mafida Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 GoZ pozwoli jednym kliknięciem myszki przenośić model tam i spowrotem pomiędzy Zbrush'em a innymi aplikacjami 3d jak maya,cinema 4d i modo.Umożliwi nie tylko natychmiastowy transfer geometrii ale także tekstury,normal i displacement mapy utworzone w Zbrush'u zostaną automatycznie przypisane do odpowiedniego materiału w Waszym programie 3d.Niestety pierwsza wersja GoZbrush ukaże się tylko jako update dla użytkowników MacOs w czerwcu,reszta musi poczekać na Zbrush 4.0... http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=71414 Warto obejrzeć filmik,robi wrażenie:)
Reanimator Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Na mnie jakos nie robi. Ot Zbrush robi sie bardziej przyjazny. Juz bardziej mnie oczarowal plug do optymalizacji mesha.
brumugun Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 o ja masakra z tym plugiem do optymalizacji, :O :O
Gość Morte Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 khy khy podejrzewam ze nie bedzie blendera w planach? ech chyba pora ciułać na majke...
mafida Napisano 30 Maj 2009 Autor Napisano 30 Maj 2009 khy khy podejrzewam ze nie bedzie blendera w planach? ech chyba pora ciułać na majke... Napisali "Maya, Cinema 4D, and Modo, with many other applications soon to come" więc może i blendera dodadzą,narazie mają być tylko te 3 bo pierwsza wersja będzie na MacOs:) Co do plugina decimation master to czy ja wiem czy robi większe wrażenie...tak naprawde to samo można uzyskać z dobrze ustawionym prooptimizerem w maxie,fakt że odpadł eksport gęstych obiektów...
Gość Morte Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 definitywnie ten goz zrobił na mnie większe wrażenie niz decimation master- bo oto odpadła największa bodaj wada zbrusha jak dla mnie czyli jaja z eksportem imortem subtooli etc.
Reanimator Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 No mowie, ze zaczyna byc normalny ;) Ale dociaganie do normalnosci przestalo mnie jarac, odkad uzywam Majki ;)
Nezumi Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 Ale sie chlopaki wzieli do roboty! Tekstura, normal czy displacement za jednym kliknieciem i od razu w mayce wszystko ladnie polaczone na low poly i z shaderami? :O Chyle czola i czekam na Z4. Jak dla mnie GIGANTYCZNE ulatwienie. Ciekawe jak sie sprawdzi w praniu. Swoja droga Autodesk ze swoim niby-przyjaznym mudboxem znowu bedzie mial co nadganiac...
Reanimator Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 (edytowane) Powiedzial typ, ktory nie zrobil nic w wymienionych przez siebie programach :P Nezumi, powoli stajesz sie moim Nemezis ;)))))))))) Edytowane 30 Maj 2009 przez Reanimator
peterr Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 niezłe ułatwienie :D no to czekamy na DoIT by pixologic:)
streaker Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 Base mesh do softu3d jednym klinięciem, tweaki w siatce i odesłanie do zb drugim kliknięciem z zachowaniem wszystkich leveli ? BOMBA ! Decimation master - powiadacie, że prooptymizer się podoba ? To chyba nie widzieliście Polygon Reduction z XSI. Jak dla mnie lider w tej dziedzinie. Duża część będzie tutaj zależała od szybkości działania, bo optymalizacja np. 10mln poly może chwilę potrwać, a poźniej okazuje się, że zbyt mocno obcięliśmy polycount, więc poprawka ustawień... jedna, druga, trzecia, a czas leci.
Marcin Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 Juz bardziej mnie oczarowal plug do optymalizacji mesha. Jakoś nie mogę się tego doszukać nigdzie ;] Podzieli się ktoś linkiem do opisu lub video? Edit - Ok, mam: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=71265&highlight=Decimation
Levus Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 (edytowane) W mayce to, w zbrushu tamto a w xsi siamto, wszystkich nie zadowoli i tak. No może dopiero jak autodesk wszystko wykupi i upcha w maxie:D:D:D Mi się optimizer w zbrushu podoba. Wygodny, bo w zbrushu zintegrowany, zachowuje koordynaty uv, szybszy w użyciu niż optimize w maxie, xsi nie używam i nie sądzę bym miał zamiar kupować specjalnie dla wypaśnego reducera. GoZ, czemu nie, ale niekoniecznie musi się to sprawdzać w praktyce, teraz też sobie wywalam model, wczytuje w maxie, ładuje mapy raz tworząc materiał taki jaki chcę a nie taki który mi się stworzy automatycznie i też będę musiał pewnie coś podkręcić, a jak chce podminić low z powrotem do zbrusha to nie ma z tym problemu. A przy zmianie geometrii czy uv tak czy siak się sypnie:p "10mln poly może chwilę potrwać, a poźniej okazuje się, że zbyt mocno obcięliśmy polycount" Nagle się raczej nie okaże, automatycznie optymalizowany model nadaje się jedynie do bakowania lub ewentualnie do stilli. A w zbrushu przecież widać jak wygląda, jaki detal został zachowany i ile trisów ma, też nie widzę problemu. Plug ten jest do bakowania raczej, jak mi za dużo exportować 10mln trisów, to go kropnę z powodzeniem do 5mln, co znacznie odciąży wievport. Zbrushowy optimizer jest świetny bo fajnie zachowuje detal, i o to chodzi przeca. Edytowane 30 Maj 2009 przez Levus
mafida Napisano 30 Maj 2009 Autor Napisano 30 Maj 2009 A przy zmianie geometrii czy uv tak czy siak się sypnie:p Przecież zmieniał geometrie na filmiku i się nie sypło;P
Gość Morte Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 A przy zmianie geometrii czy uv tak czy siak się sypnie:p Moze przysnąłem ale czy na tym filmiku ten pan nie mówił i pokazywał ze można zmienić geometrię, a w Zbrushu nic się nie sypnie? Dodawał przecież loopy temu żółwiowi... edit- oj mafida był szybszy...
Luki Luki Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 Jakos przegapilem informacje ze ZB4 wyjdzie w sierpniu, fajnie. Bardzo, bardzo ciekawi mnie opcja dodawania loopow, z zachowaniem detalu na wyzszych poziomach. Ciekawe jak to rozwiazali, mogloby byc to oparte na uvkach, wtedy mozna by sporo zmieniac w geometrii.
mafida Napisano 30 Maj 2009 Autor Napisano 30 Maj 2009 Bardzo, bardzo ciekawi mnie opcja dodawania loopow, z zachowaniem detalu na wyzszych poziomach. Ciekawe jak to rozwiazali, mogloby byc to oparte na uvkach, wtedy mozna by sporo zmieniac w geometrii. Sądzac po tym co widać w filmiku po zmianie geometrii zbrush wali automatyczną projekcje detali na nową geometrie od najniższego subdivide w górę.
claude Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 przez chwilę myślałem że może to jakiś plugin.... tak by mi się przydał niestety muszę czekać... Najgorsze że będę musiał kupić maye :( a może zrobią do tego czasu kompatybilność z maxem, przecież pół świata cg na nim jedzie, czasami oni mnie zadziwiają tak pozytywnie i negatywnie jednocześnie
Gość Morte Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 Claude, ale zauważ ze to nie do końca też zależy od nich- bo niby jaki interes ma w tym autodesk żeby jego wszystkie pakiety do 3d wspierały zbrusha w momencie w którym oni rozwijają konkurencyjnego mudboxa?
mafida Napisano 30 Maj 2009 Autor Napisano 30 Maj 2009 Mi się wydaje że prawie na 100% będzie wsparcie dla maxa.Narazie pokazują wersję która wyjdzie jako update dla wersji 3.12 na maca,więc maxa jeszcze nie dodali bo go na macos nie ma...
streaker Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 W mayce to, w zbrushu tamto a w xsi siamto, wszystkich nie zadowoli i tak. No może dopiero jak autodesk wszystko wykupi i upcha w maxie:D:D:D Mi się optimizer w zbrushu podoba. Wygodny, bo w zbrushu zintegrowany, zachowuje koordynaty uv, szybszy w użyciu niż optimize w maxie, xsi nie używam i nie sądzę bym miał zamiar kupować specjalnie dla wypaśnego reducera. O_o chyba znadinterpretowałeś moją wypowiedź... mafida pisze sobie sobie o prooptimizerze, to ja chyba moge o Polygon Reduction, żeby była jasność, że jest tutaj alternatywny workflow. Bo jeśli zb'ruszowy optymizer będzie dawał pokaszanioną siatkę (wątpie) albo będzie paskudnie wolny (jeszcze bardziej wątpie), to lepiej optymalizować już w sofcie do 3d, a uv'ki, tekstury etc. przenieść np. GATOR'em. I jednak sądzę, że dobrze jest znać mocne i słaby strony każdego z softów dostępnych na rynku - wychodząc z prostego założenia, że lepiej wiedzieć, niż nie wiedzieć... No ale chyba niektórzy użytkownicy maxa traktują dowolne stwierdzenie, że jakiś soft ma jakieś narzędzie lepsze jako atak na ich ukochany soft :D peace :)
Nezumi Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 Najgorsze że będę musiał kupić maye :( Przy kasie z ciebie gosc jak tylko dla jednego ficzera, ktory bez problemu mozna obejsc (i nie jest niczym innym jak skroceniem procesu) jestes w stanie wywalic kase na taka Maye.... ;) Bo jeśli zb'ruszowy optymizer będzie dawał pokaszanioną siatkę (wątpie) albo będzie paskudnie wolny (jeszcze bardziej wątpie) Co tak gdybasz - zassaj plugina i sprawdz. Przeciez juz jest, jest darmowy i dziala niezgorzej. ;)
Reanimator Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 Brak umiejetnosci czytania niektorych jest niezwykly. Przeciez napisali, ze to wersje na Maca. Czy masz na Maca Maxa, XSI? Hmmm? Jest normalne, ze w wersji PC bedzie obsluga wszystkiego.
Levus Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 A no cofnę się wypowiedzi, fakt, zmienił gemetrię, zaskoczyło mnie to więc moja wypowiedź niesłuszną się okazała, przepraszam. No i jestem pod wrażeniem. Streaker, nienie, absolutnie, nigdy nie bronię słabości maxa ani trochę, pracuję na maxie gdyż pracuję na nim od wielu lat, zarówno komercyjnie jak i hobbistycznie, przywyczaiłem się do wielu jego niedogodności, co nie znaczy, że nie przeklinam kilkanaście razy dziennie z powodu jego upośledzeń. Stwierdziłem, że nie ma sensu wydawać pieniędzy na soft dla samej możliwości optymalizacji. Ale o przesiadce myślę bynajmniej i tak;) I tak jak reanimator pisze, wersja na maca (goZ na maca, decimation master jest też na pc)... trzeba czekać na zbrusha4 wszystko tam upchają i dadzą za darmo w upgradzie, fajnie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się