Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich serdecznie !

 

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem swieżym użytkownikiem 3d Maxa i dopiero sie uczę. I nie będe ukrywał, że piszę tutaj po to aby uzyskać pomoc od was czyli ludzi z większym doswiadczeniem ode mnie.

 

Jak napisalem w temacie moja praca to scenka, którą pewnie większość ludzi próbuje zrobić na początku swojej przygoty z programem do tworzenia grafiki 3d, czyli najbliższe otoczenie. Ja wybrałem swój pokój.

 

Na wstępie zaznacze, że używam 3d Max (jak powyżej) i VRay. Zamieszcze 4 zdjęcia juz myśle z dość zaawansowanego etapu modelowania przedmiotów. Bardzo obawiam się teksturowania i tworzenia oświetlenia.

 

Bardzo proszę o wszelkie propozycję, wskazówki, ogólno pojętą pomoc również przez ostrą krytykę jeśli moja praca tego wymaga.

 

Żeby nie przeciągać :) Oto te zdjęcia :

view22.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/5251/view26.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/4467/view27a.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/218/view28.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/9773/view29.jpg

 

Odrazu chciałem przeprosić za słabą jakość renderów, ale gdy je robiłem miałem mało czasu przez co ustawiłem mniejszą jakość dokładnie mówiac na medium z high.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez incorect

  • Odpowiedzi 110
  • Wyświetleń 10,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Widoki porobiłeś typu " ło rany ale się zarąbałem" - tzn. takie zbiegi strasznie tutaj zniekształcają i odbierają realizmu. Co do pokoju to na pewno co widać od razu to półki które są bardzo cienkie. Trochę brak porządku w tych mebelkach taki - chaos.

Napisano

Skończ modelować i teksturować a potem się baw światłem. Wróć do domyślnych ustawień kamery ;p bo tak ustawiłeś kamerkę że te zniekształcenia praktycznie czynią tą pracę kupskiem ;p daj normalny nie przekombinowany render. A i podłoga ci świeci ;p

Napisano
  • Autor

Hmm... To znaczy tak mebelki takie mam w pokoju nawet ilosc ksiazek sie zgadza :)

 

A co do zdjec to chcialem pokazac jak najwiecej.

Jakbys mi powiedziec jakie widoki zrobic to postaram sie zrobic je jeszcze dzisiaj.

Napisano
  • Autor

Co do kamery zauwazylem te znieksztalcenia tylko nie mam pojecia jak to sprowadzic do ustawien domyslnych :/

A podloge postaram sie poprawic....

Z modelowaniem tez staram sie isc do przodu, ale obiektow mam strasznie duzo...

A z teksturami to potrzebuje waszej pomocy, bo to mi w zupelnosci nie wychodzi

Napisano

Popraw kamerę. A ściślej to ogniskową (lens). Na oko to jest 15 mm... Wracaj do 43 mm.

Napisano
  • Autor

Ok... usunalem juz wszystkie swiatla, teraz zmienie te kamere i wrzuce zdjecie z probnego rendera

Napisano
  • Autor

Jedno pytanie jeszcze.

Co zrobic, zeby mi podloga nie swiecila ? Uzywalem Vray mtl gdy nakladalem teksture

Napisano
  • Autor

To jest mala poprawka zmieniona kamera na ogniskowa 43.

 

Ale dalej swieci mi podloga...

 

view31.jpg

Napisano

Nie pisz jednego pod drugim tylko edytuj poprzednie. Z V rayem ci nie pomogę bo może z raz dotykałem ;p

Napisano
  • Autor

dobra :) bede o tym pamietal

 

jakby ktos wiedzial co zrobic, zeby podloga nie oswietlala calosci bylbym bardzo wdzieczny za pomoc i wskazowki

 

 

Widze, ze nikt nie wie... :/

No nic dzis nie mialem czasu nic robic, ale jutro doloze kilka modeli jesli mi sie uda.

Edytowane przez incorect

Napisano

Spróbuj przyciemnić texture podłogi, to może przestanie tak świecić.

Napisano

dobra, napisz ile masz źródeł światła w pomieszczeniu ? okna, lampy itp. Podaj ustawienia kamery jeśli używasz fizycznej vraya. Ogólnie proponuje dać override mtl na podłogę(podłoga ma materiał vray?), dodatkowo second bounces dać mniej więcej na 0.75. Wyłączyć default light.. ogólnie pokaz ustawienia renderera i shader podłogi bo wydaje mi się, ze to standardowy maxowski materiał.

Edytowane przez JunioR

Napisano
  • Autor

Przede wszystkim dziekuje JunioR, ze sie zainteresowales :)

 

I tak jak wspominalem jestem nowym uzytkownikiem i nie wiem jeszcze gdzie znajduja sie wszystkie opcje takie jak np "second bounces" :) Wiec jakbys mogl dokladniej sprecyzowac polozenie tej opcji to bylbym wdzieczny.

 

Wiec tak, po koleji...

Swiatel wogole niemam, bo ktos mi wczesniej pisal, zebym usunal wszystkie i najpierw zajal sie innymi rzeczami, a pozniej oswietleniem, wiec usunalem...

Ale w projekcie chcialbym, zeby byly 3 lampy (swiatlo biale, zyrandol) pod sufitem, do tego lampka (swiatlo zolte) kolo kompa, noi okno na przeciw leglej scianie co beda drzwi...

Kamere mam standard free... Ustawien nie zmienialem...

Jedyne co mi sie zgadza co napisales to to, ze mam wylaczone default light chociaz tak mysle, ze w tym wypadku skoro niemam zadnych zrodel swiatla to powinno to byc chyba zaznaczone.

 

W kazdym razie umieszcze wszystkie rzeczy o ktore prosiles ponizej :

http://img189.imageshack.us/img189/4813/ustawieniakamery1d.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/7361/ustawieniakamery2.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/2007/ustawieniakamery3.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/2102/ustawieniapodlogi1.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/9537/ustawieniapodlogi2g.jpg

Napisano

Dziwne, wyrenderowałem sobie podobną scenkę z takimi samymi ustawieniami, żeby sprawdzić czy się u mnie też tak będzie świeciło, i okazało się że jest normalnie ;|.

Spróbuj zmienić materiał podłogi.

Napisano

Spróbuj POST-PROCESSING na 0,0 dać powinno byc ok :)

 

Może masz caustic włączone i odbicia w panelach ??

Napisano

miałem identyczny problem z VRay'em i okazało się, że przyczyną tego było rozjaśnienie tekstury za pomocą "Enable Color Map"

Napisano
  • Autor

Indian: Ten link co mi wyslales opisuje idealnie moj problem wlacznie z rozwiazaniem go :)

Tylko, ze dopiero wieczorem bede mial jak korzystac z PC to jak uda mi sie poprawic odrazu wrzuce kilka widokow jak wyszlo...

 

Oczywiscie wszystkim dziekuje, za pomoc i rady...

 

A do kolegi co pisal, ze polki mam cienkie to poprawilem je, rzeczywiscie wydawaly sie jakies cieniutkie :)

 

Wszystko pokaze na zdjeciach mam nadzieje, dzisiaj wieczorem jeszcze.

 

EDIT:

 

Dlugie godziny sie z tym mordowalem, ale wczoraj nie udalo mi sie tego poprawic, ale dzis jest juz lepiej...

Dzieki zastosowaniu materialu VRay Override Mtl pozbylem sie "swiecenia podlogi"

Ale za to pojawil mi sie inny problem...

Otoz uzywam swiatla Vray Sun z ustawieniami jak na zdjeciu :

 

ustawieniaswiatla.jpg

 

i nie moge pozbyc sie tego okropnego przepalenia...

Probowalem ustawiac opcje rendera : post-processing i ustawienia samego swiatla.

Ale po dlugich probach dalej mam przepalenie takie jak na zdjeciu ponizej:

 

view37.jpg

 

Jesli ktos wie co musze zrobic to bylbym wdzieczny...

 

A druga rzecz to widoczne na zdjeciu ciemne plamy na obiektach..

strasznie nienaturalnie to wyglada i nie mam pojecia jak sie tego pozbyc...

 

Za wszelkie rady i pomysly oraz konstruktywna krytyke bede wdzieczny

Edytowane przez incorect

Napisano
  • Autor

Na poczatku przepraszam, za stworzenie nowego posta, ale zauwazylem, ze jak edytuje to nikt nie zaglada i praca schodzi w dol listy i znika...

 

Wiec tak problem przepalenia mi zostal i doszedl kolejny...

Mianowicie siedzialem dzis troche i udalo mi sie zrobic parapet oraz okno bez paru detali, brakuje zawiasow, klamki i ogolnie mysle, zeby okno bylo uchylone, wiec jeszcze zaczepy, ale to pozniej :)

 

Problem polega na tym, ze gdy wyrenderuje to na szybach mam takie cienie pomaranczowo0 niebieskie (obrazek) :

 

view38.jpg

 

view39.jpg

 

view40.jpg

 

Kolejny problem to wygladzenie krawedzi parapetu... Probowalem chamfer'em, ale strasznie brzydko wychodzi, wiec jakby ktos mial jakis inny pomysl to bylbym wdzieczny...

 

EDIT :

 

Mala poprawka, bo zauwazylem jakas szczeline nad oknem, ale juz poprawiona :)

 

view41.jpg

Edytowane przez incorect

Napisano

To "pomarańczowo niebieskie" na szybie to vray sky. Jeśli chcesz się tego pozbyć, to naciśnij klawisz 8, i odznacz Use Map

Napisano
  • Autor

Juz myslalem, ze nikt nie odpisze :/ Tyle osob oglada i nikt nic nie komentuje...

 

Co do pracy:

to tak, ale jesli usune te mape, to w pokoju mam takie ciemno, ze nic nie widac...

 

Prosilbym ludzi zdolniejszych o wiekszych umiejetnosciach o pomoc w sensie jakies rady itp rzeczy. Czy cos poprawic itd...

 

Z gory dzieki... moze uda mi sie dzisiaj jakiegos upka wkleic.

Napisano
  incorect napisał:

Prosilbym ludzi zdolniejszych o wiekszych umiejetnosciach o pomoc w sensie jakies rady itp rzeczy. Czy cos poprawic itd...

aleś pojechał po kolegach co tu pisali :P

po pierwsze jesli oswietlasz sunem to do slotu w environmencie wjezdza Ci mapka vraySky czyli wlasnie takie niebo pomaranczowo niebieskie. i tak przewaznie do environmentu daje sie jakies swoje niebo wiec narazie sie tym nie przejmuj. ciemno masz tam w pokoju, podbij troche w color mappingu light i dark multipliery (dark oczywiscie zawsze mniejszy) i uzywaj exponientala. slonko wyglada jakby bylo o jakims zachodzie slonca wiec je tez podnies a jesli bedziesz mial przepalenia to zjezdzaj z light multipleirem w color mappingu.

Napisano
  • Autor

Nie nie :D Nie chodzilo mi, ze poprzednicy sa mniej zdolni i maja mniejsze umiejetnosci tylko, zeby ogolnie sie ktos wypowiadal :P No w kazdym razie mam nadzieje, ze nikt sie nie obrazi, bo nie mialem nic zlego na mysli :)

 

Loko dzieki za pomysly, wlasnie testuje pierwsza zmiane ustawien, zobacze jak wyjdzie...

Zwiekszylem light multiplier o 0,5 , bo poki co mialem oba na poziomie 1.

 

A pytanie do Ciebie co to jest exponiental" i gdzie to sie wlacza, bo nie bardzo kojarze co to jest :)

 

I swiatelko podnioslem, wiec powinno byc lepiej.

Napisano
  incorect napisał:

 

A pytanie do Ciebie co to jest exponential" i gdzie to sie wlacza, bo nie bardzo kojarze co to jest :)

 

I swiatelko podnioslem, wiec powinno byc lepiej.

 

exponential to jest typ color mappingu, masz tam liste rozwijana i dajesz exponentiala :P

Napisano
  • Autor

Aha dobra to zmieniam, bo mialem multiply :)

 

A tak ogolnie nie moge sobie poradzic, zeby dobrze dobrac dark i light multiplier...

 

Ogolnie wydaje mi sie, jakby moje sciany nie odbijaly swiatla...

 

Swiatlo wlatuje przez okno prawidlowo i tylko rozjasnia takie pole jakie jest okno, a cala reszta jest ciemna... nie wiem czy rozumiesz o co mi chodzi. Staram sie to jakos ustawic i niechce mi wyjsc. Ale moze ten exponential pomoze ? :D

Napisano
  • Autor

Maly upik :

 

view44.jpg

 

view45.jpg

 

view46.jpg

 

Jeszcze jest do poprawy, ale wstepnie bedzie tak to wygladac...

 

Noi dalej mam problem jak wygladzic porzadnie te parapet...

 

Jakies pomysly ? ;>

Napisano

To zależy jaką masz siateczkę tego... Jeśli gęściutka, to TurboSmooth albo MeshSmooth.

Napisano
  • Autor

Dzisiaj juz nie dam rady, ale jutro postaram sie wrzucic siatki to zobaczycie...

Jak uzywam TS to normalnie komsiczny ksztalt mi sie robi :P

Wiec mysle, ze trzeba czegos innego uzyc :)

Napisano
  • Autor

Hmm... To jutro :)

Dzis juz wylaczylem, bola mnie oczy :)

A to chwile schodzi z meblami i ogolnie, wiec do takiego nowego obiektu je wylaczam...

W takim razie dzieki za komentarze...

siatki i meble postaram sie dac jutro :)

Dobranoc ;]

Napisano

Musisz chamfery robić na kantach wtedy będzie wyglądało ładnie :)

Napisano
  Wizjoner napisał:
A co się dzieje z listwami przypodłogowymi w kątach i na krawędzi?

Masz rację... Listwy nie stykają się ze sobą. Masz dobre oko...

Napisano

W zakładce "Image Sampler (Antialiasing)" proponuje dać Fixed o wartości 4, zaś filter wybrać "Catmull-Rom" powinno poprawić ostrość obrazka bo teraz masz strasznie rozmazany, pewnie renderenujesz z filtrem area.

W ustawieniach, które pokazywałeś wcześniej, w zakładce "Irradiance map" prestety zostaw na medium a HSph subd. okl. 75, 80 a Interp subdv. na 25. (pamiętaj aby wartość HSph nie była nigdy niższa od Inter.) Może dzięki temu znikną plamy na twoim renderze.

Dodatkowo poszukaj postów użytkownika SWRSC bardzo dużo mądrych rzeczy powiedział na temat ustawień Vraya.

Napisano
  • Autor

Dzieki Junior :) Postaram sie to zaraz przestawic i zobacze jak wyjdzie :)

 

Ale teraz wrzuce siatki tak jak mowilem wczoraj. I biore sie za konczenie okna i kaloryfera...

 

A co do listw to sa one poprostu nie skonczone :) Ale dobrze, ze ktos to zauwazyl :)

 

Oto siatka:

 

siatka.jpg

 

Siatka parapetu jest prosta, a kaloryfer ma juz TS

 

EDIT:

 

Oto render probny po zmianach, ktore podsunal mi Junior

 

view47.jpg

Edytowane przez incorect

Napisano

nie bardzo rozumiem co Ty chcesz zrobic z tym parapetem :P

jesli chcesz wygladzic krawedzie to daj stosunkowo maly chamfer z wieksza iloscia segmentow. pewnie z 6 bedzie starczylo

Napisano
  • Autor

Loko juz sprobuje i wrzuce screena, tylko teraz jadlem obiad :P

 

A co myslicie o tym renderze ? Mnie sie wydaje, ze teraz krawedzie sa wogole niewyrownane :/

 

 

EDIT: Kolejny upgrade :

 

Skonczylem kaloryfer i poprawilem parapet... Wydaje mi sie, ze efekt jest zadowalajacy tymbardziej na nowicjusza...

Noi render poprawilem teraz wszystko jest tak jak powinno :)

 

view49.jpg

 

view50.jpg

 

view51.jpg

 

Powiedzcie co myslicie, co poprwic, itp...

 

A tu tylko jedno, bo nie mam czasu wiecej renderowac, zdjecie, abyscie mogli ocenic proporcje...

Troche sie popsula jakosc, ale proporcje mam nadzieje, ze dacie rade ocenic

 

view52.jpg

Edytowane przez incorect

Napisano
  • Autor

Tutaj drugie zdjecie ktore jeszcze udalo mi sie dzisiaj zrobic :)

 

view53.jpg

 

A w jakim sensie ? Za duzy ?

 

Komentujcie prosze :)

Edytowane przez incorect

Napisano
  • Autor

Dobra jutro poprawie :) A co myslisz o lampce, bo wydaje mi sie, ze jest za mala :)

 

Albo tylko mi sie wydaje :)

Edytowane przez incorect

Napisano

stanowczo, nawet jej nie zauważyłem

dał byś jeszcze bumpa na panele i będzie gut

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności