Napisano 20 Kwiecień 200915 l Zabrałem się za modelowanie trąbki. Model nie należy do zbytnio bogatych, ale na moim kompie już się zaczął powoli ciąć, dlatego renderu podjąłem się już teraz : Jeśli chodzi o "anatomię ;)" to raczej wszystko się zgadza. Z wyjątkiem "ostatniej prostej" przed czarą. Ta część, powinna się lekko rozszerzać już od wentyli ;/ Jak to zrobić? Skalowanie poligonów na nic się zdaje bo wychodzi krzywo wszystko. (z kadru też nie jestem zadowolony ;/) Da się wykorzystać modyfikator "loft" tak, aby stopniowo rozszerzał się? A może jest jakiś inny sposób? Ja tu się nie znam... jestem trębacz ;) Jeśli macie pomysły, to piszcie. Edytowane 7 Czerwiec 200915 l przez szysia565
Napisano 20 Kwiecień 200915 l pokaż całość :) i ten ustnik czy jak mu tam :P i siateczkę :D dlaczego przy skalowaniu polygonów "wychodzi ci krzywo wszystko" ? skalujesz je po kolei ?
Napisano 20 Kwiecień 200915 l nie wiem bo nie robie w maksie ale ja bym zrobił krzywą na 3 punktach potem revolve czy coś podobnego(nie wiem jak to się nazywa).Był kiedyś taki tutorial o modelowaniu kieliszków tą metodą na tym forum ale nie znajdę teraz.
Napisano 21 Kwiecień 200915 l No i daj jakieś HDR do sceny bo to teraz jest słabe. Na łączeniu rurek powinny być widoczne lutowania (jak nie wiesz jak zrobić to jest opcja szukaj i znajdź jak się robi spawy). Na przedniej części masz za mało edgy i wyłazi kanciastość.
Napisano 21 Kwiecień 200915 l Da się wykorzystać modyfikator "loft" tak, aby stopniowo rozszerzał się? A może jest jakiś inny sposób? Ja tu się nie znam... jestem trębacz ;) Jeśli macie pomysły, to piszcie. W lofcie mozesz wstawiać na ścieżce różne przekroje. Jeżeli shape ma być okręgiem to wytarczy, że zwiększysz średnicę shape'a na końcu. Ewentualnie jeszcze deform.
Napisano 21 Kwiecień 200915 l Mówiłem że kadr jest taki sobie. Gdybym pokazał ustnik, to by nie było wydać czary. Natomiast gdybym chciał i jedno i drugie... Wtedy by nie było widać tych wszystkich detali o jakie mi chodziło. ;/ W grę wchodzi jedynie pozmienianie ogniskowej kamery xD Panie Ex3... W trąbce nie ma lutowań xD Oto realne fotki mojej trąbki: Widzisz tu jakieś spawy? :) PS. Co to jest HDR? i jak się to dodaje? I jak się dodaje siatkę? Czy chodzi o to na czym normalnie pracuję?
Napisano 21 Kwiecień 200915 l Jeśli masz tą trąbkę pod ręką, do tego aparat to poszukaj ujęcia nie w maxie a z aparatem w ręku. Prawdopodobnie będzie ci dużo łatwiej. Osobiście zrobiłbym użytek z pierwszego :) HDRI (High dynamic range imaging) - w olbrzymim skrócie i "totalnym" uproszczeniu - mapa, której możesz użyć w oświetleniu i/lub tle dla odbić. Dzięki temu możesz uzyskać efekt odbicia podobny do tego jaki masz na zdjęciu. Sorry jeśli niezbyt fachowo to opisałem i zbyt mocno uprościłem ale chciałem choć minimalnie przedstawić to komuś, kto o HDRI jeszcze nie słyszał nie zalewając go masą informacji.
Napisano 21 Kwiecień 200915 l mapę hdri możesz ustawić w slocie "enviroment" i efekt będzie już lepszy ;)
Napisano 21 Kwiecień 200915 l Ładna trąbka, jestem zaszokowany twoim modelarstwem :D tylko że koncówka (wylot) trąby jakoś lekko kanciasta, wygładź ją :D Materiały i światło studyjne + dobre ustawienia Mentala lub V-Ray = git! :D Niebieski kolor męczy wzrok ;/. ale ładnie woow. ;)
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Zabrałem się jeszcze raz za renderek trąbki i jak zobaczyłem co mi tworzy Vray to mu podziękowałem...: W czym problem?
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Czemu mi się miniaturka nie pokazuje? Wrzucam już drugi raz, a jak wchodzę w WIP, to nie ma ;/
Napisano 4 Czerwiec 200915 l bo pewnie masz skorke na forum ustawiona ta jasna.... btw na tym renderze nic nie widac w sumie, same refleksy-.- daj narazie clay i siatke jesli mozesz...
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Czemu mi się miniaturka nie pokazuje? Wrzucam już drugi raz, a jak wchodzę w WIP, to nie ma ;/ Wrzuć miniaturkę do pierwszego posta. Ładna trąbka, tylko tak jak piszą wyżej - postaraj się dawać obrazy lepszej jakości, żeby było wyraźniej widać.
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Skina mam ciemnego... A to AA wiem że leci na szyję ;/ I do tego stopnia mnie to załamało, że wyłączyłem renderka w połowie. Jak to zmienić? M4rcus: Siatka jest beznadziejna... Nie ma co w ogóle z tym do ludzi wyjeżdżać... Wszystko poskładane z powyginanych cylindrów albo loftów. A co do clay... To nie za bardzo wiem co to takiego (ang. chyba glina...) Lucas: Zamierzam zapodać coś w większej rozdziałce, jak znajdę odpowiednie ustawy Vraya... Na razie pozostawia wiele do życzenia ;/ Ps. A jak dodać miniaturkę do pierwszego posta, gdy ten już poleciał?
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Ps. A jak dodać miniaturkę do pierwszego posta, gdy ten już poleciał? Edytuj go po prostu:) Upload miniaturek znajdziesz jak przejdziesz do edycji zaawansowanej.
Napisano 4 Czerwiec 200915 l http://www.aversis.be/tutorials/vray/basic_skylight.htm to tak co do clay'a na przyszłość Pozdrawiam
Napisano 5 Czerwiec 200915 l Miałem to samo w ostatniej scenie :D Pomogła zabawa intensywnością świateł (mniejsza!!) oraz zmienić COLOR MAPPING z Linera np. na Exponential (tak sie to pisze?). No i daj instrumentowi coś do odbijania później, jakieś HDR np. a nie same "chamsko" białe światła VRay'owe. Powodzenia i pozdrawiam! P.S. Kurcze grałem w szkole na trąbce przez kilka dobrych lat, wróciłbym do tego :(
Napisano 7 Czerwiec 200915 l Wyrendziłem jeszcze raz zmniejszając trochę światło ale AA nadal jest nieteges ;/ Właśnie wrzuciłem na render jeszcze większe zbliżenie, gdzie zmieniłem antialasing filter z area na soften... Chyba będzie lepiej... Ale narazie Area:
Napisano 8 Czerwiec 200915 l No bo nie zmieniłeś tego co napisałem ;) Spróbuj, w moim przypadku pomogło a miałem DOKŁADNIE to samo...
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Wrzuć pierwszą lepszą hdr`kę na tło i będziesz miał ładnie. Zmniejsz rozmiar tych świateł też bo zabierają Ci wszystkie reflexy. AA użyj jakiegoś wyostrzającego bo znikną Ci detale.
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Godzil: Wszystko zmieniłem tak jak proponowałeś, z tym że nie wiem co to jest to color mapping... I gdzie go znajdę? I jakoś mi Hdri nie zadziała chyba ;/
Napisano 8 Czerwiec 200915 l I upek. Jeszcze bez color mappingu, ale za to z mniejszymi światełkami i z HDRI :D Myślę że fajniej...
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Pewnie ze lepiej, ale jeszcze zrobisz później otoczenie jakieś mam nadzieje. Na pewno nie niebieskie! :) Znajdź ten color mapping i próbuj nim wyeliminować kostki w refleksach. Powodzenia!
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Zmieinłem color mapping z lineara na HSV exponential... Lepiej? I zmieniłem ten kolor niebieski który wam nie pasował :D I kadr zmieniłem, aby było ciekawiej :) PS. Co rozumiesz przez pojęcie "kostki w refleksach"?
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Troszkę inne ustawy: Primary bounces: irradience map Secondary bounces: light cache Image sapler: Adaptive DMC (soften) Color mapping: HSV Exponential.
Napisano 13 Czerwiec 200915 l To już chyba koniec. Nic więcej nie będę z tym robił, ze względu na kompa. Ten model to już jest max ;/ Więcej mi komp nie pociągnie. Tnie się jak cholera... Na pożegnanie:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto