Napisano 23 Sierpień 200915 l Witam, Szukam, ale nie mogę znaleźć rozwiązania: Jak przenieść model z modo 401 do 3ds max 2009?
Napisano 23 Sierpień 200915 l Eksportować model z Modo w formacie .obj. Max i wszytkie inne programy obsługują ten format .
Napisano 24 Sierpień 200915 l Autor Po załadowaniu pliku .obj do 3ds max, wygładzenie krawędzi utworzone w Modo (poprzez Tab) zostało usunięte. I zamiast wygładzonych powierzchni są kanciaste. Czy jest sposób na przeniesienie z Modo również wygładzeń utworzonych poprzez "Tab"?
Napisano 24 Sierpień 200915 l albo mozesz ewentualnie sfreezowac obiekt juz w modo, chociaz po tab subdvs bedzie gesta siateczka.
Napisano 24 Sierpień 200915 l W przy imporcie w maxie ,na polu oznaczonym jako normals, odznaczasz opcje "import from file" i zaznaczasz "from SM group"
Napisano 24 Sierpień 200915 l Autor Wykonałem meshsmoth, jest ok, ale wolałbym lepsze przeniesienie kształtów. Dlatego chciałem sprawdzić sposób z odpowiednim ustawieniem importu, ale nie mam takich ustawień. U mnie opcja importu .obj wygląda jak w załączonym pliku. Wersja programu to dokładnie 3ds max design 2009. Czy możliwe, że program ten trudniej importuje takie obietky niż 3ds max?? O.o
Napisano 24 Sierpień 200915 l Tak to działa. W Modo Tab powoduje w zasadzie szybkie nadanie wygladzania siatki. Jesli chciesz miec dokladnie taki model przy eksporcie obj musisz zrobic jak hcpiter pisal. Najlepiej wg mnie exportowac przed wygladzaniem i wygladzac kiedy potrzeba w maxie.
Napisano 24 Sierpień 200915 l Dodatkowo nie zaszkodzi spróbować ściągnąć gwObj importer/exporter - chyba ma nieco więcej opcji niż oryginalny maxowy.
Napisano 25 Sierpień 200915 l Dodatkowo nie zaszkodzi spróbować ściągnąć gwObj importer/exporter - chyba ma nieco więcej opcji niż oryginalny maxowy. A tego nie było w maxie 2009?Coś mi się przypomina że chyba wystarczyło wybrać gwObjexporter w menu w tej wersji... Pozdr:)
Napisano 26 Sierpień 200915 l Autor najlepsze efekty dała opcja "freeze" w modo (nie przeszkadza mi gęsta siatka). Ale w mniej wymagających odwzorowania zagęciach dobrze spisuje się wygładzenie krawędzi już w max. Poza tym natrafiłem na jeszcze jeden problem przy imporcie pliku .obj do Max'a. Dziurki wykonane za pomocą "boolean" przenoszą się jako obiekt bez boolean i zniekształcają siatką. Czy jest na to jakaś rada? czy jedyne rozwiązanie to wykonanie perforacji już w maxie? Swoją drogą, moją listą życzeń jest dobry (realistyczny) renderer i program do animacji (particle typu fumefx, płynów typu realflow i "biped") w Modo, albo porządna opcja przenoszenia obiektów do 3ds max.
Napisano 26 Sierpień 200915 l jedna z zasad modelowania mówi, żeby nie używac boolynów. nigdy. problem z eksportem .obj pojawia się przy próbie współpracy z mayką. Suka nie czyta tego (2008, sp2) i wywala się okrutnie przy próbie importu. Kombinowałem na różne sposoby i kicha. Ale z .fbx (2006.11) działa bardzo spoko.
Napisano 26 Sierpień 200915 l Dziurki wykonane za pomocą "boolean" przenoszą się jako obiekt bez boolean i zniekształcają siatką. Czy jest na to jakaś rada? czy jedyne rozwiązanie to wykonanie perforacji już w maxie?Przed eksportem elementy modelu z boolenem lub na całym modelu użyć w Modo funkcji Triple , jeśli trisy są nie do przyjęcia w modelu to tylko ręczna edycja tych otworów zostaje .