Skocz do zawartości

Vray w Blenderze - juz jest :)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Eh, gdyby się jeszcze dało wrzucić model z materiałami vraya zrobiony powiedzmy w blenderze do maxa, to pomysłodawcy kupiłbym kwiaty albo flaszkę. Chyba, że coś takiego jest, a ja nie wiem...

Napisano

t0m3k podał wam stronę, tam pisze co jest czego nie ma. (displacement podobno jest)

Ja to testowałam chyba w styczniu, teraz nie testowałam, mnie się nie pytajcie. Wtedy działało dobrze, to co było.

 

RA po co chcesz wrzucać do maxa, skoro można od razu wyrenderować?

Napisano

Mam niestety tę niekomfortową sytuację, że max to paskudny standard wśród architektów, projektantów wnętrz i wizkarzy. :)

Napisano

Ale przecież jest Vray na Maxa, w takim razie nie rozumiem czemu chcesz to robić w Blenderze? Chyba że z powodu UV, ale wtedy można eksportować do Maxa po unwrapowaniu a przed renderowaniem.

Napisano

ehh szkoda ze od poczatku sie na blendera nie pojawil bo widze ze sporo opcji ma z normalnego w GI, wiec jest dobrze :) A i szkoda ze blender jest taki toporny do wizek bo niejeden by chetnie na niego wskoczyl w tym ja :)

P.s dziala proxy ?

Napisano
Ale przecież jest Vray na Maxa, w takim razie nie rozumiem czemu chcesz to robić w Blenderze? Chyba że z powodu UV, ale wtedy można eksportować do Maxa po unwrapowaniu a przed renderowaniem.
Z powodu pieniędzy.
Napisano

nom. jak Vray będzie działać stuprocentowo, to płacisz tylko za renderer. reszta za free, może poza ksiązką Blender Kompendium.

 

Ania: RA ma na myśli scenę z ustawionymi shaderami i światłem. ja też bym chciał taki import, np. z gotowej sceny w formacie Vray'a jakby blender przerabiał na modele (albo 3DS u RA)

Napisano

Odkopałeś stary temat. Eksporer vraya jest nadal rozwijany. Zobacz stronę: http://blender.bevice.ru/

 

Co do innych rendererów:

-yafaray - dobrze zintegrowany, niestety czasami miałem dziwne problemy z GI w bardziej skomplikowanych scenach (np. świecące krawędzie)

-luxrender - jeszcze w powijakach, pojawił się niedawno i dość szybko rozwijał się przez pierwsze miesiace, teraz jakby troche przystopował.

-indigo - bardzo dobry silnik podobny do maxwella. Dobry tylko dla cierpliwych ze względu na dłuuugie czasy renderowania

-kerkythea - szybki renderer, dużo opcji, wybór sposobu renderowania (photon mapping, MTL, BPT itp), rozbudowany edytor materiałów itd. Wadą jest niestety ciagle słaba integracja z Blenderem - praca sprowadza się zwykle do eksportu modelu do formatu kerkythea i dalsza obróbka w tym programie (materiały, światło)

sunflow - niestety ostatnia wersja pojawiła się chyba w kwietniu 2007

povray - staruszek, chyba już nie jest rozwijany

 

to wszystkie jakie przychodzą mi do głowy. Z wymienionych polecam kerkythea lub yafaraya. Jeśli masz renderfarmę lub bardzo dużo czasu to indygo.

Napisano

A jak sie ma licencja vray pod blendera ? Kto ma prawa do jej sprzedawania i rozpowszechniania ? I wogole czy chaos wie o tym bo jednak na forum chaosgroup nic o tym nie slychac ;)

Napisano

no to po co w takim razie eksporter z blendera do vraya skoro trzeba i tak miec licencję na Maye? W ogólnym rozrachunku i tak trzeba wydać te 23 000 zeby zarabiać na tym.

Napisano
Eksporter wpółpracuje z wersją do Mayi. Wystarczy chyba wykupienie licencji dla "Vray for maya". Ale nie wczytywałem się w warunki licencji.

nie na maye ale na vraya pod maye

Napisano

povray - staruszek, chyba już nie jest rozwijany

 

Jest, tylko dość wolno. Wersja 3.7 ciągle jako RC. Ale jeżeli chodzi o integrację Pov Raya z Blenderem, to jest znacznie słabsza niż chociażby w przypadku Kerkythei.

 

Którą zresztą polecam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności