Max_Marcin Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Witam wszystkich, Przepraszam, że założyłem ten sam wątek, ale nie widziałem jak zmienić sam tytuł w poprzednim - był niezgodny z regulaminem forum. A teraz do rzeczy: Jestem jak widać nowy i nie ukrywam, że to moje pierwsze kroki w grafice 3D. Chciałbym docelowo pracować jako profesjonalny grafik dlatego będę Was zarzucał codziennie nowymi pracami - A Wy proszę - oceniajcie. Co zrobić, żeby ten rendering był bardziej jak zdjęcie? Acha... co do pierwszego pytania - modelowałem i renderowałem w Sketchupie. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Max_Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Moze takie cwiczenie na poczatek: popatrz na zdiecie lazienki, popatrz na twoj "render" i wypisz roznice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hcpiter Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 zainwestuj w vray`a do skecza, poza tym nie sadze by ten soft mogl zrobic z ciebie profesjonalnego grafika, bo glownie sluzy on do prostych technicznych prezentacji, produktu albo wizualizacji lub wnetrza. No i w tym programie nie da sie zrobic nic bardziej zaawansowanego co wygladalo by tak WoW. P.S Lepiej nie zasypuj tymi renderami narazie ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Wiesz. nie ma co oceniać bo to raczej nie ta liga. daleko od tej ligi. No ale jeśli już. Podstawa to narzędzia. 90% userów 3d tego forum używa 3dsmax'a, vraya i photoshopa. Dopiero poznawszy te narzędzia możesz zacząć kombinować coś w kierunku "bardziej jak zdjęcie" Druga sprawa to wiedza teoretyczna, podstawy fizyki światła/optyki itp. Umiejętność obserwowania świata pod kątem zastosowań w grafice 3d. trzecia sprawa aczkolwiek w wizkach nie zawsze stosowana to dobry smak i estetyka. No i chyba najważniejsze. Wytrwałość w dążeniu do celu. Bo wizka którą pokazałeś to może 1/100 pracy którą będziesz musiał włożyć w powstanie "bardziej jak zdjęcie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
piksar Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Wiesz. nie ma co oceniać bo to raczej nie ta liga. daleko od tej ligi. No ale jeśli już. Podstawa to narzędzia. 90% userów 3d tego forum używa 3dsmax'a, vraya i photoshopa. Dopiero poznawszy te narzędzia możesz zacząć kombinować coś w kierunku "bardziej jak zdjęcie" Druga sprawa to wiedza teoretyczna, podstawy fizyki światła/optyki itp. Umiejętność obserwowania świata pod kątem zastosowań w grafice 3d. trzecia sprawa aczkolwiek w wizkach nie zawsze stosowana to dobry smak i estetyka. No i chyba najważniejsze. Wytrwałość w dążeniu do celu. Bo wizka którą pokazałeś to może 1/100 pracy którą będziesz musiał włożyć w powstanie "bardziej jak zdjęcie" + umiejętność zachowania proporcji ew. umiejętność użycia miarki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abell Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 (edited) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879 To powinno Ci pomoc. Ktoś się postarał i chwała mu za to !!! Alleluja... :) A jeszcze jedno spójrz na okno połaciowe i tam widać że ścianka kolankowa "wbija" Ci sie w polowe okna. Render to nie wszystko, ważny jest dobry model który pozniej obrabiasz. :) powodzenia Edited September 13, 2008 by piksar EDYTUJ POSTY NIE PISZ JEDEN POD DRUGIM Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 do czego jest ten pomarańczowy pachołek w łazience? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pressenter Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 do czego jest ten pomarańczowy pachołek w łazience? Aż strach się bać. ;) Swoją drogą to takie coś to zwykłym rapidkiem i kredkami się robi. ;) Lepiej zastosować się do uwag poprzedników, a później zajrzeć na stronki ludzi znających się na tym, na przykład: http://www.aversis.be/tutorials/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_Marcin Posted September 15, 2008 Author Share Posted September 15, 2008 Witam wszystkich! Chciałem podziękować za Wasze rady i przekierowania do stron z "tutorialami". Przeczytałem bardzo dużo i wiele się nauczyłem przez te kilka dni. Temat łazienki na szczęście już zamknąłem i nową wiedzę wypróbuję już przy następnym zleceniu. Kupiłem v-reya do sketchupa tak jak sugerował HCPITER. Dziękuję! Liczę, na kolejne rady. Nowa jakość renderingów pozwoli mi nareszcie na podanie większej ceny niż 550zł od "ilustracji". Skąd można wziąć ustawienia v-reya do wnętrz, tak żeby nie było plamek na ścianach? pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję Max_Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Tu masz tutoriale : http://www.asgvis.com/index.php?opti...id=5&Itemid=55 oraz od naszego użytkownika Xeav'a : http://www.xeav.net/index.php?option...sk=view&id=117 Co od ustawień to jeśli idzie o wnętrza prawie nigdy nie sprawdzają się te same więc trzeba kombinować i testować. Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abell Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879 Tu jest dobry tutek z fajnymi ustawieniami pokazanymi krok po kroku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fargate Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Abell: Myślę że zrozumiał za pierwszym razem, nie musisz tego samego dawać x2. Co do scenki, to większość już została powiedziana. Przesiądź się na bardziej zaawansowany program, np. Blender, za free i możliwościami nie odstaje od komercyjnej konkurencji. Pracuj dalej i się nie poddawaj, niewielu ma na tyle samo zaparcia by siedzieć w 3D cały czas :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eco Posted September 19, 2008 Share Posted September 19, 2008 ...przeczytalem pierwszego posta, potem kolejne i w sumie nie wiem- profesjonalny grafik- uuu -groznie zabrzmialo :) - ale z tego co przeczytalem ty chcesz zostac profesjonalnym wizualizatorem a nie grafikiem bo grafik, tym bardziej profesjonalny grafik wykorzystujac sketchup'a potrafilby zaprezentowac "produkt" i go slono sprzedac- grafika to szeroka dziedzina a vray, 3dmax i tym podobne programy to drobny wycinek tego cyrku. Tak czy owak powodzenia w dazeniu do celu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Twoja scena przypomina mi grę z Commodore 64 :) znaczy się graficznie. Pamiętam że to była pierwsza gra 3D jakąkolwiek widziały moje oczy.... chmmm ale w '93 taka grafa zabijała swoim wyglądem :) Ale tak na poważnie, zrezygnuj z nauki skechshopa jest to dobry program ale nie do wizualizacji. Sugeruje Majkę albo 3D Studio MAX. Przedmówcy już podali ci parę dobrych tutoriali (głównie do MAXa). Poszukaj tutorliali na http://www.google.com.pl tam jest ich jak mrówków :) Na pierwszy ogień radzę uczyć sie modelowania a potem renderu...nigdy na odwrót, to tj. w rysunku, najpierw uczysz się anatomii i ogólnych zasad panujących w świecie a dopiero później zagłębiasz się w techniki cieniowania oświetlania itd. :) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Dobrze napisane Mortom :). Sketchup sprawdza się świetnie jak trzeba coś na szybko naszkicować w trzech wymiarach w dodatku z vrayem daje też niezłe rendery pod warunkiem oczywiście, że się trochę do tego drugiego przyłoży ( wymaga więcej cierpliwości niż te wypaśne kombajny ). Do wymienionych oczywiście jeszcze XSI i Cinema no i Blender :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrupek Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 do modelowania dobry jest Modo, a łatwiejszy Silo :-)))) Jednak warto zainteresować się kombajnem typu Maya i Max, bo przy większych projektach sprawdzą się świetnie. La R: Panie ćpasz Pan to samo co ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_Marcin Posted September 21, 2008 Author Share Posted September 21, 2008 Witam serdecznie! Dziękuję za wszystkie życzliwe odpowiedzi. Nie znam się na 'commodore 64' ale poczytałem odrobinę w internecie i rzeczywiście mój rendering nie jest jeszcze dobry. Cały czas uczę się vreya do sketchupa, największy problem po tych plamach na ścianach to mleczne szkło. Nie renderuje się od razu tak jak cegły, kafelki, deski, tapety, dywany, tynki, marmury i inne materiały budowlane do wnętrz. Czy powinienem coś dokupić? Moi klienci zauważyli poprawę w moich pracach, płacą więcej:), i zamawiają też więcej. Tylko mleczne szkło, czy to w szafkach, czy żyrandolach niestety potrzebuje tak dużo czasu. Czy istnieje możliwość przyspieszenia? jutro wieczorem będę mógł podesłać jakąś próbkę. pozdrawiam serdecznie Max_Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morphe Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Hmmm, nie wiem jak tam twoja sytuacja, czy musisz czy nie musisz zarabiac, ale w sumie to rzecz klienta ze kupuje takie wizualki - w sumie to kwestia ich gustu i portfela - nie moja sprawa :D... ale jak jak sie uczylem 3d, to poprostu dopiero jak doszedlem do pewnego poziomu zaczolem z tego zarabiac bo wczesniej bylo mi wstyd , zeby wciskac "polprodukt";) a co do mlecznego szkla - zainwestuj w szybszy sprzet tylko tak przyspieszysz rendering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonM Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Ej nie wiem gość chyba sobie jaja robi ;) Stary Ty z takimi wizkami masz klientów? za 550zł za wizkę?? Nigdy w to nie uwierzę i koniec. A i kupił "V-REYA" lol Pozdro Szymon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deep Blue Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Daruj sobie Simon, każdy kiedyś zaczynał (a niektórzy cały czas zaczynają *np. ja). Skąd wiesz że, tego nie kupują? Może zabita dechami miejscowość to jest a ludzie na oczy komputera nie widzieli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
claude Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 eee nie zbijajcie się z Max_Marcin, ja też zacząłem półtora roku temu z sketchupem, na początek można się pobawić nawet avi eksportować jako pseudo animacje, później blender, maya i w końcu max i vray... Kolosalna droga przed Tobą (przede mną też jeszcze trochę) ale wszystko da się zrobić jeśli się chce, po prostu kosztuje to strasznie dużo czasu i zaparcia czyli pasji teraz już robię wizki za kasę, ale ostro się uczę bo czasami wstyd mi przed samym sobą bardziej bo klientom się ogólnie podoba życzę miłego wkręcania się w świat 3d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_Marcin Posted September 25, 2008 Author Share Posted September 25, 2008 Witam po krótkiej przerwie Już przekonałem się, że moje renderingi odrobinę odstają od innych. Cały czas pracuję nad udoskonaleniem swojego 'talentu':) Mam szczęście, bo moi klienci faktycznie pochodzą z małych wiejskich miejscowości. Na szczęście cały czas stawiają wille i zauważyłem duże zapotrzebowanie na szybkie renderingi. to 550 to taka średnia cena jaką udało mi się podpatrzeć, ale mam nadzieję, że uda się kiedyś zarabiać przynajmniej dwukrotnie tyle. Oni nie odróżniają jakości obrazków, tylko często zadawali mi pytanie o "renderingi fotorealistyczne". Dlatego zwróciłem się do Was i jeszcze raz dziękuję za pomoc. Pracuję cały czas nad udoskonaleniem moich grafik, miałem coś podesłać ale miałem problemy z ustawieniem słońca tak, żeby całe wnętrze było jasne, a ściany białe. pozdrawiam i do usłyszenia Max_Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlosss Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Ja na Twoim miejscu bym się nie bawił w jakieś keczapy, tylko lecisz z maxem i vrayem, bo szkoda Twojego czasu skoro w przyszłości chcesz trzaskać dobre wizki. W maxie to nawet w viewportach zrobisz lepszy "render" jak wciśniesz Print Scrn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jahred6 Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Jeśli jesteś architektem bądź projektujesz wnętrza i ta wizualizacja to Twój produkt - to ja rzucam studia. Jeśli coś robisz rób coś co naprawdę może istnieć. Proporcje są zachwiane - do tej wanny nigdy by nikt nie chciał wejść - przez ten skos nie ma funkcjonalności. Kibel i bidet są za małe. Pachołek :D ? Teoria projektowania, wielkości urządzeń , ucz się tego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now