Posted October 7, 200915 yr Dawno nie robiłem wizualizacji, więc: Prosta scena: pokój z biórkiem, szafką i fotelem/krzesło Na książkach z górnej półki i na tej największej na pewno będzie inny materiał. Wogóle, wiele się na pewno jeszcze zmieni:) Starałem się użyć LWF. lub Pozdrawiam.
October 7, 200915 yr Author Chyba nie nakazuje tylko sugeruje, by to robić. Z tego co przed chwilą przeczytałem. Ale ok: renderer: Vray chwila w PS i chwila w czymś, co nazywa się Motiva RealCamera i do czego link znalazłem na głównej. Modele moje.
October 7, 200915 yr Prosimy to nie sugestia, to raczej jak ktoś mówi "proszę niedotykać", a w domyśle "bo zap...".
October 7, 200915 yr dac77 nie spinaj się tak :D jak nie poda to też tragedia się nie stanie to drewno mi się nie podoba, ale ogólnie super :)
October 7, 200915 yr Dla mnie to ważne. Jak widzę pracę i efekt jest taki jaki jest to chcę wiedzieć czy użytkownik go osiągnął dzięki ciężkiej pracy i ogromnej wiedzy, czy użył "automatu", na którym jest o wiele łatwiej osiągnąć dobre efekty. VRaya wszyscy lubią gdyż nie trzeba tyle pracy co przy Mentalu, i jest naprawdę świetny do architektury nawet jak ktoś nie ma dużego doświadczenia.
October 7, 200915 yr Author :/ Ludzie lubią się kłucić w moich wątkach. Wystarczyło zapytać zamiast straszyć regulaminem:p ale ok. Chodzi o to że słoje są zbyt widoczne na tym jasnym drewnie? Poza tym, nie wiem czy nie jest zxa ciemno.
October 7, 200915 yr Siema;) według mnie no to na pewno trzeba dodać jakieś tło za tym oknem, bo wygląda trochę jak świecąca tablica. Dla mnie słoje są ok, tylko mogły by być lepszej rozdzielczości;)
October 7, 200915 yr To okno to jak ekran wygląda, bez klamek, zawiasów itp. i z jednego klocka wycięte.
October 7, 200915 yr Author Jednak lepiej to wygląda w ten sposób: Dodałem jakieś tło, żeby nie było że nie ma:) W ostatecznej wersji będzie na pewno podobne, ale raczej nie dokładnie te. Okno poprawię jutro. Rzeczywiście, może nie wyglądać jak okno, ale w sumie z założenia miało nie być otwierane i nie mieć klamki. Rozdzielczość textur jest za mała?
October 7, 200915 yr Nie sprecyzowałem, myślę że textura nałożona na biurko (ta frontowa) jest jakaś nieostra i tak jakby ulegla pixelozie...
October 10, 200915 yr Author hm... serio? Sam nie wiem:/ zawsze mogę zmienić mkapowanie, słoje będą mniejsze ale pikseli znajdzie się więcej. Na razie zostanę przy tym:
October 12, 200915 yr Author Zbliżenie biórka: Scena: Widzę ale jeszcze nie poprawiłem, rendertime mnie dobija:/ Nie do końca wiem dlaczego. -Skóra jest za wyraźna -Słabe ustawienia - plamy itd. -Niebo trochę poprawię -jedna kredka się unosi -książki na górze poprawię w ps -klamka - też poprawię w ps. Nie wiem czy to też nie wina jakości. -stojak na pióro jest na odwrótpokolorowany. Chyba oprócz wymieionych błędów osiągnąłem swój cel i jutro wrzucę final.
October 12, 200915 yr dwie klamki powinny być a za oknem brakuje jakichś budynków bo teraz jest wrażenie że to biuro jest na 1000 piętrze
October 13, 200915 yr A ja tak sobie myślę, że to 1000 piętro to nie taki głupi pomysł :) tylko wtedy okno będzie za małe jak na biurowiec. Pod sufitem, w prawym kącie i wokół ramy okna przebijają dziwne cienio-światełka. Dopiero zaczynam bawic się w renderowania - szukając tutków już nie pierwszy raz spotykam taki problem. Wina modeli czy renderera?
October 13, 200915 yr Dolna krawędź okna jest poniżej lini wzroku więc horyzont powinien być widoczny, chyba że to taka zabójcza mgła ale wtedy powinno być nie niebiesko ale błękitno-szaro.
October 13, 200915 yr Spróbuj może jakiś direct dać wpadający przez okno, bo jakoś tak ponuro jest. Do okna i klamki to się nie przyłożyłeś ;-) Krzesło wydaje się być za małe w stosunku do biurka, robiłeś to z jakimiś wymiarami czy na oko? Popracuj nad teksturą mebli, płasko wygląda.
October 18, 200915 yr Author Problem z oknem i klamką: Materiał był trochę przeźroczysty:) Musiałem przypadkiem poruszyć suwak. Tło dorobię chyba w PS. Rzeczywiście, choryzont musi być widoczny. Wielkości obiektów porównywałem, proporcje są takie jak mebli w moim pokoju:) nie licząc monitora, on był ustawiany na oko. Sprawdzę jak to wygląda z directem i się zastyanowię czy go dawać.
October 21, 200915 yr Author Ostatnio nie miałem za dużo czasu:/ Zmieniłem oświetlenie. Dodałem jednak direct. Z lewej coś jest nie tak :/
November 8, 200915 yr Author Chwila przerwy i... update:) Teraz Maya+MR: Dodałem kilka efektów jak widać:p chyba trochę przeginam. Miało wygląśdać trochę jak z komórki, powinienem był przekręcić kamerę i dodać szum:] Słaba jakość, z tąd ten szum. Jakieś rady jak go usunąć? Nie jestem pewien czy to przez ustawienia GI, materiałów czy czegośtam... słabo znam MR. Chyba blisko końca. Jeszcze raz sprawdzę proporcje, bo chyba rzeczywiście coś nie gra, rozrzucę na biórku papiery i można kończyć.
November 9, 200915 yr mnie się ogółem bardzo podoba, ale: - materiał monitora zbyt ciemny - biurko jakby lata - materiał krzesła, a dosłownej faktura skóry, jest według mnie zbyt duża - w pomieszczeniu jest stanowczo za ciemno - faktura dywanu również według mnie jest zbyt "duża", wygląda jak cement pozdr.
November 9, 200915 yr Author Dzięki, właśnie, sam nie wiem dlaczego tak lata:/ niby stoi na ziemi, tylko na renderach tak dziqwnie wygląda. Rozjaśniłem. Na dywanie powiększę ilość powtórzeń textury, powinno być lepiej. Rendertime: 1.14 - to jest ok jak na mental czy nie?
November 9, 200915 yr Ja mam pare uwag. Widać że ściany zewnętrzne mają grubość ok 3 cm, powinny mieć conajmniej 30 a stolarka powinna w niej być zamocowana (ona też trochę źle zrobiona) Dodaj listwy przy podłogowę (zobacz sobie w necie jak wyglądają w przypadku wykładzin) Klamki wskazują na to że skrzydła okien są otwarte :) - a tak nie jest. Miejsce za biurkiem skierowane plecami w strone okna nie jest najlepsze z punktu widzenie funkcjonalności - rzucasz cień na to co robisz - a jak masz monitor przed sobą to światło Ci się odbija. Dlatego może żeby biurka nie obracać wrzuć tam rolety pionowe. Tekstura skóry i wykładziny za duża - zmniejsz mapowanie. Fajny widok za oknem, no i cała reszta spoko. Może dodaj jakąś lampke na biurku i na suficie - jako model - nie źródło światła. Powodzenia :)
November 9, 200915 yr Ten pierwszy obrazek bardzo przyjemnie to wygląda:) Na drugim mógłbys jakies fajne żaluzje wrzucić i na kantach scian jakieś drewniane wstawki np. bo troche nudno:/, prezes by wolał siedzieć w bardziej przyjemnym pomieszczeniu:).
November 9, 200915 yr Z bliska materiały (szczególnie ten na fotelu) nie wyglądają dobrze, ale z daleka całkiem całkiem. Przedałyby się verticale w oknach. Ogólnie pozytywnie.
November 20, 200915 yr Author Bardzo mało czasu ostatnio:/ Ok, uwzględniłem wasze sugestie: Ten drugi jeszcze bez PS:]
November 20, 200915 yr materiał skóry do poprawy, zmniejsz jeszcze tą fakturę, bo wygląda nie ciekawie, szczególnie z bliska.
November 21, 200915 yr materiał skóry do poprawy, zmniejsz jeszcze tą fakturę moim zdaniem należy powiększyć teksturę, bo małe najwidoczniej są "komórki" skóry. Shader skóry jest do poprawki, proponuję tutorial od everów: http://www.evermotion.org/tutorials/show/7828/3dsmax-leather-in-vray :)
Create an account or sign in to comment