Napisano 21 Październik 200816 l Mam zamiar zacząć zabawę z grafiką 3D i w związku z tym mam pytanie. Czy Blender jest odpowiednim programem dla początkujących czy może 3Dmax byłby lepszy. Chodzi mi przede wszystkim o dostępność dobrych materiałów do nauki i niezawodność samego programu, brak błędów i tzw przyjazność.
Napisano 21 Październik 200816 l po co dublujesz posty? sprawdź i jedno i drugie po czym wybierz ten który Ci bardziej przypadnie do gustu. I jeden i drugi ma plusy i minusy. na przyszłośc radze przeszukać forum bo temat był wałkowany nie jeden raz.
Napisano 21 Październik 200816 l Do 3dsmax materialow ci nie zabraknie, do Blendera jest tez niezle ale odstaje on jeszcze nieco od czolowki rynkowej jesli chce sie szybko osiagnac dobre rezultaty. Blender ma dosc poryty :) interface ktory rozni sie sporo o rynkowych standardow wiec moze ci byc ciezko kiedys przejsc na inny soft w razie potrzeby. Probowalem sie w niego wdrozyc po wielu latach w 3ds maxie ale jest ciezko i odpuscilem na rzecz ........... Cinema 4D. Wg. mnie Cinema to bardzo niedoceniony sofcik. Interface ma b.dobry, wiele rozwiazan genialnych i prozno ich szukac w 3dsmax. Mozliwosci nadązaja za najwiekszymi a i cena bardzo atrakcyjna. Niestety konkretnych materialow niema zbyt duzo. Warto spojrzeć na Lynda.com i zobaczyc probke z Essential training do C4d. To wystarczy zeby zaczac pracowac.
Napisano 21 Październik 200816 l Max wbrew pozorom tez interfacem odbiega od standardow, tylko ludzie sie tak do niego przyzwyczaili, ze tego nie zauwazaja :) Przyklad? Prosze bardzo. Funkcja Loft, ktora we wszystkich programach znaczy to samo, tylko w Maxie co innego :) W Majce, czy XSI tworzysz krzywe i loftem pokrywasz je płaszczyzną. Może to być poly, lub NURBS. W maxie jest tylko ULoft i UVLoft, ale NURBS. Z poly tak nie zrobisz. Oczywiscie mozesz NURBS przekonwertowac na poly, ale... wychodzi tak gesta siatka, ze wlasciwie nie ma to sensu. Funkcja Loft w maxie dziala calkiem nietypowo, i inaczej niz w jakimkolwiek innym programie. Jest modyfikator skin, ale tez dziala nieco inaczej niz loft. I tak jest z wieloma innymi narzedziami. Dodam, ze Max jednak ma mase wygodnych narzedzi do poly. Ale to inna historia:)
Napisano 21 Październik 200816 l Panie zielony, a to wyszukiwarki nie znacie ? Temat wałkowany z tysiąc razy z każdej strony. Konkluzja jest zawsze jedna: spróbuj każdego i bierz ten, który ci najbardziej 'leży'. Dodam tylko, że 3ds i blender to nie jedyne wybory, bo (bogu dzięki) w 3d mamy dość sporą konkurencję. Ajgor - tak to już jest jak niektórzy myślą, że ustalają standardy, zamiast się do nich dostosować :) Interfejs 3ds wydaje się imo bardziej standardowy, bo wszystko mamy w taki spodób poukładane - na górze menu, pod nim troche ikonek, z jednej strony pasek z opcjami, a cokolwiek chcielibyśmy zrobić - używamy modyfikatorów układanych w stos. Nie wiesz jak osiągnąć jakiś efekt ? Poszukaj odpowiedniego modyfikatora. Tylko jak się już oswoisz i przy okazji liźniesz innego softu, to się przekonujesz, że może i jest standardowo, ale nie koniecznie intuicyjnie i szybko. Cytat Dodam, ze Max jednak ma mase wygodnych narzedzi do poly. Ale to inna historiaRzeczywiście historia... albo melodia przeszłości :) Narzędzia jakie ma max są obecne w każdym liczącym się oprogramowaniu tego segmentu.
Napisano 21 Październik 200816 l Wszystko pięknie ładnie tylko, że: *cena max'a jest przerażająca w porównaniu z blenderem. *do max'a jest więcej tutoriali (patrząc chociaż tutaj na forum) *blender wydaje się trudniejszy. Musisz spróbować tego i tego programu. W maxie możesz bawić się 30dni więc to chyba wystarczy na wybór programu ;)
Napisano 21 Październik 200816 l Wiecie co mnie odstraszyło od Blendera! Jak się przyzwyczaiłem do modyfikatorów w Maxie to ciężko później w blenderze poradzić sobie z ich dużo mniejszą ilością.
Napisano 21 Październik 200816 l Tylko claude nie zaznaczyłeś, że całą kupe rzeczy, którą robi się w maxie modyfikatorami w blenderze robi się po prostu innymi narzędziami. Blender to jeszcze nic, w XSI nie mam wogóle modyfikatorów! I jakoś z tym żyję ;)
Napisano 21 Październik 200816 l streaker napisał: Tylko claude nie zaznaczyłeś, że całą kupe rzeczy, którą robi się w maxie modyfikatorami w blenderze robi się po prostu innymi narzędziami. Blender to jeszcze nic, w XSI nie mam wogóle modyfikatorów! I jakoś z tym żyję ;) Wiem wiem... Ale do robienia wizek to Max z Vray jest chyba najlepszy. Ja też zaczynałem od Blendera ale ilość tutków i pomoc jest o niebo lepsza w Maxie. Nie wiem czy ktoś zawodowo robi wizki w blenderze? Wole nie utrudniać sobie życia, choć czasami zaglądam do Blenderka z czystej ciekawości.
Napisano 21 Październik 200816 l Jesli chodzi o XSI to tez w nim sa modyfikatory, tylko tam raczej nalezalo by je nazwac "deformatory":) W menu Deform. I jest ich niewiele. W Maxie jest masa modyfikatorow, ktore w innych programach w ogole nie sa potrzebne. Na przyklad MeshSelect ktory sluzy do edycji siatki w obiektach niesiatkowych. Wlasciwie w Maxie wiekszosc modyfikatorow po prostu dubluje rozne operacje, ktore mozna wykonywac bez modyfikatorow. Prawie mowiac w Maxie mozna zrobic scene o dowolnym stopniu komplikacji w ogole nie uzywajac modyfikatorow, albo uzywajac tylko kilku (jak na przyklad Bend). Sa one tylko ulatwieniem. Niczym wicej. Edytowane 21 Październik 200816 l przez Ajgor
Napisano 21 Październik 200816 l Istnieje Vray na Blendera. http://blender.bevice.ru/ I kilka innych rendererów (Yaf(a)ray, Kerkythea, Indigo, Sunflow) A do internala ostatnio wsadzili GI. Gucias robi wizki zawodowo z tego co wiem. http://www.gucias.republika.pl/katalog/katalog.html Ten pan chyba też: http://www.bertrand-benoit.com/ Edytowane 21 Październik 200816 l przez Ania
Napisano 21 Październik 200816 l zielony napisał: Mam zamiar zacząć zabawę z grafiką 3D i w związku z tym mam pytanie. Czy Blender jest odpowiednim programem dla początkujących czy może 3Dmax byłby lepszy. Chodzi mi przede wszystkim o dostępność dobrych materiałów do nauki i niezawodność samego programu, brak błędów i tzw przyjazność. A zadałeś sobie najpierw pytanie, czym konkretnie chcesz się zajmować? Ile zamierzasz, jeśli w ogóle, wydać na tę zabawę? Co chcesz z tym dalej robic?
Napisano 1 Listopad 200816 l Autor SYmek napisał: A zadałeś sobie najpierw pytanie, czym konkretnie chcesz się zajmować? Ile zamierzasz, jeśli w ogóle, wydać na tę zabawę? Co chcesz z tym dalej robic? nie zamierzam na to wydawać nie wiadomo jakiej kasy a po co chcę to robić to się okaże, puki co chcę poznać temat grafiki 3D, i tyle.
Napisano 1 Listopad 200816 l Wśród fotografów funkcjonuje takie powiedzenie: amator martwi się o sprzęt zawodowiec martwi się o pieniądze artysta martwi się o światło Zielony, sądząc z pytań, jakie zadajesz w kilku wątkach, a zaczynających sie od: "coś kliknąłem i znikło..." to masz idealny nick. I żaden program nie będzie na ciebie odporny. Problem nie leży w oprogramowaniu, tylko w twoim podejściu do obsługi. Maxa też rozmontujesz. 3DMax kosztuje about 5000 euro (w komercyjnej wersji); stać cię? Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z 3D to zacznij od czegoś, czego możesz używać dłużej niż 30 dni, bo w ciągu 30 dni niewiele się nauczysz. Wyboru dużego nie masz: Blender, Wings3D, K-3D ostatnio true Space. Po rezygnacji przez Softimage z XSI Foundation najniższe ceny komercyjnego softu zaczynają się od ok. 1000 dolarów. Blender jest na tyle dopracowanym softem, że umożliwia w zasadzie wszystko, co umozliwia Max. Tylko czasem trochę inaczej. Ma pokopany interface, po opanowaniu którego okazuje sie najszybszym ze znanych mi modelerów. Zasób tutoriali w sieci jest bardzo duży (chociaż maxowemu oczywiście nie dorównuje). Jest parę naprawdę niezłych rendererów zewnętrznych, a i internal coraz bardziej daje radę. Pojawia się coraz więcej książek. I znam masę osób, które wykorzystują Blendera komercyjnie (wliczając mnie) i bez żadnej taryfy ulgowej. Nie wiem co jest lepsze - Max czy Blender. Maxa nie lubię osobiście, ale ludzie robią z jego pomoca kapitalne rzeczy. Tak samo jak z pomocą Blendera.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto