Napisano 26 Kwiecień 200816 l Witam, rozpoczynam pracę nad modelem gotyckiej kamienicy. Jak narazie jeszcze nie ma co oceniać, ale sukcesywnie będę tutaj coś umieszczał. i referka: Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez adam_m
Napisano 26 Kwiecień 200816 l faktycznie póki co to nic prawie nie masz :P ale dajesz dajesz :) zapowiada się ciekawie
Napisano 29 Kwiecień 200816 l yeach już się zaczęło coś dziać :D fanie to póki co wygląda ta przednia ściana :) dajesz dajesz :D
Napisano 30 Kwiecień 200816 l Autor Kolejny update. Wirtualna rekonstrukcja kamienicy z XV wieku, czyli troszeczke innej niz ta na referce ;)
Napisano 13 Maj 200816 l jeszcze sie nie zgadza z referencjami, miedzy innymi przy oknach, czekam na update'y, pozdarwaim
Napisano 13 Maj 200816 l Autor z referką nie będzie się zgadzało w 100%, dlatego, że zdjęcie jest "dzisiejsze" a rekonstrukcja będzie kamienicy XV-wiecznej (zgodnie z opisami w literaturze).
Napisano 2 Czerwiec 200816 l Autor Pierwsze cegiełki. Uwagi i sugestie dotyczące cegieł mile widziane. Pozdr.
Napisano 2 Czerwiec 200816 l Troszkę płaskie - bump widać, dołóż może displace. Przy krawędziach teksturka jest rozciągnięta, troszkę to wygląda jak planarUVW, ale już coś widać. Powodzenia, jedziesz z tematem.
Napisano 3 Czerwiec 200816 l Autor Przy krawędziach teksturka jest rozciągnięta, troszkę to wygląda jak planarUVW, ale już coś widać. Zgadza się, w niektórych miejscach tex się rozjeżdża. Nie wiem czy ta wina siatki? Jak sobie z tym radzicie, przesuwacie ręcznie vertexy na uv'ce? Co zrobić aby mieć lepszą jakość tex w uv edytorze (widze same plamy pikseli)?
Napisano 4 Czerwiec 200816 l lepsza jakosc w viewporcie ??? czy lepsza jakosc w unwrap UVW ??? Jak w Edit UVWs .... to klikasz options>preferences> i tam masz okienko >display Preferences> i zmieniasz >Render Width i Height na np. 1024
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Autor lobohome - dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jeden problem. Cegiełki mi się rozjeżdżają. W edytorze uvw jest ok a na renderze i viewporcie wszystko krzywe :( POMOCY! http://img219.imageshack.us/my.php?image=sciankaari8.jpg
Napisano 4 Czerwiec 200816 l bo siatke masz krzywa ... zobacz jak sie roznia siatki w view porcie a w edytorze... Zaznacz Fejsy krore chcesz wyedytowac i kliknij Planar w modyfikatorze Unwrap i dopiero potem edytuj ... tylko nie ruszaj wertexow ktore leza na jednej plaszczyznie ... Poczytaj o Unwrapie ... bo widze ze podstaw nie znasz ...
Napisano 6 Czerwiec 200816 l ja tylko powiem ze w samym modelu gdzie masz te boxy na gorze postawione to troche wyglada inaczej niz na referce uprosciles juz na maxa :p
Napisano 11 Czerwiec 200816 l Autor Witam, Doszedłem do okien i tu pojawił się problem. Światła wewnętrznego nie widać na zewnątrz budynku. Renderuję w mr, szyba jest z mr glass a światło zew. daylight. Całość ma być animowana więc montaż nie wchodzi w grę. Pozdrawiam.
Napisano 14 Czerwiec 200816 l Autor Kolejny up. Może macie jakieś sugestie co do sceny? Wiadomo, że taka kamienica nigdy nie "stoi" sama (sąsiednich nie planuje aktualnie modelować). Co jeszcze można dopracować?
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Niezła ta Kamieniczka, ale tą trawą z kamieniami to mnie zabiłeś. Moim zdaniem powinieneś zrobic kawałek brukowanej ulicy z jakąś latarenką może dwiema jakimiś szczególikami i Koniecznie 2 kamienice obok, po obu stronach LOW_POLY nawet niekoniecznie o teksturowane i będzie niezła pracka. Powodzenia ;) Pozdrawiam Nowi P.S. jeszcze coś z tymi szybami bym pokombinował :)
Napisano 24 Czerwiec 200816 l pokoloruj parapety i te ciemne wstawki, doda to troszke uroku, moim zdaniem powinieneś zróznicować tło w oknach (domaluj nawet to światło) troszke brudu na cegłach równiez by sie przydało, bo teraz cegiełki sprawiaja sztuczne wrazenie przez swoja powtarzalnosc koloru. Dajesz dalej, jestem ciekaw jak poradzisz sobie ze swiatlem. Pozwodzenia
Napisano 17 Sierpień 200816 l Autor Wracam po wakacjach do projektu kamienicy. Kamienica na trawniku to nie był dobry pomysł ;) Wmontowałem budynek (z popawionymi detalami) w zdjęcie (bez retuszu ps). Ostatecznie "dobuduję" jeszcze sąsiednie kamieniczki. Cały czas się głowię jak oświetlić wnętrze parteru (przy sunlight). Pozdrawiam.
Napisano 31 Sierpień 200816 l Autor Zgodnie ze sugestiami forumowiczów, wracam do wip'a z Kamieniczką. Poprawiłem niebo i bruk, Cegły maja bumpa ale nie wiem dlaczego go tak słabo widać w mr (?) Co jeszcze można poprawić?
Napisano 31 Sierpień 200816 l Autor dobrze że wracasz do WIP bo można z tego zrobić ładny render jakieś propozycje?
Napisano 2 Wrzesień 200816 l Jesli chodzi o mnie to kadr bym zmienił i pokazałbym ogrom budowli od dołu. Niebu nadałbym lekki Glare. Co do Bump'u to go widać ale nie w tym problem. Problem leży chyba w słabej rozdzielczości textury a co z tym idzie kiepski efekt końcowy na renderku. No i zmień oświetlenie... te ciepłe barwy jakoś tak słabo wyszły... poprzedni render w zimnych barwach był lepszy. Może daj słońce wysoko na niebie... środek dnia, ostre światło. Nie wiem pokombinuj jeszcze trochę. Na razie tyle, resztę się obaczy jak puścisz poprawiony render :) Pozdrawiam Edytowane 2 Wrzesień 200816 l przez Mortom
Napisano 2 Wrzesień 200816 l łoł mówisz ze bumpa nie widać ... az od niego bola oczy zmniejsz go albo pojedź displacem (leprzy efekt koncowy) a co do mapek to chyba gdzieniegdzie bump wyglada jakby mial odwrócony kierunek... do tex jeszcze to samo co kolega przed chwila napisał wyższa rozdziałka pomoze... az mnie bierze, by zrobić coś w tym stylu, jak patrze na tą pracke. z głowa do góry. PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą...
Napisano 2 Wrzesień 200816 l Autor PS: Jak patrze na unwarpowane modele maxem az mnie ciary przechodzą i zadaje sobie pytanie poco ludzie sie tak męczą... Kwestia przyzwyczajenia ;) A czym Ty unwrapujesz? Jeśli chodzi o oświetlenie to chciałem jak najwierniej przedstawić je z rzeczywistością a w tym przypadku fasada jest w miare dobrze oświetlona rano i wieczorem, ok 12 oświetlona jest tylna część kamienicy czyli oficyny. Co do textury cegieł to miała rozdziałkę 4096x4096. Tekstury jeszcze wyższej rozdzielczości mój komp/max nie wczytuje. Cegłówki malowałem ręcznie sztuka po sztuce bo nigdzie nie znalazłem próbki w wątku gotyckim. Też mi się wydaje że słabo ta tex wyszła, nie wiem gdzie zrobiłem błąd bo render ma rozdziałkę niższą (1600x1200). Dzięki za podpowiedzi i proszę o jeszcze. Próbna poprawiona wersja. Słońce nad kamienicą. Edytowane 2 Wrzesień 200816 l przez adam_m
Napisano 31 Lipiec 200915 l Autor Powrót do tematu kamienicy. Scatmax pracuje nad renderem. Piszcie co jeszcze poprawić.
Napisano 31 Lipiec 200915 l całość wygląda jak makieta (zwłaszcza przez to co się dzieje u góry). Proponuje otworzyć choć jedne drzwi żeby dodać jakiejś głębi/3 wymiaru tej scenie. Większe rendery jeśli można. Mapka na drodze wydaje się rozmazana. To nie jest disp ? iii.. jak popatrzyłem na niebo to wygląda jakby za kamienica kończył się świat :PP niebo się jakby za nią zapada - taki efekt poczułem chyba przez te chmury :P iii.. biel jest zbyt biała :D widać to zwłaszcza na parapetach tych "parterowych" całość chyba jest za jaskrawa ale to ja na wizkach się nie znam :P
Napisano 31 Lipiec 200915 l Moim zdaniem jest za jasno. Cegły za żółte i za czyste. Przed domem stoi inny, widać go po cieniu a w oknach nic się nie odbija, dlaczego? Kamienie rozmyte (ale to juz ktos pisał). No i niebo, rozciągnięte. Pewnie jest na sferze i dlatego taki efekt, że chmury spadaja za kamienice. Wstawiłbym niebo na plajna lub zmapował sferę. To tyle, kamieniczka fajna (juz to chyba kiedyś pisałem). Aha okien bym nie otwierał tylko zmienił perspektywę, żeby uwydatnić bryłę. Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez _Orion_
Napisano 1 Sierpień 200915 l Autor Dziękuję za komentarze. To jest pierwszy render testowy po powrocie do tego tematu. W najbliższym czasie będą zmiany. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie, piszcie. Pozdrawiam.
Napisano 1 Sierpień 200915 l Autor witam ladnie to wyglada,zdobienia w oknach bedziesz modelowal? dzięki; jakie zdobienia masz na myśli?
Napisano 7 Sierpień 200915 l Witam Przykro nam Eden ale ta sa jekies freski albo sgrafitta:) chocbysmy chcieli to nie niebardzo jest sens to modelowac:)Widze ze masz to juz we krwi ten DETAL;D wszedzie bys go aplikowal.Ale za to jest update z postepem prac:) pozdrawiam Kuba
Napisano 7 Sierpień 200915 l nie widzialem wczesniej refek,teraz widze ze to sa jakies freski :) co do upa bardzo fajnie ,ladne rendery ,fajnie by bylo jak byscie dali wiecej zblizen,powodzenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto