adek Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 Po premierze gry Grand Theft Auto 4 dużo o niej pisze, gra zbiera wyśmienite recenzje. Ja jednak chciałbym poruszyć temat nie tyle samej gry, ale związany pośrednio z nią pośrednio. Wiele osób zapewne zwróciło uwagę na rewelacyjną, naturalną animację postaci w tej grze. Gra GTA 4 jest pierwszą grą w której zastosowano technikę animacji postaci firmy NaturalMotion - euphoria. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=142
Nezumi Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 Niezgorsze efekty. Na GTA4 przyjdzie mi poczekac do wersji PC (miejmy nadzieje ze taka bedzie) - Nie kupi ekonsoli dla 1 gry ;) Pytanie - czy ENDORPHIN to mniej wiecej ten sam system tylko do animacji, czy cos mi sie pomylilo? Jesli tak czy ktos z Was mial go okazje uzywac i moze skomentowac efekty?
adek Napisano 30 Kwiecień 2008 Autor Napisano 30 Kwiecień 2008 Jeśli chodzi o ENDORPHIN to produkt tej samej firmy, więc pewnie dużo części wspólnych jest. Na stronie jest chyba Learning Edition ENDORPHIN i pluginy dla majki. http://community.naturalmotion.com/
JunioR Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 czesc! Od wczoraj troche pogrywam GTA4 i musze powiedziec, ze efekt poruszania postaci jest bardzo fajny, ogolnie czwarta czesc bardzo podniosla poziom, w poprzednich czesciach wiadomo, ludzie zombi, gdy udezyles w slup sypaly sie "serpentyny";) tutaj leca iskry, efekty rozbijania szyb, gniecienie sie aut robi wrazenie, jednak skakanie dalej wyglada smiesznie :) Jedanak polecam bardzo- stare dobre gta jednak w zupelnie nowym "swiecie"
JohnZi Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 zauważcie jak Nico schodzi po schodach:) stąpa po kazdym jednym schodku:)rowniez swietnie wylatuje przez szybe, za kazdym razem upada oczywiscie inaczej:)
makbol Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 Sprawdźcie to ;) http://www.shacknews.com/onearticle.x/52403
mirach Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 Sprawdźcie to ;) http://www.shacknews.com/onearticle.x/52403 hm? przeciez to ten sam filmik co na stronie naturalmotion, tylko w gorszej jakosci. Chyba ze chodzi o cos innego O,o
aspenboy Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 Chętnie bym zobaczył Carmageddon'a na takim endżinie. Ciekawe jak z urywaniem kończyn i symulacją jelit.
staszek Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Bawilem sie kiedys 'chwilke' endorphin'em i jest to super sprawa. Mylse ze kazdy animator chcialby moc z tego korzystac - a jeszce mozliwosc latwego polaczenia z engine'ami gier - rewelka - zaowocuje to jakoscia wielu produkcji!
SYmek Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Bawilem sie kiedys 'chwilke' endorphin'em i jest to super sprawa. Mylse ze kazdy animator chcialby moc z tego korzystac - a jeszce mozliwosc latwego polaczenia z engine'ami gier - rewelka - zaowocuje to jakoscia wielu produkcji! A ja myślę, że animator wolałby raczej nie widzieć tego programu na ziemi ;)
Mortom Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 Jeszcze parę tego typu programów i animatorzy będą się przymierzać do zmiany pracy. Prawdopodobnie czeka ich (animatorów)to co animatorów lalek czy kukiełek kiedyś wykorzystywanych w filmach. No może zostaną jeszcze do animowania stwory nie z tej ziemi, ale i na to się jakiś program prędzej czy później trafi, dodajmy jeszcze do tego bardziej zaawansowane SI i dojdzie do automatyzacji. Nie mówie że to sie stanie z dnia na dzień.. raczej wnioskuję, że potrwa to raczej dekadę może dwie. Fakt że najbardziej zaawansowaną SI jaką do tej pory stwożył człowiek jest inteligencja równa pająkowi, nie znaczy, że z pająka zmieni sie w szczura, potem w pieska itd. :) Co to euphori to jest to kolejny przełom... nie strasznie wielki ale jakiś jest :) Pozdrawiam
hrydek Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 hehehe, pojawi sie nowe narzędzie i od razu głosy, że to zastąpi człowieka. To samo przy mocapie i jak sie pojawiło endorphine. To ostatanie narobiło swojego krzyku, ludzie sie pojarali i usiadło w niszy, która mu sie należy. Żaden przełom, tylko narzędzie o bardzo ograniczonym zastosowaniu. Tu to samo. Chłopaki w demku piszą, że nie ma animacji kluczowej, a to deczko nie prawda, bo cały system jest opracowany na jakiś podstawowych animacjach i te trzeba zrobić. Do tego zostaje poprawianie całego systemu jak to zacznie działać, a tu też (o dziwo) trzeba umieć animować. Jako animator sie bardzo ciesze jak pojawia sie następne narzędzie, bo dla mnie poznać (jeśli jest taka potrzeba) takie coś to świetna zabawa :) NaturalMotion ma bardzo dobry PR, dużo krzyczą i ładnie sie sprzedają. Ogólnie robienie middlewaru staje sie całkiem potężną dziedziną i jak widać całkiem duże firmy dają rade za to wyżyć. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się