gollum Napisano 4 Kwiecień 2004 Napisano 4 Kwiecień 2004 ostatnio naszła mnie ochota na zrobienie sobie sobie jakiegoś stworka, no i mój wybór padł na Deinonycha. Dinuś wielkości ok 2m, polował w watachach na roślinożerców. Jest to mój pierwszy model organiczny więc, jak coś jest żle będe wdzięczny za uwagi. Metoda: splajny Czas: 0k 7h Program: max5 (of cors) Nie patrzcie póki co na stopy, ulegną zmianie.
navi Napisano 4 Kwiecień 2004 Napisano 4 Kwiecień 2004 siema:) fajnie tylko mi cos niepaasuje na 1 renderze przy zgięciu nogi. pozdr
Leru Napisano 4 Kwiecień 2004 Napisano 4 Kwiecień 2004 Moja rada: nie rob splajnami bo sie bardzo ograniczysz. Zacznij poly i bedzie git. Uwierz mi wiem co mowie bo robilem Raptorka juz (bardzo podobne prawda :P? ) i wiele bedzie motywow gdzie nie wyrobisz ze splajnami.
BLADE Napisano 4 Kwiecień 2004 Napisano 4 Kwiecień 2004 Ja równierz polecam poly.... a dokładnie ja bym to zrobił za pomocą box modelingu... Pozdrawiam.
Archangel Napisano 4 Kwiecień 2004 Napisano 4 Kwiecień 2004 splinami to istny masochizm !! Chyba ze zalezy Ci aby podszkolic ta technike modelowania...tak czy inaczej czekamy na gada !:) pozdrawiam
gollum Napisano 5 Kwiecień 2004 Autor Napisano 5 Kwiecień 2004 Witam wszystkich zainteresowanych. Splajnami robię go dlatego, że chce opanować dobrze chociaż jeden typ modelowania, a poly zazwyczaj wychodzi mi dość kanciaste. A w poly też się coś wyskrobie =) Jak się patrzy na teropody, to one wszystkie są podobne :) Pozdro Gollum
Dr0cK Napisano 5 Kwiecień 2004 Napisano 5 Kwiecień 2004 Narazie jest wporzo ale Archangel ma racje pozniej jest juz ostro pod gorke... Ale trzymaj sie :) Pozdrowienia
gollum Napisano 5 Kwiecień 2004 Autor Napisano 5 Kwiecień 2004 Mówicie o głowie?? cóż do odważynych świat należy.
Leru Napisano 5 Kwiecień 2004 Napisano 5 Kwiecień 2004 No to jesli zalezy Ci na jednej technice to podszkol poly bo naprawde warto :). A fakt ze wszyscy praktycznie uzywaja POLY nie oznacza ze i Ty nie mozesz :) Ja kiedys tez uwazalem to za fajna technike ale POLY daje Ci o wiele wieksze pole do manewru.
gollum Napisano 5 Kwiecień 2004 Autor Napisano 5 Kwiecień 2004 Ciąg dalszy walki z siatką (kocham splajny, jak się sypie, to się sypie wszystko :) ), Wsumie nie ma dużego postępu, ale coś już zaczyna widać. mocowanie przednich łapek ulegnie zmianie, bo mi się niepodoba a i anatomicznie raczej jest niemożliwe. Kulexy: tam będzie ten duży pazur do rozrywania, kaleczenia, wypruwania flaków i innych rzeczy w tym klimacie :) Ok na dzisiaj wystarczy pozdrawiam gollum
zombo master Napisano 6 Kwiecień 2004 Napisano 6 Kwiecień 2004 bugs: ps. sorry za jakosc musiałem zmienić go na *.GIF
zombo master Napisano 6 Kwiecień 2004 Napisano 6 Kwiecień 2004 nie wspominająć już o kończynach. Ale to chyba prowizorka
gollum Napisano 6 Kwiecień 2004 Autor Napisano 6 Kwiecień 2004 zombo a czytałeś mojego ostatniego posta, czy tylko patrzyłeś na obrazek. Tam jest napisane, że te bugi, które zaznaczyłeś ulegną zmianie. Ale i tak dzięki. Gollum
darkelf Napisano 6 Kwiecień 2004 Napisano 6 Kwiecień 2004 nooo ale i tak wyszedl ci... kwadratowy ;)... pracuj, nad nogami szczegolnie...
Fafex Napisano 6 Kwiecień 2004 Napisano 6 Kwiecień 2004 Nie powiem, że jest brzydki, no ale na pewno jest bardzo krzywy :/ Jakiś poobijany, czy cuś. :D
gollum Napisano 6 Kwiecień 2004 Autor Napisano 6 Kwiecień 2004 Kiedy zaczęliście pokazywać mi już błędy na obrazkach doszedłem do wniosku, że za mało się przykładam. Posiedziałem troche i oto co z tego wyszło.
gollum Napisano 6 Kwiecień 2004 Autor Napisano 6 Kwiecień 2004 I siatka, jak by to kogo interesowało. Może coś wypatrzycie.
grafix Napisano 10 Kwiecień 2004 Napisano 10 Kwiecień 2004 Hmm pomysl dobry , zobaczymy jak dojdize do detalizacji modelu, SPLIN dobry pomysl , ale bardziej do modelowania Poly sie nadaje, 3mam kciuki i czekam na kolejen efekty pracy ...
Fafex Napisano 10 Kwiecień 2004 Napisano 10 Kwiecień 2004 Coś Ci się pokrzaczyło z tą siateczko na nogach.
chveti Napisano 10 Kwiecień 2004 Napisano 10 Kwiecień 2004 fafex- dokładnie , chyba były jakies problemy to tam dżungle zrobił
gollum Napisano 10 Kwiecień 2004 Autor Napisano 10 Kwiecień 2004 Heh, niedało się inaczej, zresztą na stopie nawet w polimodelingu, siatka zawsze jest gęstsza. Wesołych Gollum
gollum Napisano 15 Kwiecień 2004 Autor Napisano 15 Kwiecień 2004 No i mały update, ogólny zarys gada. Głowa ulegnie jeszcze duuużym zmianom. Sory za render, wyszedł jak prześwietlony, ale innego pod ręką nie mam.
gollum Napisano 10 Maj 2004 Autor Napisano 10 Maj 2004 No to mały update, nad głową jeszcze posiedzę. Wszyskie sugestie mile widziane. Pozdro
Rogue Napisano 10 Maj 2004 Napisano 10 Maj 2004 Niezle, niezle. Dziś jest chyba dzien prehistoryczny - najpierw amonit, teraz dinozaur :) Uwagi : ręce mam nadzieje będą muskularne, szpony ciut bardziej zakrzywione. Deinonych miał spore oczy, poszukaj zdjęć w internecie. Zwęż mu pysk, popraw ogon- za cienki i za krotki, nie moglby zlapac rownowagi. Aha, i daj pare zdjec z profilu i od frontu, wtedy wszystkie braki w proporcjach wyjdą. Pozdrawiam
sir_Bols Napisano 10 Maj 2004 Napisano 10 Maj 2004 imho ogon za malutki.... podnies mu troche klate do gory i zrob dluzszy ogon taki zeby rownowazyl przod
Leru Napisano 10 Maj 2004 Napisano 10 Maj 2004 podnies pysk, uksztaltuj go odpowiednio, oko ma zle troche, \"usta\" zbyt proste, lapy przednie zegnij, wydluz ogon, zrob nogi troche bardziej umiesnione
zipper Napisano 12 Maj 2004 Napisano 12 Maj 2004 jest coraz lepiej ... ale na moje oko za chude lapki przednie to to ma :) PS. srednio sie pasjonuje dinopieskami wiec moge sie mylic oczywiscie pozdrawiam
sir_Bols Napisano 12 Maj 2004 Napisano 12 Maj 2004 imho dalej za nisko przod... on sie poruszal na 2 lapach wiec pewnie mial postawe zblizona do strusia... powieksz nogi i je troche dopakuj... ogon chyba dalej za maly troszeczke...
Rogue Napisano 12 Maj 2004 Napisano 12 Maj 2004 Te zdjecia powinny Ci pomoc - przedluz ogon, moze byc nawet jeszcze o polowe dluzszy niz teraz. Popatrz na tylne lapy - muskularne jak cholera, ale nie zapominaj o przednich - też musialy być silne. Powodzenia! :)
Por@szek Napisano 14 Maj 2004 Napisano 14 Maj 2004 male ale dainonych nie ma tak luku brwiowego wysunietego az do nozdrzy jak to masz na modelu.Spojrz na refery od rouge.Lapy tylne wyjatkowo masywne, byl bardzo skoczny. Z pazurem do rozcinania(ten najwiekszy) przegioles, jest tak samo ustawiony jak normalne pazury, tylko wiekszy, a nie umiejscowiony jakos dziwnie od gory, on nim ciol a nie sie obrzezal. Palce \"dloni\" sa nierownej dlugosci, nozdrza sa na gorze pyska a nie od strony zebow. Gdyby tak mial w rzeczywistosci to zakarzdym razem gdy zaglebialby pysk w scierwie krew by mu sie wlewala i moglby sie utopic. Co do ogona, rowniez byl masywny i jedynym dobrym referem( tak w miare ) jest pierwszy. Postaram Ci sie cos znalez.
Por@szek Napisano 14 Maj 2004 Napisano 14 Maj 2004 oto kilka referow dla \"strasznego szpona\". Mozesz zamiennie uzywac referow od velociraptora. Ta sama rodzina, ta sama morfologia. Roznia sie tylko umaszczeniem i terenem gdzie zamieszkiwaly. Z tego co sie orientuje velociraptor na terenie mongolii a deinonych stanow, ale glowy nie dam, z reszta jest to malo istotne. Powodzenia
gollum Napisano 14 Maj 2004 Autor Napisano 14 Maj 2004 O jak ładnie się zrobiło, witam wszystkich zainteresowanych, to po pierwsze. Po drugie, jak już pisałem nad głową jeszcze posiedzę, teraz jest tylko po to aby ogólnie uchwycić proporcje i zobaczyć co i jak. Po trzecie, co do wykorzystywania refów z velociraptora, to wydaje mi się, że nie jest tak do końca. Naoglądają się ludzie parku jurajskiego a potem jak widzą zakrzywiony pazur to odrazu - velociraptor. Potem wychodzą takie bugi jak to było przed premierą 2 części JP, kiedy to w stanach odkryto wielkiego \"velociraptora\" warzącego 6 ton, jak nie trudno się domyślić był to deinonych. I tu chciałem nawiązać do kolejnej sprawy, one owszem były do siebie podobne (zakrzywiony pazur, teropody, itd.) ale też sporo je różniło, jak choćby wielkość: o ile raptory były małe, max to 2,5 m długości, przy 1-1,5 m wysokości (o ile dobrze pamiętam), o tyle deinonychy były dość wielkie o czym może świadczyć wyżej wspomniana masa (3-4 na 2-3). Związane było to również z radiacją adaptatywną czyli dostosowaniem się do środowiska, raptory żyły w lasach natomiast deinonychy wolały otwartą przestrzeń... hmm czy wolały tego nie wiem, wiem natomiast że w okresie kredowym na terenach dzisiejszej ameryki było dość sucho co nie sprzyjało rozwojowi benetytów, sagowców i roślin szpilkowych, które tworzyły lasy kredowe, natomiast powoli zaczynały tu dominować rośliny okrytozalążkowe. Kolejna sprawa, odnośnie umaszczenia, możemy tylko przypuszczać jak było, bo skóra i jej kolor się w skałach nie zachowały, a szkoda :( . Po czwarte, chciałęm podziękować za referki, na ich przykładzie możemy zaobserwować jak różnie są przedstawiane te gady na jednych są umięśnione jak Arnold, na innych są dość anorektyczne, cóż ja zdecydowałem się na najbardziej odwzorowujące rzeczywistość według mnie, jak widać nie był to dobry wybór co wyszło w praniu, dzięki za zwrócenie uwagi na bugi i licze na Was na przyszłość. \"Z pazurem do rozcinania(ten najwiekszy) przegioles, jest tak samo ustawiony jak normalne pazury, tylko wiekszy, a nie umiejscowiony jakos dziwnie od gory, on nim ciol a nie sie obrzezal.\" Por@szek bardzo obrazowo to ująłeś, podoba mi się :D, pazur porawię. Weekend za pasem więc koło niedzieli powinno się pojawić coś świeższego, pozdrawiam Gollum
Leru Napisano 14 Maj 2004 Napisano 14 Maj 2004 Roznice w rozmiarze nie maja w ogole wplywu na proces modelowania. W JP raptory wygladaja dobrze a jesli sie roznily od deinonychusow rozmiarem i w sumie niczym wicej wiec czemu nie uzyc tych refek. Nie wiem czy widziales ale tu jest raptor ktorego zrobilem na bitwe poprzednia i uzywalem wielu refek i to przeroznych ale chyba z JP mi posluzyly najbardziej.
gollum Napisano 14 Maj 2004 Autor Napisano 14 Maj 2004 Leru a czemu nie użyjesz do wymodelowania passata referek z octavi czy Bory?? Różnią się? mało ale się różnią. Tu jest tak samo tylko, że poszczególnych modeli aut w necie jest na pęczki, a z dinusiami jest tak że ktoś kto jako tako umie rysować szkrobnie sobie dinusia, inni go przerysuje i viola, od koloru do wyboru. Popatrz powyżej, aż trudno uwierzyć że to ten sam gatunek. A uwierz mi, różnice są, skombinuj sobie zdjęcia szkieletu deinonycha i velo... i porównaj. Dobra, to nie ma sensu bo się OT zrobi i moderatorzy będą mieli używanie, jak są chętni to zapraszam na priv\'a.
Leru Napisano 14 Maj 2004 Napisano 14 Maj 2004 to zamiast szukac refek w necie sam je sobie zrob. Skombinuj szkielet i go obrysuj na podstawie jakichs tam zasad. Pozniej tylko daj jakies delikatne tchnienie z np JP i juz. Passat i Octavia w ogole nie sa podobne. A poza tym samochod a wymarle zwierzeta to nie cos co mozna zestawic ze soba bo nikt nie wie jak te dinusie wygladaly w rzeczywistosci. Jeszcze nawet sam napisales ze roznily sie tylko waga i rozmiarem. Wiec ide w slad Twoich slow i dlatego to pisalem (dorzucajac cos nowego na obalenie tezy z samochodami).
gollum Napisano 24 Czerwiec 2004 Autor Napisano 24 Czerwiec 2004 Heh długo mnie tu nie było, miałem nawał pracy, jednak prace nad modelem bynajmniej nie ustały :) o czym można przekonać się poniżej. Wracając do naszej dyskusji, Leru jak dla mnie waga i rozmiar to dużo, co byś wolał? Małego (relatywnie) raptora czy 6 tonowego deinonycha, teraz to sobie pomnóż dajmy na to przez 6 :). A na poważnie rozmiar oraz waga ma bardzo duże znaczenie, i nie jest to tylko moje widzimisie ale czysta biologia a raczej fizjologia. Ciężar pociąga za sobą różne przystosowania, od budowy kości poczynając kończąc na ilości pokarmu i sposobie zabijania. Co do aut to jestem kompletnym laikiem na tym polu, może nie dałem najlepszego przykładu ale... trochę podobne to one są. ;) A jakby ktoś chciał to chętnie posłucham propozycji/komętarzy/uwag/konstruktywnej krytyki, na temat ustawienia modelu. Pozdro for all Gollum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się