Posted April 10, 200916 yr co sądzicie o tym ujęciu, no i ogólnie o całości (będy i takietam) Nałożyłem jeden materiał dość niefortunnie, bo wszystko się teraz we wszystkim odbija... Renderowałem we Fryrenderze jakieś 1,5 dnia, bez aliasingu... Edited May 28, 200916 yr by Chrupek
April 10, 200916 yr Ciekawy jestem ile razy jeszcze padnie zdanie typu: "render bez nałożonych matriałów jest bez sensu - po oteksturowaniu GI ci się najpewniej zupełnie inaczej wypali" zanim to zacznie docierać :) Straciłeś 1,5dnia na bezsensowny render. Teoretycznie sama kompozycja brył (poza szafką) jest ok, tylko tu wprowadzając kolor też możesz z dobrej kompozycji kaszane zrobić. Sorry, jeśli było ostro.
April 10, 200916 yr Szafka przydaje sie pewnie kąpiącemu - dlatego jest na kółkach. Tak to przyjemne wnętrze, ale drzwi by się przydały, mimo że do sypialni.
April 10, 200916 yr Author KaeMS: spoko, nie takie rzeczy tu słyszałem :-) Właściwie, to czasu nie straciłem, bo u narzeczonej byłem w tym czasie hehe Lukasz_D: nie będzie drzwi, niestety ;) a Shaderki niebawem porobię. Chciałem tylko sprawdzić, co sądzicie o proporcji, świetle i ujęciu. Dadaję następny, liczony dzisiaj 3 godzinki :-) (jeszcze ascetyczny)
April 11, 200916 yr Osobiście: podniósłbym wysoką szafkę - mniej więcej dwa razy wyżej niż obecnie (dokładnie to już trzeba z wyczuciem). Usunąłbym nogi tej szafki (płaszczy w niej raczej trzymać nikt nie będzie, mokrych ręczników także - może być podwieszana :] ). Jakoś bardziej by tu pasował fotel bardziej "leżący" choć ten także nie jest zły. Oczywiście to tylko moje osobiste zdanie, nikomu nic nie narzucam :) Jeszcze te przepalenia od sufitu podwieszanego mogłyby być mniejsze ale to się zmieni jak dasz metriały.
April 11, 200916 yr Author KaeMS: dzieki, o takie wskazówki mi chodziło :-) tymczasem, podłubałem troszke w materiale umywalki i kibelka...
April 11, 200916 yr ładnie ci maxwell idzie, ja renderuję podobnym enginie tyle ze w Kerkythea. Pracuj dalej, życzę powodzenia :)) daj jaśniej i materiały! :P
April 11, 200916 yr Na boku wanny nie powinien być ten sam materiał co na podłodze, chyba że wymienisz go na coś jednolitego i delikatnego (chociarz i wtedy jakoś nie tęgo może to wyglądać). Zastanów się nad funkcjonalnością tych dwóch umywalek - jeśli mają tam być dwie to dałbym nablatowe i wykorzystał wolną przestrzeń na szafeczki. Podobnie z szafkami nad umywalkami. Przy okazji armatura do siebie nie pasuje - zwróć uwagę na to jak dobrałeś sedes+bidet kontra umywalki. Dobra, ja milknę bo swoją średnią roczną ilość postów wykorzystałem ;]
April 11, 200916 yr Author KaeMS: spoko, takie rady są cenne... ja robię to ze zdjęcia, więc za bardzo nie chcę ingerować w "układ". Co do tej okropnej podłogi, to podmienię niebawem - to taki standardzik materiałowy ze strony Fryrendera, jeszcze nad nią nie przysiadłem ;) Teraz bardziej testuję światło, bo od niego zazwyczaj zaczynam, a skoro mówicie, że proporcje są w miarę ok, to zabieram się za teksturki. Dunablaster: gentlemani nie rozmawiają o pieniądzach... Edited April 11, 200916 yr by Chrupek
April 11, 200916 yr Spoko ale jak widzę na zdjęciu masz umywalki "z kantami" - mocno geometryczne kształty a u siebie zrobiłeś wyokrąglenia i to nie za bardzo pasuje. Nie wspomnę o tym, że sam kształt umywalek także gdzieś tam zgubiłeś i nie pasuje. Edit: no i wyjaśniło się dlaczego tam UFO lewituje - przykręć plafon do sufitu :]
April 14, 200916 yr Author i tak na szybciutko kolejne - ostatnie już - wnętrze. Oczywiście, jak zwykle chodzi mi o ocenę światełka i proporcji :-)
April 15, 200916 yr Umywalka lekko lewituje.. W miejscu szafki postaw lustro bo tak to dziwacznie wyglada reszta w porzo tak sobie ładnie, przydałyby sie bardziej zaawansowane siedzenia :) Światło trochę łoczojebnie jarzy..
April 15, 200916 yr Hej a gdzie finał poprzedniego ? W bidecie użyłeś kranu z umywalki :) Coś nie bardzo mi pasują remy okienne, mam wrażenie, że czegoś w nich brak.
April 15, 200916 yr KaeMS kran nie jest kopiowany to są dwa inne :P one sie wyrażnie różnią. Widzę ślepy jesteś bo taki masz awatar :)
April 15, 200916 yr Duna - czytanie ze zrozumieniem. Kran jest "z umywalki" - stosowany w umywalkach. Kran do bidetu delikatnie różni się od kranu dla umywalek (mam nadzieję, że do czego służy bidet tłumaczyć ci nie muszę).
April 15, 200916 yr ja osobiście bałbym się usiąść na takim krześle :P wymyślony styl czy też z fotki ?
April 16, 200916 yr Duna - czytanie ze zrozumieniem. Kran jest "z umywalki" - stosowany w umywalkach. Kran do bidetu delikatnie różni się od kranu dla umywalek (mam nadzieję, że do czego służy bidet tłumaczyć ci nie muszę). Myślałem że mówisz dosłownie, ale nie szkodzi ;)
April 16, 200916 yr Przy okazji tych bateri - http://www.grohe.pl/t/91_8672.html Masz tu do ściągnięcia żebyś nie musiał modelować :) . Może nie ma jakiejś reguły mówiącej o tym ale zwykle lepiej jest używać jednej serii bo inaczej może się zobić chaotyczna zbieranina :)
April 16, 200916 yr Modelowanie to sztuka, jego ćwiczenie czyni mistrza. A tak to on sam zdecyduje co zrobi :D ja muszę sie w tym poważnie podciagnąć a nie walic gotowe modele :D
April 16, 200916 yr Oczywiście Duna, modelowanie jest sztuką. Uprawiaj tą sztukę robiąc jedną wizualizację miesięcznie. Tygodniowo? Wyobraź sobie że masz 1-2 dni na pomieszczenie - modelowałbyś kranik "dla sztuki" ? Dla ścisłości - 2 dni na kibelek to całkiem sporo czasu :)
April 16, 200916 yr KaeMS, dziękuję Ci serdecznie :) Dziś dostałem całe gazety z normalnie wypasionymi wnętrzami i przejrzę sobie, co będę chciał zrobic :D Papier jest dla mnie najbardziej uniwersalnym środkiem bo ciezko w necie szukac refer i gapi się na nie na monitorze - bo to osłabia moje chęci i nadweręża moje oczy...
April 24, 200916 yr Author czy to zaczyna już coś przypominać? Nie ma aliasingu i łózka... no i kilku innych rzeczy. ps. chyba jednak wstawię te "kwadratowe" umywalki.
April 24, 200916 yr Widzę, że wcześniej renderowałeś w maxwellu, słyszałem, że fry jest nieco szybszy od maxwella... co Ty o tym sądzisz Chrupek?
April 24, 200916 yr Author Maxwell jest dla mnie wygodniejszy w użyciu - chociażby fakt, ze we Fry'ju nie można renderować wybranego regionu :/ Po kilku próbach w Maxwellu i Fryrenderze, stwierdziłem, że znacznej różnicy nie ma, a jak wspomniałeś, Fry jest faktycznie szybszy od Maxwella. Na szczęście można w łatwy sposób przenosić materiały Maxwella do Fry'ja :-) Pod wieczór wyrenderuję Maxwella to porównasz... ja też sobie porównam ;) Edited April 24, 200916 yr by Chrupek
April 24, 200916 yr Author no tak mi pojechał Maxwell... niezbyt ciekawie, ale to raczej ja jestem amator, bo wiem, co Maxwell potrafi :/
April 25, 200916 yr "no tak mi pojechał Maxwell... niezbyt ciekawie, ale to raczej ja jestem amator, bo wiem, co Maxwell potrafi :/" Ja tam jestem amator ale Maxwell, fryrender, v-ray czy mental potrafią tyle ile wykrzesa z nich posługujący się nimi grafik :p (bez złośliwości) Czekam na update :)
April 30, 200916 yr Pisałeś, że można łatwo przenosić materiały z maxwella do fry, mozesz dać jakiś tutek, lub wskazówkę...i na jakim sprzęcie to renderujesz. AO musisz sam załączać w FR? Skoro to ubiased render, to chyba klikasz render i jedzie,napisz o co z tym chodzi:D Edited April 30, 200916 yr by bapi23
April 30, 200916 yr Ambient Okluźny, nieżle się uśmiałem... Powiedz mi, ile takie zziarniczenie trwało, bo to kiepsko wygląda..
April 30, 200916 yr Author bapi23: w sumie, klikasz na materiał Fryrendera i wpisujesz podobne wartości, które ma materiał Maxwella :-) AO zaznaczasz w opcjach renderu i później musisz wybrać z zakładki kanał AO i "odświeżyć" render... wówczas ukaże CI się magiczny kanał AO :-) Dunablaster: krótko...
April 30, 200916 yr Dunablaster: krótko... Jak krótko, to czego się skarzysz że Maxwell tak pojechał? :) Opowiedz mi o nim, przyda mi się to. Sam uzywam czegoś podobnego - MLT w silniku Kerkythea.
April 30, 200916 yr Ambient Okluźny, nieżle się uśmiałem... Powiedz mi, ile takie zziarniczenie trwało, bo to kiepsko wygląda.. coś za jeden chłopcze ;> co do autora to bardzo fajnie idzie oby tak dalej :)
April 30, 200916 yr coś za jeden chłopcze ;> Taki miejscowy folklor się ostatnio zalęgł. Pisze bzdury, później się kaja, omal samobiczowanie odstawia. Chrupek - daj test z jakimś hdri z wyraźnymi obszarami światło/cień :) może być dużo ciekawszy efekt, choć maxwella z braku czasu nie testuję :(
April 30, 200916 yr Author KaeMS: nie wiem, czy o to chodzi, bo pobawiłem się kontrastem i expoSiure'm na mapce HDRI w photoshopie :-) Edited May 1, 200916 yr by Chrupek
May 1, 200916 yr Chymm, coś za bardzo masz przepalone te framugi. Nie za dobrze wygląda. Może masz najjaśniejszy punkt HDRI gdzieś między lustrem a najdalszą framugą ? Dodajesz także jakieś dodatkowe źródło światła ? Ewentualnie nad sufitem jest coś mocno odbijającego.
May 1, 200916 yr Author też zauważyłem, że na górze coś daje ostre światło. Spróbuję spreparować własną HDRI i podrzuce wyniki badań ;) Nie daję innych świateł, tylko HDRI i słoneczko.
May 1, 200916 yr Słoneczko w hdri jest tam, gdzie twoje ? Powinny się pokrywać. Wiem, że to "oczywista oczywistość" ale czasami zdarza się popełnić banalny błąd.
May 2, 200916 yr Przyjemne światło, wyjąwszy ziarna. Enironment brzydki nadal.. Ty to wiesz :D Edited May 4, 200916 yr by Camel
May 2, 200916 yr EDIT dobra kasuj te posty, co napisales do mnie na tej stronie nt. spawów bidetowych :D dla mnie to bałagan Edited May 4, 200916 yr by Camel
May 6, 200916 yr Author No dobra, poznęcajcie się nade mną troche, a ja tym czasem wymienie podłoge i popracuje nad materiałem plastiku :-) aha no i Fryrender tym razem, bo szybszy ;)
May 7, 200916 yr Bardz fajnie ale spójrz na gorszy problem: kierunek światła słoneczngo nie pasuje do swiatła które pada na Twoje wnętrze. Environ ustawiony tak trochę jakby ten budynek wisiał nad wodą.
May 7, 200916 yr Author kierunek światła jest oki, a problem to ja mam z lustrem - w nowej wersji - które odbija mi jakiś badziew, zamiast nieba :/
May 7, 200916 yr to chociaż sferyczny environment znajdź, bo płaski nie pomoże (btw, wydaje mi sie ze taki masz...) sprawia problem poszukaj takich do nałożenia na sferę/półsfery mapek w necie :D
Create an account or sign in to comment