Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dostałem info od dystrybutora polskiego programu Maya, że od sierpnia ma być dostępna tylko jedna wersja programu, nie będzie już Complete i Unlimited, tylko podobno jedna, oczywiście droższa od Complete, tańsza od Unlimited. Wiecie coś o tym? Jeżeli tak ma być, to dobrze byłoby zakupić już teraz wersję Complete, jeżeli taka wystarczy.

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ale mniej niz ultiamte i więcej niż complite

 

ale z najbardzioej zasmucających plotek to usłyszalem że ten upgrade majki będzie najbardziej "pointless" w historii :( bo podobno robili jakieś mega wypasione stuffy pewnie nWszsytko i nie jest gotowe żeby to zaimplementować :/ oby okazało się to nieprawdą, ale już za chwilę się wyjaśni :)

Napisano

Przynajmniej skończyły by się problemy z wyborem softu... skoro wszystko kosztuje tyle samo to wybierasz to co bardziej ci leży ;p

Napisano
a ciekawe czy ktoś w pełni wykorzystuje majke bo ja na przykład to nigdy nie tknę symulacji męśni/ubrań/practicle itp

 

Przeciez nie w tym rzecz zeby wykorzystac KAZDA opcje jakiegos programu ale w tym czy opcje ktorych potrzebujesz sa dla ciebie optymalne w tej wlasnie a nie innej aplikacji. A poza tym skad wiesz ze nie bedziesz potrzebowal? Zawsze chcesz trzaskac takie same roboty? Ja na przyklad nie sadzilem bym musial kiedykolwiek potrzebowac symulacje tkaniny a pozniej robilem z jej wykorzystaniem animacje kurtyny...

 

Co do poglosek to dziwi mnie tylko ze MAXiarze jada juz od dawna na wersji 2010 a o nowej mayi nie slychac absolutnie nic oficjalnego. Podobnie z reszta jak o nowym Softimage i Mudboxie.... Hmmmm...:confused:

Napisano

z przykrością, jako były i sporadyczny użytkownik maxa muszę przyznać, że wolałem, kiedy Mayka była w rękach Aliasu. Strategia Autodesku - "co roku nowa wersja programu" powoduje walke z czasem i wpychanie na rynek niedopracowanych wersji które rzadko kiedy wnoszą coś nowego. Jak to ktoś na CGtalku napisał, niech napiszą i zoptymalizują Majke od nowa, zamiast wciskać nam kolejne gówna. W tym wypadku podziwiam ludzi od Blendera, którzy nie nabijają sobie kasy, tylko pracują nad doskonałością ich softu. Howgh ;)

Napisano
Podobnie z reszta jak o nowym Softimage

Przecież dopiero co wyszła 7.5 zaraz po przejęciu SI, jakby teraz mieli wydać 2010 to naprawdę chyba tylko ikonki by musieli na szybko przestawiać, bo w takim czasie rzeczywiście nie da się nic konkretnego przygotować. Tym bardziej, że rozpierdzielili im cały workflow i dostosowywali do autodeskowego - cała ta przeprowadzka musiała zając trochę czasu.

 

Ale wracając do mayi - ja na prawdę nie rozumię, co oni w tym ad tworzą, maxa sztucznie rozdzielają na dwie prawie identyczne wersje, maye znowu chcą złączyć w jedno... WTF ?

Napisano

Ale wracając do mayi - ja na prawdę nie rozumię, co oni w tym ad tworzą, maxa sztucznie rozdzielają na dwie prawie identyczne wersje, maye znowu chcą złączyć w jedno... WTF ?

 

Maya Complete jest slabym dealem, a Unlimited jest za droga. Ot co. Poza tym obie wersje mialy de facto jedna grupe uzytkownikow.

Napisano

Do gamedevu maya complete plus ileś tam skryptów totalnie wystarcza. Po prostu trza bedzie zapłacić tyle co za maxa. To sie nazywać równać w góre, hehe.

Napisano
z przykrością, jako były i sporadyczny użytkownik maxa muszę przyznać, że wolałem, kiedy Mayka była w rękach Aliasu

Czegos tu nie rozumiem - oceniasz Maye z punktu widzenia bylego, sporadycznego uzytkownika.... Maxa? LOL

Napisano

Skoro juz jest mowa o upach:

 

Ktos jest zorientowany kiedy mental bedzie do konca wspolpracowal z mia_x_passes bo teraz ma problemy z shadingiem tranparency shadow i nie umie do konca rozlozyc tego na warstwy. Nie ogarniam do konca co sie dzieje z materialami ze jest tyle rodzajow tych shaderow mia_x i mia_x_passes za chwile bedziemy mieli mia_x_passes_new? :D Ktos jest tutaj mocny w renderowaniu na warstwy do postprodukcji? Co jest wygodniejsze w mayce 2009 uzywanie starych majowskich shaderow czy uzywanie p_MegaTK albo cofniecie sie do maya 2008 i uzywac Nexus'a?

Napisano
Czegos tu nie rozumiem - oceniasz Maye z punktu widzenia bylego, sporadycznego uzytkownika.... Maxa? LOL

 

No rzeczywiście, mało czytelna gramatycznie forma ;) ale chciałem zawrzeć w niej więcej informacji.

 

Były permanentny, obecnie sporadyczny użytkownik Maxa.

 

Bardzo cieszyłem się, że Autoresk wciągnął Aliasa. Zostałem, można powiedzieć, "zmuszony" do pracy na majce i miałem nadzieje, że szybko nastąpią migracje rozwiązań z maxa do majki. Jednak obecna polityka Autodeku w ogóle mi nie odpowiada.

Napisano

OK, ty zostales "zmuszony" do przesiadki - ale pomysl jak zareagowalaby rzesza uzytkownikow Mayi jakby nagle zaczeli do niej mieszac maxowe rozwiazania. Watpie zeby byla to pozytywna reakcja - w koncu nie wybrali Mayi dlatego ze lubia maxa, prawda? ;)

 

Juz za pare dni Siggraph - zobaczymy, bo poki co to nic nie slychac poza zwyczajowymi plotkami, domyslami, zyczeniami i narzekaniami ;)

Napisano
asblaze >> a co takiego ma max czego nie ma maya? Pewnie i tak wychodzi na to ze robisz to samo tylko troche innymi metodami

ja mogę częściowo na to odpowiedzieć :)

from top of my head : fumeFX, afterburn, krokatoa, rayfire

coś jeszcze pewnie fajnego by się znalazło :)

 

Ale odwróciłbym pytanie co fajnego ma maya+pluginy czego nie mają inne programy+pluginy? :)

widzicie coś bo ja nie :)

Napisano (edytowane)

Nie znam innych softow ale wiem ze podobno ocean shader jest dosc orginalnym rozwiazaniem :D Wydaje mi sie zewkraczamy w dosc niebezpieczna tematyke a niechce tutaj robic hollywara :P

 

Wrocmy do tematu co z tymi shaiderami:

  • mia_material
  • mia_material_x
  • mia_material_x_passes

Wie ktos jak to bedzie wygladalo w kolejnych aktualizacjach? Po co tyle tego jest i kiedy to w koncu bedzie dzialac tak jak trzeba?

Edytowane przez happy-angel
Napisano
podobno ocean shader jest dosc orginalnym rozwiazaniem

tak było kiedy pojawił się piwerszy raz w mayi czyli w wersji 4.5 teraz to już wszyscy takie coś maja :)

 

a co do mia_material to upgradując zostawiają starsze wersje dla kompatybilności zworotnej i już :) zresztą passes jest wolniejsze przy renderze niż nie masses więc jak nie renderzysz passów to nie uzywaj

Napisano

No i stało się - jestem głęboko rozczarowany. to co zaprezentowali w życiu nie powinno nazywać się 2010.

 

asblaze >> a co takiego ma max czego nie ma maya? Pewnie i tak wychodzi na to ze robisz to samo tylko troche innymi metodami :)

 

ja mogę częściowo na to odpowiedzieć :)

from top of my head : fumeFX, afterburn, krokatoa, rayfire

coś jeszcze pewnie fajnego by się znalazło :)

 

Ale odwróciłbym pytanie co fajnego ma maya+pluginy czego nie mają inne programy+pluginy? :)

widzicie coś bo ja nie :)

 

Prawda jest taka, że to kwestia wygody pracy. jednym pasują rozwiązania majkowe, innym maxowe, jeszcze innym XSI ... nie ma co szat drzeć ... teraz jesteśmy jedną wielka szczęśliwą rodziną :)

Napisano

Prawda jest taka, że to kwestia wygody pracy. jednym pasują rozwiązania majkowe, innym maxowe, jeszcze innym XSI ... nie ma co szat drzeć ... teraz jesteśmy jedną wielka szczęśliwą rodziną :)

 

hehehe dobre to :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności