Jump to content

Maya 2009/Maya 10th Anniversary + Autodesk Siggraph2008


Recommended Posts

Posted (edited)

Panie i panowie - ksiezna Maya zostala oficjalnie zapowiedziana a przy okazji wersji 2009 obchodzi okragle dziesieciolecie! Zwolennicy, przeciwnicy, narzekacze i klakierzy - czapki z glow! Ten program - co by nie mowic - wniosl bardzo wiele do swiata CG!

 

Maya 10th Anniversary

 

lista nowosci

 

------------------

 

tu jeszcze link zbiorczy do autodeskowych nowosci zwiazanych z edycjami 2009 a tutaj adres stronki gdzie mozecie obejrzec prezentacje Autodesk z tegorocznego Siggraph na zywo (uwaga - niektore elementy prezentacji mozna tylko uslyszec bo wrazenia wizualne sa przeznaczone tylko dla partycypujacych w cenach biletow, tym niemniej warto!).

Edited by Nezumi
  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Z Mayą niech coś więcej robią, bo XSI ich wygoni z rynku (choć pewnie nie szybko).

Mam wrażenie, że większość tych featurusów, jeśli ktoś był zainteresowany bardzo, już dawno miał w postaci skryptów.

Ciekawe, jak te nParicle wyglądają...

Posted

Racja, nie mówię, że wszysko. Ale np. te Improved Modeling Workflow wyglądają na takie, co akurat można. Przynajmniej na opisie. Nie wiem, jak to wygląda w praktyce.

 

Zmierzam do tego, że wielka radość z dziesiątej rocznicy, więc mogliby jakieś naprawdę przełomowe zmiany wprowadzić. Choć ja miałbym problem z wymyśleniem tak od ręki, co chciałbym dostać na tę rocznicę, ale pewnie są rzeczy, którymi mogliby zadziwić.

 

Render Passy obiecująco wyglądają.

Posted (edited)
Z Mayą niech coś więcej robią, bo XSI ich wygoni z rynku (choć pewnie nie szybko).

Miewam takich klientow co mowia "niech pan COS zmieni" ale tak do konca nie bardzo wiedza co ;)

 

Mam wrażenie, że większość tych featurusów, jeśli ktoś był zainteresowany bardzo, już dawno miał w postaci skryptów.

Zainteresowanie nowa opcja - chocby najwieksze - nie robi z ludzi programistow. Przynajmniej ze mnie nie zrobilo...

 

Ciekawe, jak te nParicle wyglądają...

Widzisz - zaczales narzekac a jeszcze nie widziales...

Ogladalem transmisje z Siggraph i nparticle prezentuja sie wcale niezle a mozna tym cuda na patyku robic.

 

edit

Co do tego modelowania to juz bylo w ktoryms rozszerzeniu wczesniej.

Bedziesz gosc, jak napiszesz skrypt, ktory na przyklad robi symetrie taka, ze pomimo roznic w siatce po obu stronach program przelicza odksztalcenia starajac sie dopasowac obydwie polowki...

Edited by Nezumi
Posted

maya 2009 no to fajnie jak się pospieszą to przed końcem roku jeszcze 2010 wydadzą a jak naprawdę się sprężą to hoho, na przełomie stycznia i lutego będzie 2011...

Posted

Hm do wygonienia mayi przez xsi z rynku to daleka droga .Maya i Max maja ponoc po 40 procent udzialow w rynku. Z drugiej strony troche szczupla ta lista nowosci i faktycznie rozczarowuje. Pozatem poczekajmy na prezentacje video bo narazie ciezko cos stwierdzic czy sie cieszyc czy nie.

Posted

Mnie wkurza, ze jak jakis konkurencyjny soft, dla softu przeze mnie uzywanego, zrobi jakis cudowny feature, ktory sprawia, ze zaczynam sie "przesiadac", producent mojego softu nadgania. ;)

 

Chetnie zobacze to nParticles, bo nie dalej jak wczoraj probowalem uzyc partikli z 2008. Majka poraz kolejny udowodnila mi, ze z usability jest kilka lat w plecy.

Probowal ktos podpiac z palca Sprite`y? Nie polecam.

 

BTW nie powinienem w tym watku, ale powiem to: ICE FTW.

Posted (edited)
Z drugiej strony troche szczupla ta lista nowosci i faktycznie rozczarowuje.

Same Maya Muscle zintegrowane (wczesniej plugin) to duza sprawa, ulepszanie modelowania i UV, calkiem nowe nparticles to kolejny potezny update... A cala reszta listy - MALO?

 

@marcin wuu - to jest ZAPOWIEDZ ;) A dawno juz wydany max2009 nie przeszkadza? ;)

 

BTW - Dostaje sie jakies punkty lansu za narzekanie na Maye?.. W takim razie.... eeee... co by tu... BLENDER I TAK RZADZI! :D

Edited by Nezumi
Posted

Nezumi, zobacz co sie dzieje z innymi softami, popracuj w nich, to sie przekonasz, jak Majka jest w plecy z prawie wszystkim*.

 

Uazam, ze jako majkarz, mam wystarczajace podstawy, zeby wysuwac takie tezy. Wyroslem juz z idioto-patriotyzmu softowego i nie udaje, ze biale jest czarne ;P :> :D

 

 

*ostatnimi czasy nadrabia na szczescie i to mnie bardzo cieszy.

Posted (edited)
BTW nie powinienem w tym watku, ale powiem to: ICE FTW.

zawsze myślałem że FTW to WTF tylko od tyłu bo cenzura :) ale coś mi nie pasowało w wypowedzi, sprawdziłem i teraz już wiem ^^ For The Win aka is the best :D

 

maya 2009 no to fajnie jak się pospieszą to przed końcem roku jeszcze 2010 wydadzą a jak naprawdę się sprężą to hoho, na przełomie stycznia i lutego będzie 2011...

oj nie przesadzaj to nie max :P to jest tylko zapowiedź i relase tak jak przy mudboxie będzie w octoberze :P tj w październiku czyli jeśli nie liczyć dodatków extinction 1 i 2 to ponad rok od poprzedniej bo wtedy była wydana w tym samym czasie co trwał Singraph jeśli dobrze pamiętam

 

 

liczyłem na więcej nCzegoś :) nParticle fajnie ale jak kiedyś jakiś beta tester się wygdał na CGSociety to mówił coś o nDyanmice i nFluidach że są mega szybkie cool wypas itd. :) ale do realasu jeszcze trochę czasu to może jeszcze dadzą tą dynamikę i jeszce coś bo "niektóre usery" :)

considering a divorce with Maya, if 2009 isn't spectacular

hell i don't know czy nParticle, Render passy i reszta tego jest spectacular enought :D

 

Mnie wkurza, ze jak jakis konkurencyjny soft, dla softu przeze mnie uzywanego, zrobi jakis cudowny feature, ktory sprawia, ze zaczynam sie "przesiadac", producent mojego softu nadgania. ;)

hehe ;)przecież to było do przewidzenia :) ja na szczęście u konkurencji nie zauważyłem nic co by mnie do przesiadki skłoniło :) bo leniwy też jestem:P więc musiało by to być coś naprawdę dużego jak 15 słoni w stodole :D choć strzałki i te kolorowe nody w "ajsie" mi się nawet podobają :D

Edited by Destroyer
Posted
Hm do wygonienia mayi przez xsi z rynku to daleka droga .Maya i Max maja ponoc po 40 procent udzialow w rynku. Z drugiej strony troche szczupla ta lista nowosci i faktycznie rozczarowuje. Pozatem poczekajmy na prezentacje video bo narazie ciezko cos stwierdzic czy sie cieszyc czy nie.

Jeśli te dane są prawdziwe, to żadnej dominacji tutaj nie widzę (najwyżej lekką przewagę). Statystycznie każdemu przypada po 20% (choć podobno mamy małe kłamstwa, duże kłamstwa i statytykę), a jakich graczy mamy jeszcze w tym segmencie ? XSI, LW, C4D, Blender którym przypada 60% udziałów w rynku.

Posted

Jeszcze in-house software, ale to też nie zbyt wiele będzie. Bo zwylke, jeśli jest, to raczej obok innych. I jeśli mówimy o filmie to trzeba wspomnieć Houdiniego ;)

Posted

Z tą numeracją to nie mam nic przeciwko mayi żeby nie było :) to jest ogólny przytyk do debilnej polityki autodesku. W 2004 jak kupowałem autocada to nazywał się 2004. Potem się dopiero zaczęli rozkręcać na maksa. Sam nie wiem jaki numer ma teraz acad a max 2009 już jest od dawna - powrót do przyszłości?

Posted

streaker dokladniej po 40 procent czyli razem 80 procent (xsi 10 procent).Co do rzetelnosci tych danych to nie recze za nie , Autodesk sie tym chwali czasem na swoich sympozjach ;P

Dobrze by bylo jak by to ktos potweirdzil

Posted
Punkty lansu to może nie, ale konkurencja płaci za każdy taki post.

Ach, ten piekielny, monopolistyczny Blender Institute! ^^

 

@Reanimator - glownie pracuje w XSI (probowalem 3ds maxa ale ten soft jest dla mnie znakomitym przykladem zaprzeczenia wygody. Powtarzam - dla mnie ;)) ale nim wyszla siodemka liznalem Mayi w ramach planowanej przesiadki bo mialem juz dosyc XSI z jego niektorymi wspanialosciami doprowadzajacymi mnie do szalu. Teraz musze zerknac jak siodemeczka sie prezentuje ale Maya ma w sobie cos, a nowe modelerskie usprawnienia sprawiaja ze juz mi tak XSI nie brakuje. Stwierdzenie ze Maya jest w plecy z prawie wszystkim traktuje jako dobry zart (no, nie taki znow dobry, ale niech tam... ;)

 

@streaker - stawianie Blendera w jednym rzedzie z XSI i C4D to kpina czy po prostu nieporozumienie? (kibicuje blenderowi i rozwija sie szybko ale nie przesadzajmy z tym ze jest on jakimkolwiek graczem na rynku. Nie w tym momencie).

Posted

Przyklady czego? :D

Tego co mnie wkurzalo w XSI? Nie nadajace sie do niczego czasteczki - ale golym okiem widac ze to uleglo zmianie w XSI7. Brak latwej symulacji miesni - podobno Ice to zalatwia, ale pytanie czy Maya Muscles nie sa wygodniejsze i szybsze (nie wiem - nie testowalem nowego XSI bo sie nie chce zabieraz za 30 dniowy trial jak mam zlecenie na glowie ;) A w absolutnie kazdym sofcie brakuje mi majowych paint effects.

 

Poza tym - cholera wie dlaczego, skladam to na karb mojej niekompetencji - w tym znakomicie zintegrowanym mentalu w XSI wiecznie mam problem z fotonami, ktore na kazdej klatce inaczej sie ukladaja i to bez wzgledu na to czy ustawie rebuild czy nie :/ Zawsze jakies chocki-klocki i efekt stroboskopu ktory ostatecznie udaje mi sie zmniejszyc ale kosztem jakosci renderu... O dziwo - ten sam mental, podobno nawet slabiej zaimplementowany przynosi od reki lepsze efekty w Mayi - jakim cudem? Nie wiem, ale takie jaja wystepuja. Zywie sentyment do XSI, ale pcha mnie w strone Mayi - mysle ze XSI7 i Maya2009 ostatecznie rozwiaza ten dylemat.

Posted

Z mojego punktu widzenia nie sa to rzeczy najwazniejsze w sofcie, chociaz oczywiscie zalezy, co kto robi;) Ale muscles? ;)

 

Swoja droga, wieki temu widzialem jakis reel kolesia, ktory w XSI robil miescie. Byla tam miedzy innymi zaba. Za cholere nie pamietam kto to byl.

Posted

Nezumi - no tak, particles, to wszyscy od dawna wiedzą, że xsi miało do bani i że to się zmieni jak w końcu będzie moondust/ice - więc trochę przeterminowany argument

 

Nie chce tutaj się jakoś wypowiadać jednoznacznie po stronie któregoś softu, tym bardziej, że maye znam w ten sposób, że próbowałem i odstraszyła mnie interfacem - ale chętnie poznam twoje argumenty.

 

Muscles - zobacz np. nowe video ice unleashed, gdzie pokazuje brzuch kołyszący się automatycznie w miarę marszu postaci.

 

A swoją drogą, trzeba przyznać, że xsi jest teraz na topie: wątek o maxie - gadamy o xsi, wątek o houdinim - gadamy o xsi, teraz wątek o mayi - i co ? Gadamy o xsi ;D

Posted

Jest na topie, bo sprawa wrażenie jednego z najpotęzniejszych narzędzi do CG (nie ujmując niczego Maya, oczywiście).

Zwłaszcza z tym ICE'm, który wygląda na screenach jak klon Houdiniego ;)

Posted

A swoją drogą, trzeba przyznać, że xsi jest teraz na topie: wątek o maxie - gadamy o xsi, wątek o houdinim - gadamy o xsi, teraz wątek o mayi - i co ? Gadamy o xsi ;D

 

A miałem założyć wątek o nowej wersji Cinema4D R11 (dzisiaj się pojawiła) ale jak wszyscy mają znowu mówić o XSI to się poddaje i nie zakładam... ;)

Posted

Zakładaj, zakładaj, każdy wątek jest dobry, żeby podyskutować... o xsi :P

Swoją drogą nie wiedziałem, że jest nowa cinema, muszę zajrzeć co tam zrobili ciekawego. Może ruszyli w końcu xpresso - podobno ma duże możliwości - tylko nic się z nim nie dzieje od lat (skoro już o particlach, nparticlach, ice'ie)

Posted

Na papierze i pierwszych filmikach wygląda na jeden z ciekawszych relasów Majki w ostatnim czasie. Tyle że jak zwykle to bywa większości rzeczy jak istnieje jako mele lub pluginy no ale zawsze teraz to 5000 zamiast 8000$ i to się już czuje.

 

_B

Posted

Oj Panowie nie licytujcie się który soft na więcej nowości.

Co do XSI 7 i ICE to już obczajam (bo już jest trial) i przyznam że wydaje się niezły bajer (ale wstrzymuje się jeszcze do pełnego "yes yes yes").

Odnośnie Mayi to bym się nie bał bo masowych ucieczek nie będzie, nawet jak by przez 2 lata nie wydawali nowej wersji- po prostu gigantyczna baza użytkowników. Uczyłem się z ciekawości M. i jest ostro pomieszana ale przed XSI jeszcze długggga droga aby stać się głowym softem dużych studiach.

Na pewno ICE troszkę mu w tym pomoże :)

Posted

Jasne ze sie nic nie zmieni. A nawet przeciwnie xsi traci rynek albo przynajmniej stracil to co mial do stracenia.KIedys robiac cos na zachod czasami robilio sie pod xsi albo slyszalem ze jakis kumpel ma fuszke pod xsi. Teraz tylko rozszerzenia mb. i max.

Posted (edited)

A ja jakims tam majowcem nie jestem - dla mnie 3ds Max forever. Ale na wczorajszej prezentacji (a bylem osobiscie) jak zobaczylem realtime modelowanie (sam sie tez tym bawilem na party) w stereoskopowych okularach Dolby 3D to mi jaja urwalo :). To robi wrazenie - pewnie tradycyjnie nadal kazdy bedzie opedzac siatke, ale zobaczy swoj efekt w "prawdziwym" trzecim wymiarze?? Bezcenne - za wszystko inne (w tym Maye ;-)) zaplacicie karta M..Card (zeby nie bylo kryptoreklamy). Zaczeli chlopcy od Mudboxa, przerzucili to przez MotionBuildera i Maye a wykonczyli w Toxiku. Caly czas pracujac w Dolby 3D! Taki workflow robi wrazenie.

Edited by ZelvaBOi
Posted

Wczoraj na prezentacji jak koleś tylko dotknął ikony stop IPR, to momentalnie wylądował na pulpicie, tłumacząc się, że obiecano mu rozwiązać ten problem. Render passy wbudowane są zdaje się w render layers, oby nie z całym 'inwentarzem' tych ostatnich.

WOW wyjdzie w praniu. Fajnie byłoby.

Posted

I jak tu Was nie lubic, Bracia Polacy :D Zaczelo sie od narzekan oczywiscie a teraz... jaja pourywane LOL.

Zobaczylem kilka prezentacji z tego Siggraph na zywo i tez potrzasnelo mi nabialem jak zobaczylem kilka motywow :D

Posted

Nezumi to na CGSociety poczytaj sobie tematy "rozwiodę się z mają, mówię wam zrobię to.." i takie podobne :) ostatnio ich trochę było a tutaj tradycyjnie i spokojnie :)

 

Reanimator ale chciałeś grzeszniku! :D

Posted

fikolek - a niech sie rozwodza :D! Ja chyba jednak rozwiode sie z XSI pomimo tych wszystkich super superow ICEowych, ale najpierw musze ukrasc komus troche czasu bo swojego nie mam na sprawdzenie tej 7ki.

 

No i sprawdzilbym mudboxa chetnie. O zbrushu cichutko nowym, pomimo ze oficjalnie zapowiedzieli na Siggraph jakis pokaz maly...

Posted

Ja wam powiem tyle, ze jak nie pomacasz to nie wiesz czy to silikon czy prawdziwe. Reprezentujac Autodesk moze nie powinienem tego mowic, ale pewnie czas zweryfikuje co i jak. Na razie ja mam wrazenia pozytywne bo Maya juz dawno byla w plecy do wszystkich - najwyzszy czas bylo ruszyc z nowosciami. A moj nabial pozbieralem i przyszylem w hotelu nitka :) - tu tyle pieknych kobiet, ze lepiec miec na miejscu to i tamto :P.

Posted (edited)

Dobra. Nie wdaje sie w takie dyskusje. Bo zacznie sie o tym, ze piernik od wiatraka lepszy. Czytaj uwazniej watki na forum. Rozumie, ze Maya jest tak dobra, ze juz nigdy nie powinno sie w niej nic zmieniac i dodawac. Ja jednak wole jak cos nowego sie pojawi w sofcie od czasu do czasu, a tylko Maya sie spozniala z nowosciami.

Edited by ZelvaBOi
Posted

Majka ukradła maxowi kilka kluczowych polytoolsów - wreszcie.Tylko nie wiem czy oglądając prezentacje na Siggraph ktoś poza mną ma poczucie bycia traktowanym jak idiota - 5 minut naiwnych tłumaczeń co to i po co jest Soft selection. Kolumb tak sie nie ekscytował na odkrycie Ameryki.

Posted

A jaka to doktryna, przepraszam? Myslisz ze Autodesk chce tylko zarobic a inni producenci chca zbawiac swiat? ;)

 

(Ten "po prostu niezly" soft jest jednym z liderow na rynku ;)

Generalnie mam gdzies kto jest jego wlascicielem dopoki bedzie wart swojej ceny. Alias, Autodesk - jedna cholera. Wszyscy robia to dla kasy.)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy