adek Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Yo Frankie! to nowa wieloplatformowa gra, która się właśnie ukazała. Ale dlaczego o tym piszę w serwisie związanym z grafiką? Powodem jest fakt, iż została ona zrobiona w ramach projektu Apricot przez Instytut Blendera. Bohaterami są postacie znane z filmu "Big Buck Bunny". Gra ma promować Blendera, jednak sama gra nie jest tutaj najważniejsza ... Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=445 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mara Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 sama gra biedna trochę ale projekt przyniósł blenderowi sporo dobrego Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Ściągnąłem z ciekawości i... jeżeli tak się mają promować, to lepiej niech nic nie robią... jedynym plusem tego tworu jest to, że nie trzeba go instalować. Gra odpala się w magicznej rozdzielczości 640x480 i nie ma sposobu, żeby to zmienić (mimo że opcje mówią mi, że mam ustawienia grafiki 'high', nawet nie próbowałem 'medium' albo 'low' bo jeszcze przełączyłby mi monitor na rozdzielczość, której nie potrafi wyświetlić, jakieś 320x240 albo mniej - czyli, jak ja to nazywam, 'rozdzielczość znaczka pocztowego'). Ale to i tak na nic, bo gra się po minucie zawiesza - tak na amen, trzeba przez managera zamykać - i tak za każdym podejściem. PS. no i zapomniałem napisać o problemach z synchronizacją, przez co przy ruchu wyłaża błędy, widać róźne 'bloki' obrazu Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLADE Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Z rodzdzielczością nie miałem problemów, gra wogóle się nie zawieszała ani żadnych z nią problemów nie miałem. Testowałem na blenderze 2.48a na ubuntu 8.04.1 na wersji blendera 2.48 mialem czarne tekstury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 To ze wersja 2.48 ma problemy bylo wiadomo od dawna. W koncu dlatego wyszla 2.48a. Nie testowalem jeszcze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
reaver Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 huh, jest nawet polski akcent:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mara Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 reaver, jeśli piszesz o polaku w roli głównego projektanta gry i poziomów to całkiem silny akcent :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kpulka Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Już widzę setki tematów na forum w stylu "jak zrobic taką grę w blenderze?" :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
mara Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 jak zrobic? http://www.blender3d.org/e-shop/product_info.php?products_id=112 tak! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
muody Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 tech-demo, a nie gra. jakiś baran tam był, chyba wróg... bo później inne barany mnie atakowały... tego wziąłem, wrzuciłem do wody kilkoma "atakami", nawet się nie spojrzał. w sumie, gdyby ten bug nie miał miejsca, nic by to nie zmieniło względem poziomu trudności. nie ma szans, żeby coś mnie zmusiło do przysiedzenia przy Yo Frankie dłużej. czyli co, po prostu fajny pokaz silnika? też nie do końca. trudno traktować poważnie engine, który nie pozwala włączyć wygładzania krawędzi z poziomu gry. format obrazu i rozdzielczość są ustalone (albo mam UI Blendera wokół). tekstury mają dość niską rozdziałkę, bo ich dynamiczna zmiana, najprostszy nawet LOD, wymagałyby odpalania skryptów albo cegiełek logiki do każdej takiej operacji. shadery... te akurat robią wrażenie. jeżeli będzie się dało wreszcie oddzielić te z viewporta od renderowanych, to Blender doczeka się naprawdę użytecznego podglądu Shaded/Textured, wreszcie :) i takie właśnie usprawnienia są zaletą podobnych projektów. oby tylko nie reklamowali Yo Frankie za mocno ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now