Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Kuba1994
Napisano

Już się biore za pobieranie:) . Mam nadzieję , że zaskoczną nas czymś fajnym bo narazie nie wiem jak wy ale nie jest lub był ulubiony program.

Napisano

Jesli nie lubisz tego programu, to ta wersja raczej cie nie zaskoczy :)

A co do prezentacji nowych ficzersow to tego kota podsumuje tak:

automatyczny rig, miesnie, futro, wszystko pieknie... tylko czemu go ktos tak paskudnie zanimowal? :)

Napisano

Prezentacja marna, true, true...

Tradycja zobowiązuje. Za to Help, pierwsza klasa;)

 

Kuba1994, daruj sobie, nic Cię nie zaskoczy...

Napisano

Opcje do animacji "czaraktersow" wygladaja na wypasione. Wciaz podchodze do Houdiniego jak pies do jeza ale zerknac nie zawadzi. Predzej ogarne chudego niz doczekam sie moodusta... Tylko gdzie dobrych tutkow szukac? Cos tam wypuslili z Digital Tutors i tyle. Wybaczcie smiecenie w topiku, ale macie jakies namiary na tutoriale pod chudego? Glownie zorientowane na animacje postaci. Obojetnie czy komercha czy free (te ze strony side effects znam ;)

Napisano

Em, obaczylem 1 czesc DT o houdinim, i jak dla mnie porazka straszna. Nazwali to wprowadzenie do houdiniego, a to bylo cos w rodzaju "czym jest grafika 3d na podstawie houdieniego, bo mamy go pod reka" Na dalsze czesci sie nie skusilem. cmivfx wydalo pare tutkow do houdego ktore wygladaja bardzo interesujaco, ale jak narazie moja przygoda z hudym poszla w odstawke, wiec nie widzialem.

Napisano
Opcje do animacji "czaraktersow" wygladaja na wypasione. Wciaz podchodze do Houdiniego jak pies do jeza ale zerknac nie zawadzi. Predzej ogarne chudego niz doczekam sie moodusta... Tylko gdzie dobrych tutkow szukac? Cos tam wypuslili z Digital Tutors i tyle. Wybaczcie smiecenie w topiku, ale macie jakies namiary na tutoriale pod chudego? Glownie zorientowane na animacje postaci. Obojetnie czy komercha czy free (te ze strony side effects znam ;)

 

Nie ma tutków do animacji postaci w Houdinim. Trochę starych 3dbuzz o prostym riggowaniu, które i tak są już nieaktualne, bo większość narzędzi do animacji w Houdinim jest od dawna na mięśniach a nie kościach.

 

Tutoriale dla Houdiniego to właściwie tylko 5xCMIVFX, 3dbuzz.com, 2xGnomom, 2xDT i to: http://www.vizyacky.com

 

pozdro!

skk.

Napisano
Predzej ogarne chudego niz doczekam sie moodusta...

Przy maxie narzekają, że za częste update'y i nic nie wnoszą; tutaj trzeba trochę poczekać, bo ma być duży update - też źle... weź tu usatysfakcjonuj grafika :P

A tak na marginesie to xsi7 jest w tej chwili w fazie zamkniętej bety.

 

Ale wracając do tematu - to czy wsparcie do fbx'a nie miało przypadkiem zostać dodane w poprzednim release'ie ? 9.1 bodajże ?

Napisano

Ale wracając do tematu - to czy wsparcie do fbx'a nie miało przypadkiem zostać dodane w poprzednim release'ie ? 9.1 bodajże ?

 

Był import, teraz dodali export.

Napisano

Dzieki panowie za garsc linkow/namiarow. To kiepsko, nie jestem z taki lebski zeby samemu dochodzic jak i co..

 

streaker - mam nadzieje wielka na xsi7 na siggraph - jakas prezentacyjka. Nie chodzi o to by wydali szybko, tylko puscili troche pary - co im szkodzi. Cala ta polityka nie mowienia co sie przygotowuje jest dziwna - tak jak ci co nie chca znac plci dziecka do samego porodu. Co to zmienia?

Na Zbrusha3 czekalem dluzej i to co przyniosla trojeczka mnie zmiazdzylo. Mam nadzieje i tutaj zostac podmiazdzonym :D

Napisano

Chyba na xsibase czytałem, że są organizowane pokazy na różnych imprezach, ale nie pozwalają rozpowszechniać informacji w internecie. Chyba wzięli poprawkę na zachowanie ms, który naobiecywał złote góry przy viście - a jak wyszło wszyscy wiemy...

Napisano

E, tam. Pokazywali na fmx i nic nie mówili o milczeniu... ja w każdym razie nie milczę. Zaglądnijcie na bratnie forum ;)

 

 

A poza tym to jest news o wersji 9.5 Houdiniego, do którego ubogi krewny XSI z trudem stara się doszlusować zżynając najlepsze pomysły Sidefx, więc proszę nie spamować wątku ;)

Napisano
Zaglądnijcie na bratnie forum ;)

A ja myślałem, że to bratnie forum już umarło i nawet przestałem tam zagladać :P

A poza tym to jest news o wersji 9.5 Houdiniego, do którego ubogi krewny XSI z trudem stara się doszlusować zżynając najlepsze pomysły Sidefx, więc proszę nie spamować wątku ;)

Już dobrze... Houdini jest fajny, ściągamy bete i inne takie zwyczajowe rzeczy jakie pisze się w takim wątku ;D

Napisano

SYmek - my maluczcy potrzebujemy ubogiego krewnego, bowiem potega Mistrza przerasta moznosc naszego pojmowania.

Ale jesli cos jest tak nieskonczenie dobre - czyz nie jest grzechem niepowielanie pomyslow w nim zawartych? Czy nie byloby zlem okrutnem ostawic jeno jednemu Panu wladze nad wspanialymi pomyslami i tym samym na ohyde monopolu sie skazac? Bracie, wybacz niegodnemu, ze glos swoj w sprawie tak powaznej podnosi, ale rad bym wielce widzial raczej onego ubogiego krewnego - a przystepnego - u drzwi moich, nizli Krola samego, ale oschlego milczacego niczem grob, na ktorego tajemnic poznanie czasu nie starcza.

 

Ostan w Pokoju

Napisano

ten gepard czy coś to słabe to jest (nawet pomijając animację), już do 3ds max 4 było ACT a teraz w 2009 włoski są takie (np. w porównaniu z 8), że wymiękam- luksus pracy i łatwość obsługi. Chciałbym znać Houdiniego- bardzo; kiedyś na digitechu Szymek Masiak miał prezentację a potem pokazywał mniejszemu gronu techniki pracy w nim. Bardzo mi imponowały jego możliwości ale teraz jak w maksie mogę zrobić coś tej samej jakości a 10x mniej ruchów przy tym i nie muszę znać programowania to wiadomo co wybiorę. Być może kiedyś będę musiał się go nauczyć. Na razie jednak 3ds to dla mnie najlepszy wybór.

Napisano

Ave!

 

Hej Tomek nie musisz wykonywać 10x więcej ruchów ani znać programowania, by wykonać w Houdinim coś dobrego - wręcz przeciwnie - prędzej będziesz musiał w maxie programować niż w H.

 

Nezumi - walcz, pomimo braku tutoriali. Ja osobiście uważam że tutoriale we H. są tylko po to by pokazać jeden z możliwych sposobów na wykonanie danego zadania bo i tak masz tych możliwości bardzo dużo a nic nie sprawia tak satysfakcji jak dojście do czegoś własnym sposobem.

Napisano

W Houdinim podoba mi się że jest w dużej mierze oparty na systemie węzłowym daje to duże możliwości i elastyczność :)

Prezentacje słabe mogli sie bardziej postarać, trochę kreatywności by się przydało :P

Napisano
ten gepard czy coś to słabe to jest (nawet pomijając animację), już do 3ds max 4 było ACT a teraz w 2009 włoski są takie (np. w porównaniu z 8), że wymiękam- luksus pracy i łatwość obsługi. Chciałbym znać Houdiniego- bardzo; kiedyś na digitechu Szymek Masiak miał prezentację a potem pokazywał mniejszemu gronu techniki pracy w nim. Bardzo mi imponowały jego możliwości ale teraz jak w maksie mogę zrobić coś tej samej jakości a 10x mniej ruchów przy tym i nie muszę znać programowania to wiadomo co wybiorę. Być może kiedyś będę musiał się go nauczyć. Na razie jednak 3ds to dla mnie najlepszy wybór.

 

Żeby wyjaśnić:

- moja uwaga o XSI (ubogim krewnym) była żartem, XSI to poważny zawodnik i trudy konkurent dla H.

- wygląda, jakby ten wątek zamienił się w tłumaczenia, dlaczego to X czy Y nie używa H., co nie ma wielkiego sensu. Używa się tego, co się potrafi używać i co spełnia nasze oczekiwania. Nie licytujmy się.

 

Żeby jednak mieć jasność co do faktów, Tomku:

 

- Nie sądzę, żebyś mógł w gołym Maxie zrobić sierść, takiej jakości jak w Houdinim.

- Z całą pewnością nie będziesz mógł jej wyrenderować w żadnym dostępnym dla Maxa rendererze w jakości porównywalnej z tą, która wychodzi z Mantry. Jedyną realną alternatywą jest PRMan.

 

- Nie wiem, skąd przekonanie o x10 więcej klikaniu. Może w prostych operacjach typu tworzenie grida czy przypisywanie mu materiału... takie challenge zostawmy pierwszakom. Większość poważnych zadań profesjonalnego środowiska pracy zaczynając od referencjonowania obiektów w scenie, przez wersje, passy, layery, symulacje itp, są znacznie bardziej efektywne w Houdinim i jest na to masa dowodów. Ot, stwórz choćby sobie 8 wersji kamery (reżyser sobie życzy) w swojej scenie i wyrenderuj każdą z innymi materiałami na obiektach, inaczej zlinkowanymi światłami, + wersjami LOD obiektów dla odległości o kamery... do tego zrób retime jednej z kamer, która porusza się po skomplikowanej ścieżce, bo reżyser chce trochę wolniej...

 

... a na koniec bez włączania Maksa (bo nie masz akurat wolnej licencji) podmień wszystkie shadery w scenie...

 

Co jak co, ale w produktywności rozumianej poważnie, a nie jako zestaw ładnych shaderów dodanych ku uciecze noobów, to ten program nie ma sobie równych. Ma swoje problemy, niektóre poważne i nikogo to nie zamierzam (akurat dzisiaj ;)) do niego przekonywać, ale oddajmy mu też sprawiedliwość. Ci kolesie znają się na produktywności jak mało na czym (poza matematyka i fizyką). Średnio znają się tylko na grafice komputerowej i marketingu ;)

 

pozdro!

skk.

Napisano

SYmku: nie bierz tak do siebie :) nie mówię co jest lepsze tylko co mi, w moich zadaniach wystarcza i jest wygodniejsze. W Twojej pracy pewnie takie rzeczy Ci dużo ułatwiają. powiedziałem, że mi zaimpinował i pewnie w swojej niszy produkcyjnej i dla niektórych studiów jest niezastąpiony. Tak jak dla mnie maks. Ale nie traktujmy osobiście i nie odbierajmy jako obrazę własnej osoby(przecież piszę do Ciebie na PM prosząc o radę więc powinieneś wiedzieć też, że Ciebie i Twoją wiedzę szanuję) subiektywnej wypowiedzi co kto woli- z własnych wymuszonych bądź nie preferencji. IMHO trudno powiedzieć teraz np. , że jeden z softów jest mniej profesjonalny od drugiego bo wszystko zależy od tego czego user bąź studio po nim oczekuje. Poważna produktywność też jest różnie pojmowana przez równie poważne jak te co mają Houdiniego w pipelinie studia i osoby. Jednemu zależy na tym innemu na szaderach a innemu na cenie zwyczajnie i to jest dla niego swoista POWAŻNA produktywność. Więc kończac i nie chcąc nikogo obrażać: każdy ma swojego faworyta czy ulubieńca ale nie ma powszechnie uznanego króla- i z tym radzę się przespać i pogodzić;)

Napisano (edytowane)

Ile kiedys chudy kosztowal? 17k? Nie mowie ze cena ma byc wyznacznikiem jakosci czy mozliwosci ale z pewnoscia nikt nie zaplacilby takiej sumy za program nie bedacy rozwiazaniem co najmniej bardzo dobrym. Osobiscie nie poddaje w watpliwosc jego mozliwosci - zaluje tylko ze nie jestem takim specem jak SYmek. I mowie to bez ironii.

[edit]

Jakos tak po nitce do klebka trafilem na starawy juz watek na f3d a tam pdfa niejakiego "ptakuna" zupelnie kosmicznie opisujacego symulacje roslinek. Potem jeszcze do prac pana Przemyslawa Prusinkiewicza i... zatkalo mnie. Dotad myslalem ze calkiem fajne sa rosliny generowane takimi paint effects z Mayi czy mieszane ekosystemy z Vue a tutaj... Jestem w szoku.

Dzieki zawoalowanej i niemal niedostrzegalnej podpowiedzi SYmka dotarlem tez do kilku inforrmacji o moondust i kolejnym XSI. Mam nadzieje, ze typowy GRAFIK a nie tylko grafik-z-glebokimi-pokladami-wiedzy-programistycznej tez bedzie mogl poszalec na tym "mundascie" i cos tam "wynodowac"? Co? SYmek? [Wiem ze off, ale niech sie przyda na cos ten watek a nie tylko "super, zasysam!" ;)

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)
każdy ma swojego faworyta czy ulubieńca ale nie ma powszechnie uznanego króla- i z tym radzę się przespać i pogodzić;)

 

Jestem z tym doskonale pogodzony :)

 

Mam nadzieje, ze typowy GRAFIK a nie tylko grafik-z-glebokimi-pokladami-wiedzy-programistycznej tez bedzie mogl poszalec na tym "mundascie" i cos tam "wynodowac"? Co? SYmek? [Wiem ze off, ale niech sie przyda na cos ten watek a nie tylko "super, zasysam!"
Patent z ICE'em ma polegać na tym, że poza VOPami, zerżnęli również HDA i Exchange, czyli że raz utworzony przez kogoś operator, będzie można udostępnić innym, także za pomocą społecznościowego serwisu SoftImage. W ten sposób nie każdy będzie musiał umieć programować węzełkami, żeby z nich skorzystać. Dokładnie tak, jak ma to miejsce od wielu lat w Houdinim.

 

Ale ICE'm nie da się dodawać żadnej geometrii, tylko modyfikować istniejącą, więc L-Systemów nie zrobisz, chyba że dodasz cząsteczki na początku a potem je ułożysz.

 

Na pewno jest jakiś plug do L-systemów dla XSI... więc to chyba nie jest problem. Co jest natomiast fajne w Houdinim, to że to wszystko jest jednym eko-systemem. Każda część Houdiniego rozmawia z inną. Nie ma żadnych ograniczeń, typu że jakiś efekt renderuje się tylko w jeden sposób, albo nie da się go użyć z innym modułem. Jeśli chcę, mogę L-System potraktować jako kości dla mojego bohatera, albo zrobić z jego pomocą gąbkę Mengera.

Na przykład Fluidy w nowych XSI (o ile zdążą) pisze dla AVIDA inna firma. I dam sobie głowę uciąć, że będzie to miało swoje konsekwencje dla funkcjonalności programu.

 

Paint Effect w Mai są tylko zbiorem fajnych presetów dla dwóch technologii: renderowania krzywych i malowania atrybutów na geometrii. Prace Arka (ptakuna), które widziałeś (oraz te w galerii SESI powstają właściwie w ten sposób, za pomocą renderowania krzywych, atrybutów i instancji, tyle że jak sam oceniasz niewiele mają wspólnego z Paint Effectem, jeśli idzie o realizm. O to w tym biega, o kontrole a nie o presety.

 

I to jest zasadnicza różnica. Bo wbrew temu, co uważacie, Houdiniego wybiera się dlatego, że nie wymaga programowania. Wymaga czegoś innego, i powiem to w końcu, wymaga myślenia. Jak się komuś nie chce myśleć albo nie ma na to czasu, to rzeczywiście nici z zabawy. Owszem, bywają chwile załamania, kiedy kolejny raz trzeba samemu wymyślić coś, co się robi od ręki w Maxie. Ale też wolność i możliwości, które dostajesz w zamian są nie do pogardzenia - o ile mówimy o filmie, a nie statycznych obrazkach, bo tutaj ponoć notepad wystarcza... ;)

 

Houdini nie jest królem i nigdy nie miał nim być sądząc po polityce SESI. Jest niszowym programem dla ludzi, którzy NIE lubią programować, kiedy robią trudne rzeczy.

Edytowane przez SYmek
Napisano

Wielkie dzieki za obszerna odpowiedz. Zachlysnalem sie tym tematem, tak obszernym ze przytlaczajacym nieco. Realizm roslin generowanych w Houdinim powala - zachowanie ksztaltu ogolnego przy jednoczesnej wariacji pojedynczych "osobnikow"... Nie no, rewelacja. Tak jak kiedys mowiles - miesnie i skora tez wyglada niesamowicie (wygrzebalem jakies artykuly z 3DWorlda). Wszystko czego szukam w temacie realizmu w 3D.

Co do XSI to W KONCU beda sensowne miesnie dzieki temu systemowi wiec chwala mu za to.

Po oczekiwanym zastrzyku gotowki sprawie sobie tego Houdiniego 99$ i przysiadam do tematu.

Napisano

Symek, troche mnie zaskoczyles ostatnim postem, nie pisales kiedys na f3d ze jesli nie masz glowy do matmy i fizyki to nie wygrzebiesz z H tego co najlepsze, ze dojdziesz do jakiegos (niskiego) poziomu i staniesz w miejscu? bo tak jak Nezumi (jesli dobrze zrozumialem) nie mam i nie bede mial takiej wiedzy jak Ty z zakresu fizyki/matmy, patrze na H z punkty ...heh, glupio brzmi jesli pisze sie do goscia z taka wiedza o H:) ... 'grafika 3D'?

 

heh, powaznie, im wiecej czytam postow symka o H tym bardziej czuje sie ulomny wiedza ze uzywam maxa i ps :)

 

pozdr,

pionier

Napisano

A SYmku, nie kpij proszę z uzerów innych softów- nie wypada. Jeśli jesteś przekonany o słuszności swojego wyboru to przynajmniej powsztrzymaj się od przytyków i nawracania jak "świadek"- pozwól mi być szczęśliwym ze swojego może naiwnego i nieprofesionalnego wyboru:) Bo zwyczajnie przestanę Cię szanować.

Tomek

ps. gwoli wyjaśnienia - to a'propos Twoich uwag w wątkach dotyczących innych softów.

Napisano (edytowane)
Panowie - teraz to ja jestem bardziej zmieszany niz wy dwaj razem wzieci :D

 

A co ja mam powiedzieć...

 

Dziękuję i do widzenia.

Symek.

 

 

PS nie znam się ani na matematyce ani na fizyce. Połowa ludzi na forum, która zdała maturę nie dalej niż 5 lat temu, zna je lepiej.

 

PS2 Tomku, czy muszę dodawać, że drwina nigdy nie była moją intencją...

Edytowane przez SYmek
Napisano
heh, powaznie, im wiecej czytam postow symka o H tym bardziej czuje sie ulomny wiedza ze uzywam maxa i ps :)

 

nie tylko ty tak masz :D Ja nawet sprobowalem H, przekonalem sie ze jednak jestem ulomny :D

Napisano
Raczej nie...

 

Stanowczo nie. Nawet jeśli zrobisz od czasu do czasu na nim model, który użyjesz w pracy. Zarówno Apprentice jak i Apprantice HD pozwalają na eksport modeli (np. do obj). Czyli są de facto darmowymi modelerami.

 

Istnieje już bądź jest dopiero pisana umowa dla Apprantice HD, która umożliwiać będzie freelance'om prace nad contentem do gier. Limitem ma być jakaś kwota, którą z tego wyciągnie. Generalnie, nieoficjalnie SESI mówi tak: używajcie ile wlezie, pokazujcie tylko szefom ile potraficie z niego wyciągnąć. Wcześniej czy później i tak dadzą się przekonać ;). Powiadam, nieoficjalnie, ale macie na to moje słowo.

 

Jak pisałem już wcześniej, jedno z najbardziej uznanych studiów reklamowych w Nowym Jorku, cały zeszły rok pracowało i renderowało w Houdinim... bez licencji. Prace tego studia są na demach Mai i XSI. W tym roku, studio zadzwoniło do SESI, powiedzieli co i jak, kupili kilka licencji Mastera - i kochają się jak młoda para.

 

SESI to nie korporacja, która ładując jakiś śmieszny ficzer, ściąga z Was kasę za nową wersją. To mała firma, której bardzo na Was zależy. Można na tym sporo wygrać ;)

 

pozdro,

skk.

Napisano

SESI to nie korporacja, która ładując jakiś śmieszny ficzer, ściąga z Was kasę za nową wersją. To mała firma, której bardzo na Was zależy. Można na tym sporo wygrać ;)

 

Ehe, tak długo aż nie nałapią klientów i ich nie wykupi Autodesk, czy inna korporacja martwiąca sie o cene swoich akcji.

 

Tak sie stało z Kaydarą, czy też kolesiami od CATa.

 

Joł!

Napisano
Ehe, tak długo aż nie nałapią klientów i ich nie wykupi Autodesk, czy inna korporacja martwiąca sie o cene swoich akcji.

 

Tak sie stało z Kaydarą, czy też kolesiami od CATa.

 

Joł!

 

Kaydarę ktoś kupił? Nie wiedziałem. Jak ktoś rozwija taki program sam, czy w małej grupie, najpewniej liczy na to, że wcześniej czy później ktoś mu zaproponuje milion $ za kilka lat pracy.

 

Sidefx działa na tym rynku od 20 lat, nie sądzę, żeby chcieli się sprzedać. Mają ugruntowaną pozycję i mega technologię. Jedyne, co się zmienia, to że się trochę przebranżowili, czyli poza dużymi studiami zaczęli również celować w małe i średnie studio (niestety nie w freelanców). Nie bardzo znają się na tym rynku i jeszcze sporo czasu upłynie zanim nauczą się na nim działać, ale pierwsze efekty już są. W NY liczba licencji wzrosła w ciągu roku o 1500% ;)

 

Największym problemem SESI jest brak ludzi. Dla dużego studia nie ma to znaczenia. Samo sobie wyszkoli crew. Natomiast małe studio krzyczą jednym głosem: dajcie nam ludzi, a kupimy H. Stąd polityka "Starving Artists".

 

Oczywiście nawet Max, którego głównym atutem jest baza użytkowników, robi to samo. Na przykład proponując studencką wersję niemal za free. A przecież to działa jak smycz. Co z tego, że biedny student w tym roku nie kupi licencji, skoro za dwa lata, jak wejdzie na rynek pracy, już kupi...

Business.

Napisano
SESI to nie korporacja, która ładując jakiś śmieszny ficzer, ściąga z Was kasę za nową wersją. To mała firma, której bardzo na Was zależy. Można na tym sporo wygrać ;)

 

Kojarzy mi sie z Pixologic. Cos jest w tych malych firmach produkujacych kosmicznie dobry soft...

Napisano

Całkowicie się zgadzam.

 

A mnie chodzi o to, że zauważam podobieństwo do tego co działo się jak wyszedł Motionbuilder 5. Ekipa kaydary sie bardzo starała, była wersja za Motionbuildera za $99, później standard za 500, no i professional za $3000, czy więcej lekko. Zadyma sie zrobiła jak złoto, masa ludzi sie zaczęła uczyć, support był wspaniały i w ogóle hype taki, że hoho. Później wycięli najtańszą wersje, to entuzjazm opadł. Z tego co przeczuwałem, to zakupiły motionbuildera duże studia. Następnie Kaydare kupił Alias, a rok później Aliasa Autodesk. Wersja standard poszła do dziadzi, Motionbuilder zajął swoje miejsce jako specjalizowany soft do animacji i tam sobie siedzi.

 

Nie będę tutaj próbował prorokować, że z H. tak sie stanie, ale podobnieństwo jest. Nie?

 

I także nie mówie, że to źle. Houdini wydaje sie świetnym softem (nie znam nie wypowiadam sie) i warto sie uczyć, a nie tylko tych podstawowych softów do 3d, które po prostu trzeba znać w stopniu chodź podstawowym, a taka akcja mocno przyciąga ludzi i jak widać daje efekty.

Napisano (edytowane)
Kojarzy mi sie z Pixologic. Cos jest w tych malych firmach produkujacych kosmicznie dobry soft...

 

Był kiedyś na ten temat cały wątek. Zostałem protekcjonalnie nazywany anty-globalistą i wszystko ucichło. *Wszystkie* dobre technologie powstały w małych firmach - z niewielkimi wyjątkami, za podanie których oferowałem w swoim czasie dobre wino ;). Musiałem wypić je sam...

Edytowane przez SYmek
Napisano

Widzę SYmek, że szykujesz prowokację;) Ale ja odpowiem tak: nie aniumuję na wysokim poziomie ale animację potrafię ocenić. Jeśli chcesz zobaczyć lepszą animację kota( może nie tego ale kota) obejżyj choćby Narnię. Zresztą oni sami sobie chyba zdają sprawę, że nie jest najlepsza skoro dają do ją do poprawiania. Poza Tym to chyba hip jest a max tego nie przyjmie mogli chociaż fbx wcześniej zaimplementować...

Napisano (edytowane)
Poza Tym to chyba hip jest a max tego nie przyjmie mogli chociaż fbx wcześniej zaimplementować...
Zaimplementowali. H9.5 ma export do fbx, ale to jest beta, poza tym rigi rzadko się przenoszą dobrze...

 

To nie jest problem, animator może animować w dowolnym programie (jeśli nie musi rigować), wystarczy, że zna skrót do stawiania kluczy ("k") i Curve Edytora (Shift+LMB) ;)

 

 

obejżyj choćby Narnię
... miałem tę wątpliwą przyjemność. Zdaje się, że lwa zrobiło tam Rythm&Hues, które wprawdzie ma własny soft do animacji, ale jest, nawiasem mówiąc, jednym z największych użytkowników Houdiniego i posiada kilkadziesiąt licencji (więcej niż Sony, które ma około 80 - tyle osób pracowało nad Spidermanem w Houdinim). Edytowane przez SYmek
  • Sad 1
Napisano (edytowane)

może nie problem animować- ale co ja mam Ci udowadniać? Rzucasz mi rękawicę czy co?:) Przecież nie trzeba być animatorem postaci by zdawać sobie sprawę, że ten kotek to nie arcydzieło sztuki animacyjnej

EDIT: widzę, że dopisujesz i znowu się licytujesz: a wiesz ile jest licencji max?:) Tak Rhytm robiło lwa. No i co z tego? Powiedziałeś, że jesteś pogodzony z pewnym faktem napisałeś nawet, że doskonale a każdy Twój post krzyczy: Houdini Pany!

Edit: A poza tym nawet jakbym dobrze animował postacie, i nawet jakby chciało mi się to robić w H, to wybacz ale zajęty jestem- robię coś ważniejszego, "zarobiony jestem".

T.

Edytowane przez Tomek Kosiorek
Napisano (edytowane)

I dodam jeszcze coś SYmek: do H zraziełś mnie Ty sam w swoich atakach na mnie jak napisałem o cząsteczkach w H 9 i Twoje wywody o których wspomniał Pionier- byłem nawet teraz na F3d by dać linka do tych postów żeby nie być gołosłownym ale... tych postów już nie ma! Jest za to moderator... SYmek

EDIT: Twoja postawa na f3d była agresywna w stosunku do osób zainteresowanych H a tu robisz sobie lans i promujesz H jakby CI płacili. Mayarze w wiekszości zostaną przy Maya, Maxowcy przy maxie,XSI Lightwave, Cinema i Blender będą miał swoich wielbicieli- do H przysiądą Ci co szukają albo polecą na Twoje hasła. Zmieniłem o Tobie zdanie bo udajesz, że nie wiesz o co chodzi w poście po wypowiedzi Pioniera i mojej a to brzydko o Tobie świadczy- bardzo. Masz dużą wiedzę- owszem ale nie masz kręgosłupa. Dodam jeszcze, że H to trudny soft, dobry ale trudny, szczególnie wcześniejsze wersje(przed 9) a udogodnienia które zawarte w 9 wg. SYmka na f3d są zbędne i tylko przeszkadzają w poznaniu H takim jakim on jest- więc nie obiecujcie sobie za wiele po pięknym GUI

Życzę powodzenia nie będę czytał Twoich postów- nie masz co się pocić

Edytowane przez Tomek Kosiorek
Napisano

Z igly widly. Wiadomo ze fan Houdiniego bedzie go wychwalal, podobnie jak fan kazdego innego programu bedzie przekonywal ze to wlasnie jego jest najlepszy. Cos jak z religiami.

Nie ma sensu sie klocic a w dyskusji lepiej obalac argumenty niz argumentujacych.

Houdini z pewnoscia jest softem wartym uwagi i nie ma co do tego watpliwosci.

Napisano

1. Tomku,masz chyba gorszą godzinę. Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia o czym mówisz, i dlaczego się tak pienisz.

 

2. Rig nie jest prowokacją, tylko informacją dla odwiedzających (wielu odwiedzających), że mogą sobie tego biednego kotka, który chodzi kiepsko, co wszyscy widzą, poprawić.

 

3. Nie chce Ci nic udowadniać, dodaje posty do wątku o H9.5, który sam założyłem, to czy Ty je czytasz czy nie, nie ma dla mnie żadnego znaczenia. Miło, jeśli się interesujesz, jeśli nie, to nie moja sprawa.

 

4. Sam podałeś przykład Narnii, więc nie wiem, skąd nerwy, że wspomniałem o R+H.

 

5. Nigdy nie usunąłem żadnego wątku na forum3d (poza niedawną awanturką moich kolegów), poszukaj dobrze a znajdziesz posty, które tak Cię denerwują.

 

6. Nie wiem, o jakich listach o cząsteczkach w H9 piszesz i nie pamiętam, żeby Pionier miał do mniej jakieś pretensje. Zadałeś mi raz pytanie na privie, a ja udzieliłem Ci uprzejmej odpowiedzi!

 

7. W ogóle jestem uprzejmym człowiekiem, i Twoje fochy tego nie zmienią :). Przeczytaj ten wątek jeszcze raz od początku i zastanów się skąd Twoje nerwy, bo ja, szczerze mówiąc, nie rozumiem.

 

pozdro!

Skk.

 

 

PS Uwagi o lansie puszczam w niepamięć. Do piaskownicy mnie nie zaprosisz. Ale na następny post w takim tonie rzeczywiście nie odpiszę. Nie jesteś jedynym użytkownikiem tego forum. A moje posty czyta kilka innych osób, także tych zainteresowanych H.

Napisano (edytowane)

Nie rozumiesz albo udajesz. Jedyne co mnie "wpieniło" jak to nazywasz to drobne złośliwości które mnie na początku nawet bawiły w wątku np. o skrypcie którego szukałem, Twoja postawa wobec mnie kiedy ośmieliłem się zabrać głos na f3d o H9 i to, że tam mówiłeś rzeczy o których tu nie wspominasz a o których tam perorowałeś w niezbyt uprzejmy sposób. Nie denerwuje mnie wogóle R&H tylko to, że ja mówię o animacji czyli rzeczowo a Ty o jakichś licencjach i fabule. Owszem jesteś uprzejmy kiedy chcesz ale nie zawsze wobec mnie i innych osób pewnie też. Tu na tym forum raczej jesteś. Może mam gorszą godzinę albo nawet 24 to nieważne ale zwróć proszę uwagę na to co napisałem teraz; na to co być może jest na f3d i porównaj to ztym co piszesz tu- lepiej zrozumiesz te 24 h

No a za lans Cię przepraszam choć ta cała dyskusja jest dla mnie piaskownicą bardziej niż moje może nazbyt dobitne słowa

Edytowane przez Tomek Kosiorek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności