... środek dnia, ostre światło. Nie wiem pokombinuj jeszcze trochę.

 

Na razie tyle, resztę się obaczy jak puścisz poprawiony render :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mortom
Napisano

łoł mówisz ze bumpa nie widać ... az od niego bola oczy zmniejsz go albo pojedź displacem (leprzy efekt koncowy) a co do mapek to chyba gdzieniegdzie bump wyglada jakby mial odwrócony kierunek... do tex jeszcze to samo co kolega przed chwila napisał wyższa rozdziałka pomoze... az mnie bierze, by zrobić coś w tym stylu, jak patrze na tą pracke. z głowa do góry.

 

PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą...

Napisano (edytowane)

PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą...

 

Kwestia przyzwyczajenia ;) A czym Ty unwrapujesz? Jeśli chodzi o oświetlenie to chciałem jak najwierniej przedstawić je z rzeczywistością a w tym przypadku fasada jest w miare dobrze oświetlona rano i wieczorem, ok 12 oświetlona jest tylna część kamienicy czyli oficyny. Co do textury cegieł to miała rozdziałkę 4096x4096. Tekstury jeszcze wyższej rozdzielczości mój komp/max nie wczytuje. Cegłówki malowałem ręcznie sztuka po sztuce bo nigdzie nie znalazłem próbki w wątku gotyckim. Też mi się wydaje że słabo ta tex wyszła, nie wiem gdzie zrobiłem błąd bo render ma rozdziałkę niższą (1600x1200). Dzięki za podpowiedzi i proszę o jeszcze.

 

Próbna poprawiona wersja. Słońce nad kamienicą.

 

newab0.jpg

Edytowane przez adam_m
Napisano

całość wygląda jak makieta (zwłaszcza przez to co się dzieje u góry). Proponuje otworzyć choć jedne drzwi żeby dodać jakiejś głębi/3 wymiaru tej scenie. Większe rendery jeśli można. Mapka na drodze wydaje się rozmazana. To nie jest disp ?

 

iii.. jak popatrzyłem na niebo to wygląda jakby za kamienica kończył się świat :PP niebo się jakby za nią zapada - taki efekt poczułem chyba przez te chmury :P

 

iii.. biel jest zbyt biała :D widać to zwłaszcza na parapetach tych "parterowych" całość chyba jest za jaskrawa ale to ja na wizkach się nie znam :P

Napisano (edytowane)

Moim zdaniem jest za jasno. Cegły za żółte i za czyste. Przed domem stoi inny, widać go po cieniu a w oknach nic się nie odbija, dlaczego? Kamienie rozmyte (ale to juz ktos pisał). No i niebo, rozciągnięte. Pewnie jest na sferze i dlatego taki efekt, że chmury spadaja za kamienice. Wstawiłbym niebo na plajna lub zmapował sferę. To tyle, kamieniczka fajna (juz to chyba kiedyś pisałem). Aha okien bym nie otwierał tylko zmienił perspektywę, żeby uwydatnić bryłę.

Edytowane przez _Orion_
Napisano

Dziękuję za komentarze. To jest pierwszy render testowy po powrocie do tego tematu. W najbliższym czasie będą zmiany. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie, piszcie. Pozdrawiam.

Napisano

Witam

Przykro nam Eden ale ta sa jekies freski albo sgrafitta:) chocbysmy chcieli to nie niebardzo jest sens to modelowac:)Widze ze masz to juz we krwi ten DETAL;D wszedzie bys go aplikowal.Ale za to jest update z postepem prac:)

 

kopernik_render_025.jpg

 

kopernik_render_01.jpg

 

pozdrawiam

Kuba

Napisano

nie widzialem wczesniej refek,teraz widze ze to sa jakies freski :) co do upa bardzo fajnie ,ladne rendery ,fajnie by bylo jak byscie dali wiecej zblizen,powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności