Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kiedy ci durnie dodadza uklad gimbalny!!!!???? kiedy ja sie pytam! i bmesh'em by sie w koncu zajeli.

Napisano

Sorry za dubel posta nie wiem co się stało.

 

Ee P. jedyny dureń to jesteś ty, jeśli chcesz operować w układzie globalnym to jest zawsze do tego przełącznik np. w kursorze transformacji, a bmesh ma być w wersji 2.5 bo to przepisanie i napisanie od podstaw kawału kodu, wyobraź sobie mądralo że trwają wciąż nad nim prace.

Ach te dzieci neo.

Napisano

za szybko nadusilem.

to drastyczna roznica a jesli nie widzisz miedzy tym roznicy to jestes jeszcze wiekszym durniem niz ja

Napisano (edytowane)

eeee....

 

w zasadzie fundamentalna sprawa. na ten temat to mozna by caly artykul napisac. ale postam sie w skrocie łopatologicznie wyjasnic.

cala sprawa dotyczy rotacji objektow.

pisze "uklad gimbalny" bo chyba tak najwalsciwiej to nazwac. w kazdym razie gimbal jest bezposrednim przelozeniem tego co sie dzieje w krzywych ( w belnderze w ipo). mozna powiedziec ze wszystkie inne czyli local, object... sa jakby tylko jakas tam interpretacja bo wszystko i tak jest "tlumczaone" na gimbala i to trafia na krzywe. to jak ten gimbal sie zachowuje jest scisle zwiazane a w zasadzie wynika ... w zasadzie to jest fundamentalna wlasciwoscia katów eulera. nie bede wnikal co to sa katy eulera i kim on byl bo to sobie mozna na wikipedi przeczytac. w kazdym razie dziala to tak: jezeli obracasz po osi x to ta os porusza tylko siebie, os y porysza siebie i x. os z porusza wszystkimi osiami. jakie sa tego konsekwencje ? ano np. takie, jezeli obrocisz cos wokol osi Y o 90 stopni to os X jako ze jest poruszana przez os Y pokrywa sie z osia Z i nie masz jednej z osi a dokladnie os X znika(nie znika bo ona dalej jest ale pokrywa sie z osia z). jezeli masz wlaczony "local" to tego nie widzisz i jezeli sprobujesz obrocic objekt po osi X (ktorej nie ma) bedziesz mial klasycznego gimbal lock'a !!!!. prosciej tego wytlumaczyc nie umiem :)

kolejna wazna sprawa jest to co pisalem wczesniej ze jest to bezposrednie przeniesienie tego co sie dzieje na krzywych. jezeli obracasz w gibalu po x to zmienia sie tylko krzywa x. jezeli masz local czy cokolwiek innego moze sie zdarzyc tak ze wydaje ci sie ze animujesz tylko os X a on ci zmienia wszystkie krzywe. jezeli chcesz cos wyedytowac na krzywej masz wtedy duzy problem.

 

W CS nie ma kontrolera eulerowskiego tylko sa kwaterniony i nie ma problemu z gimbal lockami ale krzywej juz nie wyedytujesz :)

Edytowane przez P.
Napisano

jedno co mnie jeszcze w blenderze denerwuje. jezeli animuje tylko os x to spodziewalbym sie ze wstawi mi klucz tylko na osi x. niestety nie. wstawia na wszystkich. bardzo mnie to irytuje.

Napisano

taa wiem o co ci chodzi. Mialem kila razy ten problem. Mozna to zniwelowac przez parentowanie helperow, ktore sie uklada w odpowiednich osiach. Da sie to obejsc, ale trzeba to uwzgldnic na etapie rigowania, bo pozniej w czasie animacji to slabo.

Napisano

"2008-10-15 21:27:01, P.

 

kiedy ci durnie dodadza uklad gimbalny!!!!???? kiedy ja sie pytam! i bmesh'em by sie w koncu zajeli."

 

Troche szacunku P.!!!! Korzystasz sobie z darmowego programu powstalego na cudzej ciezkiej pracy, na dodatek nieodplatnej i smiesz tych ludzi nazywac DURNIAMI!!! Poprpostu zenada!!!! Na twoim miejsccu wstydzilbym sie po tym co napisales przyznawac sie ze korzystasz z Blendera.

Co za wstyd... :(

Napisano

zbyszku. tak wlasnie ale trzeba miec uklad gimbalny zeby to zrobic. no mozna na czuja w ciemno sobie poukladac. z gimbal lockami mozna sobie radzic ale juz z animacjia bez gimbala po FK i proba edycji krzywych sobie nie poradzisz.

Napisano

zbyszku. tak wlasnie ale trzeba miec uklad gimbalny zeby to zrobic. no mozna na czuja w ciemno sobie poukladac. z gimbal lockami mozna sobie radzic ale juz z animacjia bez gimbala po FK i proba edycji krzywych sobie nie poradzisz.

Napisano

@Dr0cK: brawo.

 

Poza tym, jak kolega P. jest taki mega bystrzak, to niech pomoże przy kodowaniu blendka.

 

A nowa wersja wypasiona jest. Ten podgląd materiałów podczas edycji cud miód.

Napisano (edytowane)

Masakra... jakie to to wszystko delikatne i poprawne...

P. widać, że lubi i ma ochotę poużywać szerzej blendka, ale na drodze stoją absurdalne przeszkody do naprawienia w 1 dzień, więc reakcja jest dość zrozumiała. Udostepniają i rozwijają soft, który pod wieloma wzgledami jest bardzo zaawansowany, ale jednocześnie udupiają go przez totalne bzdety (w kontekscie trudności implementacji).

Gdyby nie fakt, że lata mi ten soft koło pytki, również nazwałbym ich durniami ;)

Edytowane przez mokramyszka666
Napisano

to ja wiem. tyle ze wygodniej jest jak sie to widzi.

troszke sobie animuje :) ale to takie proby i testy. nic specjalnego. narazie wlacze z rigami i probuje porigowac maupe.

 

blenderek daje rade. jest pare rzeczy potwornie irytujacych ale jest pare genialnych jak np constraint "action" i bloki danych. ten duet daje ogomne mozliwosci miedzy inymi wymyslilem sobie sposob jak zrobic dla reki ik i fk i jeszcze ominac problem nieistniejacego gimbala. a blenderkiem to juz od dawna sie ineresuje i podpieram od czasu do czasu.

Napisano

ZbyszekLLL

Noo, blenderek daje rade.. ale do komercyjnych rzeczy sie jeszcze nie nadaje. Jeszcze...

 

- Jak zacznie sie nadawać to sam stanie się komercyjny :) przynajmniej ja to tak widzę :)

Napisano

no, mam nadzieje ze blnder zostanie softem darmowym. Zawsze bedzie to jakas alternatywa od kupowania kolejnych klonow Maxa, za ktore trzeba bulic, a nie wnosza nic nowego oprocz liftingowych poprawek.

Napisano

aa nie ważne czy będzie free czy nie :P fakt faktem jest dobry ale jeszcze nie aż tak dobry aby startować z nim w wiekszych projektach branżowych. :)

 

Ale trzymam kciuki za niego :)

Napisano

Co nie zmienia faktu że jest używany w branży, nie jako sam jeden ale jest, po za tym nie widzę powodów dlaczego by używać w pracy czy profesjonalnej czy dla przyjemności jednej aplikacji :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności