Nezumi Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 (edytowane) Panie i panowie - ksiezna Maya zostala oficjalnie zapowiedziana a przy okazji wersji 2009 obchodzi okragle dziesieciolecie! Zwolennicy, przeciwnicy, narzekacze i klakierzy - czapki z glow! Ten program - co by nie mowic - wniosl bardzo wiele do swiata CG! Maya 10th Anniversary lista nowosci ------------------ tu jeszcze link zbiorczy do autodeskowych nowosci zwiazanych z edycjami 2009 a tutaj adres stronki gdzie mozecie obejrzec prezentacje Autodesk z tegorocznego Siggraph na zywo (uwaga - niektore elementy prezentacji mozna tylko uslyszec bo wrazenia wizualne sa przeznaczone tylko dla partycypujacych w cenach biletow, tym niemniej warto!). Edytowane 12 Sierpień 2008 przez Nezumi
Ramsez Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Eeee tam nowego maxa mogli by zapowiedzieć.
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Z Mayą niech coś więcej robią, bo XSI ich wygoni z rynku (choć pewnie nie szybko). Mam wrażenie, że większość tych featurusów, jeśli ktoś był zainteresowany bardzo, już dawno miał w postaci skryptów. Ciekawe, jak te nParicle wyglądają...
Reanimator Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Skrypty skryptami, a zaimplementowane narzedzia to inna sprawa. Poza tym niektorych rzeczy skryptem nie zalatwisz.
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Racja, nie mówię, że wszysko. Ale np. te Improved Modeling Workflow wyglądają na takie, co akurat można. Przynajmniej na opisie. Nie wiem, jak to wygląda w praktyce. Zmierzam do tego, że wielka radość z dziesiątej rocznicy, więc mogliby jakieś naprawdę przełomowe zmiany wprowadzić. Choć ja miałbym problem z wymyśleniem tak od ręki, co chciałbym dostać na tę rocznicę, ale pewnie są rzeczy, którymi mogliby zadziwić. Render Passy obiecująco wyglądają.
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 (edytowane) Z Mayą niech coś więcej robią, bo XSI ich wygoni z rynku (choć pewnie nie szybko). Miewam takich klientow co mowia "niech pan COS zmieni" ale tak do konca nie bardzo wiedza co ;) Mam wrażenie, że większość tych featurusów, jeśli ktoś był zainteresowany bardzo, już dawno miał w postaci skryptów. Zainteresowanie nowa opcja - chocby najwieksze - nie robi z ludzi programistow. Przynajmniej ze mnie nie zrobilo... Ciekawe, jak te nParicle wyglądają... Widzisz - zaczales narzekac a jeszcze nie widziales... Ogladalem transmisje z Siggraph i nparticle prezentuja sie wcale niezle a mozna tym cuda na patyku robic. edit Co do tego modelowania to juz bylo w ktoryms rozszerzeniu wczesniej. Bedziesz gosc, jak napiszesz skrypt, ktory na przyklad robi symetrie taka, ze pomimo roznic w siatce po obu stronach program przelicza odksztalcenia starajac sie dopasowac obydwie polowki... Edytowane 12 Sierpień 2008 przez Nezumi
marcin wuu Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 maya 2009 no to fajnie jak się pospieszą to przed końcem roku jeszcze 2010 wydadzą a jak naprawdę się sprężą to hoho, na przełomie stycznia i lutego będzie 2011...
HansKloss Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Hm do wygonienia mayi przez xsi z rynku to daleka droga .Maya i Max maja ponoc po 40 procent udzialow w rynku. Z drugiej strony troche szczupla ta lista nowosci i faktycznie rozczarowuje. Pozatem poczekajmy na prezentacje video bo narazie ciezko cos stwierdzic czy sie cieszyc czy nie.
Reanimator Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Mnie wkurza, ze jak jakis konkurencyjny soft, dla softu przeze mnie uzywanego, zrobi jakis cudowny feature, ktory sprawia, ze zaczynam sie "przesiadac", producent mojego softu nadgania. ;) Chetnie zobacze to nParticles, bo nie dalej jak wczoraj probowalem uzyc partikli z 2008. Majka poraz kolejny udowodnila mi, ze z usability jest kilka lat w plecy. Probowal ktos podpiac z palca Sprite`y? Nie polecam. BTW nie powinienem w tym watku, ale powiem to: ICE FTW.
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 (edytowane) Z drugiej strony troche szczupla ta lista nowosci i faktycznie rozczarowuje. Same Maya Muscle zintegrowane (wczesniej plugin) to duza sprawa, ulepszanie modelowania i UV, calkiem nowe nparticles to kolejny potezny update... A cala reszta listy - MALO? @marcin wuu - to jest ZAPOWIEDZ ;) A dawno juz wydany max2009 nie przeszkadza? ;) BTW - Dostaje sie jakies punkty lansu za narzekanie na Maye?.. W takim razie.... eeee... co by tu... BLENDER I TAK RZADZI! :D Edytowane 12 Sierpień 2008 przez Nezumi
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Dostaje sie jakies punkty lansu za narzekanie na Maye?.. Punkty lansu to może nie, ale konkurencja płaci za każdy taki post.
Reanimator Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Nezumi, zobacz co sie dzieje z innymi softami, popracuj w nich, to sie przekonasz, jak Majka jest w plecy z prawie wszystkim*. Uazam, ze jako majkarz, mam wystarczajace podstawy, zeby wysuwac takie tezy. Wyroslem juz z idioto-patriotyzmu softowego i nie udaje, ze biale jest czarne ;P :> :D *ostatnimi czasy nadrabia na szczescie i to mnie bardzo cieszy.
Destroyer Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 (edytowane) BTW nie powinienem w tym watku, ale powiem to: ICE FTW. zawsze myślałem że FTW to WTF tylko od tyłu bo cenzura :) ale coś mi nie pasowało w wypowedzi, sprawdziłem i teraz już wiem ^^ For The Win aka is the best :D maya 2009 no to fajnie jak się pospieszą to przed końcem roku jeszcze 2010 wydadzą a jak naprawdę się sprężą to hoho, na przełomie stycznia i lutego będzie 2011... oj nie przesadzaj to nie max :P to jest tylko zapowiedź i relase tak jak przy mudboxie będzie w octoberze :P tj w październiku czyli jeśli nie liczyć dodatków extinction 1 i 2 to ponad rok od poprzedniej bo wtedy była wydana w tym samym czasie co trwał Singraph jeśli dobrze pamiętam liczyłem na więcej nCzegoś :) nParticle fajnie ale jak kiedyś jakiś beta tester się wygdał na CGSociety to mówił coś o nDyanmice i nFluidach że są mega szybkie cool wypas itd. :) ale do realasu jeszcze trochę czasu to może jeszcze dadzą tą dynamikę i jeszce coś bo "niektóre usery" :) considering a divorce with Maya, if 2009 isn't spectacular hell i don't know czy nParticle, Render passy i reszta tego jest spectacular enought :D Mnie wkurza, ze jak jakis konkurencyjny soft, dla softu przeze mnie uzywanego, zrobi jakis cudowny feature, ktory sprawia, ze zaczynam sie "przesiadac", producent mojego softu nadgania. ;) hehe ;)przecież to było do przewidzenia :) ja na szczęście u konkurencji nie zauważyłem nic co by mnie do przesiadki skłoniło :) bo leniwy też jestem:P więc musiało by to być coś naprawdę dużego jak 15 słoni w stodole :D choć strzałki i te kolorowe nody w "ajsie" mi się nawet podobają :D Edytowane 12 Sierpień 2008 przez Destroyer
streaker Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Hm do wygonienia mayi przez xsi z rynku to daleka droga .Maya i Max maja ponoc po 40 procent udzialow w rynku. Z drugiej strony troche szczupla ta lista nowosci i faktycznie rozczarowuje. Pozatem poczekajmy na prezentacje video bo narazie ciezko cos stwierdzic czy sie cieszyc czy nie. Jeśli te dane są prawdziwe, to żadnej dominacji tutaj nie widzę (najwyżej lekką przewagę). Statystycznie każdemu przypada po 20% (choć podobno mamy małe kłamstwa, duże kłamstwa i statytykę), a jakich graczy mamy jeszcze w tym segmencie ? XSI, LW, C4D, Blender którym przypada 60% udziałów w rynku.
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Jeszcze in-house software, ale to też nie zbyt wiele będzie. Bo zwylke, jeśli jest, to raczej obok innych. I jeśli mówimy o filmie to trzeba wspomnieć Houdiniego ;)
marcin wuu Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Z tą numeracją to nie mam nic przeciwko mayi żeby nie było :) to jest ogólny przytyk do debilnej polityki autodesku. W 2004 jak kupowałem autocada to nazywał się 2004. Potem się dopiero zaczęli rozkręcać na maksa. Sam nie wiem jaki numer ma teraz acad a max 2009 już jest od dawna - powrót do przyszłości?
HansKloss Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 streaker dokladniej po 40 procent czyli razem 80 procent (xsi 10 procent).Co do rzetelnosci tych danych to nie recze za nie , Autodesk sie tym chwali czasem na swoich sympozjach ;P Dobrze by bylo jak by to ktos potweirdzil
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 Punkty lansu to może nie, ale konkurencja płaci za każdy taki post. Ach, ten piekielny, monopolistyczny Blender Institute! ^^ @Reanimator - glownie pracuje w XSI (probowalem 3ds maxa ale ten soft jest dla mnie znakomitym przykladem zaprzeczenia wygody. Powtarzam - dla mnie ;)) ale nim wyszla siodemka liznalem Mayi w ramach planowanej przesiadki bo mialem juz dosyc XSI z jego niektorymi wspanialosciami doprowadzajacymi mnie do szalu. Teraz musze zerknac jak siodemeczka sie prezentuje ale Maya ma w sobie cos, a nowe modelerskie usprawnienia sprawiaja ze juz mi tak XSI nie brakuje. Stwierdzenie ze Maya jest w plecy z prawie wszystkim traktuje jako dobry zart (no, nie taki znow dobry, ale niech tam... ;) @streaker - stawianie Blendera w jednym rzedzie z XSI i C4D to kpina czy po prostu nieporozumienie? (kibicuje blenderowi i rozwija sie szybko ale nie przesadzajmy z tym ze jest on jakimkolwiek graczem na rynku. Nie w tym momencie).
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 Przyklady czego? :D Tego co mnie wkurzalo w XSI? Nie nadajace sie do niczego czasteczki - ale golym okiem widac ze to uleglo zmianie w XSI7. Brak latwej symulacji miesni - podobno Ice to zalatwia, ale pytanie czy Maya Muscles nie sa wygodniejsze i szybsze (nie wiem - nie testowalem nowego XSI bo sie nie chce zabieraz za 30 dniowy trial jak mam zlecenie na glowie ;) A w absolutnie kazdym sofcie brakuje mi majowych paint effects. Poza tym - cholera wie dlaczego, skladam to na karb mojej niekompetencji - w tym znakomicie zintegrowanym mentalu w XSI wiecznie mam problem z fotonami, ktore na kazdej klatce inaczej sie ukladaja i to bez wzgledu na to czy ustawie rebuild czy nie :/ Zawsze jakies chocki-klocki i efekt stroboskopu ktory ostatecznie udaje mi sie zmniejszyc ale kosztem jakosci renderu... O dziwo - ten sam mental, podobno nawet slabiej zaimplementowany przynosi od reki lepsze efekty w Mayi - jakim cudem? Nie wiem, ale takie jaja wystepuja. Zywie sentyment do XSI, ale pcha mnie w strone Mayi - mysle ze XSI7 i Maya2009 ostatecznie rozwiaza ten dylemat.
Reanimator Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Z mojego punktu widzenia nie sa to rzeczy najwazniejsze w sofcie, chociaz oczywiscie zalezy, co kto robi;) Ale muscles? ;) Swoja droga, wieki temu widzialem jakis reel kolesia, ktory w XSI robil miescie. Byla tam miedzy innymi zaba. Za cholere nie pamietam kto to byl.
Destroyer Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 tu jest trochę więcej o nowościach i prawie nowościach w 2009 :) klik
streaker Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Nezumi - no tak, particles, to wszyscy od dawna wiedzą, że xsi miało do bani i że to się zmieni jak w końcu będzie moondust/ice - więc trochę przeterminowany argument Nie chce tutaj się jakoś wypowiadać jednoznacznie po stronie któregoś softu, tym bardziej, że maye znam w ten sposób, że próbowałem i odstraszyła mnie interfacem - ale chętnie poznam twoje argumenty. Muscles - zobacz np. nowe video ice unleashed, gdzie pokazuje brzuch kołyszący się automatycznie w miarę marszu postaci. A swoją drogą, trzeba przyznać, że xsi jest teraz na topie: wątek o maxie - gadamy o xsi, wątek o houdinim - gadamy o xsi, teraz wątek o mayi - i co ? Gadamy o xsi ;D
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Jest na topie, bo sprawa wrażenie jednego z najpotęzniejszych narzędzi do CG (nie ujmując niczego Maya, oczywiście). Zwłaszcza z tym ICE'm, który wygląda na screenach jak klon Houdiniego ;)
makak Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 A swoją drogą, trzeba przyznać, że xsi jest teraz na topie: wątek o maxie - gadamy o xsi, wątek o houdinim - gadamy o xsi, teraz wątek o mayi - i co ? Gadamy o xsi ;D A miałem założyć wątek o nowej wersji Cinema4D R11 (dzisiaj się pojawiła) ale jak wszyscy mają znowu mówić o XSI to się poddaje i nie zakładam... ;)
streaker Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Zakładaj, zakładaj, każdy wątek jest dobry, żeby podyskutować... o xsi :P Swoją drogą nie wiedziałem, że jest nowa cinema, muszę zajrzeć co tam zrobili ciekawego. Może ruszyli w końcu xpresso - podobno ma duże możliwości - tylko nic się z nim nie dzieje od lat (skoro już o particlach, nparticlach, ice'ie)
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 streaker - przesiądziesz się z XSI na C4D? Chyba jakąś nagrodę powinieneś dostać, gdybyś to zrobił. :p BTW fikołek - dzięki za linka.
the_fgdf Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Na papierze i pierwszych filmikach wygląda na jeden z ciekawszych relasów Majki w ostatnim czasie. Tyle że jak zwykle to bywa większości rzeczy jak istnieje jako mele lub pluginy no ale zawsze teraz to 5000 zamiast 8000$ i to się już czuje. _B
czarodziej3D Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Oj Panowie nie licytujcie się który soft na więcej nowości. Co do XSI 7 i ICE to już obczajam (bo już jest trial) i przyznam że wydaje się niezły bajer (ale wstrzymuje się jeszcze do pełnego "yes yes yes"). Odnośnie Mayi to bym się nie bał bo masowych ucieczek nie będzie, nawet jak by przez 2 lata nie wydawali nowej wersji- po prostu gigantyczna baza użytkowników. Uczyłem się z ciekawości M. i jest ostro pomieszana ale przed XSI jeszcze długggga droga aby stać się głowym softem dużych studiach. Na pewno ICE troszkę mu w tym pomoże :)
HansKloss Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Jasne ze sie nic nie zmieni. A nawet przeciwnie xsi traci rynek albo przynajmniej stracil to co mial do stracenia.KIedys robiac cos na zachod czasami robilio sie pod xsi albo slyszalem ze jakis kumpel ma fuszke pod xsi. Teraz tylko rozszerzenia mb. i max.
ZelvaBOi Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 (edytowane) A ja jakims tam majowcem nie jestem - dla mnie 3ds Max forever. Ale na wczorajszej prezentacji (a bylem osobiscie) jak zobaczylem realtime modelowanie (sam sie tez tym bawilem na party) w stereoskopowych okularach Dolby 3D to mi jaja urwalo :). To robi wrazenie - pewnie tradycyjnie nadal kazdy bedzie opedzac siatke, ale zobaczy swoj efekt w "prawdziwym" trzecim wymiarze?? Bezcenne - za wszystko inne (w tym Maye ;-)) zaplacicie karta M..Card (zeby nie bylo kryptoreklamy). Zaczeli chlopcy od Mudboxa, przerzucili to przez MotionBuildera i Maye a wykonczyli w Toxiku. Caly czas pracujac w Dolby 3D! Taki workflow robi wrazenie. Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez ZelvaBOi
Destroyer Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 jak zobaczylem realtime modelowanie w stereoskopowych okularach Dolby 3D to mi jaja urwalo :) uch współczuję :P ech chiałbym to zobaczyć na własne oczy :)
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Auf dem Autodesk Usermeeting wurde Maya 2009 der Öffentlichkeit vorgestellt. Maya-Guru Obert zeigte die neuen Features in Aktion. Wir haben den Vortrag mitgefilmt. Czyli mowiac w skrocie: prezentacja nowej majki!!!! http://www.digitalproduction.com/dp/news_detail.asp?ID=8197&WPID=99100&NS=1 WOOOOOOW!
piotrek Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Ta Maya rzeczywiście dobrze wygląda... ;>
Destroyer Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Slodko, nowa Majka bedzie MEGA! :) prezentacja nowej majki!!!! WOOOOOOW! Reanimator to co wracasz do majki? ;)
peteRlo Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Wczoraj na prezentacji jak koleś tylko dotknął ikony stop IPR, to momentalnie wylądował na pulpicie, tłumacząc się, że obiecano mu rozwiązać ten problem. Render passy wbudowane są zdaje się w render layers, oby nie z całym 'inwentarzem' tych ostatnich. WOW wyjdzie w praniu. Fajnie byłoby.
Nezumi Napisano 13 Sierpień 2008 Autor Napisano 13 Sierpień 2008 I jak tu Was nie lubic, Bracia Polacy :D Zaczelo sie od narzekan oczywiscie a teraz... jaja pourywane LOL. Zobaczylem kilka prezentacji z tego Siggraph na zywo i tez potrzasnelo mi nabialem jak zobaczylem kilka motywow :D
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Fikolek, ja jeszcze jej nie zostawilem ;)
Destroyer Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Nezumi to na CGSociety poczytaj sobie tematy "rozwiodę się z mają, mówię wam zrobię to.." i takie podobne :) ostatnio ich trochę było a tutaj tradycyjnie i spokojnie :) Reanimator ale chciałeś grzeszniku! :D
Nezumi Napisano 13 Sierpień 2008 Autor Napisano 13 Sierpień 2008 fikolek - a niech sie rozwodza :D! Ja chyba jednak rozwiode sie z XSI pomimo tych wszystkich super superow ICEowych, ale najpierw musze ukrasc komus troche czasu bo swojego nie mam na sprawdzenie tej 7ki. No i sprawdzilbym mudboxa chetnie. O zbrushu cichutko nowym, pomimo ze oficjalnie zapowiedzieli na Siggraph jakis pokaz maly...
ZelvaBOi Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 Ja wam powiem tyle, ze jak nie pomacasz to nie wiesz czy to silikon czy prawdziwe. Reprezentujac Autodesk moze nie powinienem tego mowic, ale pewnie czas zweryfikuje co i jak. Na razie ja mam wrazenia pozytywne bo Maya juz dawno byla w plecy do wszystkich - najwyzszy czas bylo ruszyc z nowosciami. A moj nabial pozbieralem i przyszylem w hotelu nitka :) - tu tyle pieknych kobiet, ze lepiec miec na miejscu to i tamto :P.
ZelvaBOi Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 (edytowane) A czytac nie umiesz? Ulatwie Ci. Maya potrzebowala zmian bo sie zestarzała. Clear??! Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez ZelvaBOi
ZelvaBOi Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 (edytowane) Dobra. Nie wdaje sie w takie dyskusje. Bo zacznie sie o tym, ze piernik od wiatraka lepszy. Czytaj uwazniej watki na forum. Rozumie, ze Maya jest tak dobra, ze juz nigdy nie powinno sie w niej nic zmieniac i dodawac. Ja jednak wole jak cos nowego sie pojawi w sofcie od czasu do czasu, a tylko Maya sie spozniala z nowosciami. Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez ZelvaBOi
the_fgdf Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 Majka ukradła maxowi kilka kluczowych polytoolsów - wreszcie.Tylko nie wiem czy oglądając prezentacje na Siggraph ktoś poza mną ma poczucie bycia traktowanym jak idiota - 5 minut naiwnych tłumaczeń co to i po co jest Soft selection. Kolumb tak sie nie ekscytował na odkrycie Ameryki.
Nezumi Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Napisano 14 Sierpień 2008 Z Autodeskiem troche tak jak z MS - niby wszyscy narzekaja a wiekszosc uzywa ;)
piotrek Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 Używają, bo są zindokrynowani przez te firmy. A Maya to po prostu niezły soft, który sobie Autodesk sprawił (czyt. kupił). ;)
Nezumi Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Napisano 14 Sierpień 2008 A jaka to doktryna, przepraszam? Myslisz ze Autodesk chce tylko zarobic a inni producenci chca zbawiac swiat? ;) (Ten "po prostu niezly" soft jest jednym z liderow na rynku ;) Generalnie mam gdzies kto jest jego wlascicielem dopoki bedzie wart swojej ceny. Alias, Autodesk - jedna cholera. Wszyscy robia to dla kasy.)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się