Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Męczę się z piórami dla kury, kilka rzeczy już próbowałam ale jakoś nic sensownego przy tym nie wyszło.

Na razie najlepsze efekty były z vertex parent, ale też to nie jest optymalne.

Testuję w zasadzie dwa sposoby:

- Mam porozstawiane 231 piór w odpowiednich miejscach. Szukam sposobu żeby je podpiąć do kury (lub do jej kości).

- Alternatywa: Partykle

 

Co próbowałam:

 

1. Vertex parent

+ w miarę dobrze się deformuje.

- ręczne łączenie każdego piórka z osobno

- gdybym chciała dać na to jakiś soft body albo cloth (żeby końcówki piór się trochę ruszały), to znowu bym to musiała robić dla każdego pióra osobno.

- niekiedy pióra trochę wchodzą w ciało (na szczęście niezbyt mocno)

w pliku http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-piora.blend jest w ten sposób podpięte lewe ramię kury.

piora1.jpg

 

2. Modyfikator mesh deform

- trzeba było zrobić drugą, o wiele grubszą kurę pod mesh deform, żeby wszystkie pióra się w niej zmieściły. Przez to przy animacji za bardzo odczepiały się od tej normalnej, chudej kury. Raczej odpada.

 

3. Podpinanie piór prosto do kości za pomocą bone heat

+ przy niektórych piórach działa dobrze

- niektóre pióra w animacji uciekają nie wiadomo gdzie. Nie wiem czemu.

w pliku http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-piora.blend są w ten sposób podpięte pióra na przedniej części szyi. Widać że dwa z nich gdzieś uciekają jeśli się przesunie animację .

piora2.jpg

 

4. Partykle typu hair

+ robi się w miarę szybko

- hairy się zginają, ale meshe od piór już nie

- przy animacji pióra odstają na wszystkie strony, ładnie się układają właściwie tylko w pozycji neutralnej

w pliku http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-hair.blend jest ustawiony ten system partykli.

 

Oglądałam ptaszka od big buck bunny. Tam piórka (te partyklowe) są całkiem krótkie, przez co odpada problem zginania. Długie pióra na skrzydle są podpięte każde osobno do własnej kości, to u mnie nie jest potrzebne.

 

Dla osób które by próbowały coś z tym plikiem, dla orientacji opis layerów:

orientacja.jpg

 

edit:

Tekstura piór:

http://www.ania.xibo.at/tmp/pioro-opc.tga

Tekstura kury:

http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-diff.jpg

Edytowane przez Ania
  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A w 2.5 coś co by się tu przydało ma być? Bo jakoś mi się nie obiło nic takiego o uszy.

 

No i jestem prawie gotowa z filmem, brakuje tylko tego + fałdki pod dziobem + render, więc jakoś nie chce mi się przerywać do grudnia.

Napisano (edytowane)

Hmm, pliki mi się źle wczytują cały model jest w kolorze magenty i wygląda jak z opcją shadeless :|

 

W jednym pliku, jeden view port, działa poprawnie, ale to ten z cząsteczkami.

 

Może spróbuj tak, rozmieść piórka hairem, chyba da się je czesać, zamień w tedy je w mesh i zparentuj do kości specjalnie dla piór, które będą podpięte do innych, błędy mogły wynikać właśnie z złych ustawień trzeba to jakoś rozgryźć by łatwiej się to kontrolowało. To chyba najlepsze rozwiązanie, oddzielne kości dadzą ci lepszą kontrole nad piórami. Wydaje mi się że lepiej je nakładać pierścieniami nakładającymi się na siebie będzie łatwiej je kontrolować. Nie wiem jak będzie z soft body, może złączyć je w jedną grupe lub trzymać jako jeden mesh, a nie setki osobnych? Może nie będzie trzeba je ustawiać osobno, ale musiałbym to później oblukać bo teraz pisze na szybko.

 

Tutorial o rozmieszczaniu meshy za pomocą hira, może ci się przydać:

http://www.cgcookie.com/articles/2009/02/18/%E2%80%9Cpainting%E2%80%9D-instanced-objects-into-your-blender-scene

 

Mam też inny szalony pomysł :D

Może jeśli z soft body będzie za dużo roboty, to podepniesz tam jakieś krzywe którymi będzie kontrolować odpowiednie grupy piór, więcej animacji ręcznej, ale lepsze to, niż nic.

 

Używasz jakiegoś Builda? Może dlatego mi źle wczytuje.

Będzie zabawa z tymi piórkami :D może być fajnie ;]

 

Co 2.5 to nie wiem czy coś ci się przyda, przepisują system animacji i na pewno będą większe możliwości jeśli chodzi o animacje, ale nie wiem czy akurat w twoim przypadku to coś pomoże.

Jakby co 2.5 będzie prawdopodobnie na lipiec, z poślizgiem sierpień.

Edytowane przez n-pigeon
  • Like 1
Napisano

@Ania: no niestety siatka się nie wygina jako hair, więc aby dobrze wyglądało pióra muszą być małe i musi być ich dużo.

 

Hmm, pliki mi się źle wczytują cały model jest w kolorze magenty i wygląda jak z opcją shadeless :|

Tekstury nie są wpakowane w plik i kolor pobiera ustawiony z map to

  • Like 1
Napisano
@Ania: no niestety siatka się nie wygina jako hair, więc aby dobrze wyglądało pióra muszą być małe i musi być ich dużo.

 

 

Tekstury nie są wpakowane w plik i kolor pobiera ustawiony z map to

 

Z początku też tak pomyślałem, ale zmieniłem tam kolorek i to nic nie dało, wiec założyłem że to błąd zapisu, ponieważ nawet gdyby brało z stamtąd kolorek to cieniowanie było by normalne a mam praktycznie czystą kolorową plamę, po za tym z 3 plików działa tylko jeden view port w jednym pliku i to ten view port który podczas zapisywania był włączony w trybie Particle. Zmiana trybu nic nie daje zposobą wyświetlania też.

 

http://img26.imageshack.us/img26/6880/zrzutekranuksu.png

Napisano
Z początku też tak pomyślałem, ale zmieniłem tam kolorek i to nic nie dało, wiec założyłem że to błąd zapisu, ponieważ nawet gdyby brało z stamtąd kolorek to cieniowanie było by normalne a mam praktycznie czystą kolorową plamę, po za tym z 3 plików działa tylko jeden view port w jednym pliku i to ten view port który podczas zapisywania był włączony w trybie Particle. Zmiana trybu nic nie daje zposobą wyświetlania też.

 

http://img26.imageshack.us/img26/6880/zrzutekranuksu.png

A mówiłeś o edit mode, a nie na renderze ;] - no to wina braku tekstury i przyjmuje kolor magnety - dodaj teksturę piórom (ostatnia warstwa).

Napisano

Nie wiem skąd wytrzasnąłeś ten render xD screen pokazuje default po włączeniu pliku tak wygląda view port i żadna zmiana materiału wyświetlania, GLSL nie pomaga :P W edit mode z resztą też wszystko w magenta xD tylko widok siatki działa poprawnie xD

Napisano

A mnie ciekawi dlaczego ten kurczak ma palce... Jakby to byl nietoperz to jeszcze, ale kura? Kiedy ostatni raz jadlas skrzydelka, Aniu? ;)

Z rozwazan ogolnych (jako ze za cienki jestem w Blenderze zeby cos tu pomoc konkretnie) - na ptaku rosnie sobie wiele rodzajow pior. Nie wszystkie sa jednakowe i nie jest tez tak ze te mniejsze to miniaturka tych duzych. Lotki wygladaja inaczej, te z ogona wygladaja inaczej, podobnie te z podbrzusza i te kryjace cala sylwetke (LINK1, LINK2). Te wieksze - jak lotki na skrzydlach czy te z ogona faktycznie mozna podpiac do osobnych kosci, te na podbrzuszu to praktycznie puch wiec pewnie hair ladnie zalatwi sprawe i odpadnie kawal roboty. Najwiekszy problem z tymi konturowymi na ciele (az prosi sie o jakis skrypcik, jak ten do mayi LINK albo takie cudo do skrzydel jak to do XSI

). Powodzenia - moze jakos koncepcyjnie pomoglem chociaz ;)
  • Like 2
Napisano
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś ten render xD screen pokazuje default po włączeniu pliku tak wygląda view port i żadna zmiana materiału wyświetlania, GLSL nie pomaga :P W edit mode z resztą też wszystko w magenta xD tylko widok siatki działa poprawnie xD

No to załaduj sobie tekstury lub wyłącz bo nie są dołączone - render wytrzasnołem stąd, że tam też jest "różowo", a nie opisałeś gdzie na początku.

Jak wyłączysz działanie tekstur to będzie normalnie

562snapshot4.png

Napisano (edytowane)

Dodam może teksturę tych piór bo rzeczywiście dziwnie wygląda bez nich, nie pomyślałam o tym.

Tekstura piór:

http://www.ania.xibo.at/tmp/piora-opc1.tga

Tekstura kury:

http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-diff.jpg

 

Dlaczego viewporty ci nie działają tego nie wiem, robiłam na oficjalnej wersji 2.48a.

Czy u innych działa ?

Może spróbuj wyłączyć View > View properties > solid tex

Chociaż myślę że po dodaniu tekstury powinno wyglądać już normalnie.

 

zamień w tedy je w mesh i zparentuj do kości specjalnie dla piór, które będą podpięte do innych

taki mesh już jest (w pliku który ci się nie otworzył), tych meshy jest 231, wolałabym uniknąć parentowania ich każdej z osobna, no i miałabym 231 nowych kości do rigowania i do animowania.

 

no niestety siatka się nie wygina jako hair, więc aby dobrze wyglądało pióra muszą być małe i musi być ich dużo.

ok, ale te duże jednak wyglądałyby lepiej (dodatkowo do małych, które zrobiłam hairem jako drugi system partykli). Nie masz pomysłu jak je podpiąć (te duże)?

 

A mnie ciekawi dlaczego ten kurczak ma palce... Jakby to byl nietoperz to jeszcze, ale kura? Kiedy ostatni raz jadlas skrzydelka, Aniu?

Kurczak ma palce i jednocześnie nie jest nietoperzem, żeby mógł chwytać palcami jajo którego będąc nietoperzem nie mógłby złożyć. Kura i jej animacja jest już gotowa i jej anatomia nie będzie na tym etapie zmieniana. Nie miało być realistycznie.

W tej chwili chodzi mi tylko o pokrycie kury piórami, głównie po to żeby nie była goła. Puch już mam, tylko problem z dużymi piórami.

Skrypty fajne ale z tego co widzę nie jest to tak całkiem to co mi jest potrzebne (chcę dopasować pióra ładnie do ciała, najlepiej tak żeby przylegały w miarę blisko i zginały się wraz z ciałem)

Edytowane przez Ania
Napisano

Spoko spoko - po prostu dziwnie mi te palce wygladaly (wciaz z reszta dziwnie wygladaja ale jaky udalo sie takie kury wychodowac to pewnie zmieniloby na zawsze obraz KFC). Mam wielka nadzieje ze znajdziesz na to sposob bo lubie obserwowac jak Blender przezwycieza kolejne problemy.

Napisano (edytowane)

ok, ale te duże jednak wyglądałyby lepiej (dodatkowo do małych, które zrobiłam hairem jako drugi system partykli). Nie masz pomysłu jak je podpiąć (te duże)?

...

Skrypty fajne ale z tego co widzę nie jest to tak całkiem to co mi jest potrzebne (chcę dopasować pióra ładnie do ciała, najlepiej tak żeby przylegały w miarę blisko i zginały się wraz z ciałem)

To może zrób duże za pomocą hair, skonwertuj na mesha, i podziel powstały mesh, żeby mógł się wyginać - albo podziel pióra przed dodaniem ich do hair (zwykły subdivide żeby nie zdeformował) i użyj shrinkwarp, żeby się przylepiły do kuraka?

Edytowane przez Skoti
Napisano (edytowane)

Skoti nie to nie ma sensu ;) nic nie działa próbowałem już wszystkiego wież mi :D jedyne co podziałało to w pliku w którym jest jeden działający view port, usunąłem wszystkie widoki poza nim podzieliłem go i nowo powstały też działał, shaded mode też mi działa, ale to nic nie wnosi. Później sprawdzę na innym kompie czy działa bo rozumiem, że ty nie miałeś takich problemów.

 

Nezumi, ma słuszność, znaczy się Ania ma kilka rodzai piór te małe też, myślę że gdyby zrobić jeszcze taki puch jak mówi Nezumi był by to lepszym i szybszym wypełniaczem dużych powierzchni. Gorzej z szyją tam raczej są pióra.

 

Ja mam taką koncepcje.

 

1644kura.jpg

 

Łańcuch kości mógłby być kontrolowany przez, kości poruszające szyją, może mógłby by być to one, do każdej kości podpięty walec, który byłby na innej niewidocznej warstwie, do niego podpięte pióra. Dało by to możliwość zrobienia bardzo fajnego strech rigu (po za tym ptaki mają tak rozmieszczone pióra na szyi), z tego co widziałem robisz taki rig dla kury, ale myślę że gdyby podpiąć tylko do mesza też powinno działać może masz coś źle w ustawieniach :/

 

Te do szyi mogą być rozmieszczone hairem, tylko mesh piór musi być pod odpowiednim kontem jest to pokazane na tutku który wysłałem.

Duże pióra też mogą być zrobione tą metodą, zapodam plik kiedy wrócę z budy. Jest to znacznie łatwiejsze niż ręczne rozmieszczanie piór, ale te na skrzydłach, wydaje mi się że łatwiej i szybciej rozmieścisz ręcznie zamiast hairem.

 

P.S.

Wyłączenie tekstur próbowałem, nie działało ale na drugim kompie tak :/

 

P.S.2

WIEM czemu mi nie działało xD bo na pierwszym kompie mam builda a na drugim normalną wersie, zonk. Moja wtopa :D

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)

Mój pomysł z meshem kontrolującym działa tak średnio, muszę jeszcze oblukać jak sprawić by mesh będący targetem dla piór jednocześnie zmieniał się razem z deformacją głównego mesha, a jednocześnie pozostawał trochę pod powierzchnią, żeby piórka nie lewitowały nad powieszchnią. Prawdopodobnie modyfikator shrinkwrap tutaj będzie doskonały, ale nie dokońca umiem go urzywać jest nowy, a ja nigdy go nie używałem muszę trochę o nim poczytac i zrobić testy z animacją.

 

 

Szkoda że particle system nie może być podpięty do konkretnej vertex grupy. To by ułatwiło robotę.

 

Ania rozgryzłaś czemu pióra pod szyją działają poprawnie? Ja próbowałem, ale nie mam koncepcji xD nie wiem o co się zahaczyć, musisz sobie przypomnieć (może już wiesz?) jak to zrobiłaś, ułatwiło by to kilka kwestii.

 

P.S.

Im więcej o tym myślę tym większe mam wrażenie że wszystko sobie komplikuje i mieszam :| Musze zrobić własnego ptaszka wtedy wszystko się okaże. Te piórka spać mi nie dadzą :D Niestety jutro mam klasówe z fizy xD to sobie nie podziałam, dzisiaj, hmm jutro też 30 zadań z matmy :|, nienawidze matóry xD ale za 4 tygodnie jestem wolnym człowiekiem :D

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Szkoda że particle system nie może być podpięty do konkretnej vertex grupy. To by ułatwiło robotę.

Czekaj bo ja czegoś nie rozumiem... jak to nie może?

Napisano (edytowane)
albo podziel pióra przed dodaniem ich do hair (zwykły subdivide żeby nie zdeformował) i użyj shrinkwarp, żeby się przylepiły do kuraka?

W jaki sposób je przylepić? Ten mesh jest już gotowy (dopasowany do kury), tylko nie wiem jak przylepić żeby zostały na kurze podczas animacji.

Tak to na razie wygląda (nie są podpięte, jedynie ustawione). Gęściej właściwie nie chcę, bo te kury w fabryce są zazwyczaj trochę obskubane.

piora-wszystkie.jpg

 

myślę że gdyby zrobić jeszcze taki puch jak mówi Nezumi był by to lepszym i szybszym wypełniaczem dużych powierzchni
Puch już jest (tylko w tej chwili wyłączony i nieuczesany)

do każdej kości podpięty walec, który byłby na innej niewidocznej warstwie, do niego podpięte pióra

Z tymi cylindrami jeśli dobrze zrozumiałam, to wyjdzie na to samo jak gdybym je podpięła prosto do pojedynczych kości. Spróbowałam tak, na szyi działa (co najmniej jedno pióro). Gorzej przy palcach, gdzie pióro jest dużo dłuższe od poszczególnych kości i powinno się zginać wraz z palcem.

Szkoda że particle system nie może być podpięty do konkretnej vertex grupy. To by ułatwiło robotę.
Extras > Vertex group.

Powodzenia na klasówce!

 

Ania rozgryzłaś czemu pióra pod szyją działają poprawnie? Ja próbowałem, ale nie mam koncepcji

Rozumiem te które działają, ale nie wiem czemu nie wszystkie działają. Podpięam je (pojedynczo) bone heatem do armatury. Niektóre działają ładnie, ale niektóre gdzieś odlatują w trakcie animacji. Gdybym wiedziała co zrobić żeby wszystkie działały tym bone heatem, to problem byłby załatwiony.

Edytowane przez Ania
Napisano

Z tymi cylindrami jeśli dobrze zrozumiałam, to wyjdzie na to samo jak gdybym je podpięła prosto do pojedynczych kości. Spróbowałam tak, na szyi działa (co najmniej jedno pióro). Gorzej przy palcach, gdzie pióro jest dużo dłuższe od poszczególnych kości i powinno się zginać wraz z palcem.

 

Znaczy się, nie do końca, cylindry chciałem użyć żeby zautomatyzować rozmieszczanie piór za pomocą hair, zamiast ręcznie. Hairy były by podpięte do cylindra co trochę by przyspieszyło robotę, trzeba tylko dać jeszcze modyfikator shrinkwrap i offset na minusie by to fajnie wyglądało, ale jeszcze nie wiem jak by to działało w animacji z podpięte do kości właśnie to testuje, kiedy znajdę trochę czasu to dokończę.

 

Powodzenia na klasówce!

 

Dzięki wielkie, nie wyobrażasz sobie jak się przyda xD chciałbym dojechać z tróją na koniec, ale mimo trói jestem w elicie na fizie xD, tylko nie wiem czy to dlatego że taka rzeźnia czy po prostu mój rocznik, łącznie ze mną xD, jest głupi (stawiam na to drugie, patrząc na zeszłe i nowe roczniki).

 

Rozumiem te które działają, ale nie wiem czemu nie wszystkie działają. Podpięam je (pojedynczo) bone heatem do armatury. Niektóre działają ładnie, ale niektóre gdzieś odlatują w trakcie animacji. Gdybym wiedziała co zrobić żeby wszystkie działały tym bone heatem, to problem byłby załatwiony.

 

Daj tylko nazwę kości do której są podpięte bo ciężko mi znaleźć i może znajdę przyczynę.

 

Jeszcze raz powodzenia w animacji :D !!!

Napisano
W jaki sposób je przylepić? Ten mesh jest już gotowy (dopasowany do kury), tylko nie wiem jak przylepić żeby zostały na kurze podczas animacji.

Tak to na razie wygląda (nie są podpięte, jedynie ustawione). Gęściej właściwie nie chcę, bo te kury w fabryce są zazwyczaj trochę obskubane.

Słowem "przylepić" miałem na myśli powyginanie ich dopasowanie (zrobienie z odstających piór obcisły latex ;p). Animacja no to tak jak kurę - pomalować tak samo jak skórę w WP do tych samych kości (można też połączyć mesh skóry i piór, żeby mieć mniej problemów z malowaniem wag (pomoże zobaczyć gdzie się kończy wpływ kości na skórze i tak samo pomalować pióra)). Inne sposoby mi nie przychodzą na myśl.

Napisano (edytowane)

Inne pytanie, czy da się usunąć z mesha za jednym razem wszystkie vertex grupy które on posiada ?

Bo mam podejrzenie że z jakiegoś powodu łapie się do kości których nie ma na armaturze (np. Bone.017), i chciałabym wyczyścić w piórach wszystkie vertex grupy.

 

Daj tylko nazwę kości do której są podpięte bo ciężko mi znaleźć i może znajdę przyczynę.

no to tak jak kurę - pomalować tak samo jak skórę w WP

Ciało kury było podpinane do kości za pomocą BONE HEAT - automatycznie podpina do kilku kości na raz. Ja nie malowałam ich. (ctrl P > To Armature > Create frome bone heat)

Jest tych kości na tyle dużo że już szybciej będzie podpinać pióra do vertexów zamiast ręcznie malować grupy.

Edytowane przez Ania
Napisano
Inne pytanie, czy da się usunąć z mesha za jednym razem wszystkie vertex grupy które on posiada ?

Bo mam podejrzenie że z jakiegoś powodu łapie się do kości których nie ma na armaturze (np. Bone.017), i chciałabym wyczyścić w piórach wszystkie vertex grupy.

F9 wybierasz, którą grupę i delete (chyba nie ma czegoś takiego jak delete all).

 

Ciało kury było podpinane do kości za pomocą BONE HEAT - automatycznie podpina do kilku kości na raz. Ja nie malowałam ich. (ctrl P > To Armature > Create frome bone heat)

Jest tych kości na tyle dużo że już szybciej będzie podpinać pióra do vertexów zamiast ręcznie malować grupy.

A jak wychodzi automatyczne przypisanie piór do kości za pomocą BONE HEAT?

Napisano

Właśnie próbowałam jeszcze raz z tym bone heatem, i okazało się że miałam normale odwrócone w niektórych piórach, i dlatego bone heat nie działał. (a recalculate outside nie działało, bo niektóre były wygięte w inną stronę).

Wygląda na to że po poprawieniu normali zadziała.

Już dzisiaj nie mam siły na to, ale jutro przetestuję i dam znać.

Napisano

Niedobry Nezumi, brzydki, brzydki Nezumi :P

 

Co ja mam mówić, ja już doszedłem do kości xD pióra też wszystkie zjadłem :D

 

Tak bardzo chciałbym zacząć własną animacje, ale niestety muszę zaczekać do 13 maja :D

 

Jeszcze raz samych sukcesów.

 

Bierzesz udział w tegorocznej Bitwie 3D? Masz mi tym razem zdobyć pierwsze miejsce :D

Napisano (edytowane)

Kurczak juz jest - teraz tylko poczekac na temat i podpasowac animke (zaleznie od tematu bitwy "kurczak po ciemnej stronie lustra" czy "ostatnia sekunda kurczaka" LOL ;))

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Działa :)

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

n-pigeon no czekam na gołąbka :)

W bitwie raczej udziału nie wezmę, bo w czerwcu obraniam pracę dyplomową.

Napisano

n-pigeon no czekam na gołąbka :)

W bitwie raczej udziału nie wezmę, bo w czerwcu obraniam pracę dyplomową.

 

Gołębia zrobię po bitwie :D, szkoda że nie startujesz, mam nadzieje że jakiś inny utalentowany grafik będzie godnie reprezentował naszą Blenderową społeczność (czyli ja odpadam xD ), rok temu dałaś czadu :).

 

Bronisz prace! O.O łe to powodzenia, szczęścia i co tam będziesz potrzebować :D Co studjiujesz? :) Tak z ciekawości zapytam.

 

Tak po za tym znam ten ból ja start w bitwie będę miał opóźniony, ponieważ pewnie niedługo będzie rozpoczęta, a ja mam matury przeklęte (wiem że strasznie dużo o nich biadole, ale nienawidze egzaminów -.-)

 

Fajnie że wszystko działa czekam na rendery testowe :P

Napisano

Łał fizykę, to szacun. :) Możliwe że w następnym projekcie o nazwie Durian (znowu owoc) zaimplementują w Blendku mo cap, pewnie by ci się przydał, ale raczej do czerwca nie zdążą jak 2.5 ma wyjść w lipcu xD pamiętam że gdzieś widziałem biblioteki motion capture lub camera trackingu (jeden pies :P ) które mają być zaimplementowane w Blenderze, gdzieś na Google code, wyglądały bardzo obiecująco i były filmiki na you tube, jeśli by ci się mogły przydać to mogę je poszukać.

 

Ja już jestem po klasówce z fizy i jestem zaskoczony xD może nawet 4 na koniec wyciągne :D w mojej grupie to jak 6 :D ale matury z fizy nie pisze nie jestem dość dobry xD

 

Dobra dość spamowania :D

Napisano

Raczej się nie przyda ale dzięki, mój system służy bardziej do trackowania próbek np. metalu, drewna lub betonu, które się rozciągają o parę mikrometrów lub najwyżej milimetrów, nie do psów. http://www.ania.xibo.at/tmp/videx1.jpg coś takiego. Pies by się na taki eksperyment nie zgodził.

 

Powodzenia! Mam nadzieję że matura ci dobrze pójdzie, żebyć potem miał znowu więcej czasu na 3d.

Napisano

Fota robi wrażenie :D zabójcze imadło.

Kiedy zobaczyłem tą fotkę, zacząłem się zastanawiać jak bardzo moja głowa by się rozciągnęła w tym imadle :D, nawet to sobie wyobraziłem, tak wiem, dziwne xD ale wgląda zabójczo. Minusy wybujałej wyobraźni. xD

 

Też mam nadzieje zdać, polski raczej zdam lubię literaturę i czytać umiem :D, angielski zdałbym nawet gdyby związali by mi ręce, kazali pisać ustami i polewali plecy wrzątkiem (hmm no dobra z wrzątkiem przesadziłem), inna sprawa to matma ... może zdam, nie uśmiecha mi się sesja poprawkowa w sierpniu, wolałbym tak jak powiedziałaś skupić się na 3D (no i 2D). xD

 

Jeszcze raz powodzenia, tego nigdy za wiele.

Napisano

Ania - no prosze... Przypomnialy mi sie czasy kiedy mialem budowlane zapedy - chcialem budowac mosty, ale nie dla jakis romantycznych powodow w stylu "bo lacza ludzi" tylko po prostu - to piekne konstrukcje i pieknie pracuja. Niestety moje matematyczne umiejetnosci zdecydowanie nie chcialy sie poddac probom podniesienia ich i poleglem. Do dzis jednak budze sie z krzykiem posrod nocy bo wydaje mi sie ze mam sprawdzian z wytrzymalosci materialow i tych przekletych kratownic...

 

Co do kurczaka z palcami :P - rzucisz kilka klatek na pozarcie, zeby zobaczyc efekt?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności