Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

co sądzicie o tym ujęciu, no i ogólnie o całości (będy i takietam)

Nałożyłem jeden materiał dość niefortunnie, bo wszystko się teraz we wszystkim odbija...

Renderowałem we Fryrenderze jakieś 1,5 dnia, bez aliasingu...

 

fryrender.jpg

Edytowane przez Chrupek

  • Odpowiedzi 114
  • Wyświetleń 12k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Trudno cokolwiek powiedzieć bo wszystko się zlewa. Dawaj jakieś shaderki.

Napisano

Ciekawy jestem ile razy jeszcze padnie zdanie typu: "render bez nałożonych matriałów jest bez sensu - po oteksturowaniu GI ci się najpewniej zupełnie inaczej wypali" zanim to zacznie docierać :) Straciłeś 1,5dnia na bezsensowny render.

Teoretycznie sama kompozycja brył (poza szafką) jest ok, tylko tu wprowadzając kolor też możesz z dobrej kompozycji kaszane zrobić.

 

Sorry, jeśli było ostro.

Napisano

Szafka przydaje sie pewnie kąpiącemu - dlatego jest na kółkach.

Tak to przyjemne wnętrze, ale drzwi by się przydały, mimo że do sypialni.

Napisano
  • Autor

KaeMS: spoko, nie takie rzeczy tu słyszałem :-)

Właściwie, to czasu nie straciłem, bo u narzeczonej byłem w tym czasie hehe

 

Lukasz_D: nie będzie drzwi, niestety ;) a Shaderki niebawem porobię.

 

Chciałem tylko sprawdzić, co sądzicie o proporcji, świetle i ujęciu.

Dadaję następny, liczony dzisiaj 3 godzinki :-) (jeszcze ascetyczny)

 

fryrender2.jpg

Napisano

Osobiście: podniósłbym wysoką szafkę - mniej więcej dwa razy wyżej niż obecnie (dokładnie to już trzeba z wyczuciem). Usunąłbym nogi tej szafki (płaszczy w niej raczej trzymać nikt nie będzie, mokrych ręczników także - może być podwieszana :] ).

Jakoś bardziej by tu pasował fotel bardziej "leżący" choć ten także nie jest zły.

Oczywiście to tylko moje osobiste zdanie, nikomu nic nie narzucam :)

 

Jeszcze te przepalenia od sufitu podwieszanego mogłyby być mniejsze ale to się zmieni jak dasz metriały.

Napisano
  • Autor

KaeMS: dzieki, o takie wskazówki mi chodziło :-)

 

tymczasem, podłubałem troszke w materiale umywalki i kibelka...

 

fryrender1.jpg

Napisano

ładnie ci maxwell idzie, ja renderuję podobnym enginie tyle ze w Kerkythea. Pracuj dalej, życzę powodzenia :))

 

daj jaśniej i materiały! :P

Napisano

Na boku wanny nie powinien być ten sam materiał co na podłodze, chyba że wymienisz go na coś jednolitego i delikatnego (chociarz i wtedy jakoś nie tęgo może to wyglądać).

Zastanów się nad funkcjonalnością tych dwóch umywalek - jeśli mają tam być dwie to dałbym nablatowe i wykorzystał wolną przestrzeń na szafeczki. Podobnie z szafkami nad umywalkami. Przy okazji armatura do siebie nie pasuje - zwróć uwagę na to jak dobrałeś sedes+bidet kontra umywalki.

Dobra, ja milknę bo swoją średnią roczną ilość postów wykorzystałem ;]

Napisano
  • Autor

KaeMS: spoko, takie rady są cenne... ja robię to ze zdjęcia, więc za bardzo nie chcę ingerować w "układ". Co do tej okropnej podłogi, to podmienię niebawem - to taki standardzik materiałowy ze strony Fryrendera, jeszcze nad nią nie przysiadłem ;)

Teraz bardziej testuję światło, bo od niego zazwyczaj zaczynam, a skoro mówicie, że proporcje są w miarę ok, to zabieram się za teksturki.

 

DuravitL.jpg

 

Dunablaster: gentlemani nie rozmawiają o pieniądzach...

Edytowane przez Chrupek

Napisano

Spoko ale jak widzę na zdjęciu masz umywalki "z kantami" - mocno geometryczne kształty a u siebie zrobiłeś wyokrąglenia i to nie za bardzo pasuje. Nie wspomnę o tym, że sam kształt umywalek także gdzieś tam zgubiłeś i nie pasuje.

 

Edit: no i wyjaśniło się dlaczego tam UFO lewituje - przykręć plafon do sufitu :]

Napisano
  • Autor

i tak na szybciutko kolejne - ostatnie już - wnętrze.

Oczywiście, jak zwykle chodzi mi o ocenę światełka i proporcji :-)

 

fryrender3.jpg

Napisano

Umywalka lekko lewituje..

W miejscu szafki postaw lustro bo tak to dziwacznie wyglada

reszta w porzo tak sobie ładnie, przydałyby sie bardziej zaawansowane siedzenia :)

Światło trochę łoczojebnie jarzy..

Napisano

Hej a gdzie finał poprzedniego ?

W bidecie użyłeś kranu z umywalki :) Coś nie bardzo mi pasują remy okienne, mam wrażenie, że czegoś w nich brak.

Napisano

KaeMS kran nie jest kopiowany to są dwa inne :P one sie wyrażnie różnią. Widzę ślepy jesteś bo taki masz awatar :)

Napisano

Duna - czytanie ze zrozumieniem. Kran jest "z umywalki" - stosowany w umywalkach. Kran do bidetu delikatnie różni się od kranu dla umywalek (mam nadzieję, że do czego służy bidet tłumaczyć ci nie muszę).

Napisano

ja osobiście bałbym się usiąść na takim krześle :P wymyślony styl czy też z fotki ?

Napisano
Duna - czytanie ze zrozumieniem. Kran jest "z umywalki" - stosowany w umywalkach. Kran do bidetu delikatnie różni się od kranu dla umywalek (mam nadzieję, że do czego służy bidet tłumaczyć ci nie muszę).

 

Myślałem że mówisz dosłownie, ale nie szkodzi ;)

Napisano

Przy okazji tych bateri - http://www.grohe.pl/t/91_8672.html Masz tu do ściągnięcia żebyś nie musiał modelować :) . Może nie ma jakiejś reguły mówiącej o tym ale zwykle lepiej jest używać jednej serii bo inaczej może się zobić chaotyczna zbieranina :)

Napisano

Modelowanie to sztuka, jego ćwiczenie czyni mistrza. A tak to on sam zdecyduje co zrobi :D

 

ja muszę sie w tym poważnie podciagnąć a nie walic gotowe modele :D

Napisano

Oczywiście Duna, modelowanie jest sztuką. Uprawiaj tą sztukę robiąc jedną wizualizację miesięcznie. Tygodniowo? Wyobraź sobie że masz 1-2 dni na pomieszczenie - modelowałbyś kranik "dla sztuki" ? Dla ścisłości - 2 dni na kibelek to całkiem sporo czasu :)

Napisano

KaeMS, dziękuję Ci serdecznie :)

Dziś dostałem całe gazety z normalnie wypasionymi wnętrzami i przejrzę sobie, co będę chciał zrobic :D

Papier jest dla mnie najbardziej uniwersalnym środkiem bo ciezko w necie szukac refer i gapi się na nie na monitorze - bo to osłabia moje chęci i nadweręża moje oczy...

Napisano
  • Autor

czy to zaczyna już coś przypominać? Nie ma aliasingu i łózka... no i kilku innych rzeczy.

 

ps. chyba jednak wstawię te "kwadratowe" umywalki.

 

fryrender_piatekPS.jpg

Napisano

Widzę, że wcześniej renderowałeś w maxwellu, słyszałem, że fry jest nieco szybszy od maxwella... co Ty o tym sądzisz Chrupek?

Napisano
  • Autor

Maxwell jest dla mnie wygodniejszy w użyciu - chociażby fakt, ze we Fry'ju nie można renderować wybranego regionu :/

Po kilku próbach w Maxwellu i Fryrenderze, stwierdziłem, że znacznej różnicy nie ma, a jak wspomniałeś, Fry jest faktycznie szybszy od Maxwella.

Na szczęście można w łatwy sposób przenosić materiały Maxwella do Fry'ja :-)

 

Pod wieczór wyrenderuję Maxwella to porównasz... ja też sobie porównam ;)

Edytowane przez Chrupek

Napisano
  • Autor

no tak mi pojechał Maxwell... niezbyt ciekawie, ale to raczej ja jestem amator, bo wiem, co Maxwell potrafi :/

 

maxwell_piatek.jpg

Napisano
  • Autor

z Ambientem Okluźnym (fryrender) tak wyszło... spróbuję jeszcze V-raya.

 

Fry_sobota.jpg

Napisano

"no tak mi pojechał Maxwell... niezbyt ciekawie, ale to raczej ja jestem amator, bo wiem, co Maxwell potrafi :/"

 

Ja tam jestem amator ale Maxwell, fryrender, v-ray czy mental potrafią tyle ile wykrzesa z nich posługujący się nimi grafik :p (bez złośliwości)

Czekam na update :)

Napisano

Pisałeś, że można łatwo przenosić materiały z maxwella do fry, mozesz dać jakiś tutek, lub wskazówkę...i na jakim sprzęcie to renderujesz. AO musisz sam załączać w FR? Skoro to ubiased render, to chyba klikasz render i jedzie,napisz o co z tym chodzi:D

Edytowane przez bapi23

Napisano

Ambient Okluźny, nieżle się uśmiałem...

Powiedz mi, ile takie zziarniczenie trwało, bo to kiepsko wygląda..

Napisano
  • Autor

bapi23: w sumie, klikasz na materiał Fryrendera i wpisujesz podobne wartości, które ma materiał Maxwella :-)

AO zaznaczasz w opcjach renderu i później musisz wybrać z zakładki kanał AO i "odświeżyć" render... wówczas ukaże CI się magiczny kanał AO :-)

 

Dunablaster: krótko...

Napisano

 

Dunablaster: krótko...

 

Jak krótko, to czego się skarzysz że Maxwell tak pojechał? :) Opowiedz mi o nim, przyda mi się to.

 

Sam uzywam czegoś podobnego - MLT w silniku Kerkythea.

Napisano
Ambient Okluźny, nieżle się uśmiałem...

Powiedz mi, ile takie zziarniczenie trwało, bo to kiepsko wygląda..

coś za jeden chłopcze ;>

 

co do autora to bardzo fajnie idzie oby tak dalej :)

Napisano
coś za jeden chłopcze ;>

 

Taki miejscowy folklor się ostatnio zalęgł. Pisze bzdury, później się kaja, omal samobiczowanie odstawia.

 

Chrupek - daj test z jakimś hdri z wyraźnymi obszarami światło/cień :) może być dużo ciekawszy efekt, choć maxwella z braku czasu nie testuję :(

Napisano
  • Autor

KaeMS: nie wiem, czy o to chodzi, bo pobawiłem się kontrastem i expoSiure'm na mapce HDRI w photoshopie :-)

 

Clipboard01.jpg

Edytowane przez Chrupek

Napisano

Chymm, coś za bardzo masz przepalone te framugi. Nie za dobrze wygląda. Może masz najjaśniejszy punkt HDRI gdzieś między lustrem a najdalszą framugą ? Dodajesz także jakieś dodatkowe źródło światła ? Ewentualnie nad sufitem jest coś mocno odbijającego.

Napisano
  • Autor

też zauważyłem, że na górze coś daje ostre światło. Spróbuję spreparować własną HDRI i podrzuce wyniki badań ;)

 

Nie daję innych świateł, tylko HDRI i słoneczko.

Napisano

Słoneczko w hdri jest tam, gdzie twoje ? Powinny się pokrywać.

 

Wiem, że to "oczywista oczywistość" ale czasami zdarza się popełnić banalny błąd.

Napisano

Przyjemne światło, wyjąwszy ziarna.

Enironment brzydki nadal.. Ty to wiesz :D

Edytowane przez Camel

Napisano

EDIT

dobra kasuj te posty, co napisales do mnie na tej stronie nt. spawów bidetowych :D

dla mnie to bałagan

Edytowane przez Camel

Napisano
  • Autor

No dobra, poznęcajcie się nade mną troche, a ja tym czasem wymienie podłoge i popracuje nad materiałem plastiku :-)

aha no i Fryrender tym razem, bo szybszy ;)

 

color.jpg

Napisano

Bardz fajnie ale spójrz na gorszy problem: kierunek światła słoneczngo nie pasuje do swiatła które pada na Twoje wnętrze. Environ ustawiony tak trochę jakby ten budynek wisiał nad wodą.

Napisano
  • Autor

kierunek światła jest oki, a problem to ja mam z lustrem - w nowej wersji - które odbija mi jakiś badziew, zamiast nieba :/

Napisano

to chociaż sferyczny environment znajdź, bo płaski nie pomoże (btw, wydaje mi sie ze taki masz...) sprawia problem poszukaj takich do nałożenia na sferę/półsfery mapek w necie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności