Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ciekawe podejscie, takie 'strukturalne'. Jak na moj gust brakuje jednak przestrzeni i swiatla. Co do przestrzeni przydaloby sie roznicowac troche kreske, oslabiac ja w dalszych planach. To samo z walorem plam w oddali, itp techniki na dodanie atmosfery powietrznej. Odnosnie swiatla, to kazdy z "klocków" tych struktur oswietlasz tak samo. Do niektorych partii ciala dociera przeciez mniej swiatla, wiec wowczas inny bedzie tam zestaw szarosci w swietle i cieniu niz w miejscach bardziej wystawionych na swiatlo. U Ciebie wszedzie jest to samo.

 

Taki prymitywny przyklad o co mi chodzi. Robilem burn&dodge toolem, ale to dosyc tandetna technika, nie polecam.

 

swiatlo.jpg

 

Przyznam, ze po przerobce wyglada gorzej niz oryginal, ale widac o co mi chodzi - o decyzje dot oswietlenia; rozbicie plaszczyzn na rozne, pod wzgledem waloru, fragmenty.

Edytowane przez leander
Napisano

dzięki:) Przyznam szczerze, że mam problemy właśnie z rozmieszczeniem świateł i robię zawsze tak żeby to jakoś wyglądało, a nie żeby było realistycznie...

Napisano
dzięki:) Przyznam szczerze, że mam problemy właśnie z rozmieszczeniem świateł i robię zawsze tak żeby to jakoś wyglądało, a nie żeby było realistycznie...

 

to może nie komplikuj sobie tak tych form a skup się na realistycznej formie. Potem będziesz miał problemy z stworzeniem iluzji przestrzeni ... a bądź pewien, że apetyt rośnie wraz ze wzrostem umiejętności ;)

 

staraj się to ogarnąć bo na razie nie nadążasz za swoją wyobraźnią.

Napisano

Pomysły ciekawe, jak nauczysz się budować formę to będzie git. Pamiętaj że w przypadku konceptów jest tak że często w pracy oceniają je i decydują o wyborze ludzie nie mający pojęcia o rysunku, więc wszystko musi być czytelne dla każdego, nie może być wątpliwości co chciałeś pokazać. Dlatego trzeba umieć pokazać przestrzeń, nie tylko detal.

Napisano

no i powoli łapiesz-szczudłak jest krok do przodu od pozostałych.

Widze tu jednak początki w shopie,gdy masz jeszcze problemy z formą światła na kartce- trza by było najpierw ją wyćwiczyć w dłoni a dopiero po tym uczyć się ją przenosić myszką,czy piórkiem do shopa;)

 

Po pewnym czasie eksperymentowania wyszło mi,że inaczej się jednak nie da wykształcić warsztatu ;)

Napisano

smiszne te stworaski:) ten grzybo-costam jest fajoski, kret i oso-slon tez git:)

a co do warsztatowych kwestii to nie uzywaj tyle airbrushy, staraj sie lapac bryle twardszymi bruszami (nawet jesli to trwa 3 razy dluzej...), bo sa o wiele bardziej plastyczne i nie wychodzi z tego taki plastik typowy dla poczatkow w photoshopie...

no i cwicz tez czarno- biale cieniowanie, bo kolor bywa zwodniczy..

pozdrowki:)

Napisano

Powiem szczerze, że ta świnia mnie przekonała, goblinka już niestety mniej.

Chyba największy problem z oceną prac, które zgromadziłeś w teczce jest taki, że na dobrą sprawę nikt nie wie, jak powinien wyglądać ososłoń, szczudłak, albo zmutowany kret. Trudno więc ocenić proporcje, anatomię - skąd bowiem wziąć wzorzec ?..

Mam takie pytanie - czy bierzesz pod uwagę rysowanie realnie istniejących stworzeń, przedmiotów, osób ?

Napisano

nie, po prostu najdzie mnie pomysł i nie zastanawiam się nad tym jak by to wyglądało w rzeczywistości, a jeśli chodzi o wzorce, to po prostu wiem, że słoń ma trąbę, osa jest w paski itp. i po prostu łączę to wstko żeby jakoś wyglądało:)

Napisano

:D Struś, fajny...

ok ok słoń ma trąbe, struś ma dziób, ale mimo wszystko powinieneś wiedzieć więcej na temat anatomii...

pisałeś że ten struś to ćwiczenie, miałeś jakąś referencje ?

Napisano

Trenuj troszkę anatomię. Wyobraź sobie jak tchniesz nieco więcej realizmu (by widza przekonać) do swoich stworów. Przeglądaj i korzystaj też z fotek prawdziwych zwierzątek bo skoro je krzyżujesz to musisz pokazać dokładnie jakie zwierzaki miksujesz. Niestety nie zawsze chyba idzie odczytać co dokładnie narysowałeś.Ogólnie pomysły ciekawe. Spróbuj sobie - znajdź jakieś dwie foty animalsów mniej więcej w podobnej pozie i podobnym oświetleniu i połącz je przerysowując z zachowaniem anatomii, niekoniecznie w 100% proporcji, dodaj swoje kolory i tło. Wiem że może się nie chcieć na początku =] ja też jak miałem rysować z refki to mnie krew zalewała - po prostu lenistwo i z bani wygodniej ale jak się przyzwyczaisz to i Twoje prace i Twój warsztat na tym zyska.

Pzdr

Napisano

przy ostatniej pracy postanowilem zmienic troche tematyke, jednak malowanie ludzi nie bardzo mi wychodzi wiec wroce do zwierzakow:)

Napisano

bardzo bylbym wdzieczny za opinie, czy jakies postepy juz widac i co poprawic i nad czym pracowac, oprocz anatomii, bo wiem ze to moja slabosc:)

Napisano

no ciekawe malunki :)

nie podoba mi sie ze rozswietlasz biela...to chyba nie jest dobry sposob...

a no i ta sama kompozycja na kazdym z ostatnich obrazkow..malo ciekawa...stoi se stworek i tyle :D a gdybys tak sciagnal go na prawo dal wiecej przestrzeni po lewej...zrobil jakies krzaczki kamienie itp wtedy mysle ze bylo by lepiej :)

a i te przepalenia bieli w tle...

to chyba tyle ode mnie ;)

dajesz dalej

poozdro

Napisano

popracuj troche nad zroznicowaniem materialow, bo wszystko masz z jakiegos takiego meszku zrobione... :) moze jakies martwe naturki pocwicz z roznymi fakturami?

stworasy fajowe, ale faktycznie troche nuda, ze tak wszystkie identycznie zakomponowane... no i porozkminiaj jak wstawiac obrazki tak, zeby nie byly miniaturkami, tylko od razy calymi obrazkami, bo sie troche nie chce klikac w kazdy i moze dlatego dosc malo masz komentow

 

pozdrowki

Napisano

Generalnie fajnie jedziesz, ale ja tu widzę wpływ trochę "bezmyślnego" kopiowania patentów co to się używa w concept arcie.

Bezmyślnego z tego powodu, że nie masz jeszcze doświadczenia żeby namalować coś "normalnie" - i nie rozumiesz chyba do konca co robisz używając tych oczoj***ch kolorków.

Większośś kolorków których używasz nie ma żadnego uzasadnienia.

Moze tak konciepciarze malują, ale ty nie jesteś koncepciarzem, tylko się uczysz.

Więc jakkolwiek może tego typu pracki są bardziej efektowne na pierwszy rzut oka od tych na pierwszej stronie - nie radziłbym iść w tym kierunku.

Nie masz pod tymi obrazkami opracowanej bryły - wszystko opiera się na paru blobach które podmalowywujesz.

Pomijam design większości potworków którym strzelasz sobie w stopę;)

 

 

W skrócie: zostaw oczojebne kolorki, zacznij rysować rzeczy które mają jakąś konstrukcję/bryły opracowane pod spodem, a lepiej na tym wyjdziesz.

Poszukaj na youtube "ten minutes drawing lessons" - koleś co to robi miejscami jest nudny potwornie, ale ma rację że trzeba sobie wyrobić wyczucie przestrzeni w obrazku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności