Skocz do zawartości

Lightwave-porady,opinie,lużne gatki:) itp.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 213
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

próbowałem robić poprzez zrobienie takich punktów jak Ty, potem pokolei zaznaczalem je i space,space,space z "p", niesty wychodzą mi jakieś dziwactwa po zamianie "tab". Np puste miejsca w ścianach przy łączeniach. Ktos musi mi pokazać lub opisać krok po kroku tak jak Tobie to wyszło:D

Napisano

witam Panów.

 

Jestem architektem wnętrz. Dotąd wizualizacje projektów zlecałem na zewnątrz na 3D maxa. Ta formuła nie do końca mnie zadowala. Chce realizować rendery u siebie. Ale cena 3D max jest abstrakcyjna.

 

Jakość wizualek wnętrz wykonanych w LW bardzo mi odpowiada, cena programu LW 3D 9.6 do przyjęcia. tylko czy rzeczywiście ten program jest dedykowany dla architektów? z prospektu wynika że tak.

 

interesuje mnie zatem -

1) czy LW otwiera pliki z autocada i 3Dmax'a ?

2) czy ma własny wygodny interfejs do modelowania prostych brył ( w sensie że użytkownicy 3D maxa modelują w różnych programach niekoniecznie w 3D maxie

3) czy istnieją freewarowe biblioteki obiektów i mebli do LW?

 

za wszelkie wsparcie z góry dziękuję. B

Napisano

3Bartek - polecam modo ;) - galeria....

 

Co do LW:

1) czy LW otwiera pliki z autocada i 3Dmax'a ?

- nie bezpośrednio, ale są odpowiednie formaty wymiany i masa plug-inow

 

2) czy ma własny wygodny interfejs do modelowania prostych brył ( w sensie że użytkownicy 3D maxa modelują w różnych programach niekoniecznie w 3D maxie

- moim subiektywnym zdaniem LW ma dobry modeler, ale do zadań stricte architektoniczych przyda się dokupić LWCad'a

 

3) czy istnieją freewarowe biblioteki obiektów i mebli do LW?

-z tego co mi wiadomo to niestety nie ma tego za wiele, ale zawsze można zaimportować inne formaty plików...

 

Pozdrawiam i powodzenia

Napisano
próbowałem robić poprzez zrobienie takich punktów jak Ty, potem pokolei zaznaczalem je i space,space,space z "p", niesty wychodzą mi jakieś dziwactwa po zamianie "tab". Np puste miejsca w ścianach przy łączeniach. Ktos musi mi pokazać lub opisać krok po kroku tak jak Tobie to wyszło:D

 

 

ta figura jest zlozeniem prostokata i czesci kola - zrob najpierw prostokat, potem odpowiednie kolo, i zostaw tylko te punkty ktore Ciebie interesuja. Nastepnie zaznacz je - WAZNA KOLEJNOSC !!! - i wcisnij "P"

 

mozesz takze po zaznaczeniu wybrac "make open curve" albo "make closed curve" -otrzymasz krzywą odpowiednio albo otwartą albo zamknięta. Jak ją zaznaczysz i wcisniesz N to pojawi się ciekawe okienko.... ;)

Napisano

Jeszcze łatwiej jest zrobić okrąg, skasować punkty, żeby została tylko połowa, zaznaczyć dwa punkty tworzące średnicę, nacisnąć "e", następnie nacisnąć "t" i przesunąć. Potem przełączyć tryb na poligony, zaznaczyć oba i ostatecznie nadusić "shift+z". voila

 

jeszcze do 3bartek: LW otwiera dxf'y 3ds'y i obj'y bez problemu. Pliku *.max natomiast nie otworzysz w żadnym innym programie oprócz 3dmaxa AFAIK

Napisano (edytowane)

niekoniecznie takie proste bo trzeba odopwiednio dobrac ilosc punktow w okregu inaczej czesc prostokatna niezbyt bedzie nazewnictwu odpowiadac

a przy duzej liczbie punktow okregu gdy chce sie dokladna siatke zrobic metoda zaproponowana przeze mnie jest jednak lepsza

 

zreszta mozna jeszcze prosciej - tak ustawic ilosc punktow w okregu aby najwyzszy i najnizszy odcinek byly rownolegle i skasowac te punkty ktore zanjduja sie za ostatnimi punktami tych odcinkow, w przyblizeniu polowe tego okregu ("okregu" w zasadzie bo to jest de facto wielokat, mozna zreszta je tym narzedziem w swietny sposob robic), potem te 2 punkty zaznacyc, nacisnac "t" i trzymajac lewy ctrl przesunac w poziomie

Edytowane przez Giray
Napisano

bardzo dziękuję za sugestie.

w tym tygodniu będę testować LW i modo do zastosowania przy wizualizacjach wnętrz, więc pewnie zwrócę się o konsultację.

LW z nakładką KRAY tracing daje rewelacyjne rendery, ale cenowo już mniej atrakcyjne.

pozdrawiam, B

Gość amirzool
Napisano

Hej mała porada dla początkujących. Za pomocą Spline Draw rysujemy powyginaną krzywą w rzucie top. Krzywa powinna być zamknięta więc ostanie punkty nakładamy na siebie i dajemy Merge Points. Teraz przechodzimy w tryb Polygons i zaznaczamy krzywą. Robimy Extrude w innym rzucie i mamy powyginane ścianki bryły, górę i dół figury zamykamy zaznaczając punkty dla płaszczyzny i dajemy "p". Krzywe trzeba sobie wyselekcjonować i usunąć.

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Hej, zrobiłem sobie ale konferencyjną i nie mogę jej doświetlić odpowiednio. Jest ciągle ciemno. Jedno światło dałem Area o natężeniu 50 % drugie dopelniajace z drugiej strony kamery też area 25 %. Render robie na GI. Jak doświetla się zamknięt pomieszczenia typu sale, aby swiatło byłojak najebardziej realistyczne???

 

załączam rysunek byście zobaczyli

 

sala4.png

Edytowane przez sonic85
Napisano

Tak poza tym chciałbym się zapytać czy są jakieś zasady oświetlania pomieszczeń aby wyglądały na realistyczne i tak jak w ciągu dnia. Próbuje samemu ale ciągle mi wychodzą niedoswietlenia albo światło ma kolor jak w nocy. Czy znacie jakieś schematy usytuowania lamp, jakie rodzaje i gdzie, chodzi mi głownie o pomieszczenia w kształcie prostopadłościanów.

Napisano

XP32_LW 9.6 32 - kilka prostych obiektów wykonanych z SDS i LW przy otwieraniu krzyczy, że mu pamięci brakuje, przy renderowaniu też w Menadzer Zadań XP całość RAM to 3,4GB- Dostępne po załadowaniu sceny około 1,5GB

 

czy to normalne?? , czy też macie takie problemy ?? , a może trzeba Freeze robić ale wydaje mi się to dziwne bo scena nie jest specjalnie skomplikowana

Napisano

przypadkowo to nic nie włączyłem, poradziłem sobie tak, że część powierzchni SDS z freezowałem i jest OK, ale swoją drogą to dziwne, że LW tak się pluje a może mam coś nie tak w systemie choć był reinstalowany pod tym kontem i jest tak samo

 

bez HUB nie próbowałem ale przetestuję

 

zdarza się też i to kilkakrotnie w ciągu dnia, że jak renderuję coś dość dużego taka printresolution około 3200x3200 to też LW pod koniec renderingu wypluwa komunikat, że obrazek poza pamięcią i nie chce go zapisywać

 

wygląda na to, że lw9.6 jest jeszcze mocno zabugowany zresztą na 9.6.1 jest to samo, a może wer 32 jest właśnie taka sobie

Napisano

dodaj /pae w boot.ini

 

i wylacz podglad bo to przez niego takie problemy, ja robilem nawet 12k x 8k i po wylaczeniu bylo ok

Napisano

jak zmienić wielkość kamery?? chodzi mi dokładniej o to, że w layout wczytuje object i do niego przyporzadkowana jest kamera. Następnie wczytuje tło które jest o wiele większe i zmienia mi się rozmiar kamery. Zauważyłem ze grid zmienia się z 2 m na 50 m np...

Napisano
dodaj /pae w boot.ini

 

i wylacz podglad bo to przez niego takie problemy, ja robilem nawet 12k x 8k i po wylaczeniu bylo ok

 

 

po wyłączeniu Render Display, renderować mogę duże obrazki, lecz nie mam jak ich zapisać, Output mi nie działa, za cholerę, nie mogę wyrenderować obrazka do pliku

Dodam, że zapisywanie animacji działa, ma ktoś podobny problem - koszmar po prostu

Napisano
po wyłączeniu Render Display, renderować mogę duże obrazki, lecz nie mam jak ich zapisać, Output mi nie działa, za cholerę, nie mogę wyrenderować obrazka do pliku

Dodam, że zapisywanie animacji działa, ma ktoś podobny problem - koszmar po prostu

 

Sprobuj ponownie przeskanowac folder pluginow, ewentualnie usun plik konfiguracji.

Napisano (edytowane)

ilemasz pamieci???

Renderuje pliki po 6000-7000px (np.B2 300dpi) z odpalonym render display.

na dwoch kompach jeden ma 6GB drugi 4Gb ram.

 

Raz moze dwa zdarzyla mi się taka sytuacja, ale na Mac'u który ma 6GB, na PCVista nigdy.

Pierw myslałam, że to wina kart graficznych ale to chyba sprawka systemu.

Edytowane przez agatfx
Napisano

ogolnie jest tak (sprawdzone) - na x32 sa problemy z wyswietleniem obrazka po zakonczeniu renderu i tym samym jego zapisu z poziomu podgladu, natomiast w przypadku x64 ten problem jak na razie mi sie nie przytrafil

dodam jeszcze ze w x64 render jest duzo szybszy, nawet 2x

Napisano (edytowane)
ogolnie jest tak (sprawdzone) - na x32 sa problemy z wyswietleniem obrazka po zakonczeniu renderu i tym samym jego zapisu z poziomu podgladu, natomiast w przypadku x64 ten problem jak na razie mi sie nie przytrafil

dodam jeszcze ze w x64 render jest duzo szybszy, nawet 2x

 

to by wszystko wyjaśniało mam XP 32 4GB RAM

 

Zatem która Winda 64 bit współpracuje najlepiej z LW i czy inny soft np. PS 32 działa pod Win 64 ??

Edytowane przez artzgodka
Napisano

Cześć wszystkim!

 

1. Nigdy nie używałam programu LightWave i proszę o poradę, czy taki program będzie satysfakcjonujący dla architekta (z naciskiem na architekturę wnętrz). Chodzi mi o szybki i dobry efekt w wizualizacjach.

3d studio jest za bardzo czasochłonne, więc nie wchodzi w grę. Myślałam o zestawie Rhino+Visual ARQ+VRay+Savanna 3D, ale odradzono mi go, ze względu na to, że nie jest to efektywny zestaw programów dla architekta. Czy to prawda?

Znam AutoCada i Archicada. Autocad jest fajny tylko do rysowania 2d, a znów Archicad zupełnie nie podszedł mi jak chodzi o 3d.

Tak więc szukam jednego programu w którym można narysować projekt od podstaw, z wymiarami, a skończywszy na ładnym renderze, nie marnując na tym dużo czasu.

 

2. Druga sprawa to zakup programu LightWave.

Czy jest jakaś inna firma w Polsce niż Quedex, która sprzedaje Lightwave'a?

Myślałam również o zakupie plug in do LiGhtwave'a , a mianowicie LWCAD (http://www.wtools3d.com/product.php). Kosztuje 299$, ale Quedex nie ma go w sprzedaży, a są mi go w stanie sprowadzić z marżą za 548$. Trochę chyba za drogo!

 

3. Trzecie pytanie dotyczy zestawu LWCAD 3.5 + KRAY. Co to jest ten Kray???

 

Będę wdzięczna za pomoc.

Napisano

sama sobie koleżanka odpowiedziała w ostatnim zdaniu ;)

 

LWcad jest to plugin (wtyczka) do Lightwave) cholernie ułatwiająca sam proces modelowania, mogąca korzystać z bibliotek gotowych już elementów. Zaś Kray, nad którego polskim opisem już jakiś czas siedzę, jest rendererem (też w sumie pluginem) który przetwarza to co stworzylismy jako projekt w obrazek ;)

Napisano

Asia, biorac pod uwage Twoje potrzeby to bym Ci raczej Modo polecil niz LW. 90% czasu bedziesz spedzala przy modelowaniu, a w tym bije LW na glowe nawet dokladajac do tego ostatniego LWCad. No i wyjdzie taniej.

Napisano

no polemizowałbym z kolegi tezą, modo i modeler są do siebie mocno podobne w funkcjach wspólnych, modeler jednak jest sporo bardziej przejrzysty. Ale może to kwestia moich upodobań ;) A propos to jednak ludziom bardziej pasuje LW + LWcad + Kray

Napisano

Masz masochistyczne przezwyczajenia widocznie albo slaba znajomosc modo :)

Modelowanie w Modo jest tym czym powinno byc w LW. Nawet nie chce mi sie wymieniac roznic, za duzo by czasu zeszlo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności