Napisano 7 Październik 200915 l Dawno nie robiłem wizualizacji, więc: Prosta scena: pokój z biórkiem, szafką i fotelem/krzesło Na książkach z górnej półki i na tej największej na pewno będzie inny materiał. Wogóle, wiele się na pewno jeszcze zmieni:) Starałem się użyć LWF. lub Pozdrawiam.
Napisano 7 Październik 200915 l Autor Chyba nie nakazuje tylko sugeruje, by to robić. Z tego co przed chwilą przeczytałem. Ale ok: renderer: Vray chwila w PS i chwila w czymś, co nazywa się Motiva RealCamera i do czego link znalazłem na głównej. Modele moje.
Napisano 7 Październik 200915 l Prosimy to nie sugestia, to raczej jak ktoś mówi "proszę niedotykać", a w domyśle "bo zap...".
Napisano 7 Październik 200915 l dac77 nie spinaj się tak :D jak nie poda to też tragedia się nie stanie to drewno mi się nie podoba, ale ogólnie super :)
Napisano 7 Październik 200915 l Dla mnie to ważne. Jak widzę pracę i efekt jest taki jaki jest to chcę wiedzieć czy użytkownik go osiągnął dzięki ciężkiej pracy i ogromnej wiedzy, czy użył "automatu", na którym jest o wiele łatwiej osiągnąć dobre efekty. VRaya wszyscy lubią gdyż nie trzeba tyle pracy co przy Mentalu, i jest naprawdę świetny do architektury nawet jak ktoś nie ma dużego doświadczenia.
Napisano 7 Październik 200915 l Autor :/ Ludzie lubią się kłucić w moich wątkach. Wystarczyło zapytać zamiast straszyć regulaminem:p ale ok. Chodzi o to że słoje są zbyt widoczne na tym jasnym drewnie? Poza tym, nie wiem czy nie jest zxa ciemno.
Napisano 7 Październik 200915 l Siema;) według mnie no to na pewno trzeba dodać jakieś tło za tym oknem, bo wygląda trochę jak świecąca tablica. Dla mnie słoje są ok, tylko mogły by być lepszej rozdzielczości;)
Napisano 7 Październik 200915 l To okno to jak ekran wygląda, bez klamek, zawiasów itp. i z jednego klocka wycięte.
Napisano 7 Październik 200915 l Autor Jednak lepiej to wygląda w ten sposób: Dodałem jakieś tło, żeby nie było że nie ma:) W ostatecznej wersji będzie na pewno podobne, ale raczej nie dokładnie te. Okno poprawię jutro. Rzeczywiście, może nie wyglądać jak okno, ale w sumie z założenia miało nie być otwierane i nie mieć klamki. Rozdzielczość textur jest za mała?
Napisano 7 Październik 200915 l Nie sprecyzowałem, myślę że textura nałożona na biurko (ta frontowa) jest jakaś nieostra i tak jakby ulegla pixelozie...
Napisano 10 Październik 200915 l Autor hm... serio? Sam nie wiem:/ zawsze mogę zmienić mkapowanie, słoje będą mniejsze ale pikseli znajdzie się więcej. Na razie zostanę przy tym:
Napisano 12 Październik 200915 l Autor Zbliżenie biórka: Scena: Widzę ale jeszcze nie poprawiłem, rendertime mnie dobija:/ Nie do końca wiem dlaczego. -Skóra jest za wyraźna -Słabe ustawienia - plamy itd. -Niebo trochę poprawię -jedna kredka się unosi -książki na górze poprawię w ps -klamka - też poprawię w ps. Nie wiem czy to też nie wina jakości. -stojak na pióro jest na odwrótpokolorowany. Chyba oprócz wymieionych błędów osiągnąłem swój cel i jutro wrzucę final.
Napisano 12 Październik 200915 l dwie klamki powinny być a za oknem brakuje jakichś budynków bo teraz jest wrażenie że to biuro jest na 1000 piętrze
Napisano 13 Październik 200915 l A ja tak sobie myślę, że to 1000 piętro to nie taki głupi pomysł :) tylko wtedy okno będzie za małe jak na biurowiec. Pod sufitem, w prawym kącie i wokół ramy okna przebijają dziwne cienio-światełka. Dopiero zaczynam bawic się w renderowania - szukając tutków już nie pierwszy raz spotykam taki problem. Wina modeli czy renderera?
Napisano 13 Październik 200915 l Dolna krawędź okna jest poniżej lini wzroku więc horyzont powinien być widoczny, chyba że to taka zabójcza mgła ale wtedy powinno być nie niebiesko ale błękitno-szaro.
Napisano 13 Październik 200915 l Spróbuj może jakiś direct dać wpadający przez okno, bo jakoś tak ponuro jest. Do okna i klamki to się nie przyłożyłeś ;-) Krzesło wydaje się być za małe w stosunku do biurka, robiłeś to z jakimiś wymiarami czy na oko? Popracuj nad teksturą mebli, płasko wygląda.
Napisano 18 Październik 200915 l Autor Problem z oknem i klamką: Materiał był trochę przeźroczysty:) Musiałem przypadkiem poruszyć suwak. Tło dorobię chyba w PS. Rzeczywiście, choryzont musi być widoczny. Wielkości obiektów porównywałem, proporcje są takie jak mebli w moim pokoju:) nie licząc monitora, on był ustawiany na oko. Sprawdzę jak to wygląda z directem i się zastyanowię czy go dawać.
Napisano 21 Październik 200915 l Autor Ostatnio nie miałem za dużo czasu:/ Zmieniłem oświetlenie. Dodałem jednak direct. Z lewej coś jest nie tak :/
Napisano 8 Listopad 200915 l Autor Chwila przerwy i... update:) Teraz Maya+MR: Dodałem kilka efektów jak widać:p chyba trochę przeginam. Miało wygląśdać trochę jak z komórki, powinienem był przekręcić kamerę i dodać szum:] Słaba jakość, z tąd ten szum. Jakieś rady jak go usunąć? Nie jestem pewien czy to przez ustawienia GI, materiałów czy czegośtam... słabo znam MR. Chyba blisko końca. Jeszcze raz sprawdzę proporcje, bo chyba rzeczywiście coś nie gra, rozrzucę na biórku papiery i można kończyć.
Napisano 9 Listopad 200915 l mnie się ogółem bardzo podoba, ale: - materiał monitora zbyt ciemny - biurko jakby lata - materiał krzesła, a dosłownej faktura skóry, jest według mnie zbyt duża - w pomieszczeniu jest stanowczo za ciemno - faktura dywanu również według mnie jest zbyt "duża", wygląda jak cement pozdr.
Napisano 9 Listopad 200915 l Autor Dzięki, właśnie, sam nie wiem dlaczego tak lata:/ niby stoi na ziemi, tylko na renderach tak dziqwnie wygląda. Rozjaśniłem. Na dywanie powiększę ilość powtórzeń textury, powinno być lepiej. Rendertime: 1.14 - to jest ok jak na mental czy nie?
Napisano 9 Listopad 200915 l Ja mam pare uwag. Widać że ściany zewnętrzne mają grubość ok 3 cm, powinny mieć conajmniej 30 a stolarka powinna w niej być zamocowana (ona też trochę źle zrobiona) Dodaj listwy przy podłogowę (zobacz sobie w necie jak wyglądają w przypadku wykładzin) Klamki wskazują na to że skrzydła okien są otwarte :) - a tak nie jest. Miejsce za biurkiem skierowane plecami w strone okna nie jest najlepsze z punktu widzenie funkcjonalności - rzucasz cień na to co robisz - a jak masz monitor przed sobą to światło Ci się odbija. Dlatego może żeby biurka nie obracać wrzuć tam rolety pionowe. Tekstura skóry i wykładziny za duża - zmniejsz mapowanie. Fajny widok za oknem, no i cała reszta spoko. Może dodaj jakąś lampke na biurku i na suficie - jako model - nie źródło światła. Powodzenia :)
Napisano 9 Listopad 200915 l Ten pierwszy obrazek bardzo przyjemnie to wygląda:) Na drugim mógłbys jakies fajne żaluzje wrzucić i na kantach scian jakieś drewniane wstawki np. bo troche nudno:/, prezes by wolał siedzieć w bardziej przyjemnym pomieszczeniu:).
Napisano 9 Listopad 200915 l Z bliska materiały (szczególnie ten na fotelu) nie wyglądają dobrze, ale z daleka całkiem całkiem. Przedałyby się verticale w oknach. Ogólnie pozytywnie.
Napisano 20 Listopad 200915 l Autor Bardzo mało czasu ostatnio:/ Ok, uwzględniłem wasze sugestie: Ten drugi jeszcze bez PS:]
Napisano 20 Listopad 200915 l materiał skóry do poprawy, zmniejsz jeszcze tą fakturę, bo wygląda nie ciekawie, szczególnie z bliska.
Napisano 21 Listopad 200915 l materiał skóry do poprawy, zmniejsz jeszcze tą fakturę moim zdaniem należy powiększyć teksturę, bo małe najwidoczniej są "komórki" skóry. Shader skóry jest do poprawki, proponuję tutorial od everów: http://www.evermotion.org/tutorials/show/7828/3dsmax-leather-in-vray :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto