Napisano 3 Czerwiec 200915 l Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem swieżym użytkownikiem 3d Maxa i dopiero sie uczę. I nie będe ukrywał, że piszę tutaj po to aby uzyskać pomoc od was czyli ludzi z większym doswiadczeniem ode mnie. Jak napisalem w temacie moja praca to scenka, którą pewnie większość ludzi próbuje zrobić na początku swojej przygoty z programem do tworzenia grafiki 3d, czyli najbliższe otoczenie. Ja wybrałem swój pokój. Na wstępie zaznacze, że używam 3d Max (jak powyżej) i VRay. Zamieszcze 4 zdjęcia juz myśle z dość zaawansowanego etapu modelowania przedmiotów. Bardzo obawiam się teksturowania i tworzenia oświetlenia. Bardzo proszę o wszelkie propozycję, wskazówki, ogólno pojętą pomoc również przez ostrą krytykę jeśli moja praca tego wymaga. Żeby nie przeciągać :) Oto te zdjęcia : http://img41.imageshack.us/img41/5251/view26.jpg http://img41.imageshack.us/img41/4467/view27a.jpg http://img41.imageshack.us/img41/218/view28.jpg http://img41.imageshack.us/img41/9773/view29.jpg Odrazu chciałem przeprosić za słabą jakość renderów, ale gdy je robiłem miałem mało czasu przez co ustawiłem mniejszą jakość dokładnie mówiac na medium z high. Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 23 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Widoki porobiłeś typu " ło rany ale się zarąbałem" - tzn. takie zbiegi strasznie tutaj zniekształcają i odbierają realizmu. Co do pokoju to na pewno co widać od razu to półki które są bardzo cienkie. Trochę brak porządku w tych mebelkach taki - chaos.
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Skończ modelować i teksturować a potem się baw światłem. Wróć do domyślnych ustawień kamery ;p bo tak ustawiłeś kamerkę że te zniekształcenia praktycznie czynią tą pracę kupskiem ;p daj normalny nie przekombinowany render. A i podłoga ci świeci ;p
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Autor Hmm... To znaczy tak mebelki takie mam w pokoju nawet ilosc ksiazek sie zgadza :) A co do zdjec to chcialem pokazac jak najwiecej. Jakbys mi powiedziec jakie widoki zrobic to postaram sie zrobic je jeszcze dzisiaj.
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Autor Co do kamery zauwazylem te znieksztalcenia tylko nie mam pojecia jak to sprowadzic do ustawien domyslnych :/ A podloge postaram sie poprawic.... Z modelowaniem tez staram sie isc do przodu, ale obiektow mam strasznie duzo... A z teksturami to potrzebuje waszej pomocy, bo to mi w zupelnosci nie wychodzi
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Popraw kamerę. A ściślej to ogniskową (lens). Na oko to jest 15 mm... Wracaj do 43 mm.
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Autor Ok... usunalem juz wszystkie swiatla, teraz zmienie te kamere i wrzuce zdjecie z probnego rendera
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Autor Jedno pytanie jeszcze. Co zrobic, zeby mi podloga nie swiecila ? Uzywalem Vray mtl gdy nakladalem teksture
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Autor To jest mala poprawka zmieniona kamera na ogniskowa 43. Ale dalej swieci mi podloga...
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Nie pisz jednego pod drugim tylko edytuj poprzednie. Z V rayem ci nie pomogę bo może z raz dotykałem ;p
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Autor dobra :) bede o tym pamietal jakby ktos wiedzial co zrobic, zeby podloga nie oswietlala calosci bylbym bardzo wdzieczny za pomoc i wskazowki Widze, ze nikt nie wie... :/ No nic dzis nie mialem czasu nic robic, ale jutro doloze kilka modeli jesli mi sie uda. Edytowane 4 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 5 Czerwiec 200915 l dobra, napisz ile masz źródeł światła w pomieszczeniu ? okna, lampy itp. Podaj ustawienia kamery jeśli używasz fizycznej vraya. Ogólnie proponuje dać override mtl na podłogę(podłoga ma materiał vray?), dodatkowo second bounces dać mniej więcej na 0.75. Wyłączyć default light.. ogólnie pokaz ustawienia renderera i shader podłogi bo wydaje mi się, ze to standardowy maxowski materiał. Edytowane 5 Czerwiec 200915 l przez JunioR
Napisano 5 Czerwiec 200915 l Autor Przede wszystkim dziekuje JunioR, ze sie zainteresowales :) I tak jak wspominalem jestem nowym uzytkownikiem i nie wiem jeszcze gdzie znajduja sie wszystkie opcje takie jak np "second bounces" :) Wiec jakbys mogl dokladniej sprecyzowac polozenie tej opcji to bylbym wdzieczny. Wiec tak, po koleji... Swiatel wogole niemam, bo ktos mi wczesniej pisal, zebym usunal wszystkie i najpierw zajal sie innymi rzeczami, a pozniej oswietleniem, wiec usunalem... Ale w projekcie chcialbym, zeby byly 3 lampy (swiatlo biale, zyrandol) pod sufitem, do tego lampka (swiatlo zolte) kolo kompa, noi okno na przeciw leglej scianie co beda drzwi... Kamere mam standard free... Ustawien nie zmienialem... Jedyne co mi sie zgadza co napisales to to, ze mam wylaczone default light chociaz tak mysle, ze w tym wypadku skoro niemam zadnych zrodel swiatla to powinno to byc chyba zaznaczone. W kazdym razie umieszcze wszystkie rzeczy o ktore prosiles ponizej : http://img189.imageshack.us/img189/4813/ustawieniakamery1d.jpg http://img189.imageshack.us/img189/7361/ustawieniakamery2.jpg http://img189.imageshack.us/img189/2007/ustawieniakamery3.jpg http://img189.imageshack.us/img189/2102/ustawieniapodlogi1.jpg http://img189.imageshack.us/img189/9537/ustawieniapodlogi2g.jpg
Napisano 6 Czerwiec 200915 l Dziwne, wyrenderowałem sobie podobną scenkę z takimi samymi ustawieniami, żeby sprawdzić czy się u mnie też tak będzie świeciło, i okazało się że jest normalnie ;|. Spróbuj zmienić materiał podłogi.
Napisano 6 Czerwiec 200915 l luknij tutaj http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm
Napisano 6 Czerwiec 200915 l Spróbuj POST-PROCESSING na 0,0 dać powinno byc ok :) Może masz caustic włączone i odbicia w panelach ??
Napisano 6 Czerwiec 200915 l miałem identyczny problem z VRay'em i okazało się, że przyczyną tego było rozjaśnienie tekstury za pomocą "Enable Color Map"
Napisano 6 Czerwiec 200915 l Autor Indian: Ten link co mi wyslales opisuje idealnie moj problem wlacznie z rozwiazaniem go :) Tylko, ze dopiero wieczorem bede mial jak korzystac z PC to jak uda mi sie poprawic odrazu wrzuce kilka widokow jak wyszlo... Oczywiscie wszystkim dziekuje, za pomoc i rady... A do kolegi co pisal, ze polki mam cienkie to poprawilem je, rzeczywiscie wydawaly sie jakies cieniutkie :) Wszystko pokaze na zdjeciach mam nadzieje, dzisiaj wieczorem jeszcze. EDIT: Dlugie godziny sie z tym mordowalem, ale wczoraj nie udalo mi sie tego poprawic, ale dzis jest juz lepiej... Dzieki zastosowaniu materialu VRay Override Mtl pozbylem sie "swiecenia podlogi" Ale za to pojawil mi sie inny problem... Otoz uzywam swiatla Vray Sun z ustawieniami jak na zdjeciu : i nie moge pozbyc sie tego okropnego przepalenia... Probowalem ustawiac opcje rendera : post-processing i ustawienia samego swiatla. Ale po dlugich probach dalej mam przepalenie takie jak na zdjeciu ponizej: Jesli ktos wie co musze zrobic to bylbym wdzieczny... A druga rzecz to widoczne na zdjeciu ciemne plamy na obiektach.. strasznie nienaturalnie to wyglada i nie mam pojecia jak sie tego pozbyc... Za wszelkie rady i pomysly oraz konstruktywna krytyke bede wdzieczny Edytowane 7 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 7 Czerwiec 200915 l Autor Na poczatku przepraszam, za stworzenie nowego posta, ale zauwazylem, ze jak edytuje to nikt nie zaglada i praca schodzi w dol listy i znika... Wiec tak problem przepalenia mi zostal i doszedl kolejny... Mianowicie siedzialem dzis troche i udalo mi sie zrobic parapet oraz okno bez paru detali, brakuje zawiasow, klamki i ogolnie mysle, zeby okno bylo uchylone, wiec jeszcze zaczepy, ale to pozniej :) Problem polega na tym, ze gdy wyrenderuje to na szybach mam takie cienie pomaranczowo0 niebieskie (obrazek) : Kolejny problem to wygladzenie krawedzi parapetu... Probowalem chamfer'em, ale strasznie brzydko wychodzi, wiec jakby ktos mial jakis inny pomysl to bylbym wdzieczny... EDIT : Mala poprawka, bo zauwazylem jakas szczeline nad oknem, ale juz poprawiona :) Edytowane 7 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 8 Czerwiec 200915 l To "pomarańczowo niebieskie" na szybie to vray sky. Jeśli chcesz się tego pozbyć, to naciśnij klawisz 8, i odznacz Use Map
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Autor Juz myslalem, ze nikt nie odpisze :/ Tyle osob oglada i nikt nic nie komentuje... Co do pracy: to tak, ale jesli usune te mape, to w pokoju mam takie ciemno, ze nic nie widac... Prosilbym ludzi zdolniejszych o wiekszych umiejetnosciach o pomoc w sensie jakies rady itp rzeczy. Czy cos poprawic itd... Z gory dzieki... moze uda mi sie dzisiaj jakiegos upka wkleic.
Napisano 8 Czerwiec 200915 l incorect napisał: Prosilbym ludzi zdolniejszych o wiekszych umiejetnosciach o pomoc w sensie jakies rady itp rzeczy. Czy cos poprawic itd... aleś pojechał po kolegach co tu pisali :P po pierwsze jesli oswietlasz sunem to do slotu w environmencie wjezdza Ci mapka vraySky czyli wlasnie takie niebo pomaranczowo niebieskie. i tak przewaznie do environmentu daje sie jakies swoje niebo wiec narazie sie tym nie przejmuj. ciemno masz tam w pokoju, podbij troche w color mappingu light i dark multipliery (dark oczywiscie zawsze mniejszy) i uzywaj exponientala. slonko wyglada jakby bylo o jakims zachodzie slonca wiec je tez podnies a jesli bedziesz mial przepalenia to zjezdzaj z light multipleirem w color mappingu.
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Autor Nie nie :D Nie chodzilo mi, ze poprzednicy sa mniej zdolni i maja mniejsze umiejetnosci tylko, zeby ogolnie sie ktos wypowiadal :P No w kazdym razie mam nadzieje, ze nikt sie nie obrazi, bo nie mialem nic zlego na mysli :) Loko dzieki za pomysly, wlasnie testuje pierwsza zmiane ustawien, zobacze jak wyjdzie... Zwiekszylem light multiplier o 0,5 , bo poki co mialem oba na poziomie 1. A pytanie do Ciebie co to jest exponiental" i gdzie to sie wlacza, bo nie bardzo kojarze co to jest :) I swiatelko podnioslem, wiec powinno byc lepiej.
Napisano 8 Czerwiec 200915 l incorect napisał: A pytanie do Ciebie co to jest exponential" i gdzie to sie wlacza, bo nie bardzo kojarze co to jest :) I swiatelko podnioslem, wiec powinno byc lepiej. exponential to jest typ color mappingu, masz tam liste rozwijana i dajesz exponentiala :P
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Autor Aha dobra to zmieniam, bo mialem multiply :) A tak ogolnie nie moge sobie poradzic, zeby dobrze dobrac dark i light multiplier... Ogolnie wydaje mi sie, jakby moje sciany nie odbijaly swiatla... Swiatlo wlatuje przez okno prawidlowo i tylko rozjasnia takie pole jakie jest okno, a cala reszta jest ciemna... nie wiem czy rozumiesz o co mi chodzi. Staram sie to jakos ustawic i niechce mi wyjsc. Ale moze ten exponential pomoze ? :D
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Autor Maly upik : Jeszcze jest do poprawy, ale wstepnie bedzie tak to wygladac... Noi dalej mam problem jak wygladzic porzadnie te parapet... Jakies pomysly ? ;>
Napisano 8 Czerwiec 200915 l To zależy jaką masz siateczkę tego... Jeśli gęściutka, to TurboSmooth albo MeshSmooth.
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Autor Dzisiaj juz nie dam rady, ale jutro postaram sie wrzucic siatki to zobaczycie... Jak uzywam TS to normalnie komsiczny ksztalt mi sie robi :P Wiec mysle, ze trzeba czegos innego uzyc :)
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Autor Hmm... To jutro :) Dzis juz wylaczylem, bola mnie oczy :) A to chwile schodzi z meblami i ogolnie, wiec do takiego nowego obiektu je wylaczam... W takim razie dzieki za komentarze... siatki i meble postaram sie dac jutro :) Dobranoc ;]
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Wizjoner napisał: A co się dzieje z listwami przypodłogowymi w kątach i na krawędzi? Masz rację... Listwy nie stykają się ze sobą. Masz dobre oko...
Napisano 9 Czerwiec 200915 l W zakładce "Image Sampler (Antialiasing)" proponuje dać Fixed o wartości 4, zaś filter wybrać "Catmull-Rom" powinno poprawić ostrość obrazka bo teraz masz strasznie rozmazany, pewnie renderenujesz z filtrem area. W ustawieniach, które pokazywałeś wcześniej, w zakładce "Irradiance map" prestety zostaw na medium a HSph subd. okl. 75, 80 a Interp subdv. na 25. (pamiętaj aby wartość HSph nie była nigdy niższa od Inter.) Może dzięki temu znikną plamy na twoim renderze. Dodatkowo poszukaj postów użytkownika SWRSC bardzo dużo mądrych rzeczy powiedział na temat ustawień Vraya.
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Autor Dzieki Junior :) Postaram sie to zaraz przestawic i zobacze jak wyjdzie :) Ale teraz wrzuce siatki tak jak mowilem wczoraj. I biore sie za konczenie okna i kaloryfera... A co do listw to sa one poprostu nie skonczone :) Ale dobrze, ze ktos to zauwazyl :) Oto siatka: Siatka parapetu jest prosta, a kaloryfer ma juz TS EDIT: Oto render probny po zmianach, ktore podsunal mi Junior Edytowane 9 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 9 Czerwiec 200915 l nie bardzo rozumiem co Ty chcesz zrobic z tym parapetem :P jesli chcesz wygladzic krawedzie to daj stosunkowo maly chamfer z wieksza iloscia segmentow. pewnie z 6 bedzie starczylo
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Autor Loko juz sprobuje i wrzuce screena, tylko teraz jadlem obiad :P A co myslicie o tym renderze ? Mnie sie wydaje, ze teraz krawedzie sa wogole niewyrownane :/ EDIT: Kolejny upgrade : Skonczylem kaloryfer i poprawilem parapet... Wydaje mi sie, ze efekt jest zadowalajacy tymbardziej na nowicjusza... Noi render poprawilem teraz wszystko jest tak jak powinno :) Powiedzcie co myslicie, co poprwic, itp... A tu tylko jedno, bo nie mam czasu wiecej renderowac, zdjecie, abyscie mogli ocenic proporcje... Troche sie popsula jakosc, ale proporcje mam nadzieje, ze dacie rade ocenic Edytowane 9 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Autor Tutaj drugie zdjecie ktore jeszcze udalo mi sie dzisiaj zrobic :) A w jakim sensie ? Za duzy ? Komentujcie prosze :) Edytowane 9 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Autor Dobra jutro poprawie :) A co myslisz o lampce, bo wydaje mi sie, ze jest za mala :) Albo tylko mi sie wydaje :) Edytowane 9 Czerwiec 200915 l przez incorect
Napisano 9 Czerwiec 200915 l stanowczo, nawet jej nie zauważyłem dał byś jeszcze bumpa na panele i będzie gut
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto