Vega Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 (edytowane) Witam, od ok. 2 tyg. bawię się w bazgranie. Pierwszy tydzień w Mudboxie :) drugi w ZB. Niema co się chyba rozpisywać tylko od razu przejść do konkretu ;) Komentarze mile widziane :) Pozdrawiam Piotr Edytowane 16 Lipiec 2012 przez Vega
Lucek Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 Dużo rzeczy nie gra. Najbardziej brak załamania przy nosie na całej długości. Poza tym twarz , czoło oczy mają dziwny kształt. Dolna warga powinna być schowana w kącikach pod górną. Ucz się anatomii!
Vega Napisano 25 Sierpień 2009 Autor Napisano 25 Sierpień 2009 To z tymi ustami wiem :) To jest inna głowa ponieważ poprzednia mi się skopała. Straciłem wszystkie level'e tylko został mi piąty :D Muszę jeszcze kąciki ust poprawić. Zrobić trochę większe. No nos przegapiłem z tym zapadnięciem :) Czoła wcale nie ruszałem. Takie jakie jest w bazie takie zostawiłem ;] Oczy to jak usta :D Zawsze są problemy. Anatomii się uczę :) Mam już zdjęcia teraz tylko się im przyglądam lub idę do lustra i siedzę przed przez kilka minut.
Gość User190 Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 To na pewno widok z perspective? Wygląda jak orto. Do anatomii kup sobie książkę Sary Simblet - Anatomia dla artystów.
Vega Napisano 25 Sierpień 2009 Autor Napisano 25 Sierpień 2009 (edytowane) Fajnie, że ta książka ma dużo obrazków :D Ja mam ~800 zdjęć anatomii (Tylko trzeba mieć czas to oglądać ;)), ale książkę na pewno zamówię :) Pozdrawiam Piotr Edit: Taki mały upek. Poprawiałem tak jak umiałem. Coś mi oczy nie pasują. http://www.fototube.pl/pictures/gloewazbrush22.jpg -> Ten jest w linku, żeby nie robić śmietnika :) Edytowane 26 Sierpień 2009 przez Vega
Vega Napisano 25 Wrzesień 2009 Autor Napisano 25 Wrzesień 2009 Takie coś na minibitwę :) Jestem zadowolony, że skończyłem, ale niezbyt z efektu. Robiłem pierwszy raz za pomocą ZSphere i zrobiłem kilka błędów, które zauważyłem dopiero w późniejszym czasie. Wzorowałem się na http://www.blizzard.com/diablo3/media/artwork.xml#67
Lucek Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 Moim zdaniem nie skończyłeś. Polecam atlas anatomiczny bo postać jest wariacją na temat ludzkiej anatomii. Zacznij od wyraźnych mięśni międzyżebrowych i naramiennych bo powinny być bardzo wyexponowane.
Vega Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 No jest niedokończony, ale czasu na minibitwę zabrakło :D Za późno się trochę z tym obudziłem :) Moja pierwsza postać nie wyszła tak jak miała i musiałem zacząć od nowa :D Mam książkę o anatomii "Sary Simblet - Anatomia dla artystów." Tylko kurde gorzej jest z tego skorzystać :D Bo nie tak łatwo coś do końca odwzorować z moim doświadczeniem :) Ale jeszcze obczaję kilka brushy i będzie dobrze.
Ania Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Główki - przestudiuj dokładniej na referkach okolice oczu. Brakuje oczodołu, oczy są zbyt blisko siebie, i kształt jest zły. Ten ostatni stworek - tak jak pisze lucek, mięśnie do poprawy, teraz to jak balonik wypchany watą. Na koncepcie dosyć dobrze widać jak mięśnie przebiegają, dodatkowo warto dokładnie przestudiować anatomię z książki. I nie bój się zarysować jakoś wyraźniej tych mięśni, u ciebie wygląda jakbyś co chwila łaził po modelu smooth brushem. Głowa też taka nijaka, wzoruj się nie tylko na koncepcie ale również na zdjęciach (w tym wypadku pasowałby może jakis lew, hiena, krokodyl itp.). Obserwuj w którym kierunku idą mięśnie i fałdy skóry, i w jaki sposób są widoczne na skórze.
Lucek Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Ty nie masz kopiować z fotki tylko zapamiętać jak te mięśnie wyglądają. Potem odwzorować to nie jest taki straszny problem. Weź claytubes'a, narysuj mięśnie tak, by każdy był osobno i odpowiednim kształcie, a potem weź clay i delikatnie je wygładź.
Vega Napisano 27 Wrzesień 2009 Autor Napisano 27 Wrzesień 2009 OK. Najpierw zrobię sobie jakąś porządną bazę i będę robił ludzką. Bo baza z tej postaci jest skopana :)
Vega Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 Wrzucą Chucky'iego, którego robiłem na tygodniowy speedsculpting :) Muszę jeszcze trochę go poprawić ponieważ zostało mi +- 1h :) Pozdr.
indian Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 no to jak masz jeszcze czas to ucho mu popraw, bo takie "glutowate"(czy coś w tym stylu).
Vega Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 (edytowane) Głowa z najnowszego speedsculptingu :) Zabrałem się za kolejną główkę. Na razie robię powoli etapami. Używam fragmentów książki Giovanni'ego Civardi "Drawing Portraits Faces and Figures" :D Pozdr. Edytowane 15 Grudzień 2009 przez Vega
mafida Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 Widać lekki postęp ale to jeszcze nie to:).Działaj dalej,sculptujesz na takim subdivide jak widać na obrazkach?Jeśli tak,to chyba niezbyt dobra metoda.Przedtem napisałeś że uzywasz książki o rysunku czy mi się przewidziało? Pozdr:)
Vega Napisano 15 Grudzień 2009 Autor Napisano 15 Grudzień 2009 Heh... A właśnie napisałem PW :P Zaczynam od 1 tyle ile się da i tyle ile widzę. Przechodzę na wyższy i wracam do niższego poprawiając to i owo. Najwyższy jaki mam to 6 z 2mln poly. Chyba poliki trochę za chude zrobiłem do tego ta część ciemieniowa (o ile dobrze pamiętam).
Lucek Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 Zacznij od najniższego i move toola. Na 2 subdiv już spoko można zaznaczyć nos usta uszy i oczy. Nie sculptuj wszystkiego po kolei tylko ogół i coraz bardziej szczegółowo.
Vega Napisano 16 Grudzień 2009 Autor Napisano 16 Grudzień 2009 Robię tak jak pisałeś Lucek czyli na 2 subdiv i move tool :) http://www.fototube.pl/pictures/2sdivzbheadfroent.jpg http://www.fototube.pl/pictures/2sdivzbheadleft.jpg Zrobiłem na 1 i 2 subdiv ucho, usta i oko. Nos jest ten sam nic nie zmieniałem. Tył głowy nie ruszał, ale widzę, że jest skopany :) Pozdr.
Lucek Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 No i lepiej. Zanim pójdziesz do przodu nie zapominaj o szyi i czaszce. No i obczaj kształt łuków brwiowych i okrężnych ust bo się to kupy nie trzyma.
mafida Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Pewnie że lepiej,ciągnij dalej na tym subdivide az nie bedzie idealnie:)
Vega Napisano 19 Grudzień 2009 Autor Napisano 19 Grudzień 2009 Ostatnio przejrzałem Pixologic Turntables i mniej więcej wzoruje się na główce Goktug Gurellier strona 9 praca 3 :D http://www.fototube.pl/pictures/gloewazb1.jpg http://www.fototube.pl/pictures/gloewazb22.jpg Pozdr.
Lucek Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 No powoli do przodu. Zostaw już tę twarz i zajmij się kształtem czaszki czoła i karku.
Vega Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Znalazłem darmowy model czaszki na squadmodel czy coś takiego :) http://www.imagic.pl/files//16016/Testy 3D/glowa_zbrush_skull.jpg http://www.imagic.pl/files//16016/Testy 3D/glowa_zbrush_skull_2.jpg http://www.imagic.pl/files//16016/Testy 3D/glowa_zbrush_skull3.jpg Dzięki Lucek za podpowiedzi, komentarze i pomocne rady. Mafida również, ale on już to wie :D Pozdr.
Luki Luki Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Ten model czaszki nie ma wiele wspolnego z poprawną anatomią, wiec jesli planujesz w oparciu o nią zrobić realistyczną głowę, to obawiam sie ze nie wyjdzie.
Vega Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 (edytowane) Nie no mam jeszcze wydrukowaną czaszkę z tej strony http://www.anatomia.republika.pl/szkielet/czaszka.htm :D Tą czaszkę wstawiłem by patrzeć czy w miarę dobrze odwzorowałem. Edit: Czy ta czaszka jest anatomiczna? Mnie się wydaje, że tak :) http://www.pixologic.com/turntable/ Strona 8 Ibrahim Dilek Edit: Przeszedłem na sdiv 3 :) Cały czas robię move, move i move. Do końca coś mi oczy nie pasują i łuk brwiowy. Muszę jeszcze obczaić jak to jest. http://ifotos.pl/img/headzbrus_xhnqen.jpg http://ifotos.pl/img/headzbrus_xhnqex.jpg http://ifotos.pl/img/headzbrus_xhnqer.jpg Edytowane 27 Grudzień 2009 przez Vega
mafida Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 Troche skopałeś w porównaniu do wersji na niższym subdivide,pamietaj żeby z refek korzystać. Pozdr:)
Vega Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) Tak jak (EDIT: z Mafia na Mafida) :D radził, żeby wzorować się na referkach ludzi :) Referka: http://www.c4dexchange.com/en/detail.aspx?did=173 1: http://ifotos.pl/img/headrefer_xhsanh.jpg 2: http://ifotos.pl/img/headrefer_xhsanp.jpg 3: http://ifotos.pl/img/headrefer_xhsaxq.jpg Cały czas sdiv 2. Wszystkim życzę szczęśliwego Nowego Roku oraz wytrwałości w 2010 :) Pozdr. Edytowane 27 Grudzień 2009 przez Vega
forestt Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Uszy za nisko, zły kształt czaszki, szczęka do poprawy. Lepiej ale to jeszcze nie to.
mafida Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 No,z profila lepiej ale od frontu jeszcze błędy widać:) Tak jak Mafia radził, żeby wzorować się na referkach ludzi :) Ale jak Ci Mafia doradza to sorry,świetnie wygląda:D
Vega Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) Uszy za nisko On tak ma :) Prostą w PS sprawdzałem położenie. Położone ma na środku oka, a początku ust :) zły kształt czaszki On ma kanciatą czaszkę jakby ktoś wałkiem go uderzał. Człowiek ma mniej więcej okrągłą, a on ma proste linie prawie :P Ale poprawie i przyjrzę się bardziej :) Dzięki za podpowiedzi. Patrząc po twoich pracach to masz już wprawę w te sprawy :) Ale jak Ci Mafia doradza to sorry,świetnie wygląda:D Mafida to jak Mafia :) d zgubione w tą czy w tamtą ;D Ale wiadomo o kogo chodzi :D Poprawiłem mniej/więcej. Nie wiem czy na lepsze czy na gorsze, ale mnie się wydaje, że lepiej wygląda. On ma takie pulchne poliki :D http://ifotos.pl/img/headrefer_xharrs.jpg Pozdr. Edytowane 30 Grudzień 2009 przez Vega
mafida Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Trochę lepiej ale jeszcze nie całkiem dobrze,męcz dalej:D
Vega Napisano 28 Grudzień 2009 Autor Napisano 28 Grudzień 2009 mafida: (...)męcz dalej:D lucek91: (...)męcz dalej ZBrush to sama przyjemność :D Zrobiłem poprawkę. http://ifotos.pl/img/headrefer_xhaawh.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xhaawp.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xhaaeq.jpg Pozdr.
mafida Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Od przodu jeszcze mi się nie podoba,pracuj dalej.Zwłaszcza wokół oczu i nosa trzeba poprawić. ZBrush to sama przyjemność :D Czekaj,czekaj jeszcze Ci się znudzi:)
Gość Morte Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Mecz dalej chlopie :) zwroc uwage na to jak szyja laczy sie tylna czescia czaszki.
Vega Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Napisano 30 Grudzień 2009 Mniej więcej chciałem zrobić to co widziałem, ale nie do końca wychodziło :) Od przodu jeszcze mi się nie podoba Mafide chyba ciężko zadowolić :D Nadawałbyś się na krytyka filmowego :P Widać, że masz oko wyczulone na te sprawy. http://ifotos.pl/img/headrefer_xhqhxx.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xhqhxr.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xhqhxh.jpg Jeszcze wrzucam zdjęcie co chciałem poprawić i czy o to chodziło. Jak znam siebie to zamiast polepszyć to po gorsze :) http://ifotos.pl/img/cospopraw_xrpxqs.jpg
mafida Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 No to poprawiaj to co zaznaczyłeś:)Jeszcze płatki nosa za cieńkie zrobiłeś,jak z papieru.Nie wiem czy nie za duże te kulki jako gałki oczne wstawiłeś,oczy są raczej małe.Ogólnie widać postęp,wskakuj 1 sub wyżej i oraj wokół oczu,nosa i ust. Pozdr:)
Ania Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Ta fałda koło nosa jest zbyt głęboka i za szybko się kończy (jak na przeciętnego mężczyznę, na którego reszta modelu wygląda). Uszy są zbyt podłużne na dole (ich przedni brzeg za bardzo pochylony do tyłu), chociaż być może będzie wyglądało to bardziej normalnie jak ucho będzie w całości.
Vega Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) Na razie zdążyłem poprawić nos i tą fałdę pod okiem. Wielkość gałki ocznej: http://ifotos.pl/img/galkaeyez_xrhnwa.jpg Front: http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhnsp.jpg @Ania: Korzystam ze strony którą kiedyś mi podałaś. Z tamtą mam referke tej głowy. Wrzucając moją głowę do PS i referke + krycie 50% wychodziło podobnie (bokiem i frontem). http://ifotos.pl/img/yman005jp_xrhnwq.jpg Lepiej robić w persp. czy ort.?? Pozdr. Szczęśliwego Nowego Roku Edytowane 31 Grudzień 2009 przez Vega
duff Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Lepiej robić w persp. czy ort.?? Jak Ci wygodniej, ale polecałbym w perspektywe. Unikniesz dzięki temu probblemów podczas przenoszenia do innego programu
Vega Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Napisano 1 Styczeń 2010 Zrobiłem to co zaznaczyłem na poprzedniej fotce. Ort.: http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhqxp.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhqxh.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhqxr.jpg Persp.: http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhqxx.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhqxn.jpg http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhqxe.jpg To w persp. dziwnie wygląda z przodu :) Pozdr.
mafida Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Całkiem nieżle już wygląda,widać duży postęp w porównaniu do pierwszej pracki w wątku a to najważniejsze:) Perspektywą się nie przejmuj,ja tam zawsze rzeżbie w trybie ortograph(czy jak tam sie to nazywa).Jak ci za bardzo potem rozjeżdża na koniec w perspektywie to możesz zmienic parametry w menu draw i dopasować do modelu. Pozdro:) Ps.I zamieszczaj te obrazki normalnie bo mi się nie chce na linki klikać:D
Vega Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 (edytowane) Wracam do ZB po przerwach. Czasu mniej, ale chęci tyle samo ;] Tak jak pisaliście (chyba lucek), żeby zająć się na jednym sdivie wszystkim, a nie poszczególnymi elementami i wrócić na niższy w celu rozpoczęcia kolejnego elementu (nie wiem czy dobrze to napisałem). Dlatego zająłem się uchem na 2 sdiv i później na 3, żeby wyrównać. Muszę poprawić usta bo coś w nich nie gra na 3sdiv'ie. Ps.I zamieszczaj te obrazki normalnie bo mi się nie chce na linki klikać:D To używaj scrolla :P Klikaj kółkiem na linki (to tylko 6 kliknięć w tamtym poście + 6 zakładek więcej. Zawsze są 3 ;]). @lucek, @mafida: dzięki za zainteresowanie wątkiem i za wszystkie komentarze. Pozdr. Edit: To Ty musisz dbać o swoich kibiców:) Dobrze wiedzieć, że ich mam ;] Tutaj i tak piszą głównie 2 osoby :) więc piszesz i masz :) heh.. Edytowane 7 Styczeń 2010 przez Vega
mafida Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Ładnie,widac że juz wiesz o co chodzi.Teraz tylko tak dalej. To używaj scrolla :P Klikaj kółkiem na linki (to tylko 6 kliknięć w tamtym poście + 6 zakładek więcej. Zawsze są 3 ;]). Phi,wiem że wystarczy kliknąć scrollem ale i tak mi sie nie chce:P To Ty musisz dbać o swoich kibiców:) Pozdro:)
forestt Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 Lepiej lepiej, no ale walcz dalej bo jeszcze trochę do zrobienia zostało i nie dwie tylko więcej, bynajmniej o jedną osobę:-)
Vega Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 (edytowane) @forestt: dzięki. Mało ważne kto zagląda :) Ważne, że dostaje odpowiednie komentarze i podpowiedzi bo to się liczy. Nie jestem do końca zadowolony z ucha, ust i okolic oka. Coś w nich jest nie tak więc pewnie jeszcze nad tym posiedzę. Tutaj wersja zmodyfikowana :D Dodałem tej postaci trochę charakteru. Próbowałem zaznaczyć mu takie cechy jak: * Groźne spojrzenie które budzi strach w ludziach ^ ^ * Niezbyt wyróżniające się kąciki ust. Groźny, ale ma coś w sobie łagodnego :) * Nos zadarty trochę do góry, dobrze usadzony czyli taki potężny (jakby ktoś mu go obił :P) * Dobrze jest zbudowany (czyli większe poliki) widać, że dojrzały. * Sprytne uszy odstające :D * Usta wyrażają neutralność * Oczy trochę zaostrzone czyli zawziętość i pewność siebie * Ostra szczęka czyli nie tykać bo ja ruszę Ciebie :) Wiem, że odjechałem trochę od norm anatomicznych (m.in. szczęka zbyt ostra). lucek91, M@Ti, Ania, indian, mafida, Morte, duff, Luki Luki, forestt, Paweł Lipka -> Dzięki za pomoc przy tej główce. Pozdr. Edytowane 8 Styczeń 2010 przez Vega
forestt Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 Tak co się od razu rzuca w oczy to szczęka za ostra i nos pomiędzy oczami nienaturalny. Korzystasz z jakiegoś atlasu anatomii itd?
Vega Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 Wiem ze trochę za ostro ale to było tak dla relaksu by odpoczac od tej główki i zrobić cos nie naturalnego. Nie korzystam z atlasu. Używam książki anatomia dla rysownikow czy coś takiego. Jak wrócę do domu to dokładnie napisze. Pisałem w poprzednich postach pełna nazwę. Głownie opieram się na referce. Dla pewności wrzucam tez do ps z kryciem 50. Zrobiłem tez takie ostre ponieważ widziałem coś podobnego u Morte. Pozdr.
Pawel Lipka Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 Zlapales temat, naprawde duzy postep w prezentacji charakteru. Uszy sa spoko wymodelowane, po prostu zbyt dobrze wyrysowane w stosunku do reszty form i odstaja od nich stylistycznie. Troche zlagodz te zrolowane fragmenty i pomoze. Odstaja mocno i to sie rzuca w oczy, ale nie dlatego, ze normalnie ludziom nie odstaja;) W naturze widzialem gorsze rzeczy, jednak przy tak charakterystycznych elementach warto zaburzac symetrie. Bedziesz dawal rade, idzie co raz lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się