Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

rozpoczynam pracę nad modelem gotyckiej kamienicy. Jak narazie jeszcze nie ma co oceniać, ale sukcesywnie będę tutaj coś umieszczał.

siatkakopernik17la4.jpg

 

i referka:

 

dsc0004wc6.jpg

Edytowane przez adam_m

  • Odpowiedzi 41
  • Wyświetleń 7,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

yeach już się zaczęło coś dziać :D fanie to póki co wygląda ta przednia ściana :) dajesz dajesz :D

Napisano
  • Autor

Kolejny update. Wirtualna rekonstrukcja kamienicy z XV wieku, czyli troszeczke innej niz ta na referce ;)

kop17ps9.jpg

Napisano
  • Autor

z referką nie będzie się zgadzało w 100%, dlatego, że zdjęcie jest "dzisiejsze" a rekonstrukcja będzie kamienicy XV-wiecznej (zgodnie z opisami w literaturze).

Napisano
  • Autor

Pierwsze cegiełki. Uwagi i sugestie dotyczące cegieł mile widziane. Pozdr.

 

ceglybs0.jpg

Napisano

Troszkę płaskie - bump widać, dołóż może displace.

Przy krawędziach teksturka jest rozciągnięta, troszkę to wygląda jak planarUVW, ale już coś widać.

Powodzenia, jedziesz z tematem.

Napisano
  • Autor
  Sebastian Ozga napisał:
Przy krawędziach teksturka jest rozciągnięta, troszkę to wygląda jak planarUVW, ale już coś widać.

Zgadza się, w niektórych miejscach tex się rozjeżdża. Nie wiem czy ta wina siatki? Jak sobie z tym radzicie, przesuwacie ręcznie vertexy na uv'ce? Co zrobić aby mieć lepszą jakość tex w uv edytorze (widze same plamy pikseli)?

Napisano

lepsza jakosc w viewporcie ??? czy lepsza jakosc w unwrap UVW ???

 

Jak w Edit UVWs .... to klikasz options>preferences> i tam masz okienko >display Preferences>

i zmieniasz >Render Width i Height na np. 1024

Napisano

bo siatke masz krzywa ... zobacz jak sie roznia siatki w view porcie a w edytorze...

Zaznacz Fejsy krore chcesz wyedytowac i kliknij Planar w modyfikatorze Unwrap i dopiero potem edytuj ... tylko nie ruszaj wertexow ktore leza na jednej plaszczyznie ...

 

Poczytaj o Unwrapie ... bo widze ze podstaw nie znasz ...

Napisano

ja tylko powiem ze w samym modelu gdzie masz te boxy na gorze postawione to troche wyglada inaczej niz na referce uprosciles juz na maxa :p

Napisano
  • Autor

Witam,

Doszedłem do okien i tu pojawił się problem. Światła wewnętrznego nie widać na zewnątrz budynku. Renderuję w mr, szyba jest z mr glass a światło zew. daylight. Całość ma być animowana więc montaż nie wchodzi w grę. Pozdrawiam.

okno2gt9.jpg

Napisano
  • Autor

Kolejny up. Może macie jakieś sugestie co do sceny? Wiadomo, że taka kamienica nigdy nie "stoi" sama (sąsiednich nie planuje aktualnie modelować). Co jeszcze można dopracować?

 

20214906ce8.jpg

Napisano

Niezła ta Kamieniczka, ale tą trawą z kamieniami to mnie zabiłeś. Moim zdaniem powinieneś zrobic kawałek brukowanej ulicy z jakąś latarenką może dwiema jakimiś szczególikami i Koniecznie 2 kamienice obok, po obu stronach LOW_POLY nawet niekoniecznie o teksturowane i będzie niezła pracka.

 

Powodzenia ;)

 

Pozdrawiam Nowi

 

P.S. jeszcze coś z tymi szybami bym pokombinował :)

Napisano

pokoloruj parapety i te ciemne wstawki, doda to troszke uroku, moim zdaniem powinieneś zróznicować tło w oknach (domaluj nawet to światło) troszke brudu na cegłach równiez by sie przydało, bo teraz cegiełki sprawiaja sztuczne wrazenie przez swoja powtarzalnosc koloru. Dajesz dalej, jestem ciekaw jak poradzisz sobie ze swiatlem. Pozwodzenia

Napisano
  • Autor

Wracam po wakacjach do projektu kamienicy. Kamienica na trawniku to nie był dobry pomysł ;) Wmontowałem budynek (z popawionymi detalami) w zdjęcie (bez retuszu ps). Ostatecznie "dobuduję" jeszcze sąsiednie kamieniczki. Cały czas się głowię jak oświetlić wnętrze parteru (przy sunlight). Pozdrawiam.

ad5xo7.jpg

Napisano
  • Autor

Zgodnie ze sugestiami forumowiczów, wracam do wip'a z Kamieniczką. Poprawiłem niebo i bruk, Cegły maja bumpa ale nie wiem dlaczego go tak słabo widać w mr (?) Co jeszcze można poprawić?

 

finalkopernik2anx3.jpg

Napisano

dobrze że wracasz do WIP bo można z tego zrobić ładny render

Napisano
  • Autor
  dynia napisał:
dobrze że wracasz do WIP bo można z tego zrobić ładny render

jakieś propozycje?

Napisano

Jesli chodzi o mnie to kadr bym zmienił i pokazałbym ogrom budowli od dołu.

Niebu nadałbym lekki Glare. Co do Bump'u to go widać ale nie w tym problem. Problem leży chyba w słabej rozdzielczości textury a co z tym idzie kiepski efekt końcowy na renderku.

No i zmień oświetlenie... te ciepłe barwy jakoś tak słabo wyszły... poprzedni render w zimnych barwach był lepszy. Może daj słońce wysoko na niebie... środek dnia, ostre światło. Nie wiem pokombinuj jeszcze trochę.

 

Na razie tyle, resztę się obaczy jak puścisz poprawiony render :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mortom

Napisano

łoł mówisz ze bumpa nie widać ... az od niego bola oczy zmniejsz go albo pojedź displacem (leprzy efekt koncowy) a co do mapek to chyba gdzieniegdzie bump wyglada jakby mial odwrócony kierunek... do tex jeszcze to samo co kolega przed chwila napisał wyższa rozdziałka pomoze... az mnie bierze, by zrobić coś w tym stylu, jak patrze na tą pracke. z głowa do góry.

 

PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą...

Napisano
  • Autor
  Yasutoco napisał:

PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą...

 

Kwestia przyzwyczajenia ;) A czym Ty unwrapujesz? Jeśli chodzi o oświetlenie to chciałem jak najwierniej przedstawić je z rzeczywistością a w tym przypadku fasada jest w miare dobrze oświetlona rano i wieczorem, ok 12 oświetlona jest tylna część kamienicy czyli oficyny. Co do textury cegieł to miała rozdziałkę 4096x4096. Tekstury jeszcze wyższej rozdzielczości mój komp/max nie wczytuje. Cegłówki malowałem ręcznie sztuka po sztuce bo nigdzie nie znalazłem próbki w wątku gotyckim. Też mi się wydaje że słabo ta tex wyszła, nie wiem gdzie zrobiłem błąd bo render ma rozdziałkę niższą (1600x1200). Dzięki za podpowiedzi i proszę o jeszcze.

 

Próbna poprawiona wersja. Słońce nad kamienicą.

 

newab0.jpg

Edytowane przez adam_m

Napisano
  • Autor

Powrót do tematu kamienicy. Scatmax pracuje nad renderem. Piszcie co jeszcze poprawić.

 

koper1702color.jpg

Napisano

całość wygląda jak makieta (zwłaszcza przez to co się dzieje u góry). Proponuje otworzyć choć jedne drzwi żeby dodać jakiejś głębi/3 wymiaru tej scenie. Większe rendery jeśli można. Mapka na drodze wydaje się rozmazana. To nie jest disp ?

 

iii.. jak popatrzyłem na niebo to wygląda jakby za kamienica kończył się świat :PP niebo się jakby za nią zapada - taki efekt poczułem chyba przez te chmury :P

 

iii.. biel jest zbyt biała :D widać to zwłaszcza na parapetach tych "parterowych" całość chyba jest za jaskrawa ale to ja na wizkach się nie znam :P

Napisano

Moim zdaniem jest za jasno. Cegły za żółte i za czyste. Przed domem stoi inny, widać go po cieniu a w oknach nic się nie odbija, dlaczego? Kamienie rozmyte (ale to juz ktos pisał). No i niebo, rozciągnięte. Pewnie jest na sferze i dlatego taki efekt, że chmury spadaja za kamienice. Wstawiłbym niebo na plajna lub zmapował sferę. To tyle, kamieniczka fajna (juz to chyba kiedyś pisałem). Aha okien bym nie otwierał tylko zmienił perspektywę, żeby uwydatnić bryłę.

Edytowane przez _Orion_

Napisano
  • Autor

Dziękuję za komentarze. To jest pierwszy render testowy po powrocie do tego tematu. W najbliższym czasie będą zmiany. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie, piszcie. Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor
  Eden-3d napisał:
witam ladnie to wyglada,zdobienia w oknach bedziesz modelowal?

dzięki; jakie zdobienia masz na myśli?

Napisano

Witam

Przykro nam Eden ale ta sa jekies freski albo sgrafitta:) chocbysmy chcieli to nie niebardzo jest sens to modelowac:)Widze ze masz to juz we krwi ten DETAL;D wszedzie bys go aplikowal.Ale za to jest update z postepem prac:)

 

kopernik_render_025.jpg

 

kopernik_render_01.jpg

 

pozdrawiam

Kuba

Napisano

nie widzialem wczesniej refek,teraz widze ze to sa jakies freski :) co do upa bardzo fajnie ,ladne rendery ,fajnie by bylo jak byscie dali wiecej zblizen,powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności