Skocz do zawartości

[Maya 2009] Brak materialow w Hypershade


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hey ho!

 

W majce 2009 nie widze materialow w Hypershade.

 

Szykalem, klikalem - nie widac. MAm wrazenie, ze to bug mojej wersji 2009.

 

 

Spotkal sie ktos z takim problemem?

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pierwsze słysze :)

mi majka 2009 nieporównywanie lepiej działa niż 2008, ale jednego taba z shelfa mi zjadła :)

 

ale nie masz materiałów w tabie materials hypershada czy create maya nodes po lewej?

najlepiej to pokaż screena :)

Napisano (edytowane)

ogólnie to kilka tabów Ci brakuje :)

teraz dopiero na majke 2009 przechodziłeś czy już jakis czas a dopiero teraz Ci błąd wywaliło?

dwa monitory?

jaki system?

oki system to widze że nie vista :) to pewnie XP

jaka karta grafiki?

Edytowane przez Destroyer
Napisano

Uzywam od czasu premiery, ale jako, ze glownie animuje, ew. modeluje, to nigdy mi hypershade`a nie brakowalo. Ale tak jest od samego poczatku.

 

- jeden monitor

- WinXP Homo

- karta GF 7600 GT

Napisano

aha to może przez to

Ludzie generealnie polecają robić to ręcznie bo nie powstają dziwne blędy :P

 

Miałem takie wygaszone okna (jak u Ciebie Work Area) w majce kiedy miałem problemy z wywietlaniem w Win XP, czasem też po odpaleniu starej sceny całe okno mi takie się robiło ale wtedy wystarczy włączyć np outlinera w osobnym oknie i się odświeży i działa ale w hypershadzie to oprócz crushy tylko takie problemy miałem:

Napisano

Ha!

 

Dzieki wielkie na naprowadzenie mnie na trop!:)

 

Okazalo sie, ze rzeczywiscie przenoszony chyba jeszcze z wersji 8.5 plik userPrefs.mel generowal ten problem.

 

Gdy go skasowalem wszystko wrocilo do normy. Musze sobie teraz tylko wszystko poustawiac od nowa, ale to nie jest duza cena za dzialajacy dobrze Hypershade;)

 

Dzieki wielkie jeszcze raz:)

 

P.S. Nie moge dac Ci repa, bo engine forum twierdzi, ze juz Ci dawalem niedawno za cos ;D

Napisano

o szit! zarazielm się od Cibie błędem hypershada :) moja majka była włączona jak przeglądałem screen z twoim błędem i zobaczyła że też tak można XD

zamknięcie i ponowne otworzenie prawie rozwiązało mój problem nie mam zakładek z texturami i dalej czyli zostały tylko materiały :)

 

Przejąłem Twój błąd, jestem pożeraczem błędów :D

Zaraz sam będę u siebie prefsy usuwał :D

 

f_SNAG0004m_77ffbe1.jpg

Napisano
o szit! zarazielm się od Cibie błędem hypershada :) moja majka była włączona jak przeglądałem screen z twoim błędem i zobaczyła że też tak można XD

 

Chyba, każdy soft, potrafi odstawić takiego fikołka... ;)

 

pozdrawiam :)

Napisano

Spróbujcie w zakładce tabs ---> Revert to default tabs

A jak nie to pozostaje zrobić sobie od nowa samemu :D

Destroyer - napisz jak sobie takiego beboka zrobiłeś, żebyśmy wiedzieli czego nie robić :)

  • Like 1
Napisano

piotrek nope nic nie ruszałem :)

 

makak_ a już myślałem że jestem wyjątkowy :D

 

Marten najlepsze, że nic niezwykłego nie robiłem :) normalnie pracowałem wyłączając i włączając hypershada co chwilę i nagle bam! "...mam tak samo jak TY... tralalala..." :D

Ale jaka była szansa, przez 3-4 miesiące nie miałem takiego błędu nigdy, a jak o nim przeczytałem to nagle się pojawił !?

 

tabs ---> Revert to default tabs pomogło dzieki! :)

Generalnie to rzadko zagladam do tego co w jest w "top menu row" w hypershadzie :) najczęściej korzystam z tego menu kiedy mi ikonki niżej się rozstrzelą i za każdym razem zastanawiam się jak ta opcja się nazywała :) tak sie przyzwyczaiłem do ikonek, że aż mi głupio :D

Napisano

Ba jest nawet lepiej, niestety :(

Wczoraj pracowałem na renderem telefonu dotykowego, właściwie to już wszystko było gotowe, jeden shot ukończony dwa inne ujęcia do zrobienia, dzisiaj odpalam scenę i z telefonu został tylko rylec :( shadery też poginęły, zostały tylko te przyczepione do rylca tj 2 :)

 

Coś się widać majce nie spodobało w scence :( dobrze, że texturek nie zjadła bo byłbym jeszcze bardziej w plecy :(

 

Normalnie witki opadają :) nie dość, że nie chce mi się robić to muszę coś robić dwa razy :/ eh...

 

Już kiedyś podobnie gometria mi zginęła, a dwa dni temu przy przenoszeniu ikonek maya calego taba z shelfa wciągnęła.

Do tego od piątku nie działały mi komorki bo był błąd sieci (Era) coś z BTS-em, dziaj to zgłosiłem (nie ja pierwszy) i już to naprawili, dodatkowo w mieścinie (Lowicz) chciałem załatwić parę spraw ale nic z tego bo w połowie miasta nie było prądu :) nawet z tego powodu nie mogłem zatankować na stacji:)

I jeszcze wyczerpałem limit Internetu mobilnego Play i zamiast zmniejszenia prędkości do zawrotnych 32kb/s mam mniej :/ momentami aż tak

f_SNAG0000m_eff6d0c.jpg

f_SNAG0001m_4e02391.jpg

 

Nie ma co tydzień rozpoczyna się rewelacyjnie so far :) ciekawe co mnie jeszcze dzisiaj czeka :P

 

Jak się wali to się wali, może to wyjątkowo niekorzystny układ planet :P

 

to nie jest mój dzien :/

 

sorry, że tak biadole jak stara baba ale nie mam lepszego miejsca do narzekania :D

 

cheers!

Napisano

jak modeuje w modo to mam autobackup ustawiony co 3 min ^^

a w majce 2008 też korzystalem z autosave ale w 2009x64 przestało działać :/

autosave plugin maya 2008 only :(

korzystalem też ze skryptu autosave ale w maya 2009 rozwalało menusy np w meny File był tylko autosave :)

 

Zna ktoś działający w 2009x64 skrypt/ plugin do autosave?

Napisano

ja ise nauczyłem co jakiś czas zapisywac kolejną wersję pliku. Mój ostatni projekt zamykał się scenami z numerami 033, 018, 027... a bywały większe. Przydaje się, gdy z niewiadomych powodów coś się w scenie wypierdzieli. Albo gdy klient zarzyczy sobie jednak wrócić do ruchu kamery z poniedziałku.

Napisano

Sprawdziłem jeszcze raz NPautoSave z mojego wątku ze skryptami i tak nadal rozwala menu :)

 

f_SNAG0005m_182e3b4.jpg

 

 

bartolomeo Ja mam nawet doinstalowany skrypcik co sam zapisuje incermental save bez zbednej pracy, ale czasem jak mi się dobrze pracuje to zapomianm o tym :/

z regóły zapisuję nowy plik jak kończe jakiś etap np mapowanie, materiał do jakiegoś obiektu etc. ale czasem nie mam do tego okazji :)

 

f_SNAG0006m_7ac36b1.jpg

 

Autosave też nie zawsze ratował mi skórę jak z niego korzystałem, często miałem kilka tak samo bezuzytecznych plików :)

I przy większych scenach jak maya męczy się i z minutę nim zapisze scene to też nie jest najlepszym rozwiązaniem klikanie save co 2 minuty :P

 

Najlepszy byłby autosave taki jak w Mudboxie z napełniającym się paskiem co ileś minut od zapisania sceny i jak okreslony czas minął pasek cały sie zapełnił i zaczynał miagać przypominając o zapisaniu sceny :)

dobre rozwiązanie :)

Napisano

No to mam pierwsze zadanie po przejsciu na 2009x64 - napisac przypominacz o savowaniu :) póki co siedze na 2008 x64 i mi z tym BAAARDZO dobrze, nic nie znika, stabilna itd. Jak już się przesiądę to wrzucę na forum ten skrypcik. Aj pramys!

Napisano (edytowane)

Super fajny pomysl z tym paskiem, na tyle ze pokusilem sie zeby napisac cos takiego ;]

Jeszcze w wersji beta, nie przetestowane we wszystkich sytuacjach ale pod 2009 dziala.

 

/// stad ///

global float $myMaxTime;

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

global int $scriptJobID;

 

proc cmlCheckTimeForAutoSave()

{

global float $initialTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global string $mySaveBtn;

 

global int $progressToShow;

 

global float $nextWarningTime;

 

float $currentTime = `timerX`;

 

$progressToShow = 10 * ($currentTime - $initialTime) / ($nextWarningTime - $initialTime);

if ($progressToShow > 10) $progressToShow = 10;

 

if (`progressBar -exists $progressControl`) $aaa = `progressBar -edit -progress $progressToShow $progressControl`;

 

if ($currentTime >= $nextWarningTime)

showAutoSaveWindow();

 

}//proc

 

 

proc showAutoSaveWindow()

{

global float $initialTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global int $progressToShow;

global string $mySaveBtn;

 

if (`window -exists przypominacz`) { deleteUI przypominacz; }

 

$autoWindowName = `window -s false -title "Zapisz Fikolku" -wh 160 90 przypominacz`;

 

columnLayout -adj true;

separator -h 7;

 

rowColumnLayout -columnWidth 1 130 -columnWidth 2 14 -nc 2 -parent przypominacz;

$progressControl = `progressBar -minValue 0 -maxValue 9 -progress $progressToShow -width 120`;

button -label "R" -width 10 -command myResetButtonCommand -bgc 0 0.25 0;

 

separator -h 7;

 

rowColumnLayout -columnWidth 1 48 -columnWidth 2 48 -columnWidth 3 36 -columnWidth 4 14 -nc 4 -parent przypominacz;

button -label "Hide" -width 34 -height 10 -command ("deleteUI przypominacz");

$mySaveBtn = `button -label "Save" -width 34 -command mySaveButtonCommand -bgc 0.25 0 0`;

textField -fn "smallBoldLabelFont" -text $myMaxTime -changeCommand ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`") -enterCommand ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`") timeViever;

button -label "E" -width 10 -command ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`; myResetButtonCommand;") -bgc 0 0 0.25;

 

if ($progressToShow >= 10)

button -edit -label "SAVE" -width 34 -command mySaveButtonCommand -bgc 0.9 0 0 $mySaveBtn;

 

showWindow;

}

 

proc myResetButtonCommand()

{

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

 

progressBar -edit -progress 0 $progressControl;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

 

$progressToShow = 0;

showAutoSaveWindow();

}

 

proc mySaveButtonCommand()

{

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

 

progressBar -edit -progress 0 $progressControl;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

 

$progressToShow = 0;

showAutoSaveWindow();

 

file -f -save;

}

 

 

string $scriptJobList[] = `scriptJob -listJobs`;

 

int $czyJest = 0;

for ($scriptJobDescription in $scriptJobList)

if (`gmatch $scriptJobDescription "*cmlCheckTimeForAutoSave*"`) $czyJest = 1;

 

if (!$czyJest)

{

$myMaxTime = 10;

$progressToShow = 0;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

$scriptJobID = `scriptJob -event "SelectionChanged" "cmlCheckTimeForAutoSave"`;

}

 

cmlCheckTimeForAutoSave();

showAutoSaveWindow();

 

// scriptJob -kill $scriptJobID -force;

/// fine ///

 

 

Wystarczy wrzucic na shelfa i odpalic.

Znaczenia guziczkow chyba latwo sie domylic ;]

Brakuje jeszcze wylaczenia autosave ale nie wiem czy zrobic to jeszcze dodatkowym malym guziczkiem czy zamienic Hide z Resetem i w miejscu malego resetu wstawic wylaczenie, czy moze ustawiony licznik minut na 0 wylaczy auto, trzeba pouzywac i zobaczyc.

Fajnie by bylo wkomponowac to pozyteczne narzedzie w interface, np w gorna belke ale to juz wyzsza szkola jazdy ;]

Oczywiscie wszelkie sugestie mile widziane.

 

Pozdr.

Edytowane przez ca mel
  • Like 2
Napisano

ahaha SUPER! :D Mega + dla Ciebie :)

Ale ksywkę to ja już zmieniłem :P

 

I tylko powiedzcie mi jak zmienić wielkośc okna :) to co wymyśliłem, że powinno działać jakoś mi nie daiała i uaktywniłem sizeable bo nie dawały mi spokoju te lekko przycięte buttony, cięgle myslałem że tam dalej coś jest napisane ale ja tego nie widzę :D

 

f_dasdm_29b8e25.jpg

 

Kurcze ale pozmieniałem ten skrypt już jest nie do poznania :) jestem Haker jakich mało :D

 

btw o MEL-u prawie nic nie wiem więc prosze o łagodny wymiar kary :)

Napisano (edytowane)

Fajnie ze sie podoba ;]

Bareja to chyba w koncu zerwal z mają,

ale moze zajzy do watku i sie skusi zeby cos dopisac.

Chociaz laczenie skryptow z interfejsem ma taka wade ze po zmianie wersji

zwykle trzeba zmieniac skrypt. Laczenie polega na dopisaniu do istniejacego juz pliku

np linii statusu, wiec jak wyjdzie nowa wersja mayi to trzeba uaktualniac.

Ale moze warto ;]

 

Destroyer:

Te guziczki specjalnie zrobilem takie waskie bo chcialem wersje minimalistyczną

zajmujaca jak najmniej miejca na ekranie.

Jesli chcesz sobie sam ustalic szerokosci butonow to musisz pogrzebac w szerokosci kolumn rowColumnLayout'a.

 

Tu jest wersja z poszerzonym okienkiem, z guziczkami na dole i bez ksywek ;]

 

 

/// stad ///

global float $myMaxTime;

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

global int $scriptJobID;

 

proc cmlCheckTimeForAutoSave()

{

global float $initialTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global string $mySaveBtn;

 

global int $progressToShow;

 

global float $nextWarningTime;

 

float $currentTime = `timerX`;

 

$progressToShow = 100 * ($currentTime - $initialTime) / ($nextWarningTime - $initialTime);

if ($progressToShow > 100) $progressToShow = 100;

 

if (`progressBar -exists $progressControl`) $aaa = `progressBar -edit -progress $progressToShow $progressControl`;

 

if ($currentTime >= $nextWarningTime)

showAutoSaveWindow();

 

}//proc

 

 

proc showAutoSaveWindow()

{

global float $initialTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global int $progressToShow;

global string $mySaveBtn;

 

if (`window -exists przypominacz`) { deleteUI przypominacz; }

 

$autoWindowName = `window -s true -title "Save timer" -wh 270 106 przypominacz`;

 

columnLayout -adj true;

separator -h 10;

 

rowColumnLayout -columnWidth 1 250 -nc 1 -parent przypominacz;

$progressControl = `progressBar -minValue 0 -maxValue 99 -progress $progressToShow -width 120`;

 

separator -h 16;

 

rowColumnLayout -columnWidth 1 50 -columnWidth 2 50 -columnWidth 3 50 -columnWidth 4 50 -columnWidth 5 50 -nc 5 -parent przypominacz;

button -label "Hide" -width 50 -height 10 -command ("deleteUI przypominacz");

$mySaveBtn = `button -label "Save" -width 50 -command mySaveButtonCommand -bgc 0.25 0 0`;

button -label "Reset" -width 50 -command myResetButtonCommand -bgc 0 0.25 0;

textField -fn "smallBoldLabelFont" -text $myMaxTime -changeCommand ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`") -enterCommand ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`") timeViever;

button -label "Edit" -width 50 -command ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`; myResetButtonCommand;") -bgc 0 0 0.25;

 

 

if ($progressToShow >= 100)

button -edit -label "SAVE" -width 50 -command mySaveButtonCommand -bgc 0.9 0 0 $mySaveBtn;

 

showWindow;

}

 

proc myResetButtonCommand()

{

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

 

progressBar -edit -progress 0 $progressControl;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

 

$progressToShow = 0;

showAutoSaveWindow();

}

 

proc mySaveButtonCommand()

{

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

 

progressBar -edit -progress 0 $progressControl;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

 

$progressToShow = 0;

showAutoSaveWindow();

 

file -f -save;

}

 

 

string $scriptJobList[] = `scriptJob -listJobs`;

 

int $czyJest = 0;

for ($scriptJobDescription in $scriptJobList)

if (`gmatch $scriptJobDescription "*cmlCheckTimeForAutoSave*"`) $czyJest = 1;

 

if (!$czyJest)

{

$myMaxTime = 10;

$progressToShow = 0;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

$scriptJobID = `scriptJob -event "SelectionChanged" "cmlCheckTimeForAutoSave"`;

}

 

cmlCheckTimeForAutoSave();

showAutoSaveWindow();

 

// scriptJob -kill $scriptJobID -force;

/// fine ///

Edytowane przez ca mel
Napisano

Nowa wersja nawet bardziej mi się podoba :)

I mam jedną sugestię kolorki buttonów Reset i Edit są takie ze na moim lcdeku nic nie widzę, dopiero "celownikiem" snagit-a zobaczyłem, że tam Edit jest napisane :) Reset jeszcze jakoś wypatrzyłem :)

 

A co do montowania czegoś w górną belkę to skrypt dp_SaveScenePlus_v1.2 który dodaje ikonke save incremental obok ikonki save zwykły działa mi od kilku wersji a nie przypominam sobie żeby był aktualizowany. Tylko, że to jest ikona a nie aktywny pasek więc pewnie na innych zasadach to działa, ale nie wiem nie znam się :)

 

Jeszcze raz dzięki za life savera :)

Napisano (edytowane)

Ano wlasnie, nie pomyslalem ze z czarna czcionka guziki moga wygladac zle

- mam ciemny interface i jasne literki i u mnie to dobrze wyglada,

zeby pozbyc sie kolorow trzeba wyrzucic wstawki -bgc 0.25 0 0

 

 

A co do autosave'a z highendu - jest jakis upierdliwy blad w tej nowej mayi,

menu tworzone z polecen w zewnetrznych plikach kaszanią reszte menu.

madRecentCrashFile robi to samo. Moze w jakims service packu to poprawią.

Znalazlem jednak wyjatek i jesli Autosave ma sie pojawiac jako podmenu HUD to dziala.

Tu jest mala przerobka, ostatnie linijki pliku NPautoSave.mel powinny wygladac tak:

 

//addAutoSaveMenuItem;

 

perform_NP_autoSave 0; // to zostaje

 

// i dopisujemy

menuItem

-parent $gHeadsUpDisplayMenu

-label "Auto Save Options"

-annotation "Enable//Disable the Auto Save"

-command "perform_NP_autoSave(1)"

-dragMenuCommand "perform_NP_autoSave(2)"

-dragDoubleClickCommand "perform_NP_autoSave(1)"

NPautoSave;

 

//koniec przerobek

 

 

I jeszcze raz przypominacz w wersji bez kolorow:

/// stad ///

global float $myMaxTime;

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

global int $scriptJobID;

 

proc cmlCheckTimeForAutoSave()

{

global float $initialTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global string $mySaveBtn;

 

global int $progressToShow;

 

global float $nextWarningTime;

 

float $currentTime = `timerX`;

 

$progressToShow = 100 * ($currentTime - $initialTime) / ($nextWarningTime - $initialTime);

if ($progressToShow > 100) $progressToShow = 100;

 

if (`progressBar -exists $progressControl`) $aaa = `progressBar -edit -progress $progressToShow $progressControl`;

 

if ($currentTime >= $nextWarningTime)

showAutoSaveWindow();

 

}//proc

 

 

proc showAutoSaveWindow()

{

global float $initialTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $autoWindowName;

global int $progressToShow;

global string $mySaveBtn;

 

if (`window -exists przypominacz`) { deleteUI przypominacz; }

 

$autoWindowName = `window -s true -title "Save timer" -wh 270 106 przypominacz`;

 

columnLayout -adj true;

separator -h 10;

 

rowColumnLayout -columnWidth 1 250 -nc 1 -parent przypominacz;

$progressControl = `progressBar -minValue 0 -maxValue 99 -progress $progressToShow -width 120`;

 

separator -h 16;

 

rowColumnLayout -columnWidth 1 50 -columnWidth 2 50 -columnWidth 3 50 -columnWidth 4 50 -columnWidth 5 50 -nc 5 -parent przypominacz;

button -label "Hide" -width 50 -height 10 -command ("deleteUI przypominacz");

$mySaveBtn = `button -label "Save" -width 50 -command mySaveButtonCommand`;

button -label "Reset" -width 50 -command myResetButtonCommand;

textField -fn "smallBoldLabelFont" -text $myMaxTime -changeCommand ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`") -enterCommand ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`") timeViever;

button -label "Edit" -width 50 -command ("$myMaxTime = `textField -q -text timeViever`; myResetButtonCommand;");

 

 

if ($progressToShow >= 100)

button -edit -label "SAVE" -width 50 -command mySaveButtonCommand -bgc 0.9 0 0 $mySaveBtn;

 

showWindow;

}

 

proc myResetButtonCommand()

{

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

 

progressBar -edit -progress 0 $progressControl;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

 

$progressToShow = 0;

showAutoSaveWindow();

}

 

proc mySaveButtonCommand()

{

global float $initialTime;

global float $nextWarningTime;

global float $myMaxTime;

global string $progressControl;

global string $mySaveBtn;

global int $progressToShow;

 

progressBar -edit -progress 0 $progressControl;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

 

$progressToShow = 0;

showAutoSaveWindow();

 

file -f -save;

}

 

 

string $scriptJobList[] = `scriptJob -listJobs`;

 

int $czyJest = 0;

for ($scriptJobDescription in $scriptJobList)

if (`gmatch $scriptJobDescription "*cmlCheckTimeForAutoSave*"`) $czyJest = 1;

 

if (!$czyJest)

{

$myMaxTime = 10;

$progressToShow = 0;

$initialTime = `timerX`;

$nextWarningTime = $initialTime + $myMaxTime * 60;

$scriptJobID = `scriptJob -event "SelectionChanged" "cmlCheckTimeForAutoSave"`;

}

 

cmlCheckTimeForAutoSave();

showAutoSaveWindow();

 

// scriptJob -kill $scriptJobID -force;

/// fine ///

 

Edit - a tak mi sie przypomnialo jeszcze z tym scene plus i montowaniem na belki.

Jak spojrzysz co siedzi w tym archiwum to zobaczysz ze jest tam tez plik status line

wziety z mai 8.5 i przerobiony tak zeby dolozyc mu dodatkowa ikone.

Po wrzuceniu takiego status line do folderu ze skryptami maya zapomina o oryginalnym i uzywa tego z twojego folderu. Nie wiem jak zmienily sie skrypty glownej belki statusu od czasow 8.5

ale kiedys sobie to porownywalem z ciekawosci i byly jakies drobne roznice.

Dlatego tez z wersji na wersje nalezaloby uaktualniac taki skrypt wmontujac go do coraz nowszych skryptu autodesku.

Edytowane przez ca mel
Napisano

ok jedno pytanko jak zmienić kolor tła? :)

wpisałem -bgc przy tworzeniu okna ale wywala mi błąd, może nie tam :)

 

f_xxm_7ee3140.jpg

 

No własnie

NPautoSave

madRecentCrashFile

to dwa z czterech skryptów z których musiałem zrezygnować przechodząc na 2009

do tego

ktUIMenus

ktUIDisplayLayer ale ten już jakiś czas temu zaktualizowali i działa like a charm :)

 

I jeszcze jedno pytania ile zajęło napisanie Ci Time Savera?

trochę literek i innych znaczków ukladających się w logiczny sposób jednak tam jest :)

Napisano (edytowane)
ok jedno pytanko jak zmienić kolor tła? :)

wpisałem -bgc przy tworzeniu okna ale wywala mi błąd, może nie tam :)

 

I jeszcze jedno pytania ile zajęło napisanie Ci Time Savera?

trochę literek i innych znaczków ukladających się w logiczny sposób jednak tam jest :)

 

 

Tla sobie raczej nie zmienisz w zaden prosty sposob

bo majowe okna uzywaja kolorow systemowych.

Mozna za to zmieniac kolory layout'u ktorym 'przykryte jest' okno

 

rowColumnLayout -columnWidth 1 250 -nc 1 -bgc 0.1 0.1 0.1 -parent przypominacz;

 

w ten sposob okno w tym miejscu stanie sie ciemno szare

ale jesli nalozysz na to cos innego to kolor znow bedzie taki jak w windowsie.

Mozna nalozyc przyciski ktorym tez da sie zmieniac kolory

ale np taki progressbar ma swoj niezmienny kolor.

Troche mi to zajelo czasu, w sumie niewiele, glowny kod jakies 1.5-2 godziny

ale zacialem sie troche na zmienianiu koloru przycisku w chwili gdy czas sie konczy. Probowalem na rozne sposoby i nie wychodzilo.

Nie mam zadnego doswiadczenia w budowaniu interfejsow i okienek

bo nie bylo do tej pory potrzebne ;]

No i dzis jeszcze pare minut,

uaktualnilem troche kod, procedury sa teraz globalne

wiec mozna sobie wrzucic plik do user prefs i napisac sobie przed nim source. W shelfie tez poki co warto trzymac zeby wyswietlic okienko jesli jest zamkniete.

Progressbar jest odblokowany i rozciaga sie z okienkiem.

Przy wczytaniu sceny licznik czasu sie resetuje ale nie wiem za bardzo jak resetowac go podczas normalnego zapisywania sceny.

Poki co zostaje tak jak jest.

Ktoregos dnia moze jeszcze w tym pogrzebie i sprobuje zrobic przelacznik

z malej wersji na duzą i do linii statusu albo cos wyswietlane jako hud.

Ale poki co projekty i terminy gonia wiec za jakis czas.

 

Pozdr.

Edytowane przez ca mel
  • Confused 1
Napisano

bump ;)

 

A co do autosave'a z highendu - jest jakis upierdliwy blad w tej nowej mayi,

menu tworzone z polecen w zewnetrznych plikach kaszanią reszte menu.

madRecentCrashFile robi to samo. Moze w jakims service packu to poprawią.

Znalazlem jednak wyjatek i jesli Autosave ma sie pojawiac jako podmenu HUD to dziala.

Tu jest mala przerobka, ostatnie linijki pliku NPautoSave.mel powinny wygladac tak:

 

Otóż pojawiło się roziązanie tego problemu wraz z nową wersją NPautoSave

 

klik

 

Autor piszę żeby najpierw strzelić takie polecenie:

buildDeferredMenus();

 

i potem menu działa tak jak powinno, madRecentCrashFile też działa

Bez tego, menu się kaszni się tak jak się kaszniło :)

 

Ja dodałem sobie do userSetup.mel takie coś

 

buildDeferredMenus();

source NPautoSave;

source madRecentCrashFile;

 

i wszystko działa jak trzeba ^^

 

Nie lubię zostawiać nie rozwiązanych spraw :D

Napisano

Pogrzebalem troche w skryptach startowych mai

i oto przypominacz doczekal sie paska postepu na linii statusu ;]

Tym razem zeszlo sie dluzej, ale umie tez byc zwijany tak jak wszystkie ikonki statusu i resetuje czas przy zapisach do pliku.

Z racji ze troche przyzwyczailem sie do przerobionej wersji statusline z dodatkową opcja zapisu ( znana jako dp_SaveScenePlus_v1.22 : ) to wlasnie tą wzbogacilem o pasek przypominacza i na wszelki wypadek wrzucam calosc; jest tam dodatkowy plik .mel odpowiedzialny za ten zapis z kolejnym numerem.

 

Czyli standardowo:

kopiujemy obie ikony do katalogu z ikonami i wszystkie 3 pliki .mel do katalogu scripts, po czym w usersetup dopisujemy linijke:

source save_reminder.mel;

 

Nawet jesli juz mamy save_reminder.mel to i tak kopiujemy nowy

bo ma on kilka ulepszen.

 

Dajcie znac jesli ktos jeszcze go uzywa o ewentualnych problemach

Pozdr.

Napisano

o jak ładnie! :)

ślicznie ca mel-u ;)

no podoba mi się :D

inteligiętnego człowieka to aż miło poczytać XD

 

dziękować!

 

o i btw znalazłem jakiś czas temu takiego tutolca z instrukcjami jak wrzucić coś na status line nie wiem czy tam coś jesta ciekawego bo jeszcze nie czytałem bo mi się dzień za szybko kończy :) (masz może jakiś skrypt na wydłużenie dnia ewentualnie duplikowanie destroyera w realu też by mnie urządziło :) bo co dwa destro to nie jeden :D)

 

klik

Napisano

Tak myslalem ze Ci sie spodoba, maya wyglada z tym paskiem tak... profesjonalniej hehe.

Z tym status linem - ikonke wstawic jest dosc latwo, wystarczy wlasciwie kilka linijek.

Gorzej jesli maja to byc ikonki za chowajacym sie paskiem, wtedy trzeba juz troche pomodzic i dopisac sporo zmian w oryginalnych procedurach a ze sa troche pokrecone

to sporo z tym zachodu. Ktos kto je pisal musial naprawde zazywac jakies dziwne rzeczy zeby tak akurat to wymyslic hehe.

Z czasem chyba kazdy ma problem, taki skrypt bylby na wage zlota. Ale znalazlem ci jakis tutorial hehe http://www.techniczna.com.pl/default.asp?isbn=83-01-11248-4

Napisano

znalazłem błąd :) własciwie to był od zawsze, ale czasem tylko

 

// Error: Object not found

 

a pełna wersja brzmi

// Error: Object not found: przypominacz|columnLayout5|progressBar2.

 

w sumie to drobiazg no ale... ;)

 

muszę przyznać że majeczka tym paskiem ma taki pro wygląd :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności