Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Po premierze gry Grand Theft Auto 4 dużo o niej pisze, gra zbiera wyśmienite recenzje. Ja jednak chciałbym poruszyć temat nie tyle samej gry, ale związany pośrednio z nią pośrednio. Wiele osób zapewne zwróciło uwagę na rewelacyjną, naturalną animację postaci w tej grze. Gra GTA 4 jest pierwszą grą w której zastosowano technikę animacji postaci firmy NaturalMotion - euphoria.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=142

 

 

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niezgorsze efekty. Na GTA4 przyjdzie mi poczekac do wersji PC (miejmy nadzieje ze taka bedzie) - Nie kupi ekonsoli dla 1 gry ;)

 

Pytanie - czy ENDORPHIN to mniej wiecej ten sam system tylko do animacji, czy cos mi sie pomylilo? Jesli tak czy ktos z Was mial go okazje uzywac i moze skomentowac efekty?

Napisano

czesc!

Od wczoraj troche pogrywam GTA4 i musze powiedziec, ze efekt poruszania postaci jest bardzo fajny, ogolnie czwarta czesc bardzo podniosla poziom, w poprzednich czesciach wiadomo, ludzie zombi, gdy udezyles w slup sypaly sie "serpentyny";) tutaj leca iskry, efekty rozbijania szyb, gniecienie sie aut robi wrazenie, jednak skakanie dalej wyglada smiesznie :)

Jedanak polecam bardzo- stare dobre gta jednak w zupelnie nowym "swiecie"

Napisano

zauważcie jak Nico schodzi po schodach:) stąpa po kazdym jednym schodku:)rowniez swietnie wylatuje przez szybe, za kazdym razem upada oczywiscie inaczej:)

Napisano

Chętnie bym zobaczył Carmageddon'a na takim endżinie. Ciekawe jak z urywaniem kończyn i symulacją jelit.

Napisano

Bawilem sie kiedys 'chwilke' endorphin'em i jest to super sprawa. Mylse ze kazdy animator chcialby moc z tego korzystac - a jeszce mozliwosc latwego polaczenia z engine'ami gier - rewelka - zaowocuje to jakoscia wielu produkcji!

Napisano
Bawilem sie kiedys 'chwilke' endorphin'em i jest to super sprawa. Mylse ze kazdy animator chcialby moc z tego korzystac - a jeszce mozliwosc latwego polaczenia z engine'ami gier - rewelka - zaowocuje to jakoscia wielu produkcji!

 

A ja myślę, że animator wolałby raczej nie widzieć tego programu na ziemi ;)

Napisano

Jeszcze parę tego typu programów i animatorzy będą się przymierzać do zmiany pracy. Prawdopodobnie czeka ich (animatorów)to co animatorów lalek czy kukiełek kiedyś wykorzystywanych w filmach.

No może zostaną jeszcze do animowania stwory nie z tej ziemi, ale i na to się jakiś program prędzej czy później trafi, dodajmy jeszcze do tego bardziej zaawansowane SI i dojdzie do automatyzacji. Nie mówie że to sie stanie z dnia na dzień.. raczej wnioskuję, że potrwa to raczej dekadę może dwie.

Fakt że najbardziej zaawansowaną SI jaką do tej pory stwożył człowiek jest inteligencja równa pająkowi, nie znaczy, że z pająka zmieni sie w szczura, potem w pieska itd. :)

 

Co to euphori to jest to kolejny przełom... nie strasznie wielki ale jakiś jest :)

 

Pozdrawiam

Napisano

hehehe, pojawi sie nowe narzędzie i od razu głosy, że to zastąpi człowieka. To samo przy mocapie i jak sie pojawiło endorphine. To ostatanie narobiło swojego krzyku, ludzie sie pojarali i usiadło w niszy, która mu sie należy. Żaden przełom, tylko narzędzie o bardzo ograniczonym zastosowaniu. Tu to samo.

Chłopaki w demku piszą, że nie ma animacji kluczowej, a to deczko nie prawda, bo cały system jest opracowany na jakiś podstawowych animacjach i te trzeba zrobić. Do tego zostaje poprawianie całego systemu jak to zacznie działać, a tu też (o dziwo) trzeba umieć animować.

Jako animator sie bardzo ciesze jak pojawia sie następne narzędzie, bo dla mnie poznać (jeśli jest taka potrzeba) takie coś to świetna zabawa :)

 

NaturalMotion ma bardzo dobry PR, dużo krzyczą i ładnie sie sprzedają.

 

Ogólnie robienie middlewaru staje sie całkiem potężną dziedziną i jak widać całkiem duże firmy dają rade za to wyżyć. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności