Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po długiej przerwie :)

 

Razem z kolegą ( Noiprox ) postanowiliśmy założyć temat, w którym będziemy umieszczać nasze "wypociny". Razem z Tomaszem szykujemy pracę inżynierską pod nazwą "Proces tworzenia postaci cyfrowej z wykorzystaniem technologii 2D i 3D".

Narazie zastanawiamy się nad samą postacią. Na pewno będzie to młoda kobieta żyjąca przyszłości. Mamy pełno pomysłów na różnego rodzaju gadżety, które w przyszłości prawdopodobnie będą ułatwiać życie człowiekowi. Każdy pomysł zaprezentujemy :). Myślimy o tym, by stylem nawiązać do takich produkcji jak Mirrors Edge i Ghost in the Shell. Póki co koncepcji jest wiele i mam nadzieje, że pomożecie nam wybrać tą najlepszą ;).

 

Noiprox jest odpowiedzialny za:

- design postaci

- concept arty

- postproduction

- prezentacje końcową

 

Natomiast ja odpowiedzialny za:

- modelowanie postaci 3D

- tekstury

- ustawienie sceny pod rendering

 

Jeśli czas i możliwości pozwolą zajmę się też przygotowaniem jakiejś małej sceny 3D ( może jakiś pojazd ).

 

Przyznam bez bicia, że nie mam doświadczenia w modelowaniu postaci, ale właśnie dlatego postanowiłem podjąć się tego wyzwania, by nauczyć się czegoś nowego...

 

Tomasz ma już pierwsze koncepcje, które umieści zaraz poniżej.

Edytowane przez Falcrum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej :)

 

Poniżej są pierwsze szkice naszej postaci. pewnie powstanie jeszcze wiele takich wrażeniowych szkiców zanim mocniej jakiś/jakieś dopracuję. Mam nadzieję że możemy liczyć na waszą opinię i krytykę (konstruktywną) :)

 

Dużą uwagę przywiązuję do tego żeby wszystko zrobić w miarę logicznie i praktycznie, bez zbędnych udziwień które niczemu nie służą. W ten sposób powstało parę gadżetów:

 

-na 1 obrazku są

*automatyczne opaski uciskowe które automatycznie zaciskają się w przypadku zranienia

*zastrzyki ze świeżymi i naładowanymi nanorobotami

*elastyczna kamizelka kuloodporna nie krępująca ruchów, która usztywnia się dopiero kiedy system widzi pocisk lecący w klatkę piersiową bohaterki

*sztuczne ścięgna skokowe wspomagające bieg i skoki. Warto tu wspomnieć że opaski uciskowe pełnią funkcję podobną do nowoczesnych strojów pilotów myśliwców - w przypadku przeciążeń ograniczają dopływ krwi do nóg pozwalając płynąć jej do głowy, żeby 'pilot' nie stracił przytomności

*ochraniacz na szyję amortyzujący kontuzje

*linka do wspinaczki

*karabin rozkładany - maszynowy/snajperski

 

-obrazki 2-4:

*baterie słoneczne i akumulator na piersiach (najbardziej osłonecznionej partii kobiety ;) )

*komputer na dłoni, połączony z akumulatorkiem i baterią

*soczewka kontaktowa z interfejsem komputera

*animowany tatuaż - ozdoba

 

-obrazki 5-6 - tutaj trochę więcej fantazji i mniej praktycznych rzeczy ale za to o kształtach bardziej cieszących oko - znaczy, bardziej marketingowych ;) pneumatyka, kieszonki itp

szkicecopy.jpg

Edytowane przez noiprox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm najpierw wam trochę 'posłodzę' - bo uwielbiam takie klimaty i jak się za to dobrze weźmiecie, tym bardziej że jest was dwóch, to powinno wyjść bardzo fajnie i mam szczerą nadzieję, że tak właśnie będzie.

 

Koncepty się ładnie prezentują, rozumiem że są otwarte do dyskusji, tak? Czy już 'zatwierdzone' i teraz po prostu w 3D to będziecie robić? To, że jest ładnie - wcale nie znaczy, że nie może być o wiele lepiej - bo może.

 

Pod tym względem mam hm 'lekkie' skrzywienie i zazwyczaj wnikam do bólu, ale do rzeczy :)

 

Ramy czasowe - z tego co widać, chodzi o względnie niedaleką przyszłość, bo nie ma tam niczego, czego nie można 'przełknąć' patrząc z perspektywy teraźniejszości - to plus, bo postać nabiera wiarygodności - przynajmniej w moich oczach.

 

Oczywiste jest to, że mowa o hm 'jednostce do zadań specjalnych' - szpieg/infiltracja/assasin i tym podobne, bo nie jest to typowe meat-shield. No właśnie... do czego zmierzam? To, co strasznie mnie gryzie w tym koncepcie to baterie słoneczne, czemu?

 

Ok, jeśli to co napisałem wyżej jest spójne z waszym zamysłem i zaczniemy wnikać głębiej to pojawią się schody. Owa panienka do zadań specjalnych - w praktyce - musiałaby się sprawdzać w każdych warunkach - środowiskowych, czy pory dnia i nocy. I tu idziemy dalej... ramy czasowe - czy już przestrzeń kosmiczna, czy jeszcze nie? Jeśli nie - to mamy dzień i noc - co baterie słoneczne wyklucza. Jeśli tak - to możliwości jest ogrom i mija się z celem analizowanie każdej z nich - niemniej jednak - większość sytuacji które mi przychodzą do głowy wykluczają owe baterie.

 

Ale... pójdźmy krok dalej - akumulatory - jak pojemne by były? Jeśli mówimy tu o dniach... tygodniach - to technologicznie są na tyle wydajne, że najzwyczajniej bardziej się opłaca 'nosić zapasowe' - czy 'doładowania' z misji na misję. Natomiast jeśli nie trzymają tak długo - prędzej czy później by się wyczerpały - a warunki środowiskowe nie zawsze pozwolą na swobodny dostęp do światła słonecznego. I w jednym i drugim przypadku nie widzę sensu i logiki - jako główne źródło zasilania - jako dodatek, owszem - czemu nie.

 

Co dalej... mowa była o snajperce - snajper powinien być zawsze w ukryciu - natomiast tu, poza #6 - widać by ją było z kilometra... i te baterie, których się tak uczepiłem - postać robi za latarnię morską. Ale ok... wspominany był Ghost in the Shell - więc może planujecie jakiś futurystyczny stealth i inne zabawki w tym względzie.

 

 

Dobra... na razie to tyle, bo jak już pisałem - mam 'lekkie' skrzywienie pod tym względem i mógłbym tak pisać przez kolejne dwie godziny - a monolog raczej nie naświetli sprawy :)

 

Tak czy inaczej powodzenia i pozdrawiam - czekam na updejty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc na początku dziękuje za komentarze :)

 

Blader - heh, ja wiem, że jako facet chciałbyś widzieć krągłości tu i ówdzie, ale postać ma być w miarę wiarygodna. Nie chcemy stworzyć następnej Tomb Rider... :D

 

g0od - Tak, koncepty są... tylko konceptami. Po to tu zostały umieszczone, by właśnie przedyskutować różne pomysły :)

Co do tych baterii, to nam ten pomysł całkiem się podoba. Taki kombinezon ma nieco przypominać ten znany z gry Crysis. Twoje uwagi są słuszne, lecz myślimy, że w przyszłości układy będą na tyle wydajne, że już niewielkie ilości światła będą wystarczać do obsługi podręcznych urządzeń. Sam materiał kombinezonu byłby "stworzony" z czegoś co byłoby mieszanką żelu, gumy i czegoś jeszcze... Z jednej strony bardzo lekkie, ale jednocześnie bardzo elastyczne i wytrzymałe. Nie tak dawno znalazłem w internecie ciekawy artykuł o nowej substancji, która absorbuje uderzenie. Jeśli dajmy na to ktoś uderzy z całej siły w taki materiał to na poziomie molekularnym, jego cząsteczki błyskawicznie się zacieśniają i w ten sposób materiał twardnieje i pochłania większość energii. Coś takiego stosuje się w nowoczesnych kaskach. Tak więc to nie tak daleka przyszłość jakby mogło się nam wydawać :)

Ciekawym pomysłem jest autoregeneracja uszkodzonej powierzchni. Przypominałoby to zachowanie "sprytnej plasteliny" ( http://www.youtube.com/watch?v=ocrvqQYsVtk&feature=related )... dziury zaklejałyby się same... :D

 

Co do kolorów to masz rację. Biały snajper raczej nie ma szans, ale to tylko nasze koncepcje. Ciąglę się zastanawiamy kim tak na prawdę będzie nasza "Laura" :).

 

Niedługo kolejne szkice ;)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Falcrum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tutomash - dzięki za komentarz:)

 

@Skorpion85 - ja też, ja też... :)

 

@Blader - pewnie tak samo jak większość facetów :D Ale niestety naszymi egzaminatorami będą starsi panowie i wolimy nie wystawiać ich serc na próbę ;) A poważnie, nie chcieliśmy robić typowej super seksbomby

 

@g0od - oczywiście, koncepty są otwarte do dyskusji. Tak naprawdę to na razie sami szukamy tego, jaki efekt dokładnie chcemy osiągnąć, dlatego staram się na razie narysować jak najwięcej jak najbardziej urozmaiconych konceptów wrażeniowych - bez brania pod uwagę (na razie) anatomii czy proporcji :)

Co do Twojej uwagi co do ram czasowych - tak, wyszliśmy z założenia że ma to być niedaleka przyszłość :) Z początku myśleliśmy o tym żeby zrobić zwykłą dziewczynę 'uzbrojoną' w gadżety nad którym dzisiaj pracują naukowcy i tak jak mówisz, nie chcieliśmy wychodzić poza to, co współczesny człowiek mógłby przełknąć. Ale jak już wspominałem, staram się być elastyczny i badać, badać, próbować innych możliwości - a nuż wyniknie z tego coś ciekawego :) Nie możemy też zapomnieć o tym że postać i jej ekwipunek musi też cieszyć oko, nawet jeśli miałaby na tym ucierpieć jej wiarygodność

Dzięki za uwagi odnośnie technologii, na pewno weźmiemy je pod uwagę przy końcowym etapie tworzenia postaci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Render renderem, najpierw trzeba koncept skończyć :)

konc.jpg

Do tego będzie widoczek z boku, a po wykońćzeniu całości zoomy na detale i materiały

 

Termin dyplomówki zaczyna gonić, więc pewnie mocniej się do pracy przyłożymy ;) Falcrum zaczął już modelować - może coś wrzuci jak uda mi się go namówić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że całe ciało nie jest chronione.

 

Nie wiem czy to się przyda ale jeżeli to taki skrytobójca wydaje mi się że już jakaś forma kamuflażu powinna być, a jeżeli dodać do tego wszystkiego niedaleką przyszłość to widzę kombinezon dopasowujący się do otoczenia w jakim się znajduje - coś jak mają teraz żołnierze w różnych rejonach świata tylko że to mogłoby się zmieniać ;] - wtedy snajperka ma sens ;)

 

Najważniejsze: Jeżeli chcecie iść w choć minimalny realizm to ona MUSI mieć hełm. Przecież to skandal żeby żołnierz nie miał hełmu, żeby nie chronić najwrażliwszej części ciała przed tym czym teraz można oberwać, czyli przeważnie jakieś mniejsze odłamki, naboje małego kalibru itp. ale i przed tym co będzie w przyszłości, czyli pewnie bronie EMP, elektryczne itp. Wiadome że ciężko będzie zrobić hełm żeby postać nie straciła na uroku ale moim zdaniem to musi być ;)

 

Będę tu zaglądał bo świetnie to się już teraz prezentuje, a pewnie będzie jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bielik - nad twarzą będzie pracować modeler :)

 

@Olesiak - hełm prawdopodobnie będzie, ale to nie jest ostateczne zdanie :) wbrew pozorom nie będzie takie trudne, żeby nie przysłaniał twarzy - na końcowym renderze może go trzymać pod pachą

 

@Lucek91 - rąsie i stópki do poprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"na końcowym renderze może go trzymać pod pachą" - i gitara :D

 

Wydaje mi się że to tego stroju idealnie pasuje motyw z tych pierwszych konceptów co pokazałeś > babeczka 2-4 > chodzi o ten komputerek na ręce > Sadzę że idealnie komponowałby się z kombinezonem akcentując te motywy niebieskie na szyi i plecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, fajnie. Ciekawa jestem postępu i efektu końcowego, bo w odróżnieniu od panów, którym tylko większe cycki i karabin w głowach, interesuje mnie całość.

Znajdź może jakąś niezłą refkę do twarzy, bo ta jest bradzo istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam ze nie tylko piersi sie licza ale caloksztalt i twarz ktora jest najwazniejsza. Mowiac to mam na mysli kobiete z wygladu bo w zyciu to sie licza jeszcze inne czynniki ;]

Wydajemi sie ze ma kolana za bisko siebie i ze jest za chuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Render renderem, najpierw trzeba koncept skończyć :)

 

koncept konceptem, a kiedyś trzeba render zacząć :P

Głowa mi się mała wydaje i twarz taka potulna strasznie, aż chciało by się podejść i zrobić "puci puci, ale ty wyrosłaś":P

Neiraa: bez przesady z tymi cyckami, co do twarzy się zgodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nairaa - twarzą, jak już mówiłem, zajmie się modeler. Zdajemy sobie sprawę że twarz jest istotna i jej zostanie poświęcone sporo uwagi :)

 

@kotisded - :D puci puci, rozwaliłeś mnie tym tekstem :)

 

@Nezumi - dosłownie 10 sekund przed przeczytaniem Twojego posta powiedział mi o tym brat ;)

 

@Tutomash - dzięki

 

Wiele osób narzeka na twarz, pewnie w gąszczu postów informacja o tym że na niej się nie skupiam na razie gdzieś umyka, więc trochę ją przysłoniłem.

Poprawiłem do tego nieco proporcje, dodałem rzucik i detal na dłoń. Na lakier do paznokci nalegali znajomi, podchodziłem do niego sceptycznie i nie jestem raczej zadowolony. Co wy o tym sądzicie?

 

koncepcik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahhhh komputerek fajny jedyne co mi nie pasuje to rękawiczka jak u żula :D

 

Jakby ją trochę pociągnąć w stronę nadgarstka - przy okazji mogłaby pełnić funkcje zabezpieczające przed zwichnięciem czy coś takiego.

 

Assassin z pomalowanymi paznokciami ehhehe :D

 

Właściwie to uwierałby ją ten komputerek jeżeli jest przymocowany tylko do rękawiczki no chyba że jest jakoś zintegrowany z ciałem w innym wypadku rękawiczka powinna kończyć się tam gdzie ten komputerek (albo dalej) tak mi się wydaje.

 

Tyle ode mnie zrobicie z tym co będziecie chcieli.

 

 

Ps. hie hie byłem pierwszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam lubie takie zblizenia na konceptach, z tym jakby sie oparla na czyms i zgiela nadgarstek to ta "kropla" wbilaby sie jej w reke... Malo praktyczne ;)

 

Watpliwe by kobitka walnela sobie czerwone pazurki skoro wszystko ma stalowo-blekitne, nie? Czy nie? kwestia gustu pewnie.

Jesli jakims cudem jeszcze nie widziales obejrzyj sobie prace Kalashnikova - tam smiga zblizenia i takie tam - ogolnie miazdzy:

 

http://www.cgtalk.ru/forum/showthread.php?t=23293

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja dołożę 5 groszy...

 

Wg mnie to pomysł fajny, ale kostium nie trafiony. ta zbroja z bajerami przytłacza kobiecość waszej babki. pamiętajmy że szpiedzy- kobiety nierzadko uwodzą więc ja bym postawił na wyeksponowanie jej seksualności jednocześnie nie odsłaniając jej ciała. Super się nadaje pełny kostium obcisły, dopasowany jakby z gumy, lajkry, ale jakoże z przyszłości super wytrzymały, niekrępujący ruchów, i przede wszystkim lekki. Obuwie podobne do sportowego ale z jakimś czaderskim designem. Jesteśmy u progu nano technologi więc po co robić metalowe obudowy i ochraniacza skoro cały kombinezon może być ochraniaczem i do tego wygodnym i jak pisałem lekkim. Postawił bym również na jakiś ciekawy wzór na kostiumie. W moim guście są połączenia nowoczesnych technologii z wzorami z sukienek (kwiaty etc...). .... Taka sugestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhym.. viater dobrze prawi. Gdym ja miała być takim szpiegiem w przyszlości, to zdecydowanie chciałabym móc uwypuklić swoje kobiece atuty, podkreslić je, bo owijanie facetów wokół palca poprzez uwodzenie i flirt jest dosyć skutecznym sposobem szpiegowania ;] możnaby więc postawić na kobiecy kostium a nie tylko na nieco sfeminizowanę wersję męskiego.

A paznokcie do kitu jak dla mnie, nie pomalowałabym ich na czerwono, naturalne ew. coś z metalicznym połyskiem, ale półtransparentym ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, a kto powiedział że ona jest szpiegiem albo żołnierzem, jak ktoś napisał w poprzednim poscie?

Tak naprawdę dopiero niedawno ustaliliśmy kim ta postać naprawdę jest, pewnie za jakiś czas wrzucimy opis ;)

 

Dzięki wszystkim za komentarze, wszystkie uwagi na pewno były rozpatrzone:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie ze jej te elementy po jej lewej stronie dodales bo balansuja przyciezkawa kabure po jej prawej.

ładny obrazek :)

 

 

:) pozdrawiam

 

edit: haha dobra to sie nie przypatrzylem :D zasugerowalem sie widocznie tym ze na szkicu po lewej (na tej stronie) sie zlewa z tlem no i 3cia byla

Edytowane przez kamil.ochel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności