Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

dawno nic nie wrzucałem, ostatnio odgrażałem się że będzie praca w v-rayu. Jednak nie ! Wrzuca tutaj początki pracy w mentalu - FG + GI. Piszcie co do techniki renderingu. Później dorzucę inne ujęcia.

 

Projekt mój, wizka moja, inwestor prywatny - narazie koncepcja...

Salon tego mieszkanie już kiedyś tu prezentowałem : http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57013 muszę go już dla własnego spokoju jeszcze podrasować.

 

czas renderingu 2 godzinki.... 1/4 -16 lanczos

 

3tifekpoprawkakopiafull.jpg

Edytowane przez jahred6
  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Krzywy widok -tak chciałem.

Ziarno - bo to WIP , a ten render jest testowy.

Halogeny są dobrze umieszczone.

Widok za oknem może rzeczywiście...

Nie bojler tylko okap :-)

Napisano

Jeżeli chciałeś optycznie zmniejszyć tą kuchnię przez błąd w ustawieniu kamery to ci się udało. Halogeny nad szafkami dadzą więcej cienia niż światła (chyba, że to złudzenie i nie są umieszczone za linią szafek). Ten lakierowany materiał powinien sięgać do dołu szafek. Fugi wyglądają dziwnie - nawet jeśli tam są łączenia bezfugowe to i tak nie powinno to tak wyglądać.

Napisano

Nie błąd tylko lens 24 i lekko przekrzywiony kadr. Halogeny nie są schowane za liną szafek, mają być też bezpośrednio pod wiszącymi szafkami - oświetlające blat. Fugi to bump - no mogło by być lepiej. Nie wiem o co Ci chodzi z lakierowanym materiałem, jest cokół 8 cm , dlatego nie sięgają niżej. Dzięki.

Napisano

Nie o to mi chodzi - cokół jest i być musi. Chodzi mi o ten czerwony na ścianie.

Poszukałbym jeszcze ustawień kamery ale może jestem w błędzie.

Napisano (edytowane)

Ten czerwony materiał to szkło barwione. Sięga od blatu do górnej krawędzi szafek.

Co do płytek to jest to PRO materiał mentalowski - stone i wczytana mapa bumpu. Nie jestem zbytnio kumaty w jakieś podrasowania materiałów więc nie wiem jak to poprawić.

Edytowane przez jahred6
Napisano

Osobiście mam dziwny zwyczaj robić każdą płytkę jako osobny obiekt, choć są pewnie lepsze metody. Zdania o tym szkle barwionym nie zmieniam :]

Napisano

No Twoja metoda jest na pewno lepsza, nie mam jej opanowanej więc szybciej mi idzie z bumpem. Szkło barwione :D idąc do górnej krawędzi ładnie zamyka tą kompozycje łączą się z szafkami. No ale cóż zdania architektów zawsze podzielone ;-)

Napisano

Ten bump jest zdecydowanie kiepski, albo zrób lepszą mapkę, najlepiej z resztą do dispa,

albo po prostu zrób każdą płytkę jako osobny obiekt, jak juz wyżej było wspomniane.

 

AA leży, skoro to lanchos, to daj mu więcej, bo jak widać nie wystarcza tyle.

Strasznie ciemno w rogach, nie wiem czemu skoro masz GI włączone.

 

 

edit: mam nadzieję, że docelowo poprawisz sampling materiałów, bo kiepsko coś.

ale sam dizajn nawet mi się podoba, sprawia to miłe wrażenie, tylko oświetl to Waść lepiej!

Napisano (edytowane)

plytki dobrze jest robic z plane, pozniej instet, extrude i bevel wtedy mamy pewnosc ze wielkosc bedzie prawidlowa :) Co do wnetrza to bledy typu noise i AA juz wytkniete mi jedynie pozostaje koment odnosnie projektu no wiec:

-przedluzenie tak malej i zamknietej kuchni o dodatkowa sciane z piekarnikami i szafkami, lepiej schowac to by nie straszylo jak ktos bedzie w salonie :)

-nie ma splash back`a, wiem ze kran jest przy oknie i dlatego, ale nie tylko tak mozna zapackac sciany w kuchnii ;)

-Patnony tutaj mi nie pasuja. Za duzo miejsca zabieraja, poza tym od strony wewnetrznej stoi jeden, jak ktos na nim bedzie siedzial to pol kuchni bedzie niedostepne.

-te szafeczki na boku, takie male, tez nie bardzo ;)

 

Ogolnie render ladnie wyszedl i przyjemne swiatlo :)

Pozdrawiam

Edytowane przez hcpiter
  • Like 1
Napisano

Neira i hcpiter Właśnie nigdy w ten sposób nie robiłem ale spróbuje. Jest ciemno w jednym rogu, no ale tak mi obliczyło i oddaje się temu :-) Układ tej kuchni jest zdeterminowany jej : starym piecykiem kaflowym który ma zostać i tkwić obok płyty grzewczej[ hcpiter chyba te małe szafeczki ;-) ? ] Zabudowanie ściany z dwoma CARGO oraz mikrofalą, piekarnikiem i lodówką, wynika z potrzeby przebudowy spiżarni i powiększenia wiatrołapu będącego za tą ścianą - czyli starą spiżarnie trzeba było podzielić na dwie zabudowy jedna w kuchni druga [ szafa ] w wiatrołapie. Pantony podobają się klientom :-) Dzięki za miłe słowo co do designu Neira i dzięki hcpiter za słuszny koment.

mkeruj - uczynie to tylko później!

Napisano

Dorzucam drugi widok różni się w ustawieniach jedynie samplem 1 na 16 lanczos. Wieczorem coś podkręcę -materiały z osobna i może jeszcze lekko FG teraz mam Initial FG Point na 1,4 a Rays per FG Point 320.

 

4tifekpoprawkakopia.jpg

Napisano

jak na testy masz strasznie wyśrubowane FG :) ogólnie ładnie jest, ale chyba troche z sharpenem przesadziłeś. no i podłoge zmień bo jest straszna :P

Napisano

Właśnie to nie sharpen tylko lanczos mi tak wyostrza :-) Testowy każdy kolejny musi być lekko lepszy od poprzedniego ;-) Podłogą się zajmę niebawem i wrzucę.

Napisano

Jak znam życie i klientów to jedną z pierwszych uwag byłoby: "proszę zamknąć szafkę".

Z tym oknem nadal coś nie tak, chyba że to 4 czy 5 piętro. Wyprostowane od razu wygląda lepiej :)

Napisano

Posadzka uratowana i zrobiona, no nie zdawałem sobie sprawy że tamto aż tak szpeci, jednak z opcji mapa, albo medeling. Modelowanie wychodzi zdecydowanie lepiej.

Do hcpitera splash back jest - tylko ta szyba barwiona jest lekko matowa, dlatego może się wydawać że to jakiś inny materiał. Zastanawiam się czy nie zrobić glossy - ale może to wyglądać zbyt "bajecznie".

Oto płyteczki : tak jak mówił hcpiter extrude z plane'a

 

5tifekposadzka.jpg

Napisano

No płytki teraz zacnie, ale AA nadal coś kuleje (widać to zwłaszcza na oknie i krawędzi podwieszanego, na poprzednim renderze). I caLy czas światło jest mdłe, przecież to Mental, na bogów!!

Napisano

Render z mocnym samplem puszczę za jakąś godzinkę tu jeszcze nie kręciłem dlatego są szumy. Kurczę mi światło się podoba :-) jest po prostu wschodnie, dlatego nie ma tam piekła :-) No ale mogę coś jeszcze podłubać w kontroli ekspozycji. Dzięki.

Napisano (edytowane)

No to UP : Cholerny sampling lanczos 1 na 64 + zwiększenie na niektórych materiałach do 12 - komp robił mi to tak długo że aż wstyd się przyznawać.... No ale jest, duuużo lepiej niż na poprzednich - rzekłbym że ładnie :-) Podłoga wyszła ładniutko, reszta też, jedynie ta szyba matowa w szafkach - jakieś błędy i szumowina... Światło jest jeszcze przed postprodukcją w PS'ie. Czekam na konstruktywne komentarze i pomoce odnośnie samplowania - bo za długo mi to robiło...

 

Neiraa łobuzico, nie będę całej polski przeprawiał by jedną niewiastę udusić ;-P

 

666666666tifekgotowykop.jpg

Edytowane przez jahred6
Napisano

Jahred no teraz zaczynasz robić porządne światełko :] Jestem kontenta.

A co do czasów, to może masz za dużo teraz sampli w materiałach? Jakie masz tam ustawienia? Możesz też zapodać screeny z ust. FG, GI? Coś napewno da się ukroić.

 

No to czuję się bezpieczna, hihi.. ;P

Napisano

Dzięks, Neiraa! No oto ustawienia : do niektórych materiałów np. szyby nad blatem i do matowej szyby w szafkach wiszących dodałem sampli z 8 do 12 i chyba do żadnego innego nie dodawałem, rozdziałka 1200x900

 

ustawienia.jpg

Napisano

Ja się nie znam za specjalnie a poza tym jestem chora, ale ile Ci sie to liczy i na jakim sprzęcie, bo ja tu nie widzę nic dziwnego w tych ustawieniach.?

 

Jedynie może w expozycji masz nakombinowane, ale to chyba nie ma wpływu na czas smażenia obrazka.

Przy tej rozdziałce takie sample Lanchosa są ok. Ja nie robię radiusowej interpolacji, więc nie wiem jaki to ma wpływ. Ale możesz chybe nieco uciąć GI, bo masz dość dużo.

No ale każdy ma swoje metody.

 

Sample materiałów masz nawet niskie.

Napisano

Neiraa no właśnie sample materiałów nie są spore, samo FG liczyło mi koło 1 godzinki jak dla mnie na taką rozdziałkę ok, natomiast sampling około 10 godzin na sprzęcie jeszcze nie zmienionym, niestety... ale plany są. Czyli dość wydajny laptok hp compaq 8710p 2x2.20 ghz i 3 g ramu, do stacjonarnego mu brakuje, ale jest ok. Dunablaster mental mnie samego zaskakuje czasem, ale trza się z nim sporo napocić !!!!! Z tego obrazka jestem zadowolony jak z żadnego wcześniej.

 

Neiraa życzę zdrowia :-)

Napisano

Dzięki :]

 

A próbowałeś ukroić nieco GI? Może to by coś dało, albo daj na: optimize for FG a zmniejsz sample FG trochę, bo 10h to ciut dużo, nawet jak na takiego laptoka.

Napisano

Ło jahred6 ja miałem takiego tutka do mentala od luminancestudio, muszę sobie zajrzeć, dzięki za komenta jednak :)

 

Dosyć V-Raya, powinienem się uczyć Mentala bo również on jest popularny. A propos możesz szybkich podglądów dokonywać renderowaniem zaznaczonego obszaru obrazu, myslę że wiesz - w maksie 2009 - tam gdzie są zakamarki, które potrzebują dobrego FG.

 

Pozdrawiam i gratuluję serdecznie Twoich dokonań. Mistrz! :D

p.s. sampling słaby, jestem zwolennikiem mniejszego ziarna na obrazach i materiałach :)

Napisano

Dunablaster dzięki za miłe słowo, ale z tym mistrzem nieco przesadzone, na razie amator ,ale ambicje mam:-)! Wiem o renderowaniu regionów etc. Niedługo przygotuje tą scenę do finish'u. Szumy są na materiale plastiku, coś nie wyszło. Czekam jeszcze na jakąś pomoc odnośnie moich konkretnych ustawień, bo może coś niepotrzebnie wrzuciłem.

Napisano

wiesz co. możliwe, że czas renderowania ci siętak strasznie wydłuża przez te mrożone szkło w szafkach. Jeżeli to preset z Arch&Design to wywal to i zrób ten materiał od podstaw. Ogólnie Frosted Glass ten defaultowy się zawsze długo liczy i w sumie też nie wygląda najlepiej.

Napisano

To jest plastik z PRO materials ze zmniejszoną przeźroczystością. W ogóle zauważyłem że z tego typu materiałami zawsze jest problem - w mentalu.

Napisano

Ok zrobiłem na nieco innych ustawieniach i zmieniłem materiał półprzeźroczysty, wyszedł różnie na lampkach i jako szyba w szafkach - nie wiem czemu. Zmniejszyłem lekko GI no i FG o jakieś 20 ale to chyba nie miało większego wpływu na czas - który było o 7 godzin krótszy od poprzedniego renderingu, myślę że też wpływ na to miała dużo mniejsza powierzchnia drewna na obrazku.

 

777777777777777666tifek.jpg

Napisano

Bardzo ładnie, ale dałbyś do tego poprawke shadingu w PS (render AO, Ambient Occlusion) to tak bardziej uwydatnia shading. Ale nadal FG do poprawy, co jest na pierwszym miejscu...

Napisano

Akurat shading w tej scenie nie powala. Zwłaszcza nad górnymi szafkami jest źle.

To czerwone na ścianie wygląda jak pomalowane farbą olejną.

Poprosiłbym o ten rzut z góry.

Napisano

Popieram twoje słowo. Dużo zabrał z tej sceny.

FG ustawiony na 300 czy 600 to ciągle za słaby. Trochę więcej photonów i nauki ustawienia radiusów interpolacji FG oraz ustawienie wysokiej wartości max over num. photons, żeby poszło gładko. Takie ustawienia trzeba dobierać do sceny tak aby szło wydajnie i jakościowo. Potem tylko AO w zakamarkach. Mental zaskakuje.. :D

 

Zrób rendera diagnostycznego photonów - bo może jest ich za mało w dalszych częściach sceny.

 

A propos dla Ciebie.

http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_ao_luminancestudio.pdf

AO

http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_gi_luminancestudio.pdf

mental

Napisano

EEEE Dunablaster gdzie ty tam widzisz błędy FG?? U góry akurat sampling cieni troche padł, ale to nie ma związku z FG!! Ustawienia jahreda są wysokie i to nawet bardzo. Więc proszę Cie nie wypisuj głupot.

Napisano (edytowane)

Jak patrze na wnetrze od tej kamery to wyglada ono troszke jak nowoczesna komuna ;)

Ten kolor bordowy lepiej chyba zmienic bo do drewna on raczej tez nie pasuje :)

Ogolnie ser troszke sztucznie wyszedl no i ta tapeta w korytazu, zmienic lepiej bo strasznie wyglada (najlepiej wywalic i podswietlic tamta czesc)

Co do swiatla to spoko tylko te plamy nad szafkami i ziarno troszke przeszkadzaja

Pozdrawiam

Edytowane przez hcpiter
Napisano

Słychaj Pitera, on zawsze dobrze gada.

 

Faktycznie ten brudno-czerwony żle się tutaj komponuje, no i j.w. wygląda na frbę olejną a nie na szkło.

Czy kolor scian to biel czy jakiś inny, bo wygląda dosyć szaro. Jak dla mnie to w całości jest nadal za ciemno, popraw może expozycję, to czasem nawet pomaga maskować drobne błędy shadingu, bo Mental bywa kapryśny, a te ustawienia są ok. Spróbuj rozjaśnić scenę, bo jest nadal ponuro.

 

Dunablaster zabawnyś o_O

Napisano

Już wiem co mi tak kosmicznie muli - PRO material - wood :-) sampling wiesza się na nim strasznie. Materiał szyby matowej teraz jest fajniejszy sporo, co widać na szafkach - w lampach brak żarówek... Co do kolorystyki kuchni - nie robię jej dla siebie, albo dla fajnej wizki, jest ona zlepkiem zachcianek klientów, którzy remontują dom - szczerze - są zachwyceni :-) Tak właśnie chcieli - a o to chodziło. Jeśli chodzi o tapetę w holu, zgadzam się wrzuciłem ją tylko tak żeby coś było, obecnie jest projektowana. Dorzucam też taki widok z góry hidden lines dla mkeruj'a, jak chcesz już konkretnie rzut z wymiarami - mogę i to wrzucić.

 

widok03kuchnia.jpg

widokzgry.jpg

Napisano

no ładnie jest. napisz coś o materiale płytek bo bardzo fajnie wyszły. a co do Pro materials to troche dziwna sprawa. Niektóre naprawde strasznie wolno się liczą.

 

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności