Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

Przepraszam, że założyłem ten sam wątek, ale nie widziałem jak zmienić sam tytuł w poprzednim - był niezgodny z regulaminem forum.

 

A teraz do rzeczy:

Jestem jak widać nowy i nie ukrywam, że to moje pierwsze kroki w grafice 3D.

Chciałbym docelowo pracować jako profesjonalny grafik dlatego będę Was zarzucał codziennie nowymi pracami - A Wy proszę - oceniajcie.

Co zrobić, żeby ten rendering był bardziej jak zdjęcie?

 

Acha... co do pierwszego pytania - modelowałem i renderowałem w Sketchupie.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Max_Marcin

 

<a href=dca94e610df0b2e2.jpg' alt='dca94e610df0b

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zainwestuj w vray`a do skecza, poza tym nie sadze by ten soft mogl zrobic z ciebie profesjonalnego grafika, bo glownie sluzy on do prostych technicznych prezentacji, produktu albo wizualizacji lub wnetrza.

No i w tym programie nie da sie zrobic nic bardziej zaawansowanego co wygladalo by tak WoW.

 

P.S Lepiej nie zasypuj tymi renderami narazie ;]

Napisano

Wiesz. nie ma co oceniać bo to raczej nie ta liga. daleko od tej ligi.

No ale jeśli już.

Podstawa to narzędzia.

90% userów 3d tego forum używa 3dsmax'a, vraya i photoshopa. Dopiero poznawszy te narzędzia możesz zacząć kombinować coś w kierunku "bardziej jak zdjęcie"

 

Druga sprawa to wiedza teoretyczna, podstawy fizyki światła/optyki itp. Umiejętność obserwowania świata pod kątem zastosowań w grafice 3d.

 

trzecia sprawa aczkolwiek w wizkach nie zawsze stosowana to dobry smak i estetyka.

 

No i chyba najważniejsze. Wytrwałość w dążeniu do celu. Bo wizka którą pokazałeś to może 1/100 pracy którą będziesz musiał włożyć w powstanie "bardziej jak zdjęcie"

Napisano
Wiesz. nie ma co oceniać bo to raczej nie ta liga. daleko od tej ligi.

No ale jeśli już.

Podstawa to narzędzia.

90% userów 3d tego forum używa 3dsmax'a, vraya i photoshopa. Dopiero poznawszy te narzędzia możesz zacząć kombinować coś w kierunku "bardziej jak zdjęcie"

 

Druga sprawa to wiedza teoretyczna, podstawy fizyki światła/optyki itp. Umiejętność obserwowania świata pod kątem zastosowań w grafice 3d.

 

trzecia sprawa aczkolwiek w wizkach nie zawsze stosowana to dobry smak i estetyka.

 

No i chyba najważniejsze. Wytrwałość w dążeniu do celu. Bo wizka którą pokazałeś to może 1/100 pracy którą będziesz musiał włożyć w powstanie "bardziej jak zdjęcie"

 

+ umiejętność zachowania proporcji ew. umiejętność użycia miarki

Napisano (edytowane)

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879

 

To powinno Ci pomoc. Ktoś się postarał i chwała mu za to !!! Alleluja... :)

 

A jeszcze jedno spójrz na okno połaciowe i tam widać że ścianka kolankowa "wbija" Ci sie w polowe okna.

 

Render to nie wszystko, ważny jest dobry model który pozniej obrabiasz. :)

 

powodzenia

Edytowane przez piksar
EDYTUJ POSTY NIE PISZ JEDEN POD DRUGIM
Napisano

Witam wszystkich!

Chciałem podziękować za Wasze rady i przekierowania do stron z "tutorialami". Przeczytałem bardzo dużo i wiele się nauczyłem przez te kilka dni.

Temat łazienki na szczęście już zamknąłem i nową wiedzę wypróbuję już przy następnym zleceniu. Kupiłem v-reya do sketchupa tak jak sugerował HCPITER. Dziękuję! Liczę, na kolejne rady. Nowa jakość renderingów pozwoli mi nareszcie na podanie większej ceny niż 550zł od "ilustracji".

 

Skąd można wziąć ustawienia v-reya do wnętrz, tak żeby nie było plamek na ścianach?

 

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję

Max_Marcin

Napisano

Abell: Myślę że zrozumiał za pierwszym razem, nie musisz tego samego dawać x2.

 

Co do scenki, to większość już została powiedziana. Przesiądź się na bardziej zaawansowany program, np. Blender, za free i możliwościami nie odstaje od komercyjnej konkurencji. Pracuj dalej i się nie poddawaj, niewielu ma na tyle samo zaparcia by siedzieć w 3D cały czas :)

Napisano

...przeczytalem pierwszego posta, potem kolejne i w sumie nie wiem- profesjonalny grafik- uuu -groznie zabrzmialo :) - ale z tego co przeczytalem ty chcesz zostac profesjonalnym wizualizatorem a nie grafikiem bo grafik, tym bardziej profesjonalny grafik wykorzystujac sketchup'a potrafilby zaprezentowac "produkt" i go slono sprzedac- grafika to szeroka dziedzina a vray, 3dmax i tym podobne programy to drobny wycinek tego cyrku. Tak czy owak powodzenia w dazeniu do celu...

Napisano

Twoja scena przypomina mi grę z Commodore 64 :) znaczy się graficznie. Pamiętam że to była pierwsza gra 3D jakąkolwiek widziały moje oczy.... chmmm ale w '93 taka grafa zabijała swoim wyglądem :)

 

Ale tak na poważnie, zrezygnuj z nauki skechshopa jest to dobry program ale nie do wizualizacji. Sugeruje Majkę albo 3D Studio MAX.

Przedmówcy już podali ci parę dobrych tutoriali (głównie do MAXa). Poszukaj tutorliali na http://www.google.com.pl tam jest ich jak mrówków :)

 

Na pierwszy ogień radzę uczyć sie modelowania a potem renderu...nigdy na odwrót, to tj. w rysunku, najpierw uczysz się anatomii i ogólnych zasad panujących w świecie a dopiero później zagłębiasz się w techniki cieniowania oświetlania itd. :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Dobrze napisane Mortom :). Sketchup sprawdza się świetnie jak trzeba coś na szybko naszkicować w trzech wymiarach w dodatku z vrayem daje też niezłe rendery pod warunkiem oczywiście, że się trochę do tego drugiego przyłoży ( wymaga więcej cierpliwości niż te wypaśne kombajny ). Do wymienionych oczywiście jeszcze XSI i Cinema no i Blender :).

Napisano

do modelowania dobry jest Modo, a łatwiejszy Silo :-))))

Jednak warto zainteresować się kombajnem typu Maya i Max, bo przy większych projektach sprawdzą się świetnie.

 

La R: Panie ćpasz Pan to samo co ja?

Napisano

Witam serdecznie!

 

Dziękuję za wszystkie życzliwe odpowiedzi. Nie znam się na 'commodore 64' ale poczytałem odrobinę w internecie i rzeczywiście mój rendering nie jest jeszcze dobry. Cały czas uczę się vreya do sketchupa, największy problem po tych plamach na ścianach to mleczne szkło. Nie renderuje się od razu tak jak cegły, kafelki, deski, tapety, dywany, tynki, marmury i inne materiały budowlane do wnętrz. Czy powinienem coś dokupić? Moi klienci zauważyli poprawę w moich pracach, płacą więcej:), i zamawiają też więcej. Tylko mleczne szkło, czy to w szafkach, czy żyrandolach niestety potrzebuje tak dużo czasu. Czy istnieje możliwość przyspieszenia?

 

jutro wieczorem będę mógł podesłać jakąś próbkę.

 

pozdrawiam serdecznie

Max_Marcin

Napisano

Hmmm, nie wiem jak tam twoja sytuacja, czy musisz czy nie musisz zarabiac, ale w sumie to rzecz klienta ze kupuje takie wizualki - w sumie to kwestia ich gustu i portfela - nie moja sprawa :D... ale jak jak sie uczylem 3d, to poprostu dopiero jak doszedlem do pewnego poziomu zaczolem z tego zarabiac bo wczesniej bylo mi wstyd , zeby wciskac "polprodukt";) a co do mlecznego szkla - zainwestuj w szybszy sprzet tylko tak przyspieszysz rendering.

Napisano

Ej nie wiem gość chyba sobie jaja robi ;) Stary Ty z takimi wizkami masz klientów? za 550zł za wizkę?? Nigdy w to nie uwierzę i koniec.

 

A i kupił "V-REYA" lol

 

Pozdro Szymon

Napisano

Daruj sobie Simon, każdy kiedyś zaczynał (a niektórzy cały czas zaczynają *np. ja). Skąd wiesz że, tego nie kupują? Może zabita dechami miejscowość to jest a ludzie na oczy komputera nie widzieli.

Napisano

eee nie zbijajcie się z Max_Marcin, ja też zacząłem półtora roku temu z sketchupem, na początek można się pobawić nawet avi eksportować jako pseudo animacje, później blender, maya i w końcu max i vray... Kolosalna droga przed Tobą (przede mną też jeszcze trochę) ale wszystko da się zrobić jeśli się chce, po prostu kosztuje to strasznie dużo czasu i zaparcia czyli pasji

 

teraz już robię wizki za kasę, ale ostro się uczę bo czasami wstyd mi przed samym sobą bardziej bo klientom się ogólnie podoba

 

życzę miłego wkręcania się w świat 3d

Napisano

Witam po krótkiej przerwie

 

Już przekonałem się, że moje renderingi odrobinę odstają od innych.

Cały czas pracuję nad udoskonaleniem swojego 'talentu':)

Mam szczęście, bo moi klienci faktycznie pochodzą z małych wiejskich miejscowości. Na szczęście cały czas stawiają wille i zauważyłem duże zapotrzebowanie na szybkie renderingi. to 550 to taka średnia cena jaką udało mi się podpatrzeć, ale mam nadzieję, że uda się kiedyś zarabiać przynajmniej dwukrotnie tyle. Oni nie odróżniają jakości obrazków, tylko często zadawali mi pytanie o "renderingi fotorealistyczne". Dlatego zwróciłem się do Was i jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

Pracuję cały czas nad udoskonaleniem moich grafik, miałem coś podesłać ale miałem problemy z ustawieniem słońca tak, żeby całe wnętrze było jasne, a ściany białe.

 

pozdrawiam i do usłyszenia

Max_Marcin

Napisano

Ja na Twoim miejscu bym się nie bawił w jakieś keczapy, tylko lecisz z maxem i vrayem, bo szkoda Twojego czasu skoro w przyszłości chcesz trzaskać dobre wizki. W maxie to nawet w viewportach zrobisz lepszy "render" jak wciśniesz Print Scrn.

Napisano

Jeśli jesteś architektem bądź projektujesz wnętrza i ta wizualizacja to Twój produkt - to ja rzucam studia. Jeśli coś robisz rób coś co naprawdę może istnieć. Proporcje są zachwiane - do tej wanny nigdy by nikt nie chciał wejść - przez ten skos nie ma funkcjonalności. Kibel i bidet są za małe. Pachołek :D ? Teoria projektowania, wielkości urządzeń , ucz się tego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności