Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

od ok. 2 tyg. bawię się w bazgranie. Pierwszy tydzień w Mudboxie :) drugi w ZB. Niema co się chyba rozpisywać tylko od razu przejść do konkretu ;)

 

 

 

gloewahead2.jpg

 

 

 

Komentarze mile widziane :)

 

 

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez Vega
  • Odpowiedzi 157
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dużo rzeczy nie gra. Najbardziej brak załamania przy nosie na całej długości. Poza tym twarz , czoło oczy mają dziwny kształt. Dolna warga powinna być schowana w kącikach pod górną. Ucz się anatomii!

Napisano

To z tymi ustami wiem :) To jest inna głowa ponieważ poprzednia mi się skopała. Straciłem wszystkie level'e tylko został mi piąty :D

 

Muszę jeszcze kąciki ust poprawić. Zrobić trochę większe. No nos przegapiłem z tym zapadnięciem :) Czoła wcale nie ruszałem. Takie jakie jest w bazie takie zostawiłem ;] Oczy to jak usta :D Zawsze są problemy.

 

Anatomii się uczę :) Mam już zdjęcia teraz tylko się im przyglądam lub idę do lustra i siedzę przed przez kilka minut.

Napisano

To na pewno widok z perspective? Wygląda jak orto.

Do anatomii kup sobie książkę Sary Simblet - Anatomia dla artystów.

Napisano (edytowane)

Fajnie, że ta książka ma dużo obrazków :D

Ja mam ~800 zdjęć anatomii (Tylko trzeba mieć czas to oglądać ;)), ale książkę na pewno zamówię :)

 

Pozdrawiam

Piotr

 

Edit:

 

Taki mały upek. Poprawiałem tak jak umiałem. Coś mi oczy nie pasują.

 

http://www.fototube.pl/pictures/gloewazbrush22.jpg -> Ten jest w linku, żeby nie robić śmietnika :)

 

gloewazbrush2.jpg

 

gloewazbrush23.jpg

Edytowane przez Vega
Napisano

Moim zdaniem nie skończyłeś. Polecam atlas anatomiczny bo postać jest wariacją na temat ludzkiej anatomii. Zacznij od wyraźnych mięśni międzyżebrowych i naramiennych bo powinny być bardzo wyexponowane.

Napisano

No jest niedokończony, ale czasu na minibitwę zabrakło :D Za późno się trochę z tym obudziłem :) Moja pierwsza postać nie wyszła tak jak miała i musiałem zacząć od nowa :D

 

Mam książkę o anatomii "Sary Simblet - Anatomia dla artystów." Tylko kurde gorzej jest z tego skorzystać :D Bo nie tak łatwo coś do końca odwzorować z moim doświadczeniem :)

Ale jeszcze obczaję kilka brushy i będzie dobrze.

Napisano

Główki - przestudiuj dokładniej na referkach okolice oczu. Brakuje oczodołu, oczy są zbyt blisko siebie, i kształt jest zły.

 

Ten ostatni stworek - tak jak pisze lucek, mięśnie do poprawy, teraz to jak balonik wypchany watą. Na koncepcie dosyć dobrze widać jak mięśnie przebiegają, dodatkowo warto dokładnie przestudiować anatomię z książki. I nie bój się zarysować jakoś wyraźniej tych mięśni, u ciebie wygląda jakbyś co chwila łaził po modelu smooth brushem.

Głowa też taka nijaka, wzoruj się nie tylko na koncepcie ale również na zdjęciach (w tym wypadku pasowałby może jakis lew, hiena, krokodyl itp.). Obserwuj w którym kierunku idą mięśnie i fałdy skóry, i w jaki sposób są widoczne na skórze.

Napisano

Ty nie masz kopiować z fotki tylko zapamiętać jak te mięśnie wyglądają. Potem odwzorować to nie jest taki straszny problem.

 

Weź claytubes'a, narysuj mięśnie tak, by każdy był osobno i odpowiednim kształcie, a potem weź clay i delikatnie je wygładź.

Napisano

Wrzucą Chucky'iego, którego robiłem na tygodniowy speedsculpting :) Muszę jeszcze trochę go poprawić ponieważ zostało mi +- 1h :)

 

laleczkachucky.jpg

 

Pozdr.

Napisano (edytowane)

Głowa z najnowszego speedsculptingu :)

 

widoewsheadzb2.jpg

 

Zabrałem się za kolejną główkę. Na razie robię powoli etapami. Używam fragmentów książki Giovanni'ego Civardi "Drawing Portraits Faces and Figures" :D

 

gloewazb.jpg

 

gloewazb2.jpg

 

Pozdr.

Edytowane przez Vega
Napisano

Widać lekki postęp ale to jeszcze nie to:).Działaj dalej,sculptujesz na takim subdivide jak widać na obrazkach?Jeśli tak,to chyba niezbyt dobra metoda.Przedtem napisałeś że uzywasz książki o rysunku czy mi się przewidziało?

 

Pozdr:)

Napisano

Heh... A właśnie napisałem PW :P Zaczynam od 1 tyle ile się da i tyle ile widzę. Przechodzę na wyższy i wracam do niższego poprawiając to i owo. Najwyższy jaki mam to 6 z 2mln poly. Chyba poliki trochę za chude zrobiłem do tego ta część ciemieniowa (o ile dobrze pamiętam).

Napisano

Zacznij od najniższego i move toola. Na 2 subdiv już spoko można zaznaczyć nos usta uszy i oczy. Nie sculptuj wszystkiego po kolei tylko ogół i coraz bardziej szczegółowo.

Napisano

No i lepiej. Zanim pójdziesz do przodu nie zapominaj o szyi i czaszce. No i obczaj kształt łuków brwiowych i okrężnych ust bo się to kupy nie trzyma.

Napisano (edytowane)

Nie no mam jeszcze wydrukowaną czaszkę z tej strony http://www.anatomia.republika.pl/szkielet/czaszka.htm :D

 

Tą czaszkę wstawiłem by patrzeć czy w miarę dobrze odwzorowałem.

 

Edit:

 

Czy ta czaszka jest anatomiczna? Mnie się wydaje, że tak :)

 

http://www.pixologic.com/turntable/

 

Strona 8 Ibrahim Dilek

 

Edit:

 

Przeszedłem na sdiv 3 :) Cały czas robię move, move i move. Do końca coś mi oczy nie pasują i łuk brwiowy. Muszę jeszcze obczaić jak to jest.

http://ifotos.pl/img/headzbrus_xhnqen.jpg

http://ifotos.pl/img/headzbrus_xhnqex.jpg

http://ifotos.pl/img/headzbrus_xhnqer.jpg

Edytowane przez Vega
Napisano (edytowane)

Tak jak (EDIT: z Mafia na Mafida) :D radził, żeby wzorować się na referkach ludzi :)

Referka: http://www.c4dexchange.com/en/detail.aspx?did=173

 

1: http://ifotos.pl/img/headrefer_xhsanh.jpg

2: http://ifotos.pl/img/headrefer_xhsanp.jpg

3: http://ifotos.pl/img/headrefer_xhsaxq.jpg

 

Cały czas sdiv 2. Wszystkim życzę szczęśliwego Nowego Roku oraz wytrwałości w 2010 :)

 

Pozdr.

Edytowane przez Vega
Napisano

No,z profila lepiej ale od frontu jeszcze błędy widać:)

 

Tak jak Mafia radził, żeby wzorować się na referkach ludzi :)

Ale jak Ci Mafia doradza to sorry,świetnie wygląda:D

Napisano (edytowane)
Uszy za nisko

On tak ma :) Prostą w PS sprawdzałem położenie. Położone ma na środku oka, a początku ust :)

 

zły kształt czaszki

On ma kanciatą czaszkę jakby ktoś wałkiem go uderzał. Człowiek ma mniej więcej okrągłą, a on ma proste linie prawie :P Ale poprawie i przyjrzę się bardziej :) Dzięki za podpowiedzi. Patrząc po twoich pracach to masz już wprawę w te sprawy :)

 

Ale jak Ci Mafia doradza to sorry,świetnie wygląda:D

Mafida to jak Mafia :) d zgubione w tą czy w tamtą ;D Ale wiadomo o kogo chodzi :D

 

Poprawiłem mniej/więcej. Nie wiem czy na lepsze czy na gorsze, ale mnie się wydaje, że lepiej wygląda. On ma takie pulchne poliki :D

 

http://ifotos.pl/img/headrefer_xharrs.jpg

 

Pozdr.

Edytowane przez Vega
Napisano

Od przodu jeszcze mi się nie podoba,pracuj dalej.Zwłaszcza wokół oczu i nosa trzeba poprawić.

 

ZBrush to sama przyjemność :D

Czekaj,czekaj jeszcze Ci się znudzi:)

Napisano

Mecz dalej chlopie :) zwroc uwage na to jak szyja laczy sie tylna czescia czaszki.

Napisano

Mniej więcej chciałem zrobić to co widziałem, ale nie do końca wychodziło :)

Od przodu jeszcze mi się nie podoba

Mafide chyba ciężko zadowolić :D Nadawałbyś się na krytyka filmowego :P

Widać, że masz oko wyczulone na te sprawy.

 

http://ifotos.pl/img/headrefer_xhqhxx.jpg

http://ifotos.pl/img/headrefer_xhqhxr.jpg

http://ifotos.pl/img/headrefer_xhqhxh.jpg

 

Jeszcze wrzucam zdjęcie co chciałem poprawić i czy o to chodziło. Jak znam siebie to zamiast polepszyć to po gorsze :)

http://ifotos.pl/img/cospopraw_xrpxqs.jpg

Napisano

No to poprawiaj to co zaznaczyłeś:)Jeszcze płatki nosa za cieńkie zrobiłeś,jak z papieru.Nie wiem czy nie za duże te kulki jako gałki oczne wstawiłeś,oczy są raczej małe.Ogólnie widać postęp,wskakuj 1 sub wyżej i oraj wokół oczu,nosa i ust.

 

Pozdr:)

Napisano

Ta fałda koło nosa jest zbyt głęboka i za szybko się kończy (jak na przeciętnego mężczyznę, na którego reszta modelu wygląda).

 

Uszy są zbyt podłużne na dole (ich przedni brzeg za bardzo pochylony do tyłu), chociaż być może będzie wyglądało to bardziej normalnie jak ucho będzie w całości.

Napisano (edytowane)

Na razie zdążyłem poprawić nos i tą fałdę pod okiem.

Wielkość gałki ocznej: http://ifotos.pl/img/galkaeyez_xrhnwa.jpg

Front: http://ifotos.pl/img/headrefer_xrhnsp.jpg

 

@Ania: Korzystam ze strony którą kiedyś mi podałaś. Z tamtą mam referke tej głowy. Wrzucając moją głowę do PS i referke + krycie 50% wychodziło podobnie (bokiem i frontem).

http://ifotos.pl/img/yman005jp_xrhnwq.jpg

 

Lepiej robić w persp. czy ort.??

 

Pozdr.

Szczęśliwego Nowego Roku

Edytowane przez Vega
Napisano

Lepiej robić w persp. czy ort.??

Jak Ci wygodniej, ale polecałbym w perspektywe. Unikniesz dzięki temu probblemów podczas przenoszenia do innego programu

Napisano

Całkiem nieżle już wygląda,widać duży postęp w porównaniu do pierwszej pracki w wątku a to najważniejsze:)

Perspektywą się nie przejmuj,ja tam zawsze rzeżbie w trybie ortograph(czy jak tam sie to nazywa).Jak ci za bardzo potem rozjeżdża na koniec w perspektywie to możesz zmienic parametry w menu draw i dopasować do modelu.

 

Pozdro:)

 

Ps.I zamieszczaj te obrazki normalnie bo mi się nie chce na linki klikać:D

Napisano (edytowane)

Wracam do ZB po przerwach. Czasu mniej, ale chęci tyle samo ;]

Tak jak pisaliście (chyba lucek), żeby zająć się na jednym sdivie wszystkim, a nie poszczególnymi elementami i wrócić na niższy w celu rozpoczęcia kolejnego elementu (nie wiem czy dobrze to napisałem). Dlatego zająłem się uchem na 2 sdiv i później na 3, żeby wyrównać. Muszę poprawić usta bo coś w nich nie gra na 3sdiv'ie.

 

Ps.I zamieszczaj te obrazki normalnie bo mi się nie chce na linki klikać:D

To używaj scrolla :P Klikaj kółkiem na linki (to tylko 6 kliknięć w tamtym poście + 6 zakładek więcej. Zawsze są 3 ;]).

 

@lucek, @mafida: dzięki za zainteresowanie wątkiem i za wszystkie komentarze.

 

headrefer_xreapa.jpgheadrefer_xreaps.jpg

headrefer_xreapw.jpg

 

Pozdr.

 

Edit:

 

To Ty musisz dbać o swoich kibiców:)

Dobrze wiedzieć, że ich mam ;]

Tutaj i tak piszą głównie 2 osoby :) więc piszesz i masz :) heh..

Edytowane przez Vega
Napisano

Ładnie,widac że juz wiesz o co chodzi.Teraz tylko tak dalej.

 

To używaj scrolla :P Klikaj kółkiem na linki (to tylko 6 kliknięć w tamtym poście + 6 zakładek więcej. Zawsze są 3 ;]).

Phi,wiem że wystarczy kliknąć scrollem ale i tak mi sie nie chce:P

To Ty musisz dbać o swoich kibiców:)

 

Pozdro:)

Napisano (edytowane)

@forestt: dzięki. Mało ważne kto zagląda :) Ważne, że dostaje odpowiednie komentarze i podpowiedzi bo to się liczy.

 

headrefer_xrwpan.jpg

headrefer_xrwpax.jpg

headrefer_xrwpar.jpg

 

Nie jestem do końca zadowolony z ucha, ust i okolic oka. Coś w nich jest nie tak więc pewnie jeszcze nad tym posiedzę.

 

headrefer_xrshhs.jpg

headrefer_xrshhw.jpg

headrefer_xrshhe.jpg

headrefer_xrshhn.jpg

 

Tutaj wersja zmodyfikowana :D Dodałem tej postaci trochę charakteru.

Próbowałem zaznaczyć mu takie cechy jak:

* Groźne spojrzenie które budzi strach w ludziach ^ ^

* Niezbyt wyróżniające się kąciki ust. Groźny, ale ma coś w sobie łagodnego :)

* Nos zadarty trochę do góry, dobrze usadzony czyli taki potężny (jakby ktoś mu go obił :P)

* Dobrze jest zbudowany (czyli większe poliki) widać, że dojrzały.

* Sprytne uszy odstające :D

* Usta wyrażają neutralność

* Oczy trochę zaostrzone czyli zawziętość i pewność siebie

* Ostra szczęka czyli nie tykać bo ja ruszę Ciebie :)

 

Wiem, że odjechałem trochę od norm anatomicznych (m.in. szczęka zbyt ostra).

 

lucek91, M@Ti, Ania, indian, mafida, Morte, duff, Luki Luki, forestt, Paweł Lipka -> Dzięki za pomoc przy tej główce.

 

Pozdr.

Edytowane przez Vega
Napisano

Wiem ze trochę za ostro ale to było tak dla relaksu by odpoczac od tej główki i zrobić cos nie naturalnego.

Nie korzystam z atlasu. Używam książki anatomia dla rysownikow czy coś takiego. Jak wrócę do domu to dokładnie napisze. Pisałem w poprzednich postach pełna nazwę. Głownie opieram się na referce. Dla pewności wrzucam tez do ps z kryciem 50. Zrobiłem tez takie ostre ponieważ widziałem coś podobnego u Morte.

 

Pozdr.

Napisano

Zlapales temat, naprawde duzy postep w prezentacji charakteru.

Uszy sa spoko wymodelowane, po prostu zbyt dobrze wyrysowane w stosunku do reszty form i odstaja od nich stylistycznie. Troche zlagodz te zrolowane fragmenty i pomoze.

Odstaja mocno i to sie rzuca w oczy, ale nie dlatego, ze normalnie ludziom nie odstaja;)

W naturze widzialem gorsze rzeczy, jednak przy tak charakterystycznych elementach warto zaburzac symetrie.

 

Bedziesz dawal rade, idzie co raz lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności