araneus Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Własnie ukazał się nowy blender. Z nowości warto wymienić nowy podgląd materiałów i system sun&sky. Więcej informacji na stronie: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-248/
Ania Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Grease pencil jest fajny, już od jakiegoś czasu z tego korzystam. O i widzę simple deform modifier, takiego czegoś brakowało.
BLADE Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 ciekawe jak bedzie wyglądała wersja 2,50... czekam niecierpliwie. blender sie prężnie rozwija...
n-pigeon Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 No fajne nowe funkcje normalnie supeł =). Szkoda że nie widzieliście tona na change logu, dziennie to nawet po 5 bugfixów robił xD
Gość P. Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 kiedy ci durnie dodadza uklad gimbalny!!!!???? kiedy ja sie pytam! i bmesh'em by sie w koncu zajeli.
n-pigeon Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 No fajne nowe funkcje normalnie supeł =). Szkoda że nie widzieliście tona na change logu, dziennie to nawet po 5 bugfixów robił xD
n-pigeon Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Sorry za dubel posta nie wiem co się stało. Ee P. jedyny dureń to jesteś ty, jeśli chcesz operować w układzie globalnym to jest zawsze do tego przełącznik np. w kursorze transformacji, a bmesh ma być w wersji 2.5 bo to przepisanie i napisanie od podstaw kawału kodu, wyobraź sobie mądralo że trwają wciąż nad nim prace. Ach te dzieci neo.
Gość P. Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 za szybko nadusilem. to drastyczna roznica a jesli nie widzisz miedzy tym roznicy to jestes jeszcze wiekszym durniem niz ja
BLADE Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 ciekawe jak bedzie wyglądała wersja 2,50... czekam niecierpliwie. blender sie prężnie rozwija...
brumugun Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Pierdziele, co to jest ten układ gimbalny? :>
Gość P. Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 (edytowane) eeee.... w zasadzie fundamentalna sprawa. na ten temat to mozna by caly artykul napisac. ale postam sie w skrocie łopatologicznie wyjasnic. cala sprawa dotyczy rotacji objektow. pisze "uklad gimbalny" bo chyba tak najwalsciwiej to nazwac. w kazdym razie gimbal jest bezposrednim przelozeniem tego co sie dzieje w krzywych ( w belnderze w ipo). mozna powiedziec ze wszystkie inne czyli local, object... sa jakby tylko jakas tam interpretacja bo wszystko i tak jest "tlumczaone" na gimbala i to trafia na krzywe. to jak ten gimbal sie zachowuje jest scisle zwiazane a w zasadzie wynika ... w zasadzie to jest fundamentalna wlasciwoscia katów eulera. nie bede wnikal co to sa katy eulera i kim on byl bo to sobie mozna na wikipedi przeczytac. w kazdym razie dziala to tak: jezeli obracasz po osi x to ta os porusza tylko siebie, os y porysza siebie i x. os z porusza wszystkimi osiami. jakie sa tego konsekwencje ? ano np. takie, jezeli obrocisz cos wokol osi Y o 90 stopni to os X jako ze jest poruszana przez os Y pokrywa sie z osia Z i nie masz jednej z osi a dokladnie os X znika(nie znika bo ona dalej jest ale pokrywa sie z osia z). jezeli masz wlaczony "local" to tego nie widzisz i jezeli sprobujesz obrocic objekt po osi X (ktorej nie ma) bedziesz mial klasycznego gimbal lock'a !!!!. prosciej tego wytlumaczyc nie umiem :) kolejna wazna sprawa jest to co pisalem wczesniej ze jest to bezposrednie przeniesienie tego co sie dzieje na krzywych. jezeli obracasz w gibalu po x to zmienia sie tylko krzywa x. jezeli masz local czy cokolwiek innego moze sie zdarzyc tak ze wydaje ci sie ze animujesz tylko os X a on ci zmienia wszystkie krzywe. jezeli chcesz cos wyedytowac na krzywej masz wtedy duzy problem. W CS nie ma kontrolera eulerowskiego tylko sa kwaterniony i nie ma problemu z gimbal lockami ale krzywej juz nie wyedytujesz :) Edytowane 15 Październik 2008 przez P.
Gość P. Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 jedno co mnie jeszcze w blenderze denerwuje. jezeli animuje tylko os x to spodziewalbym sie ze wstawi mi klucz tylko na osi x. niestety nie. wstawia na wszystkich. bardzo mnie to irytuje.
ZbyszekLLL Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 taa wiem o co ci chodzi. Mialem kila razy ten problem. Mozna to zniwelowac przez parentowanie helperow, ktore sie uklada w odpowiednich osiach. Da sie to obejsc, ale trzeba to uwzgldnic na etapie rigowania, bo pozniej w czasie animacji to slabo.
Dr0cK Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 "2008-10-15 21:27:01, P. kiedy ci durnie dodadza uklad gimbalny!!!!???? kiedy ja sie pytam! i bmesh'em by sie w koncu zajeli." Troche szacunku P.!!!! Korzystasz sobie z darmowego programu powstalego na cudzej ciezkiej pracy, na dodatek nieodplatnej i smiesz tych ludzi nazywac DURNIAMI!!! Poprpostu zenada!!!! Na twoim miejsccu wstydzilbym sie po tym co napisales przyznawac sie ze korzystasz z Blendera. Co za wstyd... :(
Gość P. Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 zbyszku. tak wlasnie ale trzeba miec uklad gimbalny zeby to zrobic. no mozna na czuja w ciemno sobie poukladac. z gimbal lockami mozna sobie radzic ale juz z animacjia bez gimbala po FK i proba edycji krzywych sobie nie poradzisz.
Gość P. Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 zbyszku. tak wlasnie ale trzeba miec uklad gimbalny zeby to zrobic. no mozna na czuja w ciemno sobie poukladac. z gimbal lockami mozna sobie radzic ale juz z animacjia bez gimbala po FK i proba edycji krzywych sobie nie poradzisz.
mallow Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 @Dr0cK: brawo. Poza tym, jak kolega P. jest taki mega bystrzak, to niech pomoże przy kodowaniu blendka. A nowa wersja wypasiona jest. Ten podgląd materiałów podczas edycji cud miód.
mokramyszka666 Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 (edytowane) Masakra... jakie to to wszystko delikatne i poprawne... P. widać, że lubi i ma ochotę poużywać szerzej blendka, ale na drodze stoją absurdalne przeszkody do naprawienia w 1 dzień, więc reakcja jest dość zrozumiała. Udostepniają i rozwijają soft, który pod wieloma wzgledami jest bardzo zaawansowany, ale jednocześnie udupiają go przez totalne bzdety (w kontekscie trudności implementacji). Gdyby nie fakt, że lata mi ten soft koło pytki, również nazwałbym ich durniami ;) Edytowane 16 Październik 2008 przez mokramyszka666
belzebub Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 P. animujesz ostatnio? i jak idzie? co do gimbala, sa to lokalne parenta, to se mozesz dopasowac na czuja. bucha cha.
belzebub Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Acha, i co cie jednak zaciagnelo do blendera? robi?
Gość P. Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 to ja wiem. tyle ze wygodniej jest jak sie to widzi. troszke sobie animuje :) ale to takie proby i testy. nic specjalnego. narazie wlacze z rigami i probuje porigowac maupe. blenderek daje rade. jest pare rzeczy potwornie irytujacych ale jest pare genialnych jak np constraint "action" i bloki danych. ten duet daje ogomne mozliwosci miedzy inymi wymyslilem sobie sposob jak zrobic dla reki ik i fk i jeszcze ominac problem nieistniejacego gimbala. a blenderkiem to juz od dawna sie ineresuje i podpieram od czasu do czasu.
ZbyszekLLL Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Noo, blenderek daje rade.. ale do komercyjnych rzeczy sie jeszcze nie nadaje. Jeszcze...
Mortom Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 ZbyszekLLL Noo, blenderek daje rade.. ale do komercyjnych rzeczy sie jeszcze nie nadaje. Jeszcze... - Jak zacznie sie nadawać to sam stanie się komercyjny :) przynajmniej ja to tak widzę :)
BLADE Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 licencja nie zezwoli by stał sie komercyjny...
Mortom Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 a co za problem przesfarcować blendera pod inna komercyjną nazwą :) blender przestanie być aktualizowany a jego nowy brat będzie się rozwijał.. proste :)
PAINbringer Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Blender po to właśnie dostał dofinansowanie z UE, aby pozostał za free.
BLADE Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 proponuje poczytac o licencji gpl i jak to działa :)
ZbyszekLLL Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 no, mam nadzieje ze blnder zostanie softem darmowym. Zawsze bedzie to jakas alternatywa od kupowania kolejnych klonow Maxa, za ktore trzeba bulic, a nie wnosza nic nowego oprocz liftingowych poprawek.
Mortom Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 aa nie ważne czy będzie free czy nie :P fakt faktem jest dobry ale jeszcze nie aż tak dobry aby startować z nim w wiekszych projektach branżowych. :) Ale trzymam kciuki za niego :)
n-pigeon Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 Co nie zmienia faktu że jest używany w branży, nie jako sam jeden ale jest, po za tym nie widzę powodów dlaczego by używać w pracy czy profesjonalnej czy dla przyjemności jednej aplikacji :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się