t0m3k Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Nie testowalem ale podobno dziala. http://blender.lugr.ru/ 1
piksar Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Ciekawe czy w ChaosGroup wiedza ze maja vraya pod Blendera ;)
arev Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Czy to coś innego niż ten eksporter do majkowego Vraya?
Ania Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Arev wygląda na to że jeszcze to samo, przy czym ostatni update był 2 tygodnie temu, to znaczy że praca się posuwa.
arev Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 A wiesz może, Aniu, jak wygląda kwestia Displacement? Działa to w ogóle w ten sposób?
claude Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Właśnie czy działa ten vray tak samo sprawnie jak w maxie, czy już mogę się przesiadać na Blenderka?
RA Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Eh, gdyby się jeszcze dało wrzucić model z materiałami vraya zrobiony powiedzmy w blenderze do maxa, to pomysłodawcy kupiłbym kwiaty albo flaszkę. Chyba, że coś takiego jest, a ja nie wiem...
Ania Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 t0m3k podał wam stronę, tam pisze co jest czego nie ma. (displacement podobno jest) Ja to testowałam chyba w styczniu, teraz nie testowałam, mnie się nie pytajcie. Wtedy działało dobrze, to co było. RA po co chcesz wrzucać do maxa, skoro można od razu wyrenderować?
arev Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Sorry :D Faktycznie - podobno displace działa. Ciekaw jestem wyników fazy drugiej tego przedsięwzięcia :)
RA Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Mam niestety tę niekomfortową sytuację, że max to paskudny standard wśród architektów, projektantów wnętrz i wizkarzy. :)
Ania Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Ale przecież jest Vray na Maxa, w takim razie nie rozumiem czemu chcesz to robić w Blenderze? Chyba że z powodu UV, ale wtedy można eksportować do Maxa po unwrapowaniu a przed renderowaniem.
hcpiter Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 ehh szkoda ze od poczatku sie na blendera nie pojawil bo widze ze sporo opcji ma z normalnego w GI, wiec jest dobrze :) A i szkoda ze blender jest taki toporny do wizek bo niejeden by chetnie na niego wskoczyl w tym ja :) P.s dziala proxy ?
RA Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Ale przecież jest Vray na Maxa, w takim razie nie rozumiem czemu chcesz to robić w Blenderze? Chyba że z powodu UV, ale wtedy można eksportować do Maxa po unwrapowaniu a przed renderowaniem.Z powodu pieniędzy.
muody Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 nom. jak Vray będzie działać stuprocentowo, to płacisz tylko za renderer. reszta za free, może poza ksiązką Blender Kompendium. Ania: RA ma na myśli scenę z ustawionymi shaderami i światłem. ja też bym chciał taki import, np. z gotowej sceny w formacie Vray'a jakby blender przerabiał na modele (albo 3DS u RA)
ptaszek Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 hej :) jak to jest z tym vrayem? wszystko super wypas? a jesli nei vray to co polecacie? lux'a, yafe czy indigo? :) pozdrawiam
araneus Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Odkopałeś stary temat. Eksporer vraya jest nadal rozwijany. Zobacz stronę: http://blender.bevice.ru/ Co do innych rendererów: -yafaray - dobrze zintegrowany, niestety czasami miałem dziwne problemy z GI w bardziej skomplikowanych scenach (np. świecące krawędzie) -luxrender - jeszcze w powijakach, pojawił się niedawno i dość szybko rozwijał się przez pierwsze miesiace, teraz jakby troche przystopował. -indigo - bardzo dobry silnik podobny do maxwella. Dobry tylko dla cierpliwych ze względu na dłuuugie czasy renderowania -kerkythea - szybki renderer, dużo opcji, wybór sposobu renderowania (photon mapping, MTL, BPT itp), rozbudowany edytor materiałów itd. Wadą jest niestety ciagle słaba integracja z Blenderem - praca sprowadza się zwykle do eksportu modelu do formatu kerkythea i dalsza obróbka w tym programie (materiały, światło) sunflow - niestety ostatnia wersja pojawiła się chyba w kwietniu 2007 povray - staruszek, chyba już nie jest rozwijany to wszystkie jakie przychodzą mi do głowy. Z wymienionych polecam kerkythea lub yafaraya. Jeśli masz renderfarmę lub bardzo dużo czasu to indygo.
hcpiter Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 A jak sie ma licencja vray pod blendera ? Kto ma prawa do jej sprzedawania i rozpowszechniania ? I wogole czy chaos wie o tym bo jednak na forum chaosgroup nic o tym nie slychac ;)
araneus Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Eksporter wpółpracuje z wersją do Mayi. Wystarczy chyba wykupienie licencji dla "Vray for maya". Ale nie wczytywałem się w warunki licencji.
Loki Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 no to po co w takim razie eksporter z blendera do vraya skoro trzeba i tak miec licencję na Maye? W ogólnym rozrachunku i tak trzeba wydać te 23 000 zeby zarabiać na tym.
szczuro Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Eksporter wpółpracuje z wersją do Mayi. Wystarczy chyba wykupienie licencji dla "Vray for maya". Ale nie wczytywałem się w warunki licencji. nie na maye ale na vraya pod maye
mrys Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 povray - staruszek, chyba już nie jest rozwijany Jest, tylko dość wolno. Wersja 3.7 ciągle jako RC. Ale jeżeli chodzi o integrację Pov Raya z Blenderem, to jest znacznie słabsza niż chociażby w przypadku Kerkythei. Którą zresztą polecam :)
araneus Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 Loki: czytaj ze zrozumieniem - napisałem "Wystarczy chyba wykupienie licencji dla Vray for maya" :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się