Posted September 10, 200915 yr Witam, zdecydowałem sie umieścić WIPa z moich narazie nieudolnych starań w Maxie. Oto model ręki mecha którego koncept strzeliłem ostatnio. Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i porady. Edited September 11, 200915 yr by comander_barnik
September 10, 200915 yr Witam. Fajnie że postanowiłeś modelować swój koncept. Na drugim obrazku proponowałbym wyciać otwory w tej skrzynce a potem wsadzić te lufy poprawiło by to efekt np wyciąć kółko troche wgłebić, krawędze chamferem sieknać. Na czwartym obrazku widzę że masz dosyć gęstą siatke na coniektórych elementach, proponowałbym ją zminimalizować bo podejzewam że jeżeli bedziesz chciał wykonać tego robota w całości to nie wyrobi Ci sprzęt.:)liczę na kolejne upy.pozdro
September 11, 200915 yr Author faktycznie zastanawiałem sie czy tych luf nie wrzucić w jakieś wgłębienia w pudle. Pracuje na lapku c2d 2x 2,0ghz, 4gb ram, 256mb grafiki, więc rzeczywiście prędzej czy później sie rozkraczy na tym (do exportowania zB>Max już jest za słaby). Gęsta siatka jakoś tak sama wyszła w trakcie, jak można ją przerzedzić bez straty jakości?
September 11, 200915 yr Hmm wydaje mi się że można, ewentualnie zrób jeszcze raz te obiekty i zmniejsz ilość poligonów w elementach np w "sphere" daj mniejszą ilość segmentów a potem "mesh smooth", nie używaj "turbo smooth". Proponuję wejść tu http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=10 daj nowy temat o tytule "rozżadzenie siatki" czy coś w tym stylu... tam napewno uzyskasz odpowiedź bo ja nie znam najlepszego sposobu.
September 11, 200915 yr Author heh, łatwo powiedzieć xD turbo smooth przynajmniej mi nie przerabia bryły na mielone, turbo na moim poziomie wiedzy jest jedynym wyjściem chyba. ale na link zerkne, dzięki
September 11, 200915 yr Witam, Twój wątek został źle nazwany. Proszę o zapoznanie się z regulaminem forum dot. nazewnictwa wątków oraz naniesienie poprawek. W przypadku braku reakcji wątek zostanie usunięty.
September 12, 200915 yr Author ok, mały update, zacząłem używać turbo smootha i support edge robić, więc tors wygląda nieco lepiej niż reszta. Ręce poprawie w miare możliwości, ale raczej cudów nie będzie.Ogromny mam problem z wycięciem tych trzech otworów na środkowej części, bo nie chce siatki zniszczyć, rady mile widziane. i siatka: Edited September 12, 200915 yr by comander_barnik
September 12, 200915 yr Widze że ostro jedziesz:), moze to Ci pomoze: http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips. Aha tę skrzyneczke jakoś Ci dziwnie pomotało od wewnetrznej strony. Jeszcze bym na tej skrzyneczce cos w stylu laserowego celownika zamontował po obu stronach tak żeby wystawał na jakić łącznikach i był skierowany w kierunku luf, ale to tylko sugestia:).
September 12, 200915 yr Author dzięki! własnie tego mi było trzeba :D celowników i innego hi tech stuff'u nie będzie dużo, mech ma być lekko steam punkowy, stąd te maszynowce z 2 wojny :)
September 28, 200915 yr Heja Na wstępie fajny koncept, mam nadzieje że uda Ci się go odtworzyć. A teraz podpowiedz odnośnie pytania zadanego w moim wątku. Otóż jak chcesz aby te części się nie rozlatywały musisz je ze sobą zgrupować. Robisz to następująco: zaznaczasz obiekty które mają być razem, następnie z menu "Group" wybierasz opcje group, od tej pory będziesz mógł tymi wszystkimi elementami poruszać jednocześnie. Jak będziesz chciał je znowu zmodyfikować wystarczy że klikniesz na tą grupę i z menu "Group" wybierzesz open. Jak będziesz miał więcej tych grup, np ręka, ramię i będziesz chciał aby ręka podążała za ramieniem to te dwie kończyny zlinkuj, najpierw klikasz podrzędny element w tym przypadku rękę potem nadrzędne ramię narzędziem "slect and link" I to wszystko, ma nadzieję że jasno Ci to opisałem.
September 28, 200915 yr Author No dobra, robię mały update. Nie miałem ostatnio i neta i czasu ale jednak nieco dorobiłem mecha. Siatka coraz lepiej mi idzie w por. do tego co było na początku. Z głową nieco sie nabiedziłem ale dzięki temu tutkowi zrobiłem ją prawie tak jak chciałem (jedynie przy wlotach t.smooth nie wyszedł), automatyka jest narazie nieco uboga ale z tyłu, pod silnikami (jest narazie jeden skopiowany, nieskończony) natłukę mu jakieś silniki parowe i reszte stuffu. RAMIĘ: GŁOWA: AUTOMATYKA POD NARAMIENNIKIEM: niedługo dorzucę nowe, pozdro
October 2, 200915 yr Author Okej, nieco przyśpieszyłem z robotą i udało mi się zrobić kabinę pilota razem z paroma drobiazgami dookoła. Zebrałem też nieco szkiców na których się wzorowałem przy dokładniejszych częściach ale chyba nie ma sensu ich wrzucać. Opinie i rady mile widziane.
October 3, 200915 yr Stopień skomplikowania wzrasta :) 1. Okolice "ust" się zmarszczyły (nie pamiętam jak to w maxie było ale zgaduje, że wstawiłeś tam jakiegoś wygładzonego boxa i "wyciąłeś" nim otwory. Trzeba będzie poprawic to co maxiu nie poradził) 2. Na screenie AUTOMATYKA POD NARAMIENNIKIEM także siatka marszczy się na najniższej tarczy (na smoothowanej siatce, którą wrzuciłeś nie widac dlaczego). Pozdr, trzymam kciuki :)
October 25, 200915 yr Author No no całe 2 tygodnie sie opieprzałem z tym modelem, uczelnia i mała doza braku chęci, ale oto Dzięki małej presji Morfeusza (domo arigatou ^^) wreszcie ruszyłem dupę. Dolna część torsu z hydrauliką. No to narazie tyle, już mi się komputer przy tym zaczyna gotować, mam nadzieje że dotrwam do końca.
October 25, 200915 yr Comander-dawno mnie tu nie było:), widzę że ostro działasz, bardzo fajnie to zaczyna wyglądać.
October 25, 200915 yr Heja. dobrze że wracasz ;) Ps. Widzę że używasz dużo 'turbo smotha', ale w viewporcie nie musisz mieć go cały czas włączonego (to spowalnia interakcje), wystarczy że włączysz zagęszczanie siatki podczas renderingu Pozdrawiam ;)
November 8, 200915 yr Author Ok niewiele ostatnio robiłem ale ogólnie robota idzie do przodu 85% completed_ Atutomatyka i mocowanie nóg: Bryła nóg: Nogi oczywiście same w sobie będą miały nieco mechanizmów z tyłu i jakieś masywne stopy. Pozdro.
November 21, 200915 yr Author heja, cóż powiem ze nie spodziewałem się scenariusza w którym nawet nie uda mi się dokończyć modelować samej bryły. Powinien się rozkraczyć przy teksturach czy kościach a tu dziś rano zonk. Stopy w powijakach, anie smootha ani jakichś szczegółów nie ma. Udało mi się zrobić 1 zrzut ekranu, mało i dużo jednocześnie, bo plik otwierał się raz na 3-4 próby przy czym zrzucało program przy byle obrocie kamery. Pozostaje tylko czekać na 64 bity a w międzyczasie zacząć coś nowego ^^ przód: popróbuje jeszcze otworzyć plik i zrobić screen tyłu mecha. Kiedyś go skończe - na pewno L-:
November 21, 200915 yr Hi! Ładnie Ci to wyszło (poprawiłbym jednak stopy). Jeśli chodzi o problemy z plikiem, spróbuj stworzyć nowy plik i użyj funkcji marge. Pościągaj geometrie z tamtego pliku. No i proponuję wyłączać podgląd turbo smootha w viewporcie. Pozdrawiam ;)
November 21, 200915 yr Author no stopy w powijakach pok koniec by o wiele lepiej wyglądały. A marge to jest modyfikator dla zaznaczonej bryły? Co on robi wogóle? Bo chętnie bym dokończył chociaż sam model
November 21, 200915 yr Teraz wygląda jakby był wyłączony, mam nadzieję że wraz z nowym sprzętem wróci do niego "życie".pozdro P.S Tak jak Morfeusz stopy dopracuj, aha jeszcze jedno to połączenie ramion z ręką jest strasznie cienkie, pasowałoby pogrubic bo jak on ma takie uzbrojone na rękach dźwigać, nogi to samo jeden element (taki skromny) łaczący "uda" z kolanami to za mało.
November 23, 200915 yr Author wyciskam z grata siódme poty udało mi sie wyłączyć smooth w viewporcie i niedługo dokończe stopy.
December 16, 200915 yr Author Ok nie chce mi się zaśmiecać forum więc dorzucę tutaj kolejny koncept mecha, tym bardziej coś mnie topornego. Planuję i tak zrobić go w większości bez smooth'a żeby mi komputer wytrzymał teksturowanie.
December 16, 200915 yr Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym wytrzymywaniem w teksturowaniu bez smootha.
December 16, 200915 yr Author aa no moze nie zbyt jasno powiedziałem. Ogólnie rzecz biorąc to nie mam mocnego kompa. gdy z poprzednim już się potwornie męczył to wystarczyło wyłączyć wyświetlanie smootha w viewporcie żeby nieco go odciążyć. Jakby dołożyć do tego jeszcze tekstury na każdej bryle to by chyba explodował. Dlatego mówię że nie będe się tym razem bawić w smoothowanie każdego obiektu - bo chce nadać wszystkim tekstury. W ten sposób jaśniej? ^^
December 17, 200915 yr A, jak modelujesz i strasznie Ci się tnie, czy coś, a chcesz zrobić stopy, to nie możesz zaznaczyć najważniejszych elementów przy stopie (tam szkielet jakiś czy coś) i wcisnąć opcję `Hide unselected` (dobrze chyba? ) i wtedy komp Ci się odciąży, a Ty spokojnie możesz robić stopy. Nie wiem, ale może Ci to w czymś pomoże ;)
December 17, 200915 yr Author no co ty :D bez tego to ja wogóle bym do stóp nie doszedł. Kwestia jest też zapisu i problemów z odczytem.
December 17, 200915 yr bardzo fajny ten ostatni koncept- koniecznie go zmontuj- nie wiem czy to klimat obrazka czy zamierzony efekt ale wyglada nieco jakby był zuzyty lub zlozony z wyklepanych blach (postrzepione "podudzia") - jakbys utrzymal taki charakter w modelu 3D to bylby elegancki mech
December 18, 200915 yr jakbys uzywal mental raya(nie chce robic reklamy:) to tam jest w material arch and design parametr round corners, przy kanciastych brylach jak szescian to daje efekt chamferu na ostrych krawedziach;) mowie efekt bo to tylko shader, tak jak bump, jak sie przyjzec to widac, ze to nie zaokraglona geometria wiec uzywaj rozwaznie. ale powinno troche pomoc w bolaczce sprzetowej:) pozdrawiam
December 18, 200915 yr ps. wiesz ze turbosmooth jest bardziej wydajny od meshsmootha w viewporcie? mozesz tez powylaczac wszylkie smoothy dla viewportu i ustawic zeby dzialaly tylko przy renderze. prawym na zarowke w modyfikatorze przy turbosmooth i "off in viewport".
December 18, 200915 yr Author mastahcez - używam na szczęście turbo smootha, dzięki za ten myk z mentalem - wypróbuję. plasti - nie oglądałem dystryktu jeszcze eco - no to charakter mojej kreski bardziej L-: ale pomysł żeby był nieco doklepany ze złomu całkiem spoko. Edited December 18, 200915 yr by comander_barnik
Create an account or sign in to comment