Pawolko Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 Hejka, Jestem nowy na forum nazywam się Paweł i dopiero zaczynam modelować. Robię ten temat gdyż chcę se zrobić gre, to troche potrwa ale puki jeszcze się nie ucze programować postanowiłem porobić modele więc fajnie by było jeżeli będe wstawiał rendery a wy powiecie co zmienić:) Pozdrawiam http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9e0ad1ca27489e5.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d2424433c55a10c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bdd951c7f12d8e0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c507dbdb8b40b497.html PS niewiedziałem gdzie dać temat
Bielik93 Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 no troche na pewno potrwa powiedz mi jakiego programu uzywasz i czy modelowales to zglowy czy z refki
Pawolko Napisano 26 Kwiecień 2009 Autor Napisano 26 Kwiecień 2009 modelowałem w 3dsmax, ale nie z planów tylko z obrazka reszte sam wymodelowałem
Bielik93 Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 Jesli chcesz uzyskc realistyczny efekt to staraj sie wlasnie korzystac z obrazkow do pomocy. jesli chcesz uzyskac dobry efekt nalezy zachowywac proporcje. Miecz masz w miare fajny ale trochechyba za dlugi ktos nie utrzymal by go jedna reka wiec albo skroc ostrze albo powieksz uchwyt ;]
Pawolko Napisano 26 Kwiecień 2009 Autor Napisano 26 Kwiecień 2009 Skruciłem wydaje się teraz troche lepszy, a co do kuszy mógł byś mi polecić jakieś textury? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c235e5a33ffc96b.html
Bielik93 Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 No miecz od razu lepiej wyglada. Co do kuszy to ja bym ja cala jeszcze raz wymodelowal. Pogrubil bym caly przod bo wyglada troche slabo. A co do tekstur to jest pelno stronek z darmowymi teksturkami drewna.
tweety Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 Pawolko: a czemu ten temat założyłeś w wolnych dyskusjach? Dział WIP nie istnieje? przenoszę.
Pawolko Napisano 26 Kwiecień 2009 Autor Napisano 26 Kwiecień 2009 (edytowane) sorki nie zauważyłem działu więcej się nie powturzy, ale wracając do tematu posłuchałem bielika i zrobiłem nową kusze troche inną http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91f7a603d43b8d43.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a55e6727eaec5885.html a tu jeszcze coś: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdd7d1af57415706.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab2b4af33ccd17d3.html Edytowane 26 Kwiecień 2009 przez Pawolko
Eddy__ Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 używasz jakiegoś oświetlenia ? bo strasznie ciemno jest i słabo widać. TO > http://www.wojsko18-39.internetdsl.pl/machiny/kusze.html
blomd Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 Jak robisz modele do gier, to staraj się stosować jak najmniejszą liczbę polygonów. Radzę Ci na początek sprawdzić się w programowaniu, a później robić modele ;] ps. wrzuć siatki powodzenia.
Pawolko Napisano 26 Kwiecień 2009 Autor Napisano 26 Kwiecień 2009 (edytowane) Jak robisz modele do gier, to staraj się stosować jak najmniejszą liczbę polygonów. Radzę Ci na początek sprawdzić się w programowaniu, a później robić modele ;] ps. wrzuć siatki powodzenia. Właśnie pierw porobie modele bo w tym roku kończ gimnazjum i ide do technikum informatycznego, tak więc teraz i przez wakacje mogę nauczyć się modelować:) Eddy__ nie używam oświetlenia puki co narazie to są moje pierwsze modele nie wymagaj ode mnie za wiele:) PS co do siatek niewiem czy potrzebne są żebym wrzucał bo daje dużo smoth'a, ale wrzuce http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/953ca8345cc79cda.html Edytowane 26 Kwiecień 2009 przez Pawolko
tweety Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Kończysz gimnazjum? Serio? Z taką ortografią ledwo co wypuścili by cię z podstawówki... Zrób nam przyjemność i korzystaj ze słownika lub jakiegoś edytora jak MSWord czy wbudowanego w firefox'a modułu sprawdzania pisowni. Czegoś co robi szlaczki na czerowno pod błędnym słowem. Bo słowa typu "puki", "pierw", "powturzy" czy "tótoriale" to już wielkie przegięcie. Najpierw pisownia potem zabawa w 3D. Pozdrawiam
M4rcus Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Właśnie pierw porobie modele bo w tym roku kończ gimnazjum i ide do technikum informatycznego, tak więc teraz i przez wakacje mogę nauczyć się modelować:) Eddy__ nie używam oświetlenia puki co narazie to są moje pierwsze modele nie wymagaj ode mnie za wiele:) PS co do siatek niewiem czy potrzebne są żebym wrzucał bo daje dużo smoth'a, ale wrzuce http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/953ca8345cc79cda.html takie cos da sie wymodelowac uzywajac z 3-4 razy mniej poly...a to itak ciagle za duzo jak na model do gry...
Dniesteruk Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Siemka Mam pytanie do was, dlaczego trzeba używać małej ilości poly? Przecież im jest więcej poly tym lepiej odwzorowana jest grafika. No fakt jeśli chcemy zrobić coś na po dobę kwadratu to nie warto używać dużej ilości, ale nie kiedy jesteśmy zmuszeni do większej ilości poly, co nie? A zresztą i tak większość renderów i bibliotek graficznych takich jak DirectX nie dopuszcza do przesadzenia z poly, gdyż czytałem co oferuje DirectX 11 i pisało tam, że powiększono nakładanie siatki, co daje realne kształty obiektom. A czy ktoś wie jak połączyć obiekty zrobione w 3ds max 2010? Oraz podstawy silnika 3D?
Dniesteruk Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Mam już biblioteki SDK DirectX 11, fizyki Nvidia PhysX, ale nie wiem czego jeszcze mi brakuje i jak co z czym połączyć? Zamierzam grę napisać w języku C++. (mam na myśli cały czas silnik graficzny)
khatake Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Nie masz dziwnego wrażenia ,że gry robią profesjonaliści bo są trudne do zrobienia ? Pytasz czemu mała ilość poly ? kurczę rusz głową...dużo poly = mała wydajność. Zresztą nie chodzi o małą ilość ale jak najmniejszą w stosunku do modelu. Chyba oczywiste że nie upraszczasz człowieka do boxa by zredukować ilość poly...a swoją drogą to nie miejsce na pytania w stylu "co zrobić by założyć Polskiego Blizzarda"...zresztą chciałbym zobaczyć jak ktoś kto robi pierwszą grę wykorzystuje Dx11...najpierw się dokształć w temacie...
Bielik93 Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Tak w ogole to jestem ciekawy skad sie biora takie nadzieje i pomysly "moze jutro robie gre". To nie jest takie latwe i trzeba wiele sie nauczyc. Zadko bywa ze ktos, bedac zielony w programowaniu i w grafie, sam sobie pewnego dnia wymysli ze napisze gre i zrobi wszystko sam. Do napisania pozadnej gry trzeba sie uczyc latami. Pomysl jak to by wygladalo jak by dzis sie zabral bez zadnej wiedzy i praktyk za budowanie wlasnego domu sam od podstaw. Pewnie nie wiedzial bys za co sie zabrac. Radze Ci jeszcze raz wszystko przemyslec i doksztalcic, poczytac wiecej na necie na temat twworzenia gier programowania i grafiki itp bo nie wierze w to ze ktos w tydzien nauczy sie pisania gier ;]
Lucek Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Nieśmiertelny motyw pisania własnej gry:) W końcu i tak trzeba wybrać między grafiką a programowaniem. A jeżeli chodzi o gry w 3d to żeby napisac cokolwiek trzeba i tak mieć wiedzę z liceum.Zanim coś napiszesz czekają cię 3 lata rozwiązywania problemów algorytmicznych. Jak chcesz o tym poczytać to polecam tę stronkę.Trzymam kciuki bo sam się rzucałem na słońce:)
Pawolko Napisano 27 Kwiecień 2009 Autor Napisano 27 Kwiecień 2009 Kończysz gimnazjum? Serio? Z taką ortografią ledwo co wypuścili by cię z podstawówki... Zrób nam przyjemność i korzystaj ze słownika lub jakiegoś edytora jak MSWord czy wbudowanego w firefox'a modułu sprawdzania pisowni. Czegoś co robi szlaczki na czerowno pod błędnym słowem. Bo słowa typu "puki", "pierw", "powturzy" czy "tótoriale" to już wielkie przegięcie. Najpierw pisownia potem zabawa w 3D. Pozdrawiam Wiem że ortografią nie grzeszę ale staram się, po za tym jestem dyslektykiem więc w szkole nie patrzą na moje błędy. Tak w ogole to jestem ciekawy skad sie biora takie nadzieje i pomysly "moze jutro robie gre". To nie jest takie latwe i trzeba wiele sie nauczyc. Zadko bywa ze ktos, bedac zielony w programowaniu i w grafie, sam sobie pewnego dnia wymysli ze napisze gre i zrobi wszystko sam. Do napisania pozadnej gry trzeba sie uczyc latami. Przecież napisałem że robię tylko modele na grę przyjdzie może kiedyś czas, nie napisałem że zrobię to z dnia na dzień może za kilka lat:) Po prostu chcę nauczyć się modelować a może kiedyś wykorzysta się prace w praktyce. PS. nie napisałem "Tótoriale"
prrrszalony Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Ja też jestem, a w tych moich przeszło 800 postach ciężko Ci będzie znaleźć błędy. To tyle, jeśli chodzi o "staranie się". Musisz więcej obserwować. Musisz dokładnie wiedzieć co robisz, bo upraszczasz za bardzo. Ćwicz rysunek, wielu "lepszych" w 3D często chwali sobie ćwiczenie także rysunku :) Powodzenia :)
NV Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Jak będziesz na studiach albo będziesz pisał podanie o prace\ cv whatever to będą mieli gdzieś to, że jesteś dyslektykiem. Ucz się pisać poprawnie i nie tłumacz się dyslekcią. Sam mam problemy z ortografią ale zanim napisze jakiegoś dłuższego posta, albo jakieś słowo piszę niepewnie to wrzucam do worda i sprawdzam. Uświadom sobie, że czyta cię nawet kilkaset osób. Teraz wyobraź sobie salę pełną ludzi i twoją prace, która wędruje z ręki do ręki. Z pewnością bardziej byś się przejął co tam napisałeś. Internet daje pewną anonimowość i dystans, ale tam po drugiej stronie nadal jest człowiek ;)
Ania Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Nie nakładaj meshsmootha skoro to ma być model do gry. (każdy iteration mnoży ilość poly razy 4, ręczne wygładzanie tylko tam gdzie trzeba trochę powiększy ilość poly ale nie tak drastycznie).
Pawolko Napisano 27 Kwiecień 2009 Autor Napisano 27 Kwiecień 2009 Dzięki za porady :) muszę jak najszybciej worda sciągnąć bo nawet w firefoxie nie wszystkie błędy pokazuje. Co do smotha nie miałem pojęcia że to tak dużo mnoży ;/
Eddy__ Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 spróbuj użyć autosmootha :) bo to co Ci się z siatką stało to jest masakra :D ćwicz i jeszcze raz ćwicz :) znasz chociaż jakieś podstawy w C++ ?
Pawolko Napisano 28 Kwiecień 2009 Autor Napisano 28 Kwiecień 2009 Witam wszystkich, dzisiaj zrobiłem pierwszą głowę, nie wiedziałem czy ją zamieszczać, ale odważyłem się: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9300b259e30b3bb1.html Proszę się nie śmiać to moja pierwsza głowa:) PS. jest taka brzydka bo miałem tylko jeden rzut od przodu i nie było to zdięcie tylko sam zarys. Pozdro
indian Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 powinieneś napisać głowa w cudzysłowie, gdzie uszy?
khatake Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 Bez refek nie zrobisz dobrej głowy. Przynajmniej nie na początku. Na Cgindia, 3dTotal i wielu innych stronkach znajdziesz świetne tutki o modelowaniu głowy. Poza tym pokazuj też siatkę. Tutaj to od razu widać że nieszczególnie jesteś zaznajomiony z pojęciem loop ;p Musisz tak budować siatkę aby ta "śledziła" anatomię twarzy. Tutoriale i refki. Czekam na upa i powodzenia ! ;]
Eddy__ Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 może Ci się przydać > http://img245.imageshack.us/img245/9268/siatka2gr8.jpg
Camel Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 Meshsmooth - przynajmniej 1 iteracja. Potem optymalizuj model i detriangulacja.
mirach Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 Meshsmooth - przynajmniej 1 iteracja. Potem optymalizuj model i detriangulacja. o czym ty mowisz? Jesli tak moge zapytac.
Pawolko Napisano 29 Kwiecień 2009 Autor Napisano 29 Kwiecień 2009 (edytowane) Eddy__ dzięki za siatkę, a resztę za komentarze możliwe że w piątek, sobotę, i niedziele będę robił sobie głowy w końcu majówka i będzie czas:). Tak w ogóle to ja mam kilka siatek, tylko że jak je przybliżam tą się rozmazują, da się z tym coś zrobić? edit: dokładnie wygląda w przybliżeniu tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6162cceba5090749.html Edytowane 29 Kwiecień 2009 przez Pawolko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się