Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich - to mój pierwszy post na tym forum.

 

Opis pracy: Naszym bohaterom - panu Waldkowi i jego synowi - zepsuł się telewizor. Jako że są zapalczywymi oglądaczami meczów swojej ukochanej drużyny, mają wielki problem - właśnie gra ich drużyna, a telewizor nie działa. Postanowi więc skoczyć do sąsiada (także kibica) i podglądać mecz przez okno jego domu.

 

Narzędzia: Przy tworzeniu mojej pracy korzystać będę z Blendera w wersji 2.45, oraz Gimpa - no i oczywiście z zasobów internetu.

 

Koncept i model: Poniżej zamieszczam dwa zrzuty z blendera. Oba przedstawiają domek sąsiada. Zaznaczam jednak, że jest to bardzo wczesny etap prac, więc pierwsze rendery pokażę za jakieś 3 dni.

 

 

Koncepcja mojej pracy:

9f7fb37cb74b93b5.jpg

Cała akcja mojej pracy skupiać będzie się w tym miejscu - domu sąsiada pana Waldka. A oto objaśnienie poszczególnych numerków:

1. W tym miejscu pan Waldek i jego syn podglądać będą mecz;

2. W obu oknach będę stały donice z kwiatami;

3. W tym miejscu będzie wąski, brukowany chodnik, oraz stara brukowana droga.

4. Akcja toczyć będzie się w nocy, dlatego na niebie widoczny będzie księżyc i gwiazdy.

 

Poniżej zamieszczam jeszcze domek bez tych wszystkich numerków:

3f8aa1386c9f4775.jpg

 

To na razie tyle. Czekam na wasze opinie, pytania i krytykę. Jeśli zapomniałem o czymś napisać, to przepraszam - zawsze można z edytować ten post.

Edytowane przez Kamiś90
  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moja interpretacja tej pracy jest taka, że kibic, by obejrzeć mecz jest w stanie zrobić wszystko - dla mnie to poniekąd straszne. Podglądają mecz u sąsiada, który płaci prąd, opłaty za telewizję itp. Nasi kibice (pan Waldek i jego syn) tego nie robią, czyli w pewnym stopniu można ich uznać za złodziei.

 

Życzę powodzenia!

Dzięki.

Napisano

Chyba planowany przez Ciebie kadr jest nieco za duży... Najważniejsze w pracy postacie będą dość małe, jeśli zdecydujesz się pokazać cały budynek. Ja bym go zawęził do najważniejszych kondygnacji.

 

Powodzenia!

Napisano
Chyba planowany przez Ciebie kadr jest nieco za duży... Najważniejsze w pracy postacie będą dość małe, jeśli zdecydujesz się pokazać cały budynek. Ja bym go zawęził do najważniejszych kondygnacji.

 

Powodzenia!

 

To nie jest planowany przeze mnie kadr - to tylko prezentacja modelu. Myślałem jednak nad kadrem po przeczytaniu twoich słów. Poniżej zamieszczam kolejny zrzut.

bbc5b0921583f50a.jpg

To będzie raczej ostateczny kadr. Do modelu dodałem jeszcze rynny, komin, oraz dokończyłem tworzyć schody. Ustawiłem również kolory dla poszczególnych elementów - bardzo ułatwia mi to pracę. Jutro zajmę się dachówkami na dachu, na zadaszeniach okien, i tym małym daszku, od którego odstaje rynna.

Postanowiłem też zmienić nieco koncepcję pracy. Teraz pan Waldek i syn nie będą podglądać przez okno telewizora sąsiada, a przez wybitą szybę będą wchodzić do środka po ten telewizor. Pokazałbym szkice, ale ciągle czekam na mój tablet, więc myślę, że w przyszłym tygodniu zamieszczę jakieś rysunki.

 

Jeszcze chciałem powiedzieć coś na temat renderera, którym się posłużę - będzie to YafRay, lub ew Internal, a o tym zadecyduję gdy już cała scena będzie gotowa.

 

Mam jeszcze pytanie. jak mogę sprawić, by przy moim wątku, była taka miniaturka, którą prawie każdy temat w tym dziale posiada?

Napisano

Przepraszam za posta pod postem ale chciałbym dać kolejnego upa.

 

A więc powoli ale do przodu, zbliżam się do zakończenia tego modelu. Oto aktualny stan:

 

model_03.jpg

 

Zmiany może dla was nie są zbyt widoczne, ale od ostatniej wersji sporo się napracowałem. Dodałem drewniane elementy, wokół okien (na zrzucie oznaczone kolorem ciemno brązowym), wymodelowałem zadaszenia (kolor zielony), oraz zrobiłem drzwi na górnym tarasie (są widoczne ale trzeba się przypatrzyć - kolor ciemno-brązowy). Wydaje mi się że to koniec prac nad 'bejzmodelem' domu, więc powoli będę nakładał materiały i czynił ostatnie szlify (wygładzanie krawędzi, dodanie kwiatów, kota na dachu, krzesła bujanego na tarasie, starych gratów pod schodami, itp, itd, etc.)

 

Jestem otwarty na wasze propozycje. Liczę na ostrą krytykę, a jak się domyślam jest tu co krytykować.

 

Pozdrawiam

Napisano

Trzeci post pod rząd - już powinienem dostać bana.

 

Teraz będzie przełomowa chwila, bo zaprezentuję pierwszy render (do tej pory dawałem same zrzuty) :).

 

Jeszcze troszkę podłubałem przy modelu domku, dodałem kilka mało istotnych elementów, a potem bardzo długo testowałem różne rodzaje oświetlenia. Oto co mi wyszło:

 

swiatlo.jpg

 

Powiedzcie, czy te światło chociaż trochę przypomina światło nocne? Bo ja tyle naoglądałem się tej sceny z różnymi parametrami, że sam nie jestem w stanie tego ocenić.

 

PS: Nie zwracajcie uwagi na cienie, będę jeszcze nad tym pracował

Napisano

fiołek, będzie księżyc i gwiazdki :)

A jeśli chodzi o oświetlenie - byłeś kiedyś na dworze w gwieździstą noc, gdy księżyc był w pełni?? Chodzi mi tylko o to, czy kolor tego światła pasuje do takiej pory

Napisano

No i kolejny raz odpowiadam sam sobie :( No cóż, tak bywa.

 

Kolejny up. Tym razem pracę swoją skupiłem nad otoczeniem domu. Dodałem dwie lampy naftowe (wiem, ich światło jest do bani - będę nad tym pracował), kilka kubłów na śmieci (dobrze widoczny jest tylko jeden - reszta pod schodami), oraz worków. Dodałem też prowizoryczny płot, który wymaga jeszcze duuużo pracy. Jak wam się podoba?

 

render.jpg

Napisano

no i bardzo fajnie nabiera kształtów :)

co do koloru księżycowego światła to hmm ciemna zacieniona strona powinna być bardziej ciemna niemal całkiem czana (chyba :)) i jasna strona też za jasna :) chybaz że model chcesz w dobrym świetle pokazać ;)

akurat dziś nie ma księżyca to nie zobacze jak to wygląda w realu :)

Napisano

Księżyc to w zimie nieźle daje w realu, wiem bo na wsi to ten śnieg jak zacznie odbijać to można w piłkę grać ^^

 

Poza tym, czy to nie na tym polega piękno 3D, że możemy łamać wszelkie ustalone prawa natury i fizyki? Poza tym, w scenie nocnej należy zadbać o jak najlepsze światło, bo w scenie dziennej, to nam słońce wszystko ładnie oświetla, nie prawdaż? :D

Napisano

_Arti_ wiem o czym mówisz, bo sam mieszkam na wsi :) A w tą pracę wcisnę dużo świateł - kilka lamp przy domu, latarnie uliczne, światło w dolnym oknie, światła samochodu gdzieś w oddali...

 

A co do łamania praw fizyki, to moje zdanie jest takie, że wpierw muszę nauczyć się je odwzorowywać w 3D, a dopiero potem mogę je łamać. Dzięki za komentarze :)

Napisano

Chyba już najwyższy czas na materiały. Oto moje pierwsze testy:

material_test.jpg

Ściana budynku to gołe pustaki - zrobiłem już prawie większość tekstur tynku, więc jutro zrobię kolejnego apdejta. W wielu miejscach, właśnie przez ten tynk widoczne będą pustaki. Zaczynam się też zastanawiać nad tym, co umieszczę w tle za, oraz po prawej stronie budynku, ale nic mi do głowy nie przychodzi - jestem zatem otwarty na wszelkie propozycje.

Napisano

Kolejny up. Oto samochód, który będzie stał przy chodniku, z zapalonymi światłami. Ma mieć cartoonowy styl.

 

samochod.png

 

Muszę mu jeszcze szyby, i opony dokładnie wymodelować, oraz masę innych bajerów (np. lampy), ale ma to już jakiś kształt. Acha no i zderzaki też by mu się przydały

Napisano

szkoda, że te tekstury takie tiles'owate... zrób mapowanie "jak człowiek", 2048x2048 zapisz i oteksturuj tak, żeby np. na krawędziach ulicy był brud, na środku mniejszy. na razie jest strasznie jednolicie. no i pomyśl nad oświetleniem, nic się w tej scenie nie wyróżnia

Napisano

Muody, tak to jest jak się nie czyta, tylko obrazki ogląda :D Napisałem, że to pierwsze testy, ale wywaliłem te tekstury następnego dnia. Dzięki za pomysł z tym mapowaniem- najpewniej tak zrobię, bo nic lepszego nie dałem rady wymyślić.

Napisano

Witam. Mam jedną istotną informację do przekazania - całkowitej zmianie uległ koncept pracy, dlatego to co pokazałem wcześniej już się nie liczy.

 

concept-mini.jpg

Opis obrazu: po lewej - kolonista; po prawej - dwóch Indian. Sorry za takie bazgroły, ale to jak na razie szczyt moich 'tabletowskich' zdolności. Jeśli coś trzeba więcej wyjaśnić to proszę pisać.

 

Opis konceptu: Cała akcja dzieje się w wymyślonym przeze mnie świecie, wzorowanym na XV i XVI wiecznych wyprawach europejczyków, w celu skolonizowania Ameryki. Mamy więc szczep Indian na wyginięciu, którym zepsuł się telewizor - posąg największego ich bóstwa. Postanowili więc wymienić ostatnią kobietę z ich szczepu na telewizor, który posiadają koloniści.

Napisano

@freeq: wiem, że pomysł to nie najlepszy, ale przy starym koncepcie doszedłem do takiego momentu, że nie potrafię nic więcej wymyślić, straciłem całą motywację do pracy - czasem tak się zdarza, gdy nie do końca wiemy co chcemy zrobić - ale teraz jest inaczej. Nim zacznę coś robić, to wpierw robię szkice, albo ściągam grafiki z sieci, po czym długo myślę czego tak naprawdę oczekuję. Pracochłonne ale pomaga.

Napisano

Miałem wcześniej tego nie pokazywać, ale jednak pokażę. na blender.pl powiedziałem, że wrzucę go tutaj dopiero, gdy stworzę dla niego materiały, ale zmieniłem zdanie. Oto telewizor:

 

tv.jpg

 

Mało szczególasty, ale będzie też mało widoczny - kolonista będzie trzymał go w taki sposób, że jego przednia część będzie nieco zasłonięta ręką.

Napisano

Witam. Kolejny apdejcik. Model poniżej, to kolonialna kobieta, córka gubernatora, która będzie trzymać telewizor, a dokładniej - wymieniać go na indiańską niewolnicę. Mogłoby to wyglądać lepiej, niestety nie posiadam ZBrusha, ani żadnego innego Scluptera, więc detale będę musiał załatwić jakoś normalami.

kolonial_women_01.jpg

 

PS: Bym zapomniał. Jak na razie ta kobieta ubrana jest tylko od pasa w dół. Spodnie będą skórzane, a od pasa w górę ubrana będzie w białą koszulę. Na głowie oprócz włosów będzie miała jakiś kapelusik stylizowany na epokę renesansu.

 

Prawdopodobnie zapomniałem jeszcze coś napisać, więc na pewno będę jeszcze edytował tego posta.

Pozdrawiam.

Napisano
"Model poniżej, to kolonialna kobieta, córka gubernatora.......... Mogłoby to wyglądać lepiej, niestety nie posiadam ZBrusha, ani żadnego innego Scluptera, więc detale będę musiał załatwić jakoś normalami."

 

Pozdrawiam.

 

Kolego Kamiś90 szacunek za Blendera + Gimpa ja kiedyś próbowałem się przestawić na Open Source, ale poległem oglądając interfejsy programów :p

 

p.s Telewizor jest ok. ale kobieta trochę sztuczna i proporcje jakoś dziwnie wyglądają.

Napisano

Telewizorek very nice :D ale ta kobieta to sztuczna.. nie obraź się ale wygląda jak by miała silikonowe piersi ^^ i głowa jest troszke nie proporcjonalna do reszty ciała.

Ps. co do piersi to kobiety mają troszke niżej piersi ;p a nie od razu pod szyją ;)

Napisano

Zufik: Dzięki :) Co do interfejsów - gdy pierwszy raz zobaczyłem blendera przeraziłem się, jednak teraz nie zamieniłbym go na 'standardowy dla aplikacji' za nic w świecie.

 

MISIEKasd: dzięki. Piersi dałem celowo tak wysoko, by wyglądały naturalnie pod ubraniem, bo kobieta będzie ubrana w gorset (który jakby nie było, w połączeniu ze stanikiem- unosi piersi do góry), jednak mówicie że naturalnie nie jest - trudno, poprawię (choć nie będzie to łatwe - mam tam tylko około 20-25 wierzchołków). Ogólnie to skupiałem się na kształcie, a nie na lokacji

 

SzyQ: sorry za te nóżki - miałem je poprawić, a zapomniałem :( Dobrze że przypomniałeś, to zrobię to od razu- dzięki.

 

PS: Pierwszy raz widzę w tym temacie trzy wiadomości pod rząd, których nie jestem autorem. Nawet nie wiecie jak to motywuje :D

Napisano

Koleny mały kroczek w 'produkcji' kolonistki. Aktualnie męczę się z jej ubiorem.

 

w3.jpg

 

Sorry ale czy to ma być kobieta rasy ludzkiej? Bo jeśli tak to coś tu nie gra.

 

Możesz to jakoś rozwinąć? Bo nie wiem czy chodzi ci o całoś, czy o jakiś konkretny fragment.

Napisano

Tomali chyba chodziło o to, że masz braki w wiedzy na temat anatomii, lub chociaż w umiejętności kopiowania anatomii ze zdjęć. Musisz więcej poobserwować jak zbudowany jest człowiek, w tym wypadku kobieta.

 

Bo telewizora na taką laskę to za Chiny bym nie wymienił..




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności