Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Trąbka


Rekomendowane odpowiedzi

Gość szysia565
Napisano (edytowane)

Zabrałem się za modelowanie trąbki. Model nie należy do zbytnio bogatych, ale na moim kompie już się zaczął powoli ciąć, dlatego renderu podjąłem się już teraz :

 

trbka.jpg

 

Jeśli chodzi o "anatomię ;)" to raczej wszystko się zgadza. Z wyjątkiem "ostatniej prostej" przed czarą. Ta część, powinna się lekko rozszerzać już od wentyli ;/ Jak to zrobić? Skalowanie poligonów na nic się zdaje bo wychodzi krzywo wszystko. (z kadru też nie jestem zadowolony ;/)

 

Da się wykorzystać modyfikator "loft" tak, aby stopniowo rozszerzał się? A może jest jakiś inny sposób? Ja tu się nie znam... jestem trębacz ;)

 

Jeśli macie pomysły, to piszcie.

Edytowane przez szysia565
  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pokaż całość :) i ten ustnik czy jak mu tam :P i siateczkę :D

 

dlaczego przy skalowaniu polygonów "wychodzi ci krzywo wszystko" ? skalujesz je po kolei ?

Napisano

nie wiem bo nie robie w maksie ale ja bym zrobił krzywą na 3 punktach potem revolve czy coś podobnego(nie wiem jak to się nazywa).Był kiedyś taki tutorial o modelowaniu kieliszków tą metodą na tym forum ale nie znajdę teraz.

Napisano

No i daj jakieś HDR do sceny bo to teraz jest słabe.

Na łączeniu rurek powinny być widoczne lutowania (jak nie wiesz jak zrobić to jest opcja szukaj i znajdź jak się robi spawy).

Na przedniej części masz za mało edgy i wyłazi kanciastość.

Napisano

Da się wykorzystać modyfikator "loft" tak, aby stopniowo rozszerzał się? A może jest jakiś inny sposób? Ja tu się nie znam... jestem trębacz ;)

 

Jeśli macie pomysły, to piszcie.

 

W lofcie mozesz wstawiać na ścieżce różne przekroje. Jeżeli shape ma być okręgiem to wytarczy, że zwiększysz średnicę shape'a na końcu. Ewentualnie jeszcze deform.

Gość szysia565
Napisano

Mówiłem że kadr jest taki sobie. Gdybym pokazał ustnik, to by nie było wydać czary. Natomiast gdybym chciał i jedno i drugie... Wtedy by nie było widać tych wszystkich detali o jakie mi chodziło. ;/ W grę wchodzi jedynie pozmienianie ogniskowej kamery xD

 

Panie Ex3... W trąbce nie ma lutowań xD

Oto realne fotki mojej trąbki:

 

img1003fib.jpg

 

img1004c.jpg

 

Widzisz tu jakieś spawy? :)

 

PS. Co to jest HDR? i jak się to dodaje? I jak się dodaje siatkę? Czy chodzi o to na czym normalnie pracuję?

Napisano

Jeśli masz tą trąbkę pod ręką, do tego aparat to poszukaj ujęcia nie w maxie a z aparatem w ręku. Prawdopodobnie będzie ci dużo łatwiej. Osobiście zrobiłbym użytek z pierwszego :)

HDRI (High dynamic range imaging) - w olbrzymim skrócie i "totalnym" uproszczeniu - mapa, której możesz użyć w oświetleniu i/lub tle dla odbić. Dzięki temu możesz uzyskać efekt odbicia podobny do tego jaki masz na zdjęciu.

 

Sorry jeśli niezbyt fachowo to opisałem i zbyt mocno uprościłem ale chciałem choć minimalnie przedstawić to komuś, kto o HDRI jeszcze nie słyszał nie zalewając go masą informacji.

Napisano

Ładna trąbka, jestem zaszokowany twoim modelarstwem :D tylko że koncówka (wylot) trąby jakoś lekko kanciasta, wygładź ją :D

Materiały i światło studyjne + dobre ustawienia Mentala lub V-Ray = git! :D

Niebieski kolor męczy wzrok ;/. ale ładnie woow. ;)

Gość szysia565
Napisano

Zabrałem się jeszcze raz za renderek trąbki i jak zobaczyłem co mi tworzy Vray to mu podziękowałem...:

 

222m.png

 

W czym problem?

Gość szysia565
Napisano

Czemu mi się miniaturka nie pokazuje? Wrzucam już drugi raz, a jak wchodzę w WIP, to nie ma ;/

Napisano

bo pewnie masz skorke na forum ustawiona ta jasna....

 

 

btw

na tym renderze nic nie widac w sumie, same refleksy-.-

daj narazie clay i siatke jesli mozesz...

Napisano
Czemu mi się miniaturka nie pokazuje? Wrzucam już drugi raz, a jak wchodzę w WIP, to nie ma ;/

 

Wrzuć miniaturkę do pierwszego posta.

 

Ładna trąbka, tylko tak jak piszą wyżej - postaraj się dawać obrazy lepszej jakości, żeby było wyraźniej widać.

Gość szysia565
Napisano

Skina mam ciemnego... A to AA wiem że leci na szyję ;/ I do tego stopnia mnie to załamało, że wyłączyłem renderka w połowie. Jak to zmienić?

 

M4rcus: Siatka jest beznadziejna... Nie ma co w ogóle z tym do ludzi wyjeżdżać... Wszystko poskładane z powyginanych cylindrów albo loftów. A co do clay... To nie za bardzo wiem co to takiego (ang. chyba glina...)

 

Lucas: Zamierzam zapodać coś w większej rozdziałce, jak znajdę odpowiednie ustawy Vraya... Na razie pozostawia wiele do życzenia ;/

 

Ps. A jak dodać miniaturkę do pierwszego posta, gdy ten już poleciał?

Napisano

 

Ps. A jak dodać miniaturkę do pierwszego posta, gdy ten już poleciał?

 

Edytuj go po prostu:) Upload miniaturek znajdziesz jak przejdziesz do edycji zaawansowanej.

Napisano

Miałem to samo w ostatniej scenie :D Pomogła zabawa intensywnością świateł (mniejsza!!) oraz zmienić COLOR MAPPING z Linera np. na Exponential (tak sie to pisze?). No i daj instrumentowi coś do odbijania później, jakieś HDR np. a nie same "chamsko" białe światła VRay'owe.

 

Powodzenia i pozdrawiam!

 

P.S. Kurcze grałem w szkole na trąbce przez kilka dobrych lat, wróciłbym do tego :(

Gość szysia565
Napisano

Wyrendziłem jeszcze raz zmniejszając trochę światło ale AA nadal jest nieteges ;/ Właśnie wrzuciłem na render jeszcze większe zbliżenie, gdzie zmieniłem antialasing filter z area na soften... Chyba będzie lepiej... Ale narazie Area:

 

trbka.jpg

Napisano

Wrzuć pierwszą lepszą hdr`kę na tło i będziesz miał ładnie.

Zmniejsz rozmiar tych świateł też bo zabierają Ci wszystkie reflexy.

AA użyj jakiegoś wyostrzającego bo znikną Ci detale.

Gość szysia565
Napisano

Godzil: Wszystko zmieniłem tak jak proponowałeś, z tym że nie wiem co to jest to color mapping... I gdzie go znajdę? I jakoś mi Hdri nie zadziała chyba ;/

Gość szysia565
Napisano

I upek. Jeszcze bez color mappingu, ale za to z mniejszymi światełkami i z HDRI :D Myślę że fajniej...

 

trbka1.jpg

Napisano

Pewnie ze lepiej, ale jeszcze zrobisz później otoczenie jakieś mam nadzieje. Na pewno nie niebieskie! :)

 

Znajdź ten color mapping i próbuj nim wyeliminować kostki w refleksach. Powodzenia!

Gość szysia565
Napisano

Zmieinłem color mapping z lineara na HSV exponential... Lepiej? I zmieniłem ten kolor niebieski który wam nie pasował :D

 

trbka3.jpg

 

I kadr zmieniłem, aby było ciekawiej :)

 

PS. Co rozumiesz przez pojęcie "kostki w refleksach"?

Gość szysia565
Napisano

Troszkę inne ustawy:

Primary bounces: irradience map

Secondary bounces: light cache

Image sapler: Adaptive DMC (soften)

Color mapping: HSV Exponential.

 

trbka4.jpg

Gość szysia565
Napisano

To już chyba koniec. Nic więcej nie będę z tym robił, ze względu na kompa. Ten model to już jest max ;/ Więcej mi komp nie pociągnie. Tnie się jak cholera... Na pożegnanie:

 

trbka9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności