Designer79 Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 (edytowane) Na moje 1 spotkanie z Zet...zrobiłem coś na podstawie grafiki 2D którą daawno temu nabazgrałem w zeszycie :P Edytowane 24 Styczeń 2012 przez Designer79
Double_G Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Tytuł mówi sam za siebie ;) Zapowiada się fajnie, jeśli dodasz detalu to już w ogóle miód i orzeszki :) Edit: tylko jedna sprawa, get rid of symmetry.
Oleksiak Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Oooojj lubię takie klimaty. Biust rzeczywiście "popraw" :P i moim zdaniem tą głowę drugą nie powinieneś umieszczać po środku głowy właściwej - chyba że to tylko tak na czas symetrii ;) To co już masz mi się podoba, fajne.
Designer79 Napisano 11 Maj 2009 Autor Napisano 11 Maj 2009 (edytowane) Załączam drobny update, bardziej skupiłem się na poznawaniu ZB niż na samej rzeźbie :P (Zmartwił mnie brak operacji Boole'a:/) Szkoda że nie zacząłem od ZSphere, Teraz mam mam złe zagęszczenie poligonów, przez co trudniej mi uzyskać detal w rozsądnym rozmiarze siatki. Odnośnie samej pracy to na razie nie mam jeszcze ostatecznej koncepcji wiec eksperymentuje:D Co do wyłączenia symetrii to w sumie rozważam 2 opcje: - drobne poprzestawianie elementów by symetria tak nie raziła (mniej pracy:D) - całkowita zmiana drugiej strony twarzy (praca była by bardziej interesująca) Edytowane 11 Maj 2009 przez Designer79
Designer79 Napisano 18 Styczeń 2012 Autor Napisano 18 Styczeń 2012 Po latach powróciłem do nauki sculptingu. Odkopałem w szufladzie tą starą prace i przy-rzeźbiłem ją co nieco. Detal jeszcze niedopracowany tak jak bym chciał, mam nadzieję ze kolejny up to będzie już finał. Aby pokazać ją ze wszystkich stron, prawdopodobnie będę musiał zrobić ocenzurowaną wersje ;P Mam jeszcze w "produkcji" 3 inne prace kompletnych postaci, ale na razie nie pokazuje bo potrzebują więcej detalu.
incorect Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 No muszę powiedzieć, że naprawdę robi wrażenie :) Bardzo ciekawy pomysł i wykonanie przynajmniej jak dla mnie wporządku :P To czekamy na następne pracę.
Gość ulisses7 Napisano 19 Styczeń 2012 Napisano 19 Styczeń 2012 (edytowane) Bardzo fajny skulpt tylko nad oczami bym popracował. Osobiście mnie nie przekonują choć są dość klimatyczne (ale to tylko moje skromne zdanie). Uważam też, że bardzo fajnie wygląda depresja (zapadnięta klata) zaraz pod obojczykami, podkreśla to kształt biustu (robią się takie fajne "łezki"). Co do symetrii to w samej twarzy by mi ona bardzo nie przeszkadzała, natomiast z włosami/ludźmi to można by zdecydowanie po różnicować. A tak Ogólnie to fajowy pomysł:) Pytanie - Co to za materiał? Sam robiłeś czy pobrany? Edytowane 19 Styczeń 2012 przez ulisses7
Designer79 Napisano 19 Styczeń 2012 Autor Napisano 19 Styczeń 2012 Dzięki wielkie za komentarze i ciesze się, że się podoba :) Jak już będę przekonany co do ogólnego kształtu i detalu to spróbuje popracować na wyłączonej symetrii. Oczy może zrobię tak lekko otwarte - jeszcze się "zobaczy" :D Ulisses7 co do materiału to wysłałem Ci PM.
Napoleon czy'de Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Bardzo klimatyczna postać. Daajesz tego więcej :)
Designer79 Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 Chyba mnie ma sensu otwierać nowych wątków dla każdej pracy więc wrzucam na razie tutaj. Poniżej głównie ćwiczenie anatomii docelowo będę chciał zrobić z niego biczownika z mojej Teczki 2D.
Gość ulisses7 Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 (edytowane) OK wiec z anatomia jest w miarę ok. Ale nie do końca. Podstawowe proporcje są ok. Jednak (według mnie) ramiona dość przesadnie rozsadzone. Uda za delikatne w stosunku do talii i do łydek. Można by talie odrobinę zwęzić albo pogrubić uda (ewentualnie jedno i drugie). Zbyt masywna szyja według mnie (patrząc z profilu). Dołączam ilustracje żeby z wizualizować o co mi chodzi. Czerwonym kolorem zaznaczyłem miejsca gdzie ująć a zielonym gdzie dodać. (ręce z ramionami "dosunąć" do środka). Są to drobne zmiany ale jednak wydaje mi się, że istotne dla modelu. 1. http://imageshack.us/photo/my-images/703/36787639.jpg/ 2. http://imageshack.us/photo/my-images/233/93328459.jpg/ Edytowane 21 Styczeń 2012 przez ulisses7
Designer79 Napisano 22 Styczeń 2012 Autor Napisano 22 Styczeń 2012 Ech, chyba przekombinowałem... :/ nogi o brzuch wydaje mi sie, że są ok ale klatka i ramiona dalej chyba nie tak... no i teraz jakiś taki mało przerośnięty:P No nic trzeba by go ubrać... swoją drogą lepiej najpierw ustawić pozę i potem dorabiać ubranie czy też odwrotnie - ubranie potem poza?
Gość ulisses7 Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Powiem Ci, że ja jak zrobiłem najpierw ubranie potem pozę. To później miałem mega problemy. Wiec najlepiej poza potem extrudowanie ubrania. Zauważyłem też, że bardzo ciężko zrobić np pieść jeżeli z zspeher zrobiło się wcześniej zwykła otwarta dłoń. Potem każdy jeden palec zginać w pieść jest niezwykle ciężko. Jeżeli Twoja postać będzie coś trzymała np bicz to pewnie też będziesz miał problemy. W jakimś tutorialu słyszałem jak koleś robił postać w bardzo skomplikowanym pancerzu i dopiero potem ustawiał jej pozę ale nie w Zbrushu lecz w 3d Maxie ale ja jeszcze tego nie prubowałem. Ps > No Twoja postać wygląda już sporo lepiej.
kotisded Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Bardzo fajnie pojechałeś, mi się podoba. :) Rzeczywiście te elementy o których mówił ulisses mogą wydawać się trochę nienaturalne, ale wydaje mi się, że można poprawić trochę inaczej. Bardzo ważne w zecie jest nie przyspieszanie z dodawaniem szczegółu i robienie wszystkiego na w miarę najniższych subdiwach. Rozumiem, że chciałeś na tym studiować anatomię i wyszło ci to całkiem nieźle. Natomiast ległeś trochę na początku. Jeśli wrzucisz sobie np. szare tło i dasz gościowi, surface material, czy flatten color (jakoś tak) na czarno, dostaniesz samą sylwetkę, czyli to co rzuca się pierwsze w oczy odbiorcy- można powiedzieć- klimat postaci. Świetna metoda, bardzo fajnie pobudza wyobraźnię. To co ci może się rzucić w oczy to to że nienaturalnie stoi, ma przede wszystkim zachwiany środek ciężkości. Nie bój się robić sobie zdjęć referencyjnych. O.k. Jeśli porównasz sobie te dwie postaci- przed i po zmianie to rzeczywiście wygląda to troszkę lepiej, ale sam odbiór postaci się zmienił. Na początku miał wrażenie wielkiego złego wilkołaka, a na drugim obrazku jest bardziej wychudzony i... nazwijmy to głodny czy wampirzy. Wystarczyło zmniejszyć wielkość szyi i ramion żeby odbiór się zmienił. Tam teoretycznie, na pierwszy rzut dla niewprawionego oka mięśnie idą wmiarę ok, ale anatomia to też ułożenie kości. Spróbuj sobie tak warknąć i popatrz co robią obojczyki i mięśnie piersiowe. Na obrazku idą bardzo do góry, jakby hmmm... wzruszał ramionami, a ramiona z obojczykami w takiej pozie wydaje się, że powinny iść w dół i do przodu. Plus naprężenie klatki piersiowej, pod pachami robi się od niego ostry ... "rowek", ten mięsień wchodzi nad początek bicepsa tworząc górę pachy- wszystko to powinno razem dawać wrażenie ruchu. Obojczyki to przebiegłe bestie, ruszają się tylko w skrajnych pozach, można to fajnie zobaczyć u młodych riggerów czy animatorów którzy nie uwzględniają zmieniającego się pivota czy ruszają samą ręką, ręka do góry idzie trochę ponad 90st, potem idzie obojczyk. ok. przy siluecie, pewnie zauważysz też, że ręce wyglądają trochę krótko. Kanon mówi, że łokieć jest na wysokości pępka czy górnej części miednicy (na którą też musisz zwrócić uwagę), a początek dłoni na poziomie genitaliów. Teoretycznie jak zrobisz taką pozę końcówki palców są w okolicach kolan (!) Oczywiście ludzie normalnie odbiegają lekko od tych zasad, fajnym przykładem jest Pan Poseł Gosiewski :) Ale zakładam, że takiego wrażenia w swojej pracy nie chcesz. Dobrze byłoby mu też lekko powiększyć dłonie. Zobacz też że kręgosłup przy takiej pozie trochę inaczej się układa, tyłek może pójść do tyłu. Przydała by się też jeszcze trochę mniejsza przestrzeń między nogami. Na twarzy można by pomyśleć o tym jak rozkłada się skóra przy naprężeniach- w niektórych miejscach pręży się w innych fałduje, marszczy w innych opada. Skóra z nad płatków nosa okrąża usta i wchodzi w brodę. Na czole brwi grymaszą się w złości, ale skóra układa się bardzo płasko. Czoło miewa też bardzo fajne kształty, takie cofnięte fajnie wygląda w tej postaci natomiast z reguły nie jest takie płaskie. Zwróć też uwagę na skroń. Za nią dałeś też kość która idzie ci do ucha, u ludzi taka nie istnieje. To w sumie nie człowiek, ale można by pomyśleć o ciekawszym jej opisaniu jak już się na nią zdecydujesz. Ludzie są bardzo wrażliwi na na anatomię twarzy i dłoni, nawet jeśli nie będą potrafili powiedzieć co jest nie tak, coś im tam nie będzie odpowiadało. Zauważ, że ludzie oglądają najczęściej czyjeś twarze i swoje dłonie i podświadomie to zapamiętują :). Jak wrzucisz sobie sferę w oko prawdopodobnie zauważysz, że coś ci dolna powieka ucieka do przodu. Ucho to dość ciężka konstrukcja do zbadania, zwróć większą uwagę na ludzkie. Łohoho, ale litania mi wyszłaaa.. składnia mi coś poleciała ;) To takie chyba najistotniejsze rzeczy. Rób dużo szybkich brył, z referencji, a szybko złapiesz i zobaczysz jak fajnie ci się zmieni postrzeganie w rysunku. Powodzenia.
Designer79 Napisano 24 Styczeń 2012 Autor Napisano 24 Styczeń 2012 (edytowane) Pocieszam się po cichu, iż ten mój stworek jest na tyle obiecujący, że był warty zatrzymania się napisania paru słów ;) Ogromne dzięki za tą litanie - każda porada i konstruktywna krytyka zawsze mile widziana :) Wszystko wskazuje na to, że na razie nie będę miał czasu popracować przy sculptingu, ale na pewno przestudiuje Twoje uwagi kotisded i wkrótce zrobię kolejny update. Musze przede wszystkim lepiej opanować techniki ubraniowe i hard surface'owe. Natomiast, żeby w miedzy czasie coś w się działo moim wątku prezentuje moją pierwszą postać jaką wyrzeźbiłem. Myślę, że ta Alienka to fajny temat do stworzenia rasy obcej i może w przyszłości wykorzystać w jakimś krótkim metrażu. Jest to wersja ocenzurowana i Właściwie Nie chciałem jej jeszcze pokazywać, ponieważ najpierw miała być bardziej dopieszczona. No ale cóż po co ma się kurzyć :P Chętnie wysłucham jakie błędy konstrukcyjne popełniłem i co ma do poprawy. Edytowane 24 Styczeń 2012 przez Designer79
Cyanide Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 Kilka rzeczy jest do poprawy według mnie. Nogi wymagają troszkę roboty. Uda troszkę nie tak zbudowane, ten przegub w sensie kolano i to drugie kolano, to by nie działało. Musisz dać tam jakieś realistycznie w miarę wyglądające mięśnie bo teraz na pewno by nie zadziałało. Popracuj troszkę nad kształtem kości piszczelowej i łydek bo też średnio wyglądają. Podciągnij troszkę mięśnie na tułowiu bo teraz wyglądają nienaturalnie. Tak jakby były nałożone na powierzchnię skóry, a nie był pod nią. Przy rękach jakoś nie tak dla mnie wygląda to miejsce gdzie deltoid tzn. mięsień naramienny łączy się z bicem. Chyba troszkę inaczej to powinno wyglądać. Pozdrawiam, Cyanide.
kotisded Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Stworek ma fajne proporcje i świetnie się prezentuje, mi się bardzo podoba. Działaj, działaj- widać historie pod spodem tych twoich postaci i dobrze się to ogląda. Mają charakter. Co do tego wampiroluda- Lepiej nie robić za długo bo to może frustrować, dawaj następną. W alience okolice kolan, jednych i "drugich" + kolec tak odrobinę IMO bez pomysłu.
gutekfiutek Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Te nogi są dosyć okropne - spójrz na zwierzęta które mają tak zbudowane kończyny - nie mają na "łydce" takiego mięśnia, który tu daje wrażenie tego że noga jest zwyczajnie złamana. Innymi słowy ten stworek nie mógłby chodzić.
mafida Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 To dlatego że przy takiej budowie nogi ta "łydka" to tak naprawde przedłużona stopa i ma inną budowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się