Lukasz 88 Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 Witam, chciałbym sie zabrać za tworzenie filmu animowanego w programie Blender, czy taki film robi sie łatwo, a dokładniej jak zrobić żeby powstała animacja. Jak się nadaje kolory dla projektów itp. Bardzo bym prosił o podpowiedzi, dzieki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elimo Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 Hej, obawiam się, że za chwilę kilka osób zje Cię tu za "niepoważne" (taki eufemizm) pytania. Zacznij od modelingu, potem rendering - animacje zostaw sobie na później bo to najtrudniesze zadanie jakie możesz sobie postawić w grafice komputerowej. Życze samozaparcia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 zależy jaka animacja, obrót sześcianu można zrobić w 30 sekund, natomiast stworzenie i animacja postaci od zera to już zajęcie na nawet na kilka miesięcy. Jeśli dopiero co siadłeś do blendera to zacznij tu http://wiki.blender.org/index.php/Doc:PL/Manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz 88 Napisano 20 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2009 Już robiłem obrazy 3D znaczy za pomoca tutoriala, co prawda to był pionek ale udało mi się to stworzyć, ale nie miałem kolorów na nim :( . Szczuro tobie pewnie chodzi o takie animacje jak Szrek, Epoka lodowcowa itp. bo mam pomysł na własny film ale moze lepiej poczekam na wdrozenie sie bardziej w ten program. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 Jezeli dojdziesz do momentu w ktorym program nie ma dla ciebie wiekszych tajemnic wtedy dopiero mysl o filmie. Pewnie przyjdzie ci stuknac przed tym kilka setek przyzwoitych stilek bez zadnych tutoriali. Wczesniej lapanie sie za film wg mnie nie ma absolutnie sesu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natas Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 Pewnie mnie wszyscy zjecie ale moim zdaniem jak chcesz coś spróbować to idź na żywioł i tyle .Co z tego ,że nie dostaniesz oscara od razu ale w ten sposób ciągle się uczysz .Ile razy coś próbowałem zrobić to zawsze chłam wychodził i ciągle nie wiedziałem jak coś osiągnąć ,zrobić i to jest dobry sposób na zderzenie się z większością problemów ...i z rzeczywistością .Najlepiej zrób coś prostego co nie będzie się za długo renderować a funkcji których jeszcze nie znasz poznasz w trakcie projektu i już ...POWODZENIA :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 Popieram Natasa. Wytknij sobie jakiś cel (może nie od razu epokę lodowcową, lepiej jakąś prostą kilkusekundową animację), i w drodze do tego celu z tutoriali i z manuala ucz się wszystkiego co ci jest potrzebne. Dla mnie najbardziej demotywujące jest uczenie się programu tylko po to żeby się uczyć. Lepiej się uczyć tworząc coś (licząc się oczywiście z tym że nie wyjdzie od razu super) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 Jak kto woli. Ja osobiscie uwazam, iz droga owszem dobra, ale gdy juz masz solidne podstawy obslugi programu. Jezeli dopiero zaczynasz, ten sposob nauki moze bardzo szybko zniechecic cie do dzialania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n-pigeon Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 Ja radze coś po środku najpierw po łebkach naucz się programu, wykuj jego podstawy, bardziej złożone funkcje tylko pobieżnie, by wiedzieć że są, jak przyjdzie potrzeba ich użyć nauczysz się ich tak czy inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz 88 Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2009 ja mam wydrukowany cały opis klawiszy, teraz uczę sie dodawania kolorów oraz jak sie renderuje, oraz dodawania textur, właśnie robie planetę jak dokończę to wstawię i zobaczycie co i jak jeszcze będzie do poprawienia...:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz 88 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2009 mam pytanko bo już niewiem jak to zrobić. tworze sobie Cube'a i chciałbym drógiego postawić obok, niestety nakładają sie na siebie i nie wiem jak zrobic azeby przeciągnąć go obok pierwszego i umodelować (S, E), drugi problem to włąśnie modelowanie, nigdy nie moge wrócić do pierwszego. Bardzo prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mallow Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 Widzę, że jesteś już o krok od zrobienia animacji hehe. Jak tworzysz tego drugiego (u zwykłe!!!) cube`a? Bo wydaje mi się, że nie wiesz jeszcze o istnieniu dwóch trybów w Blenderze: Object Mode i Edit Mode. Przechodzisz z jednego do drugiego TABem. W Edit Mode edytujesz siatkę, a w Object Mode ogólne cechy obiektów jak skala, położenie itp. Powinieneś wejść w Object Mode, wtedy zaznaczyć cube`a i skopiować go naciskając Shift+D. Przesuwasz go przy pomocy skrótu G (G jak Grab, czyli chwyć, podnieś), zatwierdzasz lewym przyciskiem myszy lub enterem. Zamiast korzystać z G, możesz też poruszyć myszką z przyciśniętym prawym przyciskiem. Ogólnie prawym przyciskiem myszy zaznaczasz inny obiekt, ale może to już wiesz. Jeśli po tym przesunięciu drugi sześcian wraca na miejsce pierwszego, to by oznaczało, że pierwszemu dodałeś animację, jakąś klatkę kluczową położenia. Animacja się kopiuje przy kopiowaniu obiektu, więc albo musisz ją usunąć albo zamiast kopiować sześcian stworzyć nowy (spacja->Add->Mesh->Cube). Tyle na początek. Radzę zapoznać się z interfejsem programu. Najlepiej chyba będzie zrobić jakieś proste tutoriale. Poszukaj czegoś tutaj, na blender.pl lub w dokumentacji na stronie blender.org . Na początek weź się za jakieś proste tutoriale o modelowaniu. Poznasz podstawy interfejsu i z kolejnymi tutkami pójdzie dużo łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kroopson Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 misiaku zacznijmy od tego że nauczenie się kilku skrótów klawiszowych nie uczyni z ciebie animatora. Nawet poznanie jednego programu nie uczyni z ciebie animatora. Zrobienie animacji jest bardzo bardzo bardzo ale to bardzo trudnym zadaniem i jeśli myślisz o tym poważnie to przygotuj się na to żeby przez następnych 15, 20 lat nie zajmować się niczym innym. (nauczenie się Blendera to naprawdę "mały pikuś" przy ogromie wiedzy jaką trzeba pochłonąć żeby coś konkretnego zrobić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natas Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 Człowieku pisałeś ,że znasz podstawy ...czyli "gus" w jednym palcu zacznij od ,http://vimeo.com/1186332 , Na początek poszperaj http://forum.blender3d.pl/ ,na blenderowni itd . i weź się za tutoriale Ani a potem weź się za animacje :D ...potem zadaj pytania ak się wyłożysz na IK i FK . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n-pigeon Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 misiaku zacznijmy od tego że nauczenie się kilku skrótów klawiszowych nie uczyni z ciebie animatora. Nawet poznanie jednego programu nie uczyni z ciebie animatora. Zrobienie animacji jest bardzo bardzo bardzo ale to bardzo trudnym zadaniem i jeśli myślisz o tym poważnie to przygotuj się na to żeby przez następnych 15, 20 lat nie zajmować się niczym innym. (nauczenie się Blendera to naprawdę "mały pikuś" przy ogromie wiedzy jaką trzeba pochłonąć żeby coś konkretnego zrobić) Nie przesadzajmy 2/3 lata intensywnej pracy ztyknie by coś zrobić, a wyczesane po 5 latach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kroopson Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 no to do dzieła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 Szczuro tobie pewnie chodzi o takie animacje jak Szrek, Epoka lodowcowa itp. bo mam pomysł na własny film ale moze lepiej poczekam na wdrozenie sie bardziej w ten program. szrek itp to był robiony przez kilka lat przez armie grafików ;) a co do sposobu osiągniecia celu to jakiejbyś drogi nie wybrał, najważniejsza jest wytrwałość ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się