Skocz do zawartości

Praca z dużą ilością plików Photoshop 3d Max [porady - organizacja pracy]


claude

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakładam ten wątek z powodu coraz silniejszego przeświadczenia, że przy pracy grafika 3d bardzo ważna jest organizacja pracy. Pracuje czasami jednocześnie nad kilkoma projektami, za kasę, projektami dla siebie, czy dla znajomych. W każdym projekcie tworzy się często po kilkadziesiąt plików max, plików referencyjnych, tekstur, materiałów, później testowe rendery, przeróbki tych renderów różne plansze itp na Photoshopie, wersje psd wersje jpg do wysyłania emailem..... POPROSTU TWORZY SIE OLBRZYMI KONGLOMERAD PLIKOW NAD KTÓRYMI CIĘŻKO ZAPANOWAĆ

 

TERAZ MOJE SPOSOBY I PRZEMYSLENIA I TRUDNOSCI

 

1. Staram się wykorzystywać konstrukcje katalogó maxa, mam katalog z projektami w każdym z nich defalutowy zestaw katalogów maxa. Brakowało mi od zawsze katalogu z plikami referencyjnymi, więc tworze zawsze własny katalog Reference do którego wrzucam wszystkie podkładki rzuty itp. Kiedy robie tekstury specjalnie do jedego projektu też tam wrzucam. Czasami te tekstury przydają się też w innych projektach wiec wypadało by zrobić duplikat w głównym katalogu z mapami.

 

Brakuje mi w ktalogach maxowych folderów na przetworzone rendery, bardzo często tworze dużo wersji, testowych renderów. Ostatnio staram się tworzyć nowy katalog do każdego dnia kolejnych testów no i ewentualnie w nim gatalog z przetworzonymi renderami w jpg. lub już poskładanymi w photoshopie psd. Nie wiem czy to dobra metoda ale chyba najlepiej mieć wszystkie pliki związane z danym projektem w jednym maxowym katalogu. Wtedy nie tracimy czas na szukanie po całym dysku.

 

Mimo wszystko czasami zdarza mi się zapisywać pliki na pulpicie, a póśniej szukam ich, która wersja jest ostatnia itp.

 

2. Tak naprawdę najwiekszy problem w tym wszystkim jest fakt że ścieżki do tych plikó są często zawiłe. Jak pracuję w photoshopie otwieram 5 plików z jednej lokalizacji i chce zapisywać w innej lokalizacji to 5 razy musze pokazywać nową ścieżkę i pięć razy z rzędu muszę wybierać typ pliku jpg.

 

Wiem że są akcje, ale tworzenie akcji dla 5 plików trochę mija się z celem. Jest w Photoshopie takie coś jak przełączenie oka open/save na wygląd ustawiony przez PS i tam można stworzyć sobie zrobić add to Favorite co jest pewnym wyjściem ale po jakiś czasie mnoży się ilość tych Favorite.

 

maxphotods7.jpg

 

Czy da się zrobić tak aby Photoshop zapamiętywał szybko ostatnią ścieżkę gdzie zapisywałem.

 

Bardzo podoba mi sie funkcja w 3d max-e gdzie mamy do dyspozycji jakieś 10 ostnio używanych lokalizacji, jest to bardzo wygodne szkod tylko że tego nie ma przy oknie export i import.

 

W maxie denerwuje mnie inna rzecz, za każdym razem kiedy zapisuje render muszę wybierać format jpg czy tif zupełnie nie pamięta on moich ustawień, tego co robiłem wcześniej. Wybieranie z listy formató JPG zaczyna mnie czasami doprowadzać do szału. Podobnie jest w PS szkoda że nei ma jakichś szybkich przyciskó które mają ustwione zapis w JPG i PSD bo tych formató najczęściej używam.

 

 

To jest tylko część moich zmagań z organizacją pracy przy pracy w 3d.

Jedną partycje E poświęciłem plikom 3d i tak mam tam katalogi:

Max - projekty max

maps - wszystie mapy uzywane 3d

0bj magazyn - wszystkie modele swoje i ściągnięte

ies - pliki światełek

 

tylko pliki bibliotek materiałów zostawiłem na dysku C w katologu maxa i nie wiem czy dobrze zrobiłem bo w przypadku awarii systemu to może wszystko polecieć, długo zbierane materiały.

 

Ale zanudzam!! Staram się udoskonalać system tworzyć szybie skróty i najlepsze rozwiązania.

 

Może wy macie jeszcze lepsze pomysły na szybkie zapisywanie plików, dzielenie ich i sensowne rozmieszczanie. Za dużo czasu spędziłęm na szukaniu plików, które zapisałęm byle gdzie!!!!

 

Namawiam na pisanie, mam nadzieje że nie zanudziłęm. Pozdrawiam

Edytowane przez claude
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dobry termat bedzie sie mozna wiele dowiedzieć

 

Ja jak ork temu kupowałem mocnego kompa to kupiłem dwa dyski po 250GB pierwszy podzieliłem na 20 GB dla Win i 230 GB na filmy zdjecia itp drugi dysk jest w pełni i tylko na 3d dosłownie maiłme pare dni temu win mi padł sformatowałem malutka partycje 20 Gb i wszystko zachowane bo inaczej załamka

 

A co do tematu to organizacja jest najwazniejsza jesli znaelzienie ci np tekstury dachu zajmuje wiecej niz pare kliknięcc myszką to trzeba coś z tym zrobic. ja mam jeden wielki fordel 3d a w nim podfodery PROJEKTY jak robie porjekt to nzwyzam go zawsze z _ na poczatku i zawsze bedzie na górze jak z nim pracuje a w nim śa standardowo MAX FILES potem TEXTURES i wszystko gra. A co do orgazniacji referek modelów tekstur to mam osobne foldery jakie jak TEXTURES, MODELS 3D, REFERNECE, a w nich wszystko od A do Z i nigdy sie nie pogubie w maxie tez koniecznie trzeba sobie sciezki poustaiwac aby MAX od razu szedł to tych miejc bez zbednego chodzenia po katalogach mozna tak wszyskto ustawic ze az miło sie pracuje

 

Pozdro

m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

to sa bardzo wazne sprawy. fundamentalne wrecz.

U mnie cale studio jest zorganizowane tak, ze wszystk ojest zapisywane na serwerze sieciowym.

Dzieki temu z kazdego kompa ma sie taki sam dostep do plikow. Oczywiscie zapis na dyski lokane jest znacznie szybszy.

Zapisywanie do poukladanych katalogow na serwerze wymaga starannosci - tak , zeby kazdy wiedzial i rozumial z jakimi plikami ma do czynienia. Na poczatku jest to pewnie troche upierdliwe, bo zapewne kazdy grafik w domu ma miliard plikow o wielce wymownych nazwach typu : dupa001, cos001, zajefajne002 itp itp.

Zapis na wspolny serwer bardzo pomaga.

to co Kielbaster napisal ( z plikami na pupicie) realizujemy tak, ze sa robione SKROTY do folderow sieciowych.

wielowatkowa praca przy filmie wymaga i pochlanai setki gigabajtow ( w sumie terabajty ) danych. Bardzo ciezko nad tym zapanowac. Przyznam , ze stosuje tez podreczne notatki w zeszycie odnosnie plikow, tego co trzeba zrobic itp itp.

Nazewnictwo to podstawa. zarowno plikow i katalogow , jak i samych obiektow w scenie , materialow, tekstur itp.

Druga podstawowa podstawa to zachowanie skali :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście korzystam z projektów jakie tworzy sobie xsi i w tych katalogach trzymie wszystkie potrzebne rzeczy: mam scenes, render_pictures, simulation, pictures, models -> i to mi wystarcza. W samym xsi przez okno otwierania można się łatwo dostać do głównego katalogu każdego projektu, uniwersalne pliki (hdr, tekstury) dodałem jako favourites.

Co do PS'a - to CZASAMI zapamiętuje i scieżke, i rodzaj pliku do zapisu - ale nie mogę rozgryźć wg. jakiego klucza to działa. Zamiast tego zrobiłem sobie makra takie jak SaveAsJPEG12, SaveAsPNG itp., które zapisują na pulpit, potem stamtąd szybko przerzucić do odpowiedniego katalogu w projekcie (TotalCommander niezastąpiony).

Do tego wieczorem backup po sieci na inny komputer i jest cacy.

 

Na pulpicie trzymam tylko pliki tylko na pare minut/godzin, potem muszą trafić na niesystemowy dysk (Master -> oduczysz się tego trzymania plików na pulpicie po pierwszej awarii systemu :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS zapisuje piki w takiej formie jak otworzylismy w wypadku kiedy spłaszczymy wszystkie warstwy! Max ma cos takiego jak Archive...wiec proponuje pod koniec pracy zrobic sobie archive i mamy wszystko w jednym pliku, textury materiały itp.

zawsze mozemy wkleić ciezke do maxa czy photoshopa przy zapisywaniu...ułatwia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

odnosnie tego co napisal Bruneq - archive wymiata :) . Jest tez collector. Proponuje tez

(aczkolwiek to chyba juz bardziej do dzialu tips & tricks by sie nadawalo) - autobackup na jakies inne dyski. Czyli jak padnie system lub dysk systemowy - mamy wtedy 9 backupow bezpiecznie zapisanych ba innych dysku :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

W maxie denerwuje mnie inna rzecz, za każdym razem kiedy zapisuje render muszę wybierać format jpg czy tif zupełnie nie pamięta on moich ustawień, tego co robiłem wcześniej. Wybieranie z listy formató JPG zaczyna mnie czasami doprowadzać do szału.

 

(...)

 

Ja się z tym uporałem w taki sposób, że zamiast rozszerzenia zawsze mam ustawione "all formats" i kiedy zapisuję render to sam dodaję na końcu nazwy .jpg lub .png w zależności od potrzeby.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to wygląda tak:

1. Osobna partycja na projekty aktywne (te nad którymi aktualnie pracuje)

a) każdy projekt ma swój osobny folder gdzie jest wszystko (plik sceny, tekstury, .iesy, proxy, rendery) - to pozwala na szybkie przeniesienie sceny na innego kompa bez pogubienia np. tekstur.

2. Osobna partycja na projekty ukończone. Każda scena tak jak powyżej - w osobnym katalogu. Porządek.

3. Osobna partycja na "stuff" czyli textury, .iesy, biblioteki modeli itp. z której korzystam przy tworzeniu. Kiedy znajdę np texturę której potrzebuję - kopiuje ją do katalogu z moim projektem.

4. Zewnętrzny dysk USB na backup aktualnych projektów oraz tych ukończonych. Podłączany raz na tydzień w celu zrzucenia danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie co nowy projekt to nowa koncepcja na zagospodarowanie przestrzeni, ciągle próbuję wypracowac swoją metodę. Chyba świerszczowa organizacja zacznie mi się podobać niedługo - bo w teorii wygląda nieźle, myślę też nad zewnętrznym dyskiem na samą pracę, ale jakos nie mam czasu się za to zabrać - za dużo roboty :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczem dla mnie jest drzewo folderów i nazewnictwo ich i plików... nazewnictwo warstw w pliku PS czy jakich kolwiek innych programach też ułatwia. (każda wersja projektu ".psd" ma swój folder a w nim miniaturki, wersje kolorystyczne, pdf'y, folder "materaily" jeśli uzywane tylko w tym projekcie - tak samo "sceny")

(wewnątrz folderu z daną pracą MUSZĄ być WSZYSTKIE powiązane z projektem pliki...- inaczej prędzej czy później rozsypka... - pojedziesz z dyskiem 600KM żeby coś zrobić i brakuje ci kilka giga danych, soooorry..)

wyjątkiem są ciężkie pliki wspólne dla różnych projektów.. biblioteki z Tłami w wysokiej rozdzielczości, sample, tytoriale - trzymane są na dysku USB... zawsze tam gdzie się pracuje. z każdego projektu ta sama ścieżka do nich)

 

pozdrawiam.

 

aha.. i czysty pulpit, na którym znajdują się skróty tylko do aktualnych prac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności