Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 3,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Arev wygląda na to że jeszcze to samo, przy czym ostatni update był 2 tygodnie temu, to znaczy że praca się posuwa.

Napisano

A wiesz może, Aniu, jak wygląda kwestia Displacement? Działa to w ogóle w ten sposób?

Napisano

Właśnie czy działa ten vray tak samo sprawnie jak w maxie, czy już mogę się przesiadać na Blenderka?

Napisano

Eh, gdyby się jeszcze dało wrzucić model z materiałami vraya zrobiony powiedzmy w blenderze do maxa, to pomysłodawcy kupiłbym kwiaty albo flaszkę. Chyba, że coś takiego jest, a ja nie wiem...

Napisano

t0m3k podał wam stronę, tam pisze co jest czego nie ma. (displacement podobno jest)

Ja to testowałam chyba w styczniu, teraz nie testowałam, mnie się nie pytajcie. Wtedy działało dobrze, to co było.

 

RA po co chcesz wrzucać do maxa, skoro można od razu wyrenderować?

Napisano

Sorry :D Faktycznie - podobno displace działa. Ciekaw jestem wyników fazy drugiej tego przedsięwzięcia :)

Napisano

Mam niestety tę niekomfortową sytuację, że max to paskudny standard wśród architektów, projektantów wnętrz i wizkarzy. :)

Napisano

Ale przecież jest Vray na Maxa, w takim razie nie rozumiem czemu chcesz to robić w Blenderze? Chyba że z powodu UV, ale wtedy można eksportować do Maxa po unwrapowaniu a przed renderowaniem.

Napisano

ehh szkoda ze od poczatku sie na blendera nie pojawil bo widze ze sporo opcji ma z normalnego w GI, wiec jest dobrze :) A i szkoda ze blender jest taki toporny do wizek bo niejeden by chetnie na niego wskoczyl w tym ja :)

P.s dziala proxy ?

Napisano
Ale przecież jest Vray na Maxa, w takim razie nie rozumiem czemu chcesz to robić w Blenderze? Chyba że z powodu UV, ale wtedy można eksportować do Maxa po unwrapowaniu a przed renderowaniem.
Z powodu pieniędzy.
Napisano

nom. jak Vray będzie działać stuprocentowo, to płacisz tylko za renderer. reszta za free, może poza ksiązką Blender Kompendium.

 

Ania: RA ma na myśli scenę z ustawionymi shaderami i światłem. ja też bym chciał taki import, np. z gotowej sceny w formacie Vray'a jakby blender przerabiał na modele (albo 3DS u RA)

Napisano

hej :) jak to jest z tym vrayem? wszystko super wypas? a jesli nei vray to co polecacie? lux'a, yafe czy indigo? :)

 

pozdrawiam

Napisano

Odkopałeś stary temat. Eksporer vraya jest nadal rozwijany. Zobacz stronę: http://blender.bevice.ru/

 

Co do innych rendererów:

-yafaray - dobrze zintegrowany, niestety czasami miałem dziwne problemy z GI w bardziej skomplikowanych scenach (np. świecące krawędzie)

-luxrender - jeszcze w powijakach, pojawił się niedawno i dość szybko rozwijał się przez pierwsze miesiace, teraz jakby troche przystopował.

-indigo - bardzo dobry silnik podobny do maxwella. Dobry tylko dla cierpliwych ze względu na dłuuugie czasy renderowania

-kerkythea - szybki renderer, dużo opcji, wybór sposobu renderowania (photon mapping, MTL, BPT itp), rozbudowany edytor materiałów itd. Wadą jest niestety ciagle słaba integracja z Blenderem - praca sprowadza się zwykle do eksportu modelu do formatu kerkythea i dalsza obróbka w tym programie (materiały, światło)

sunflow - niestety ostatnia wersja pojawiła się chyba w kwietniu 2007

povray - staruszek, chyba już nie jest rozwijany

 

to wszystkie jakie przychodzą mi do głowy. Z wymienionych polecam kerkythea lub yafaraya. Jeśli masz renderfarmę lub bardzo dużo czasu to indygo.

Napisano

A jak sie ma licencja vray pod blendera ? Kto ma prawa do jej sprzedawania i rozpowszechniania ? I wogole czy chaos wie o tym bo jednak na forum chaosgroup nic o tym nie slychac ;)

Napisano

Eksporter wpółpracuje z wersją do Mayi. Wystarczy chyba wykupienie licencji dla "Vray for maya". Ale nie wczytywałem się w warunki licencji.

Napisano

no to po co w takim razie eksporter z blendera do vraya skoro trzeba i tak miec licencję na Maye? W ogólnym rozrachunku i tak trzeba wydać te 23 000 zeby zarabiać na tym.

Napisano
Eksporter wpółpracuje z wersją do Mayi. Wystarczy chyba wykupienie licencji dla "Vray for maya". Ale nie wczytywałem się w warunki licencji.

nie na maye ale na vraya pod maye

Napisano

povray - staruszek, chyba już nie jest rozwijany

 

Jest, tylko dość wolno. Wersja 3.7 ciągle jako RC. Ale jeżeli chodzi o integrację Pov Raya z Blenderem, to jest znacznie słabsza niż chociażby w przypadku Kerkythei.

 

Którą zresztą polecam :)

Napisano

Loki: czytaj ze zrozumieniem - napisałem "Wystarczy chyba wykupienie licencji dla Vray for maya" :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności