Posted October 1, 200915 yr Witam, otwieramy wspólnie ze Scatmax'em teczkę, gdzie będziemy umieszczali modele/sceny mebli. Zaczynamy od sofy znanej zapewne wielu z tutoriala z cgarena, ćwiczenie na teksturowanie i render w Blenderze. Ponieważ zaczynamy przygodę z wnętrzami to krytyka/podpowiedzi mile widziane. Edited April 15, 201015 yr by adam_m
October 1, 200915 yr Jeśli chodzi o projekt to nie wiem ale jakoś tak mało zachęca do siedzenia. Modeling dobry, ale za to materiał powoduje uczycie twardości i sztywności. Ja bym zaokrąglił te pufy, popróbował leciuteńkiego SSS i trochę oddalił kamerę bo rozciąga kadr.
October 2, 200915 yr Wydaje mi się, że mapka koloru jest albo zbyt małej rozdzielczości, albo masz dla niej ustawioną za wysoką wartość Filter. Być może przydałaby się mapka bump (o ile jej nie ma) albo mapka odbić (na Twoich ustawieniach masz wyłączone RayMirror, ale domyślam się, że to tylko tak do obrazka). No i snuję domysły, co za urządzenie jest za tą sofką (prowadzi tam kabel z gniazdka).
October 2, 200915 yr witam, model ladny,wydaje mi sie ,ze takie meble jednak lepiej prezentowac w dobrze oswietlonym studio ,ladnie cieple kolory,ale to tylko moje zdanie pozdro
October 2, 200915 yr wiem ze trochę zboczę z tematu ale tak mnie to uderzyło że muszę :P ten kontakt jest bezsensowny wygląda jakby sofa była podłączona do prądu... bo ani w listwę nie wchodzi kabel ani nie wychodzi po drugiej stronie sofy... :P wiem wiem czepiam się nie zwracaj uwagi :P
November 2, 200915 yr Author Witam, kolejny mebel: Kredens Secesja ok. 1900 roku. Modelowałem na podstawie tej fotki: http://www.antyki.gniezno.pl/images/1596.jpg Edited November 22, 200915 yr by adam_m
February 1, 201015 yr Author Witam, tym razem meble kuchenne (model). Mam pytanie do Blenderowców (cały czas uczę się tego programu). Dlaczego siatkę raz widać tylko od frontu (czajnik) a raz całą (z dwóch stron- krzesła)? Pozdrawiam.
February 1, 201015 yr Miały być meble a zaczynają się pojawiać wizki. Wiem dlaczego tak się robi z siatką, ale nie będę pisał na forum bo znowu mnie zjadą że się wymądrzam więc tylko napiszę że w widoku perspektywicznym całkowicie tego zjawiska nie zlikwidujesz, co najwyżej trochę zmniejszysz ustawieniami ograniczeń widoku.
February 2, 201015 yr Author adam_m : wydaje mi się, że to wina odwróconych normalsów, ale mogę się mylić. Dzięki Bonifatz za odpowiedź, ale to nie to. Odwróciłem normalne na krześle a efekt ten sam :(
February 6, 201015 yr Author Bardzo proszę - siatka: Edit: Siatka bez MS. Jak ktoś ma pomysł lepszej jej prezentacji to chętnie skorzystam. Zauważyłem, że w Blenderze wpływ na widok siatki ma parametr ZTrans>Zoffs (materiału siatki). Przy wyższym niż .05 widać edge z tylnej strony obiektu. Edited February 6, 201015 yr by adam_m
April 15, 201015 yr Author Praca niekomercyjna. Głównie ma na celu prezentacje mebli Aston. Komentarze mile widziane (zależałoby mi na uwagach dotyczących oświetlenia, modeling blender, renderer max/vray). Pozdrawiam.
April 15, 201015 yr |Uhhhh, wszystko strasznie czerwone. Jak na mój gust zbyt agresywne i jednostajne. Przydałoby się wg mnie raczej meble skontrastować trochę z tłem. Po prawej stronie przy świetle IES jakieś pionowy pasek pixeli się pojawił.
April 15, 201015 yr Maestro101, chyba nie masz racji z tym paskiem pixeli, bo z tego co widzę to ściana ma taką texturke, popatrz na ścianę po lewej. A co do kolorów to rzeczywiście przydałoby się bardziej skontrastować. Ogólnie mam pozytywne odczucia. powodzenia dalej ;)
April 22, 201015 yr na moje oko sofy kremowe i miodzio;) Albo sciany brązowe i też, tylko ze troche ciemniejsze miodzio:P I tam na kanapie takie dziwne, jabky slad po laczeniu z 3 foteli:P
April 23, 201015 yr Author Dzięki za komentarze. Dawcio_m dla Ciebie wersja z kremową sofą. Podaje link do referki: http://www.esklep.meblolux.com/towary/gal-ast-sofa3f.big.jpg
Create an account or sign in to comment