Skocz do zawartości

wiz3D: Łazienka


forestt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, aktualnie pracuję nad poniższą wizualizacją. Robię na podstawie katalogu z Castoramy. Ustawiania reneru są celowo obniżone, nie dopracowałem jeszcze odbicia w lustrze dlatego odbija się nie oteksturowana ściana. Komentarze i krytyka mile widziana. pozdrawiam

 

przemekpracawl7.jpg

w1600.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie stawiaj słupów z więźby dachowej na kafelkach - zły pomysł. Słupy przenoszą bardzo duże obciązenia z całego dachu. przebij kafelkę i poprowadz te slupy jakby w podłogę. no i jeszcze - co do konstrukcji dachu - połac dachowa odstaje Ci od krokwii zamiast sie na nich opierac. Heh, przepraszam, ale własnie siedze nad projektem więźby dachowej no i takie zboczenie już..:) sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie na temat pracy. Poprawię błędy poszycia dachowego i słupów stojących na kafelkach. Jednak patrząc na wzór z katalogu słupy tez wydają się stać na kafelkach, pomyślałem więc że spełniają one tylko rolę ozdobną wystroju łazienki, ale nie jestem do końca pewny:-) Co do tekstur belek, zmienię je na pewno bo nie wyglądają realistycznie. Prosił bym również m.in. o opinie na temat oświetlenia w scenie itd. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na renderingu sie nie znam, jeszcze, ale co do błedow konstrukcyjnych więźby dachowej - jestem pewny, że jest nie tak:) ach ta architektura;) widac w ten katalog robili ludzie nie do konca poinformowani o wykorzystaniu poddaszy użytkowych;) pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem ładnie :)

 

oświetlenie wg. też w miarę dobrze tylko nie wiem skąd pada? są tam jakieś okna bo nie widzę żadnych. Poza tym tak jak już inni powiedzieli to te belki, wyglądają zbyt staro, spróbój jakiejś innej tekstury, poza tym na każdej belce textura jest inaczej rozciągnięta, unikaj tego. Przez to na jednej belce te pęknięcia są drobne a na innych, zwłaszcza górnych te pęknięcia są jak rów mariański :P Może jeszcze materiał zmodyfikuj żeby wyglądały hoć trochę na polakierowane, w końcu to łazienka a nielakierowane drewno od wody natychmiast napęcznieje, wypaczy się i popęka, poza tym otarłeś się kiedyś gołą skurą o takie drewno? i to zaraz po wyjściu z wanny? to raczej niezbyt miłe odczucie. Poza tym poustawiaj belki tak żeby leżały na sobie a nie były centymetrowe odstępy tak jak teraz miejscami. Tam gdzie belki dotykają kafli wymodeluj jakieś przejście albo chociaż przerwij teksture kafli i zrób chociaż fugę, tak żeby było widać przejście. Wygląda to narazie tak jakby te belki bezpośrednio wspierały się o kafle a żaden kafel tego niewytrzyma, nie mówiąc już o tym jak ktoś miałby ułożyć te kafle pod spód :)

Można by ozywić trochę te kinkiety - włącz w nich światło :P tak jakoś martwo wyglądają, jeszcze w tych papierowatych kloszach, jak je włączysz powinny ładniej wyglądać.

kibelek trochę niziutki mi się wydaje, jakie ma wymiary? z referki czy inwencja? jeśli to drugie to radziłbym powiększyć.

I może to w wyniki niskich ustawień rendera ale w każdym razie w szczelinach mebli pojawiły się bugi, czarne i bardzo jasne plamki, wygląda to jakby te mebeli były podziurawone. Jeśli zaimportowałeś skądś modeliki to posprawdzaj czy nie mają poodwracanych poligonów, często się tak zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufol -dzięki za obszerny komentarz, co do pracki, światło wpada przez dwa okna umieszczone w dachu nad wanną i szafką, nie widać tego bo belki zasłaniają. Teksturę na belkach poprawię na pewno, ułożenie również, słupy stojące na kafelkach też. Światło zostało do dopracowania, oczywiście pokombinuję z tymi kinkietami, dobry pomysł:-) kibelek robiony z referki, ale nie znam dokładnych wymiarów. Co do mebli, tak mi się wydaję że te plamki powstały z winy niskich ustawień renderu, jednak nie wiem tego na 100% :-). Posprawdzam jeszcze dla pewności te poligony. Ostatnia bardzo ważna kwestia:-) pracka jest w całości wykonana przeze mnie, wszystko modelowałem sam. Nie sprawia mi satysfakcji importowanie cudzych modeli, ustawieniu ich w scenie, dodaniu kilku świateł, tekstur i naciśnięciu „render”. Poza tym nauki nigdy za wiele. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze pisząc zgadzam się kolegą Eden 3d.

 

Dziwne plamy na kafelkach - wyglada to tak jakby były brudne a to wygląda tak jakby łazienka była zaniedbana.

Umywalka - ma dziwne wybrzuszenia - displace?

Zmieniłbym materiał drewna jest imho brzydki i mętny.

Gdzieś czytałem tutaj na forum że robiąc wizualizacje zapala się wszystkie światła na scenie bo to dodaje realizmu.

Materiał ręczników też do wymiany - te ręczniki po lewej stronie wyglądają jak kamienie imho.

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji, na klosze kinkietów możnaby nałożyć jakis dekor na obrzeżach żeby takie jednolite nie były, albo ewentualnie jakieś szkiełko o ile dopuszcza to twoja wizja :)

Poza tym, teraz zauważyłem, przydałoby się jakoś te kafelki dopasować mniej więcej do siebie, tak żeby fugi biegły mniej więcej w jednej lini na ścianach, dekorze i podłodze, no i dekor trochę dziwnie odbiega długością płytki od reszty.

 

Skoro sam wykonałeś mebelki to winszuję :) ładnie wymodelowane, a byłem prawie pewny że to z archmodeli, miałem gdzieś właśnie ten zestaw, często go widzę.

Ale ten kibelek bym naprawde powiększył bo mały się wydaje, ale może to tylko wina ujęcia. Dla pewności bym jednak sprawdził w maxie Tapem jaką ma wielkość.

Sprawdź ten adres: http://www.kolo.com.pl/podkategoria/010010-010020 jest tam mnóstwo sprzętów łazienkowych razem z rysunkami technicznymi, specyfikacją, wymiarami i gotowymi modelami (choć często wymagającymi poprawek, lub z błędami). Kibelek zazwyczaj ma koło 40cm wysokości

 

Spróbój zaznaczyć coś takiego jak check samples visibility, trochę spowalnia render ale czasem da się tym zlikwidować te czarne bugi na meblach i miejscami na fugach gdyby to nie była wina słabych parametrów rendera.

A ustawieniami rendera nie warto się przejować dopuki nie skończysz urządzać, bo z każdą zmianą oświetlenia, większą zmianą materiałów itd. trza by też zmieniać parametry rendera.

 

czekam na update. pozdr.

Edytowane przez Ufol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Nie długo dopracuje klosze + resztę szczegółów i wrzucę updata. Próbowałem jeszcze pobawić się z renderem, zaznaczyłem jak radziłeś - check samples visibility, ale nic nie pomogło. Jedynym rozwiązaniem jakie znam jest zmiana w primary bounces GI na Brute force, wtedy znikają plamy na meblach itd, wygląda to całkiem dobrze, ale znacznie wydłuża się czas renderingu. Innych pomysłów na razie nie mam:-) Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brute force nie jest rozwiązaniem. Powalcz z samplingiem. W Irr spróbój zwiększyć HSPh subdiv lub interpolację, może zwiększyć sampling świateł, A właśnie, czym świecisz i jakie parametry, jakie cienie, ile świateł.

 

I nie jestem pewien ale może to też zależeć od Interpolation type, sprawdź czy opcja "Least squares fit" zamiast "Delone Tri" coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wrzucam nowy render łazienki, zmieniłem ustawienie z „Dealone tri.” na "Least squares fit" i pomogło:-) primary bounces GI zostało po staremu czyli irradiance map. Światała to dwa VRay plane multiplier ustawiony na 8, subd. na 64 (okna)+ jeden vray plane w drzwiach multiplier ustawiony na 1. Jest to prawie ostateczny render, podwyższę jeszcze ustawienia na sam koniec, zmienię rozdzielczość na większą i dopracuję szczegóły. Pozdro!

 

19rf2.jpg

w800.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo za wcześnie na koniec!!

 

Posiedź przy tym dłużej i uzyskaj odpowiedni do zaangażowania efekt.

 

Zagraj światłem. Niech jakiś direct albo sun wpada przez okno dachowe, jarając kawałek podłogi i dywanika. IMHO dywanik powinien bć bardziej kremowy.

Zapal kinkiety. Może jak abażury będą delikatnie zielone, to wprowadzi trochę życia i zlikwiduje mdłość?

Większy reflect na płytkach ściennych ożywiłby scenę diametralnie.

Postaw kolrową butelkę z refractem na wannie, zrób to z jajami, a nie na łatwiznę idziesz

 

Wywal krokiew i słup spod samej ściany, tak się nie robi. Górna belka opiera się na ścianie, więc słup i krokiew jej niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Sorki że się długo nie odzywałem. Wzorki wydają mi się ok, praca nie jest jeszcze skończona, nie martw się mkeruj:-). Dodam jeszcze detale, np. półki nad wanną, szczoteczki, gąbki, mydło itd. Światło jest rzeczywiście do dopracowania, postaram się też przed ostatecznym renderem poprawić materiały, jak mi to wyjdzie nie wiem:-) Następnego update wrzucę po świętach, bo jestem odcięty od swojego kompa. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności