Skocz do zawartości

export obiektu z modo do 3ds max


jacynt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po załadowaniu pliku .obj do 3ds max, wygładzenie krawędzi utworzone w Modo (poprzez Tab) zostało usunięte. I zamiast wygładzonych powierzchni są kanciaste.

Czy jest sposób na przeniesienie z Modo również wygładzeń utworzonych poprzez "Tab"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem meshsmoth, jest ok, ale wolałbym lepsze przeniesienie kształtów. Dlatego chciałem sprawdzić sposób z odpowiednim ustawieniem importu, ale nie mam takich ustawień. U mnie opcja importu .obj wygląda jak w załączonym pliku. Wersja programu to dokładnie 3ds max design 2009. Czy możliwe, że program ten trudniej importuje takie obietky niż 3ds max?? O.o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to działa. W Modo Tab powoduje w zasadzie szybkie nadanie wygladzania siatki. Jesli chciesz miec dokladnie taki model przy eksporcie obj musisz zrobic jak hcpiter pisal. Najlepiej wg mnie exportowac przed wygladzaniem i wygladzac kiedy potrzeba w maxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo nie zaszkodzi spróbować ściągnąć gwObj importer/exporter - chyba ma nieco więcej opcji niż oryginalny maxowy.

 

A tego nie było w maxie 2009?Coś mi się przypomina że chyba wystarczyło wybrać gwObjexporter w menu w tej wersji...

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze efekty dała opcja "freeze" w modo (nie przeszkadza mi gęsta siatka). Ale w mniej wymagających odwzorowania zagęciach dobrze spisuje się wygładzenie krawędzi już w max.

 

Poza tym natrafiłem na jeszcze jeden problem przy imporcie pliku .obj do Max'a. Dziurki wykonane za pomocą "boolean" przenoszą się jako obiekt bez boolean i zniekształcają siatką. Czy jest na to jakaś rada? czy jedyne rozwiązanie to wykonanie perforacji już w maxie?

 

Swoją drogą, moją listą życzeń jest dobry (realistyczny) renderer i program do animacji (particle typu fumefx, płynów typu realflow i "biped") w Modo, albo porządna opcja przenoszenia obiektów do 3ds max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna z zasad modelowania mówi, żeby nie używac boolynów. nigdy.

problem z eksportem .obj pojawia się przy próbie współpracy z mayką. Suka nie czyta tego (2008, sp2) i wywala się okrutnie przy próbie importu. Kombinowałem na różne sposoby i kicha. Ale z .fbx (2006.11) działa bardzo spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziurki wykonane za pomocą "boolean" przenoszą się jako obiekt bez boolean i zniekształcają siatką. Czy jest na to jakaś rada? czy jedyne rozwiązanie to wykonanie perforacji już w maxie?
Przed eksportem elementy modelu z boolenem lub na całym modelu użyć w Modo funkcji Triple , jeśli trisy są nie do przyjęcia w modelu to tylko ręczna edycja tych otworów zostaje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności