Napisano 21 Lipiec 200915 l Dostałem info od dystrybutora polskiego programu Maya, że od sierpnia ma być dostępna tylko jedna wersja programu, nie będzie już Complete i Unlimited, tylko podobno jedna, oczywiście droższa od Complete, tańsza od Unlimited. Wiecie coś o tym? Jeżeli tak ma być, to dobrze byłoby zakupić już teraz wersję Complete, jeżeli taka wystarczy.
Napisano 21 Lipiec 200915 l nic mi o tym nie wiadomo ale za 2 tygodnie (albo i wczesniej) się dowiemy :) to byłby logiczny krok, imo powinni już tak zrobić co najmniej jedną wersję temu :)
Napisano 25 Lipiec 200915 l ale mniej niz ultiamte i więcej niż complite ale z najbardzioej zasmucających plotek to usłyszalem że ten upgrade majki będzie najbardziej "pointless" w historii :( bo podobno robili jakieś mega wypasione stuffy pewnie nWszsytko i nie jest gotowe żeby to zaimplementować :/ oby okazało się to nieprawdą, ale już za chwilę się wyjaśni :)
Napisano 25 Lipiec 200915 l a ciekawe czy ktoś w pełni wykorzystuje majke bo ja na przykład to nigdy nie tknę symulacji męśni/ubrań/practicle itp
Napisano 26 Lipiec 200915 l glupi pomysl z ta jedna maya .Jesli to prawda pewnie maya bedzie kosztowala tyle co max. eh tak to jest jak nie ma konkurencji
Napisano 26 Lipiec 200915 l Przynajmniej skończyły by się problemy z wyborem softu... skoro wszystko kosztuje tyle samo to wybierasz to co bardziej ci leży ;p
Napisano 27 Lipiec 200915 l a ciekawe czy ktoś w pełni wykorzystuje majke bo ja na przykład to nigdy nie tknę symulacji męśni/ubrań/practicle itp Przeciez nie w tym rzecz zeby wykorzystac KAZDA opcje jakiegos programu ale w tym czy opcje ktorych potrzebujesz sa dla ciebie optymalne w tej wlasnie a nie innej aplikacji. A poza tym skad wiesz ze nie bedziesz potrzebowal? Zawsze chcesz trzaskac takie same roboty? Ja na przyklad nie sadzilem bym musial kiedykolwiek potrzebowac symulacje tkaniny a pozniej robilem z jej wykorzystaniem animacje kurtyny... Co do poglosek to dziwi mnie tylko ze MAXiarze jada juz od dawna na wersji 2010 a o nowej mayi nie slychac absolutnie nic oficjalnego. Podobnie z reszta jak o nowym Softimage i Mudboxie.... Hmmmm...:confused:
Napisano 28 Lipiec 200915 l z przykrością, jako były i sporadyczny użytkownik maxa muszę przyznać, że wolałem, kiedy Mayka była w rękach Aliasu. Strategia Autodesku - "co roku nowa wersja programu" powoduje walke z czasem i wpychanie na rynek niedopracowanych wersji które rzadko kiedy wnoszą coś nowego. Jak to ktoś na CGtalku napisał, niech napiszą i zoptymalizują Majke od nowa, zamiast wciskać nam kolejne gówna. W tym wypadku podziwiam ludzi od Blendera, którzy nie nabijają sobie kasy, tylko pracują nad doskonałością ich softu. Howgh ;)
Napisano 28 Lipiec 200915 l Podobnie z reszta jak o nowym Softimage Przecież dopiero co wyszła 7.5 zaraz po przejęciu SI, jakby teraz mieli wydać 2010 to naprawdę chyba tylko ikonki by musieli na szybko przestawiać, bo w takim czasie rzeczywiście nie da się nic konkretnego przygotować. Tym bardziej, że rozpierdzielili im cały workflow i dostosowywali do autodeskowego - cała ta przeprowadzka musiała zając trochę czasu. Ale wracając do mayi - ja na prawdę nie rozumię, co oni w tym ad tworzą, maxa sztucznie rozdzielają na dwie prawie identyczne wersje, maye znowu chcą złączyć w jedno... WTF ?
Napisano 28 Lipiec 200915 l Streaker ty się lepiej 'gotuj' na wybór w stylu Softimage Game Suite i Softimage VFX Suite, hehe.
Napisano 28 Lipiec 200915 l Ale wracając do mayi - ja na prawdę nie rozumię, co oni w tym ad tworzą, maxa sztucznie rozdzielają na dwie prawie identyczne wersje, maye znowu chcą złączyć w jedno... WTF ? Maya Complete jest slabym dealem, a Unlimited jest za droga. Ot co. Poza tym obie wersje mialy de facto jedna grupe uzytkownikow.
Napisano 28 Lipiec 200915 l Do gamedevu maya complete plus ileś tam skryptów totalnie wystarcza. Po prostu trza bedzie zapłacić tyle co za maxa. To sie nazywać równać w góre, hehe.
Napisano 29 Lipiec 200915 l z przykrością, jako były i sporadyczny użytkownik maxa muszę przyznać, że wolałem, kiedy Mayka była w rękach Aliasu Czegos tu nie rozumiem - oceniasz Maye z punktu widzenia bylego, sporadycznego uzytkownika.... Maxa? LOL
Napisano 30 Lipiec 200915 l Skoro juz jest mowa o upach: Ktos jest zorientowany kiedy mental bedzie do konca wspolpracowal z mia_x_passes bo teraz ma problemy z shadingiem tranparency shadow i nie umie do konca rozlozyc tego na warstwy. Nie ogarniam do konca co sie dzieje z materialami ze jest tyle rodzajow tych shaderow mia_x i mia_x_passes za chwile bedziemy mieli mia_x_passes_new? :D Ktos jest tutaj mocny w renderowaniu na warstwy do postprodukcji? Co jest wygodniejsze w mayce 2009 uzywanie starych majowskich shaderow czy uzywanie p_MegaTK albo cofniecie sie do maya 2008 i uzywac Nexus'a?
Napisano 30 Lipiec 200915 l Czegos tu nie rozumiem - oceniasz Maye z punktu widzenia bylego, sporadycznego uzytkownika.... Maxa? LOL No rzeczywiście, mało czytelna gramatycznie forma ;) ale chciałem zawrzeć w niej więcej informacji. Były permanentny, obecnie sporadyczny użytkownik Maxa. Bardzo cieszyłem się, że Autoresk wciągnął Aliasa. Zostałem, można powiedzieć, "zmuszony" do pracy na majce i miałem nadzieje, że szybko nastąpią migracje rozwiązań z maxa do majki. Jednak obecna polityka Autodeku w ogóle mi nie odpowiada.
Napisano 30 Lipiec 200915 l OK, ty zostales "zmuszony" do przesiadki - ale pomysl jak zareagowalaby rzesza uzytkownikow Mayi jakby nagle zaczeli do niej mieszac maxowe rozwiazania. Watpie zeby byla to pozytywna reakcja - w koncu nie wybrali Mayi dlatego ze lubia maxa, prawda? ;) Juz za pare dni Siggraph - zobaczymy, bo poki co to nic nie slychac poza zwyczajowymi plotkami, domyslami, zyczeniami i narzekaniami ;)
Napisano 30 Lipiec 200915 l asblaze >> a co takiego ma max czego nie ma maya? Pewnie i tak wychodzi na to ze robisz to samo tylko troche innymi metodami :)
Napisano 30 Lipiec 200915 l asblaze >> a co takiego ma max czego nie ma maya? Pewnie i tak wychodzi na to ze robisz to samo tylko troche innymi metodami ja mogę częściowo na to odpowiedzieć :) from top of my head : fumeFX, afterburn, krokatoa, rayfire coś jeszcze pewnie fajnego by się znalazło :) Ale odwróciłbym pytanie co fajnego ma maya+pluginy czego nie mają inne programy+pluginy? :) widzicie coś bo ja nie :)
Napisano 30 Lipiec 200915 l Nie znam innych softow ale wiem ze podobno ocean shader jest dosc orginalnym rozwiazaniem :D Wydaje mi sie zewkraczamy w dosc niebezpieczna tematyke a niechce tutaj robic hollywara :P Wrocmy do tematu co z tymi shaiderami: mia_material mia_material_x mia_material_x_passes Wie ktos jak to bedzie wygladalo w kolejnych aktualizacjach? Po co tyle tego jest i kiedy to w koncu bedzie dzialac tak jak trzeba? Edytowane 30 Lipiec 200915 l przez happy-angel
Napisano 30 Lipiec 200915 l podobno ocean shader jest dosc orginalnym rozwiazaniem tak było kiedy pojawił się piwerszy raz w mayi czyli w wersji 4.5 teraz to już wszyscy takie coś maja :) a co do mia_material to upgradując zostawiają starsze wersje dla kompatybilności zworotnej i już :) zresztą passes jest wolniejsze przy renderze niż nie masses więc jak nie renderzysz passów to nie uzywaj
Napisano 31 Lipiec 200915 l Probowalem uzywac passes ale one jeszcze nie obsluguja wszystkich pass'ow dla tego chce sprobowac powrocic do starych materialow i przetestowac p_MegaTK
Napisano 4 Sierpień 200915 l No i stało się - jestem głęboko rozczarowany. to co zaprezentowali w życiu nie powinno nazywać się 2010. asblaze >> a co takiego ma max czego nie ma maya? Pewnie i tak wychodzi na to ze robisz to samo tylko troche innymi metodami :) ja mogę częściowo na to odpowiedzieć :) from top of my head : fumeFX, afterburn, krokatoa, rayfire coś jeszcze pewnie fajnego by się znalazło :) Ale odwróciłbym pytanie co fajnego ma maya+pluginy czego nie mają inne programy+pluginy? :) widzicie coś bo ja nie :) Prawda jest taka, że to kwestia wygody pracy. jednym pasują rozwiązania majkowe, innym maxowe, jeszcze innym XSI ... nie ma co szat drzeć ... teraz jesteśmy jedną wielka szczęśliwą rodziną :)
Napisano 5 Sierpień 200915 l Prawda jest taka, że to kwestia wygody pracy. jednym pasują rozwiązania majkowe, innym maxowe, jeszcze innym XSI ... nie ma co szat drzeć ... teraz jesteśmy jedną wielka szczęśliwą rodziną :) hehehe dobre to :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto