Chrupek Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 (edytowane) co sądzicie o tym ujęciu, no i ogólnie o całości (będy i takietam) Nałożyłem jeden materiał dość niefortunnie, bo wszystko się teraz we wszystkim odbija... Renderowałem we Fryrenderze jakieś 1,5 dnia, bez aliasingu... Edytowane 28 Maj 2009 przez Chrupek 1
makbol Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 Trudno cokolwiek powiedzieć bo wszystko się zlewa. Dawaj jakieś shaderki.
KaeMS Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 Ciekawy jestem ile razy jeszcze padnie zdanie typu: "render bez nałożonych matriałów jest bez sensu - po oteksturowaniu GI ci się najpewniej zupełnie inaczej wypali" zanim to zacznie docierać :) Straciłeś 1,5dnia na bezsensowny render. Teoretycznie sama kompozycja brył (poza szafką) jest ok, tylko tu wprowadzając kolor też możesz z dobrej kompozycji kaszane zrobić. Sorry, jeśli było ostro.
mkeruj Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 Szafka przydaje sie pewnie kąpiącemu - dlatego jest na kółkach. Tak to przyjemne wnętrze, ale drzwi by się przydały, mimo że do sypialni.
Chrupek Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 KaeMS: spoko, nie takie rzeczy tu słyszałem :-) Właściwie, to czasu nie straciłem, bo u narzeczonej byłem w tym czasie hehe Lukasz_D: nie będzie drzwi, niestety ;) a Shaderki niebawem porobię. Chciałem tylko sprawdzić, co sądzicie o proporcji, świetle i ujęciu. Dadaję następny, liczony dzisiaj 3 godzinki :-) (jeszcze ascetyczny)
KaeMS Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Osobiście: podniósłbym wysoką szafkę - mniej więcej dwa razy wyżej niż obecnie (dokładnie to już trzeba z wyczuciem). Usunąłbym nogi tej szafki (płaszczy w niej raczej trzymać nikt nie będzie, mokrych ręczników także - może być podwieszana :] ). Jakoś bardziej by tu pasował fotel bardziej "leżący" choć ten także nie jest zły. Oczywiście to tylko moje osobiste zdanie, nikomu nic nie narzucam :) Jeszcze te przepalenia od sufitu podwieszanego mogłyby być mniejsze ale to się zmieni jak dasz metriały.
Chrupek Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 KaeMS: dzieki, o takie wskazówki mi chodziło :-) tymczasem, podłubałem troszke w materiale umywalki i kibelka...
Camel Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 ładnie ci maxwell idzie, ja renderuję podobnym enginie tyle ze w Kerkythea. Pracuj dalej, życzę powodzenia :)) daj jaśniej i materiały! :P
Chrupek Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 Dunablaster: dzięki, ale to Fryrender jest ;P
Camel Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 ło, to ile na niego wydałeś? ja się bawie w 3d za darmo ;p
KaeMS Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Na boku wanny nie powinien być ten sam materiał co na podłodze, chyba że wymienisz go na coś jednolitego i delikatnego (chociarz i wtedy jakoś nie tęgo może to wyglądać). Zastanów się nad funkcjonalnością tych dwóch umywalek - jeśli mają tam być dwie to dałbym nablatowe i wykorzystał wolną przestrzeń na szafeczki. Podobnie z szafkami nad umywalkami. Przy okazji armatura do siebie nie pasuje - zwróć uwagę na to jak dobrałeś sedes+bidet kontra umywalki. Dobra, ja milknę bo swoją średnią roczną ilość postów wykorzystałem ;]
Chrupek Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 (edytowane) KaeMS: spoko, takie rady są cenne... ja robię to ze zdjęcia, więc za bardzo nie chcę ingerować w "układ". Co do tej okropnej podłogi, to podmienię niebawem - to taki standardzik materiałowy ze strony Fryrendera, jeszcze nad nią nie przysiadłem ;) Teraz bardziej testuję światło, bo od niego zazwyczaj zaczynam, a skoro mówicie, że proporcje są w miarę ok, to zabieram się za teksturki. Dunablaster: gentlemani nie rozmawiają o pieniądzach... Edytowane 11 Kwiecień 2009 przez Chrupek
KaeMS Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Spoko ale jak widzę na zdjęciu masz umywalki "z kantami" - mocno geometryczne kształty a u siebie zrobiłeś wyokrąglenia i to nie za bardzo pasuje. Nie wspomnę o tym, że sam kształt umywalek także gdzieś tam zgubiłeś i nie pasuje. Edit: no i wyjaśniło się dlaczego tam UFO lewituje - przykręć plafon do sufitu :]
Camel Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 Chrupek: mądra zasada :) spoko :) p.s. ładny miś :D
Chrupek Napisano 14 Kwiecień 2009 Autor Napisano 14 Kwiecień 2009 i tak na szybciutko kolejne - ostatnie już - wnętrze. Oczywiście, jak zwykle chodzi mi o ocenę światełka i proporcji :-)
Camel Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 Umywalka lekko lewituje.. W miejscu szafki postaw lustro bo tak to dziwacznie wyglada reszta w porzo tak sobie ładnie, przydałyby sie bardziej zaawansowane siedzenia :) Światło trochę łoczojebnie jarzy..
KaeMS Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 Hej a gdzie finał poprzedniego ? W bidecie użyłeś kranu z umywalki :) Coś nie bardzo mi pasują remy okienne, mam wrażenie, że czegoś w nich brak.
Camel Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 KaeMS kran nie jest kopiowany to są dwa inne :P one sie wyrażnie różnią. Widzę ślepy jesteś bo taki masz awatar :)
KaeMS Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 Duna - czytanie ze zrozumieniem. Kran jest "z umywalki" - stosowany w umywalkach. Kran do bidetu delikatnie różni się od kranu dla umywalek (mam nadzieję, że do czego służy bidet tłumaczyć ci nie muszę).
noted Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 ja osobiście bałbym się usiąść na takim krześle :P wymyślony styl czy też z fotki ?
Camel Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Duna - czytanie ze zrozumieniem. Kran jest "z umywalki" - stosowany w umywalkach. Kran do bidetu delikatnie różni się od kranu dla umywalek (mam nadzieję, że do czego służy bidet tłumaczyć ci nie muszę). Myślałem że mówisz dosłownie, ale nie szkodzi ;)
KaeMS Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Przy okazji tych bateri - http://www.grohe.pl/t/91_8672.html Masz tu do ściągnięcia żebyś nie musiał modelować :) . Może nie ma jakiejś reguły mówiącej o tym ale zwykle lepiej jest używać jednej serii bo inaczej może się zobić chaotyczna zbieranina :)
Camel Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Modelowanie to sztuka, jego ćwiczenie czyni mistrza. A tak to on sam zdecyduje co zrobi :D ja muszę sie w tym poważnie podciagnąć a nie walic gotowe modele :D
KaeMS Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 Oczywiście Duna, modelowanie jest sztuką. Uprawiaj tą sztukę robiąc jedną wizualizację miesięcznie. Tygodniowo? Wyobraź sobie że masz 1-2 dni na pomieszczenie - modelowałbyś kranik "dla sztuki" ? Dla ścisłości - 2 dni na kibelek to całkiem sporo czasu :) 1
Camel Napisano 16 Kwiecień 2009 Napisano 16 Kwiecień 2009 KaeMS, dziękuję Ci serdecznie :) Dziś dostałem całe gazety z normalnie wypasionymi wnętrzami i przejrzę sobie, co będę chciał zrobic :D Papier jest dla mnie najbardziej uniwersalnym środkiem bo ciezko w necie szukac refer i gapi się na nie na monitorze - bo to osłabia moje chęci i nadweręża moje oczy...
Chrupek Napisano 24 Kwiecień 2009 Autor Napisano 24 Kwiecień 2009 czy to zaczyna już coś przypominać? Nie ma aliasingu i łózka... no i kilku innych rzeczy. ps. chyba jednak wstawię te "kwadratowe" umywalki.
bapi23 Napisano 24 Kwiecień 2009 Napisano 24 Kwiecień 2009 Widzę, że wcześniej renderowałeś w maxwellu, słyszałem, że fry jest nieco szybszy od maxwella... co Ty o tym sądzisz Chrupek?
Chrupek Napisano 24 Kwiecień 2009 Autor Napisano 24 Kwiecień 2009 (edytowane) Maxwell jest dla mnie wygodniejszy w użyciu - chociażby fakt, ze we Fry'ju nie można renderować wybranego regionu :/ Po kilku próbach w Maxwellu i Fryrenderze, stwierdziłem, że znacznej różnicy nie ma, a jak wspomniałeś, Fry jest faktycznie szybszy od Maxwella. Na szczęście można w łatwy sposób przenosić materiały Maxwella do Fry'ja :-) Pod wieczór wyrenderuję Maxwella to porównasz... ja też sobie porównam ;) Edytowane 24 Kwiecień 2009 przez Chrupek
Chrupek Napisano 24 Kwiecień 2009 Autor Napisano 24 Kwiecień 2009 no tak mi pojechał Maxwell... niezbyt ciekawie, ale to raczej ja jestem amator, bo wiem, co Maxwell potrafi :/
Chrupek Napisano 25 Kwiecień 2009 Autor Napisano 25 Kwiecień 2009 z Ambientem Okluźnym (fryrender) tak wyszło... spróbuję jeszcze V-raya.
KaeMS Napisano 25 Kwiecień 2009 Napisano 25 Kwiecień 2009 "no tak mi pojechał Maxwell... niezbyt ciekawie, ale to raczej ja jestem amator, bo wiem, co Maxwell potrafi :/" Ja tam jestem amator ale Maxwell, fryrender, v-ray czy mental potrafią tyle ile wykrzesa z nich posługujący się nimi grafik :p (bez złośliwości) Czekam na update :)
Chrupek Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 tym razem spróbowałem HDRI pod Maxwellem :-)
bapi23 Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 (edytowane) Pisałeś, że można łatwo przenosić materiały z maxwella do fry, mozesz dać jakiś tutek, lub wskazówkę...i na jakim sprzęcie to renderujesz. AO musisz sam załączać w FR? Skoro to ubiased render, to chyba klikasz render i jedzie,napisz o co z tym chodzi:D Edytowane 30 Kwiecień 2009 przez bapi23
Camel Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Ambient Okluźny, nieżle się uśmiałem... Powiedz mi, ile takie zziarniczenie trwało, bo to kiepsko wygląda..
Chrupek Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 bapi23: w sumie, klikasz na materiał Fryrendera i wpisujesz podobne wartości, które ma materiał Maxwella :-) AO zaznaczasz w opcjach renderu i później musisz wybrać z zakładki kanał AO i "odświeżyć" render... wówczas ukaże CI się magiczny kanał AO :-) Dunablaster: krótko...
Camel Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Dunablaster: krótko... Jak krótko, to czego się skarzysz że Maxwell tak pojechał? :) Opowiedz mi o nim, przyda mi się to. Sam uzywam czegoś podobnego - MLT w silniku Kerkythea.
Georgas Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Ambient Okluźny, nieżle się uśmiałem... Powiedz mi, ile takie zziarniczenie trwało, bo to kiepsko wygląda.. coś za jeden chłopcze ;> co do autora to bardzo fajnie idzie oby tak dalej :)
KaeMS Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 coś za jeden chłopcze ;> Taki miejscowy folklor się ostatnio zalęgł. Pisze bzdury, później się kaja, omal samobiczowanie odstawia. Chrupek - daj test z jakimś hdri z wyraźnymi obszarami światło/cień :) może być dużo ciekawszy efekt, choć maxwella z braku czasu nie testuję :(
Chrupek Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 (edytowane) KaeMS: nie wiem, czy o to chodzi, bo pobawiłem się kontrastem i expoSiure'm na mapce HDRI w photoshopie :-) Edytowane 1 Maj 2009 przez Chrupek
KaeMS Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Chymm, coś za bardzo masz przepalone te framugi. Nie za dobrze wygląda. Może masz najjaśniejszy punkt HDRI gdzieś między lustrem a najdalszą framugą ? Dodajesz także jakieś dodatkowe źródło światła ? Ewentualnie nad sufitem jest coś mocno odbijającego.
Chrupek Napisano 1 Maj 2009 Autor Napisano 1 Maj 2009 też zauważyłem, że na górze coś daje ostre światło. Spróbuję spreparować własną HDRI i podrzuce wyniki badań ;) Nie daję innych świateł, tylko HDRI i słoneczko.
KaeMS Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Słoneczko w hdri jest tam, gdzie twoje ? Powinny się pokrywać. Wiem, że to "oczywista oczywistość" ale czasami zdarza się popełnić banalny błąd.
Camel Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 (edytowane) Przyjemne światło, wyjąwszy ziarna. Enironment brzydki nadal.. Ty to wiesz :D Edytowane 4 Maj 2009 przez Camel
KaeMS Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 Dodaj spawy do bidetów Od kiedy bidet się spawa? O czym ty bredzisz ?
Camel Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 (edytowane) EDIT dobra kasuj te posty, co napisales do mnie na tej stronie nt. spawów bidetowych :D dla mnie to bałagan Edytowane 4 Maj 2009 przez Camel
Chrupek Napisano 6 Maj 2009 Autor Napisano 6 Maj 2009 No dobra, poznęcajcie się nade mną troche, a ja tym czasem wymienie podłoge i popracuje nad materiałem plastiku :-) aha no i Fryrender tym razem, bo szybszy ;)
Camel Napisano 7 Maj 2009 Napisano 7 Maj 2009 Bardz fajnie ale spójrz na gorszy problem: kierunek światła słoneczngo nie pasuje do swiatła które pada na Twoje wnętrze. Environ ustawiony tak trochę jakby ten budynek wisiał nad wodą.
Chrupek Napisano 7 Maj 2009 Autor Napisano 7 Maj 2009 kierunek światła jest oki, a problem to ja mam z lustrem - w nowej wersji - które odbija mi jakiś badziew, zamiast nieba :/
Camel Napisano 7 Maj 2009 Napisano 7 Maj 2009 to chociaż sferyczny environment znajdź, bo płaski nie pomoże (btw, wydaje mi sie ze taki masz...) sprawia problem poszukaj takich do nałożenia na sferę/półsfery mapek w necie :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się